2018-05-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Bevisen rör saker som är över 12 år gamla, byggnaderna som presenterades på bilderna stämde inte överens med satellitbilder eller ens markbilder från 2017, att Iran lade ner sitt kärnvapenprogram 2003 är en öppen "hemlighet" som inte ens är hemlighetsstämplad.

Så nej Iran har inte brutit mot avtalet då avtalet klubbades igenom år 2015 vilket är 12 år efter bilderna ens var relevanta.

Nja...

Vad jag kunde läsa mig till, ingen smoking gun från israel men dokumenten i sig ett bevis på att iran kunde starta tillverkning igen närsomhelst, dom hade sparat det mesta.

Jag får backa lite i mitt tvärsäkra påstående och rätt kul att israel nu har irans hela kärnvapenforskningsarkiv som dom gömt från iaea

Iran får således börja om från början...
Citera
2018-05-14, 00:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nja...

Vad jag kunde läsa mig till, ingen smoking gun från israel men dokumenten i sig ett bevis på att iran kunde starta tillverkning igen närsomhelst, dom hade sparat det mesta.

Jag får backa lite i mitt tvärsäkra påstående och rätt kul att israel nu har irans hela kärnvapenforskningsarkiv som dom gömt från iaea

Iran får således börja om från början...

Fast Iran har inte gömt något, det Israel presenterade var något som alla visste om, det var även något som bekräftades av såväl flera politiker runt om i världen samt av IAEA själva.

Det var med andra ord inte ett aktivt program utan ett program som lades ner, lokalbilderna som även presenterades har snabbt motbevisats genom moderna satelitbilder samt markfotografier.

Så hur "israel skulle ha Irans hela forskning" när det som presenterades var sånt som Iran självmant gav till IAEA och som inte ens var hemlighetsstämplat är i mitt tycke ett mysterium.
Citera
2018-05-14, 07:14
Medlem
Kan du inte länka till info?

Det jag läser håller inte med dig i annat än att det inte var en smoking gun.

Stämmer det du säger var det ju ett otroligt dåligt psyops försök av israel som avslöjatdes direkt?

Jag har inte läst några kraftiga fördömanden av det, iaea borde väl ha gått i taket?
Citera
2018-05-14, 08:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Kan du inte länka till info?

Det jag läser håller inte med dig i annat än att det inte var en smoking gun.

Stämmer det du säger var det ju ett otroligt dåligt psyops försök av israel som avslöjatdes direkt?

Jag har inte läst några kraftiga fördömanden av det, iaea borde väl ha gått i taket?

Om du googlar "Israeli proof of iranian nuclear weapons" så är följande det första som kommer upp.

Citat:
What did Netanyahu reveal about Iran's nuclear program? Nothing new, experts say

https://www.cnn.com/2018/05/01/middleeast/israel-iran-nuclear-evidence-analysis/index.html

Men även följande går att hitta.

Citat:
Netanyahu's 'proof' of Iran's nuclear weapons programme has one missing element - dates

https://www.straitstimes.com/world/middle-east/netanyahus-proof-of-irans-nuclear-weapons-programme-has-one-missing-element-dates

Det är ett flertal andra artiklar rörande detta för att inte tala om både twitter och nyhetssändningar, vill du verkligen se hur lite folk tror på Israels bevis så är det bara att titta i utrikespolitik forumet och specifikt den tråd som rör Israels bevis.
Citera
2018-05-14, 09:24
Medlem
Citat:
Om du googlar "Israeli proof of iranian nuclear weapons" så är följande det första som kommer upp.

https://www.cnn.com/2018/05/01/middleeast/israel-iran-nuclear-evidence-analysis/index.html

Men även följande går att hitta.

https://www.straitstimes.com/world/middle-east/netanyahus-proof-of-irans-nuclear-weapons-programme-has-one-missing-element-dates

Det är ett flertal andra artiklar rörande detta för att inte tala om både twitter och nyhetssändningar, vill du verkligen se hur lite folk tror på Israels bevis så är det bara att titta i utrikespolitik forumet och specifikt den tråd som rör Israels bevis.

Ja det verkar ju kredibelt, citat från IAEA och källan är CNN

Läste själv Washingtonpost bla. och dom gav en aningen annan bild.

För att summera så har Israel blåljugit till hela världen.

