2018-05-12, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok, men det gör jag inte..
Det trodde jag inte heller, men för att besvara din fråga.
Citera
2018-05-13, 00:58
Medlem
GothamCitys avatar
Blir spännande att se vad som ligger i planen för Israel. Betänk att Trump var i Saudi och var kompis strax innan stormen startade där. Jag tror det är taktik. Trump verkar tillmötesgående innan stormen slår till. Alternativt aggressiv som mot Kim. Det är ett spel vi bevittnar och sannerligen 4D chess, det vi ser i media är bara toppen på isberget och inte ens det. Jag tror det kommer bli en utrensning i Israel också, rejäl sådan. "We save Israel for last, for a very specific reason" tror jag handlar om många sionisters koppling till Deep state som kommer att komma ut i ljuset. Rothschild med fler. Spännande tider!
Citera
2018-05-13, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Trumps handlingar stämmer ibland jävligt illa med Q

Angående Q och Trump, om den här operationen är planerad och stämmer vilket mycket tyder på så tror inte jag Trump vet mer än vad han måste veta. Han vet minimalt om vad som planeras och orsaken till det är att man inte skall kunna sätta dit honom. Desto mindre han vet desto bättre
Citera
2018-05-13, 07:22
Medlem
Titta vilka som nu går efter Nunes, han ärnen hyfsad straightshooter och försöker reda utnen och annan skandal med sin kommite.

Dom får samma talking point, varierar det lite sinsemellan och så bombarderas msm och nätet av krav på hans avgång.

Ger oss en ide om vilka som är på fel sida som vi inte känner till ännu.
Citera
2018-05-13, 07:27
Medlem
Talking points är en jädrigt slug metod att trumma in ett meddelande.

Det som avslöjar det är att alla skriver samma sak ungefär samtidigt, under samma dag.

B1ldt gjorde det under ukrainakriget bla. och fick kritik för sitt twittrande som utrikesminister men blev aldrig straffad för sitt twittrande som gick emot svensk utrikespolitik. Han migrationsministern åkte för att han sa volumer en gång.

Vi har inte så vitt jag vet samma fenomen i sverige eller har vi det?

EDIT eftersom b1ldt twttrade talking points från usa
Senast redigerad av Africanized 2018-05-13 kl. 07:30.
Citera
2018-05-13, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är dock en enorm skillnad mellan dessa och internationella lösningar genom diplomati som kraftigt begränsar Iran rörande både kärnkraft och speciellt kärnvapen.

Vad skulle det finnas att tjäna på att muta politiker till att vilja begränsa utan att tjäna på det?

Enorm skillnad mot allt bistånd till uländer för att förbättra demokrati, kvinnors rättigheter, och mer?

En politiker i land X driver igenom ett bistånd till land Y på 100 miljoner. Land Y ger tillbaka 5 miljoner till politikern, svårare än så är det inte. Det lindas såklart in i väldigt mycket fina ord och retorik.

Jag har kanske missuppfattat detta, det var först lyfta sanktioner mot no future nukes.
Det har varit en lång diskussion om att Iran också fått pengar men det hittar jag inte som del i dealen.
Är utbetalningarna av pengar bara ett rykte eller var det en dela i dealen?
Citera
2018-05-13, 12:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Det som avslöjar det är att alla skriver samma sak ungefär samtidigt, under samma dag.

B1ldt gjorde det under ukrainakriget bla. och fick kritik för sitt twittrande som utrikesminister men blev aldrig straffad för sitt twittrande som gick emot svensk utrikespolitik. Han migrationsministern åkte för att han sa volumer en gång.

Q, anon och dess följare är väl nästan det bästa exemplet man kan hitta på hur det går till att hamra in talking points.
Citera
2018-05-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Q, anon och dess följare är väl nästan det bästa exemplet man kan hitta på hur det går till att hamra in talking points.

Ja det har du ju jädrigt rätt i

Dom börjar nog bli rätt jobbiga på twitter, såg Mcain fru bråkade med dom häromdagen.
Citera
2018-05-13, 13:23
Medlem
Notera också att det bara var en vecka eller två sedan som israel gick ut med sin dump av iranska dokument som visade att don fortsatt med kärnvapentillverkningen.

Verkar väl rätt självklart att bryta dealen om iran redan gjort det.

Blir lite nyfiken på hur israel passar in i allt detta.
Citera
2018-05-13, 13:30
Medlem
Citat:

Korrekt, eftersom dom har alla samma grupp av ägare, 6 till antallet, där Reuters äger mest direkt eller genom Associated press sen har vi BBC osv...rött eller bått, för dem är det bara olika trådar för folk är ju dumma...

Har du undersökt? Skulle tro du hammnade i USA eller nått om du gjorde det.

Han är rolig att följa, försökeer behålla lugnet..men det bubblar nog ordentligt under ytan.

Jag ska nämna en liten sak eftersom det redan är försent att försöka styra undan nu, men Iran dealen är Pandoras box .. det är så resten av världen vaknar ;-)
Citera
2018-05-13, 13:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Notera också att det bara var en vecka eller två sedan som israel gick ut med sin dump av iranska dokument som visade att don fortsatt med kärnvapentillverkningen.

Verkar väl rätt självklart att bryta dealen om iran redan gjort det.

Blir lite nyfiken på hur israel passar in i allt detta.

Bevisen rör saker som är över 12 år gamla, byggnaderna som presenterades på bilderna stämde inte överens med satellitbilder eller ens markbilder från 2017, att Iran lade ner sitt kärnvapenprogram 2003 är en öppen "hemlighet" som inte ens är hemlighetsstämplad.

Så nej Iran har inte brutit mot avtalet då avtalet klubbades igenom år 2015 vilket är 12 år efter bilderna ens var relevanta.
Citera
2018-05-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheoneaboveAll
Han är rolig att följa, försökeer behålla lugnet..men det bubblar nog ordentligt under ytan.

Jag ska nämna en liten sak eftersom det redan är försent att försöka styra undan nu, men Iran dealen är Pandoras box .. det är så resten av världen vaknar ;-)

Kan du inte förrydliga det där lite så vi som inte är så insatta också förstår?

Vad jag hoppas är ju såklart att irans regering går ut med att bildt, zarkozy, merkel, obama har fått riktiga cash kickbacks och har bevis för det, skulle ta hus i helvete i en dag eller två tills msm lyckats förpassa det till sistasidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in