2018-05-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nyheten är ju att män lever kortare för att samhället var ojämställt förr och tvingade män att slita som djur. Nu börjar det bli bättre och mäns medellivslängd ökar snabbare än kvinnors.

En annan anledning är såklart alkoholism o.s.v. vilket är dubbelt så vanligt bland män som kvinnor. Många män har inte direkt varit hälsan personifierad genom åren, men det blir bättre. Och så har vi såklart idiotfaktorn. Om någon kör av i en kurva i 200 knyck på en 70 väg - tja, då är det en man med 99,999% säkerhet. Samma sak med personen som försöker slå personbästa i att köra på bakhjulet på sin motorcykel eller som landar på nacken i jättehoppet i skateparken eller som går åt i en lavinolycka i Österrike.
Citera
2018-05-13, 21:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
En annan anledning är såklart alkoholism o.s.v. vilket är dubbelt så vanligt bland män som kvinnor. Många män har inte direkt varit hälsan personifierad genom åren, men det blir bättre. Och så har vi såklart idiotfaktorn. Om någon kör av i en kurva i 200 knyck på en 70 väg - tja, då är det en man med 99,999% säkerhet. Samma sak med personen som försöker slå personbästa i att köra på bakhjulet på sin motorcykel eller som landar på nacken i jättehoppet i skateparken eller som går åt i en lavinolycka i Österrike.

Ja och jag skrev just detta om alkohol i ett tidigare inlägg. Överhuvudtaget har ju den stora massan män över tiden levt på ett mycket mer utmanande sätt än motsvarande för kvinnor. Kvinnor rökte visserligen från och med 40-talet, men före det var även det rätt ovanligt om man jämför motsvarande för män.

Det är på det hela taget en helt felaktig uppfattning att kvinnor av biologiska skäl skulle leva längre än män. Däremot är det fullständigt klarlagt att män är fysiskt starkare av just biologiska skäl.
Citera
2018-05-13, 21:52
Medlem
feemaxxxs avatar
Storm i Flashbacktråden...

Begreppet styrka definieras av de flesta som "muskelstyrka", och att män i genomsnitt har större styrka än kvinnor kan ingen femisist i världen ändra på. Det skrivs "Men styrka kan definieras på andra sätt, menar Angela Saini. Kvinnor insjuknar senare i exempelvis hjärt- och kärlsjukdomar och lever längre"

Det har hon ju rätt i. Eller inte?

Själv trodde jag att man helt hade slutat med att prata om att kvinnor är underlägsna i Sverige. I de flesta sporter är kvinnor underlägsna, i andra sammanhang är män underlägsna.
Citera
2018-05-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jaha? Hon väljer att omdefiniera begreppet "styrka" och attackerar sedan diverse halmgubbar. Ja, kvinnor samlade mat. Män jagade mer. Det är fullt rimligt att uppfinningarna kan ha gällt insamlingen först, fan vet jag. Huruvida en man eller en kvinna var uppfinnaren får vi nog aldrig veta.

Däremot säger hon ju emot sig själv när hon menar att könsuppdelning inte fanns. Nyss samlade kvinnor 2/3 av födan eftersom de var samlarna, men ändå fanns ingen könsuppdelning mellan sysselsättningarna? What...?

Angående att omdefiniera ord är det ju något mångas favorit Jordan B Peterson gör hela tiden, i alla fall när det gäller religiositet, så dumvänstern är knappast ensam.

Jag undrar om det finns någon vetenskaplig grund för det påståendet eller om det är ytterligare nåt hon fantiserat ihop.
Citera
2018-05-13, 22:00
Medlem
rebekks avatar
Herregud så krystat

Varför är brudar ändå så jävla kassa då på allt som är med kropp och fysik att göra jämfört med männen? Nämn en sport, EN, där en kvinna är bäst.

De har högre livslängd än männen.. ok, är det inte vi män då som ska protestera? Är inte det ojämställt? Män kan med sin biologiska överlägsenhet åstadkomma bra mycket mer än en kvinna, sett utifrån det fysiska.
Citera
2018-05-13, 22:01
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Kvinnor kan inte skydda en civilisation från en invasion, och män kan inte föda barn och föra civilisationen vidare. Det går inte att plocka ut något av detta och säga att det ena är värdefullare än det andra. Vi kan bara konstatera att dessa två är bägge kön viktigaste uppgifter.