Hur passar detta in i den större bilden, det verkar ju passa trump, är Israel nu en trump allierad?

Kör dom sitt eget race och gjorde detta för att få attackera Iran i syrien?

Eftersom dom nu ljugit om detta och sagt att dom attackerat Iran i Syrien, attackerade dom verkligen Iran eller attackerade dom Syriska regeringsmål?

Det är en ganska kraftig eskalering i mellanöstern just nu och denna pusselbit passar ju in någonstans.
Citera
2018-05-14, 10:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja det verkar ju kredibelt, citat från IAEA och källan är CNN

Läste själv Washingtonpost bla. och dom gav en aningen annan bild.

För att summera så har Israel blåljugit till hela världen.

Hur passar detta in i den större bilden, det verkar ju passa trump, är Israel nu en trump allierad?

Kör dom sitt eget race och gjorde detta för att få attackera Iran i syrien?

Eftersom dom nu ljugit om detta och sagt att dom attackerat Iran i Syrien, attackerade dom verkligen Iran eller attackerade dom Syriska regeringsmål?

Det är en ganska kraftig eskalering i mellanöstern just nu och denna pusselbit passar ju in någonstans.

Irael har ljugit för att de vet hur de ska manipulera Trump, det är helt enkelt inte simplare än så.

Problemet är att Israel trodde att resten av världen skulle följa USA vilket inte skedde
Citera
2018-05-14, 11:04
Medlem
Citat:
Irael har ljugit för att de vet hur de ska manipulera Trump, det är helt enkelt inte simplare än så.

Problemet är att Israel trodde att resten av världen skulle följa USA vilket inte skedde

Om en journalist kunde lista ut på en vecka att allt var bogus, svårt att tro att Trump administrationen gick på bluffen. Dock kan ju Trump administrationen valt att tro på informationen för att det passade deras syften.

Vilket leder mig in på nästa fråga som jag ställde ovan, samarbetar Trump administrationen och Israel?
-trumps flyttande av ambassaden till Jerusalem.
-israels avslöjande som bla. Mike Pompeo hänvisade till som kredibel information
-USA ensidiga brytning av Iran dealen
-Israel genomför en stor attack i Syrien mot Iranska mål.

Jag har svårt att lägga dessa pusselbitar eftersom Netanyau (eller vad han nu heter) utmålas som nästan kungen av deep state.

Jag tror din förklaring är en grov förenkling av det som sker, för min del känns det som det är någon pusselbit som fattas men det kommer väl fram så småningom.

Lite kul att Trump administrationen pratar om att ge NK pengar som tack för deras nedrustning men bryter iran dealen.

Och att hans moståndare i USA fördömer brytandet av Iran dealen OCH fördömer att dom vill ge pengar till nordkorea i utbyte mot nedrustning av atomprogrammet.
Citera
2018-05-14, 16:40
Medlem
Citat:
Kan du inte förrydliga det där lite så vi som inte är så insatta också förstår?

Vad jag hoppas är ju såklart att irans regering går ut med att bildt, zarkozy, merkel, obama har fått riktiga cash kickbacks och har bevis för det, skulle ta hus i helvete i en dag eller två tills msm lyckats förpassa det till sistasidan

