Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Irael har ljugit för att de vet hur de ska manipulera Trump, det är helt enkelt inte simplare än så.
Problemet är att Israel trodde att resten av världen skulle följa USA vilket inte skedde
Om en journalist kunde lista ut på en vecka att allt var bogus, svårt att tro att Trump administrationen gick på bluffen. Dock kan ju Trump administrationen valt att tro på informationen för att det passade deras syften.
Vilket leder mig in på nästa fråga som jag ställde ovan, samarbetar Trump administrationen och Israel?
-trumps flyttande av ambassaden till Jerusalem.
-israels avslöjande som bla. Mike Pompeo hänvisade till som kredibel information
-USA ensidiga brytning av Iran dealen
-Israel genomför en stor attack i Syrien mot Iranska mål.
Jag har svårt att lägga dessa pusselbitar eftersom Netanyau (eller vad han nu heter) utmålas som nästan kungen av deep state.
Jag tror din förklaring är en grov förenkling av det som sker, för min del känns det som det är någon pusselbit som fattas men det kommer väl fram så småningom.
Lite kul att Trump administrationen pratar om att ge NK pengar som tack för deras nedrustning men bryter iran dealen.
Och att hans moståndare i USA fördömer brytandet av Iran dealen OCH fördömer att dom vill ge pengar till nordkorea i utbyte mot nedrustning av atomprogrammet.