Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Är väl inte helt fel. Om du nu vore en kvinna vore det väl evinnerligen tröttsamt att hela tiden höra hur svag du är sett till männen. Jag skulle tycka det skulle vara extremt jobbigt att höra hela tiden hur svag jag är. Då skulle man liksom hitta saker som man var bättre i och lyfta fram just dessa saker. Det är ju bara mänskligt,
"Mänskligt"? Barnsligt menar du? Vilken vuxen håller på och säger att någon är svag hela tiden, kan tänka mig det händer om man går te.x i lekis fortfarande.
Jag är kort, har väl hänt att någon sagt att jag är det. Men det är ju inte så att man blir kränkt eller tänker så mycket på det mer än att "ja, så är det."
Citat:
Ursprungligen postat av
Googla
En ren gissning är att män lever kortare pga den hormonella skillnaden. T ex män har mer testosteron. Kollar man på snubbar som tar steroider så är hjärtproblem inte helt ovanligt. En teori jag har, någon som har nå åsikter om detta?
Eh, när vi blir äldre får vi jättedåligt med testosteron, om hjärtproblem var linkat till naturligt testosteron skulle vi i så fall ha hög dödlighet när vi är runt 18-20 då vi peakar vad gäller testo..
Hörde nyligen att korta lever längre, någon på radio som sa "det är ju allmänt känt att korta lever längre..". Hade jag faktiskt inte en aning om. När jag var runt 15 eller så vet jag att man sa det motsatta, minns att en äldre arbetskamrat gav mig en syrlig kommentar "höhö, då blir du inte så gammal" (också något de sa på radio).. summa summarum: man ska nog inte tro så mycket på vad fake-news radio säger..