Okey, så här:
Ta in det jag skriver nu med massor av skeptism och var riktigt kritiska.
Ni vet hur en berg-o-dal bana går upp å ned ..nu snart kommer saker att hända väldigt fort.
- Påven äger i princip USA (och resten av väst) som genom dec. of ind. förvandlades till en corporation som mer eller mindre ägs av federal reserve som i sin tur genom the city of london ägs av the templar bank som ägas a vatikanen. Det som snart händer vill jag inte skriva men det slutar med att USA frigör sig från detta.
- Samtidgit som det pågår kommer det rasslas lite med sablarna och skrikas lite om krig mot Iran ..lite hot mot EU osv. Ingeting (om inget konstigt inträffar) händer. Ayatollah kommer att åka till Kina(USA allierade) sen åker han till Ryssland(USA allierad) för att till sist åka til Brussel (EU aka under rome empire = vatikanen å påven). SÅ åker han hem. Så är den rundan över ..för efter Iran är det EU efter EU är det Israel men samtidigt dras mattan under påven. Dom som har sett Q poster har kanske undrat vad 'dark to light' betyder.. när ljuset slås på ser man hur det ser ut. Så får ni inte glömma att dom är 3 stora aktörer om detta, Kina Ryssland och USA med allierade..det är slutet för alla dessa satans yngel som genom BV å andra stötte org. villför sig på barn när dom är som mest utsatta. Allt är styrt av dem, från röda kors til FN å världsbanken och hela deras 2021 och 2030 agenda handlar om å förinta stora delar av befolkningen ..sätta påven överst på tronen igen i en ny världsordning där ett fåtal utvalda styr under påven. Inga länder ..inga religioner, inga rättigheter ( inte ens rätten till liv). Pedofili och männskliga offer kommer att vara lagligt för dom som innehar sådan rätt.
Så detta handlar om mycket mycket mer än en LARP som vill sprida sanning genom att ställa frågor och hadde man verkligen följt med i timmen så hadde man utan svårigheter sätt mönstret. Nu för tiden är Q rakt på sak, för att " ..the hard part is over "
Citera
2018-05-15, 00:28
Medlem
Neroxxs avatar
Finns det möjlighet att detta med q och allt endast är ett försök att vilseleda? Hur ställer ni er till det?
Citera
2018-05-15, 03:24
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Finns det möjlighet att detta med q och allt endast är ett försök att vilseleda? Hur ställer ni er till det?

Ja, det är väl tom. bevisat nu.
https://qmethod.org/

https://www.youtube.com/watch?v=2xo-XQU_0jk

Kvar finns att ta reda på vilka på som tjänat pengar på det här: https://youtu.be/pheqsEHkuG8

Sen, visst, det är säkert godhjärtade personer som följt detta men inte kan göra egen research eller erfarenhet av psykologiska operationer (psyops) och svalt detta, samt "cognitive dissonance" vilket är mänskligt, som förklaras här: https://youtu.be/VlJpky1BIe4

Men de har blivit alldeles för Cult-aktigt och kritiskt tänkande och inte följa en Bot så slaviskt som man sett många göra hoppas jag blir Qanon läxan för många. Fan, Massmedia fick ju rätt i "Russian Bot" narrativet de körde, även om detta är en Sionistisk Bot.

Du kommer se folk som fortsätter med detta, dels för att de har eget vinning i det, här på Flashback att de inte kan erkänna att de haft fel och blivit lurade.

"Trust The Plan" ..
Citera
2018-05-15, 06:53
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så det är hybris att svara på frågor?? Då är det väl bäst att avstå från att svara på nedanstående fråga du ställer också antar jag? Man vill ju inte bli beskylld för nåt ännu värre bara för att man diskuterar och bemöter frågorna man får liksom...
Nu vet jag inte riktigt vad det är jag medgett att jag skulle haft fel om, men det är ju trevligt om jag gjort det..

Målet är väl helt enkel att så split, förvirring, handlingsförlamning, infiltrera och föra fram sin egen agenda..

Hur vet du att de inte har spårat det?
Och även om det är ryskt så behöver de givetvis inte betyda att de sitter i en bunker i Kreml.

Allt på nätet är väl dessutom knappast en barnlek att spåra om det är proffsigt skött - om de kunde spåra det skulle de väl spårat det oavsett källan.. Om "deep state" verkligen fanns så hade de väl försökt dra ner brallorna på denna Q i ett tidigt skede oavsett vem eller var Q är..

Här har du annars en lista med några tusen incidenter som EU anser listat som (främst) rysk desinformation de senaste åren (tror det är sedan 2015): https://euvsdisinfo.eu/disinformation-cases/

Fullständigt otroligt att det skulle vara Ryssland. USA skulle ALDRIG godkänna en sådan påverkansoperation, allra minst i rysshatarklimatet som råder.
Citera
2018-05-15, 07:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Fullständigt otroligt att det skulle vara Ryssland. USA skulle ALDRIG godkänna en sådan påverkansoperation, allra minst i rysshatarklimatet som råder.

Den enda som ens har antytt att de skulle godkänt den är dock du själv. Om alla som följer Q har misslyckats att lista ut vem det är så kan förstås även USAs myndigheter misslyckats med samma sak, och att peka ut någon utan säkra bevis skulle förstås bara öka uppmärksamheten kring fenomenet..

Att påstå att det skulle vara fullständigt otroligt däremot, det kan jag bara se som önsketänkande eller ren naivitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in