Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Ok, då förstår jag bättre, det är den vita Volvon som är intressant.
Fast den ska visst vara utredd och avförd. Sedan vet jag inte... om man nu antar att man försökt uppmuntra SC att få dit CP... ifall detta incitament funnits väldigt tidigt?
Platsen... som måste vara i viss mån slumpmässigt vald... är ju, turligt nog - från GMs synpunkt - att makarna valde att promenera där en lönehelg, i ett område där en och annan skumlirare brukar uppehålla sig.
Det finns flera aspekter på det. Det finns flera saker som är lite störande, fast jag tycker det är lite marigt att skatta betydelsen av dem. SC är förstås en gammal räv. Han vet säkert ofta när han är bevakad, och ibland kanske ändrar på någon rutin eller så, kanske bara för skoj skull, att spanare ska bli förbannad och undra vad han sysslar med, att liva upp passet.
Men här kanske han uppfattar att han faktiskt i sammanhanget råkar ut för något märkligt, sett i backspegeln när han efteråt får veta vad som hänt i närheten. Om han dröjer med att nämna det i förhör så kanske det beror på att han antar att de vet, om han trodde sig vara bevakad av polis.
Sedan vet jag inte hur stämningen generellt var i den undre världen. Det låter ofta väldigt nostalgiskt, och nästan romantiserat, när man idag berättar om hur det var då. Men det kanske fanns andra kriminella som inte hade så gott öga till SC heller, det kan också vara en anledning att han dröjer med att berätta. Om han vill fundera på om det var en avsiktlig fientlig markering från någon speciell att inte släppa förbi honom två gånger.