Religioner förstår för övrigt det här bättre än modern pseudovetenskap. Detta innefattar även islam som håller på att käka upp oss levande. Avsaknaden av en egen religion har gjort oss till ett lätt byte så underskatta inte religionen.
Är det nåt jag inte gör så är det att underskatta religion. Det är därför jag vill att den ska granskas och ifrågasättas på samma sätt som allt annat. Det är därför jag inte är förvånad att religionen inte tas upp i denna kvasi-forskning. Då jag upplever att religionen ofta har ett ”frispår”.
Citera
2018-05-13, 22:03
Medlem
madsolars avatar
Hahaha typiskt Sverige.

Sånt här skit publiceras och får utrymme för att invånare ska hålla käften, titta bort från de riktiga problemen och istället diskutera nån lös jävla teoretisk genusfilosofi, ickeproblem.

Det bästa man kan göra är att ignorera sånt här skit.
Ändå man bör göra att stoppa när man lagför med grund i denna galenskap dvs: man riskerar fängelse om man ger en tjej en komplimang
Citera
2018-05-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
"En studie som omfatter 23 mannlige og 12 kvinnelige soldater viser at kvinnenes kropper tålte ekstrem belastning minst like bra som menn"

https://www.nrk.no/norge/kvinnelige-soldater-taler-krevende-feltovelser-like-bra-eller-bedre-enn-menn-1.13972566

https://www.ffi.no/no/Aktuelle-tema/videocaster/Sider/Kvinner-taler-langvarige-ovelser-minst-like-bra-som-menn.aspx

https://forsvaretsforum.no/t%C3%A5ler-mer

Ok, så följaktligen är kvinnor snabbare än män i sporter som triathlon och extremmaraton?
Citera
2018-05-13, 22:14
Medlem
Frågar du mig så är det värsta med denna studiens "resultat" att de mer eller mindre sparkar på sjuka människor. Anser man att man är fysiskt stark för att man inte blir sjuk i hjärtsjukdomar så betyder det att man anser att det är svaga människor som t.ex. skadas av hjärtattacker och liknande. Varje år drabbas 32.000 svenskar av hjärtattacker av olika grad, och denna "journalist" anser att det är svaga personer, utifrån att de drabbats av en sådan sjukdom.
Citera
2018-05-13, 22:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dd105
Tänk dig om man har invandrarbakgrund och sitter på flashback, och läser massa negativt om det. Om du nu brydde dig skulle du sprida något positivt, så kom inte som feminist och tro att du ska få något positivt tillbaks. Sprider man hat, så får man det tillbaks. Bara en tidsfråga tills du själv lider av det irl. Tror du flashback är vetenskapligt? Nej, men det pratas mycket om "ämnen" i alla fall.

Jag ser inte detta som något konstigt.

Vad exakt har kvinnor och deras rätt överhuvudtaget att göra med invandring? Jag ogillar invandring och det står jag för. Inte för jag hatar någon utan för att jag älskar Sverige mer än allt annat.

Om du är invandrare är det liksom ok synd om dig om du känner så. Jag hatar dig liksom inte. Har aldrig gjort. Kommer aldrig att göra det.
Citera
2018-05-13, 22:16
Medlem
Sqrbankens avatar
Män är fysiskt starkare om vi drar det genom kvoter. Inget att gå som katten kring het gröt om och inget som gör kvinnan till ett sämre kön.

Ibland känns det som feminazisterna vill inbilla framförallt unga kvinnor till att tro det för att underblåsa en ung rebellisk politiskt infiltrerande rörelse för att själva kunna fortsätta plocka ut höga löner inom pseudoforskning och skicka räkningen till skattebetalaren. Exempelvis genom att ifrågasätta könsdimorfism.

De facto hjälpa kvinnor har vi sällan sett varit speciellt intressant på sikt inom feminazismen. Ett pågående exempel är oviljan att faktiskt ingripa när småflickor gifts bort och knullas av gamla gubbar.
Citera
2018-05-13, 22:17
Medlem
Fysisk styrka betyder muskulär råstyrka. Att använda ett begrepps betydelse fel är bara irriterande!

Det hon egentligen borde sagt är "fysiologisk styrka" rent kardiovaskulärt.

Men om hon prompt velat göra en jämförelse, hade hon varit ursäktad om hon åtminstone pratat muskler.
Exempelvis kan nämnas kvinnors snabbare återhämtningsförmåga efter träning, eller överlägsna förmåga att använda tyngre vikt i förhållande till sin maxstyrka etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in