Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-13, 01:47
Medlem
Jag har funderat lite på Aviciis fan-base i relation till hans flickvänner. Jag tror att fansen gjort det näst intill omöjligt för Tim att ha ett officiellt förhållande med tanke på hur fansen betett sig mot tjejerna.
Tänker på att Tereza nämner att Tim var imponerad av hennes kompis positiva fans.
På hur Emily och Tereza nu behöver försvara sig. Hur en liten hatisk kommentar med påhittade omständigheter plötsligt kan tas för "fakta".
Fansen må tro att de agerat av kärlek, men tyvärr tror jag mycket bottnar i avundsjuka och missunsamhet. Känslor som nu går helt över styr tillsammans med sorg.

Jag kan tänka mig att det faktiskt varit tjejerna som velat ha low key under förhållandet för att skydda sig själva... men att de nu, efter hans död, låter sorgen och kärleken överlämna rädslan. Något de nu får betala för.

Jag vill också, återigen, understryka att hat och dömande personangrepp aldrig aldrig är ok. Dessutom även väldigt långt från den person Tims vänner beskriver honom som.
Citera
2018-05-13, 02:56
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
Kan prata om mig själv; han har inspirerat mig mycket gällande hur modig han har varit och tagit det steget. Jag vet inte hur Tim mådde, men jag tror inte att han mådde sämre än vad jag gör. Jag Kommer alltid tänka på Tim och hur modig han har varit...

Förminska inte hans mående.
Citera
2018-05-13, 10:44
Medlem
Citat:
Kan prata om mig själv; han har inspirerat mig mycket gällande hur modig han har varit och tagit det steget. Jag vet inte hur Tim mådde, men jag tror inte att han mådde sämre än vad jag gör. Jag Kommer alltid tänka på Tim och hur modig han har varit...
Jag tror du missförstått något.
Människor tar inte livet av sig av mod, utan av missmod.
Det går inte att föreställa sig vilka fruktansvärda känslor som leder till att en människa bara ser denna enda utväg. Mod är inte en sådan känsla. Tim var rädd för döden.
Citera
2018-05-13, 11:15
Medlem
Citat:

Det är inte mod att begå självmord, det är mod att inse att man mår dåligt och våga be om hjälp.
Det är mod att inse att det finns inga perfekta människor, vi är alla sköra, vi gör alla fel men framförallt är vi alla lika mycket värda.

Jag förstår självklart att ”ett mående” är väldigt individuellt och kan vara i olika ”faser”, det kan komma från trauman, trasig barndom, kortsiktigt, långsiktigt, ja det kan faktiskt komma från vad som helst...men man måste våga ta första steget, där finns alltid hjälp och någon som lyssnar, men man måste ha modet att erkänna och våga stå för det. Oftast syns det inte utanpå och Det finns inga rätt eller fel.

Jag kan bara tala för mig själv, mådde så dåligt efter flera dödsfall i familjen och vänner. Insåg inte, eller ville inte inse, för jag var den duktiga mamman och den engagerade arbetskamraten, men jag fick fysiska åkommor som gjorde att jag sökte läkare. Denna fantastiske läkare berättade för mig efter alla möjliga provtagningar mm,att mitt problem inte var fysiskt utan psykiskt. Jag satt och ljög läkaren rakt upp i ansiktet, att nejdå så var det inte alls....jag mådde hur bra som helst, jag är en supermänniska.
Han bad mig återkomma nästa dag. Jag gick hem och sov inte en blund den natten, nästa dag beslutade jag mig för att vara modig att berätta allt för denna läkaren, han lyssnade i flera timmar. Jag kunde inte sluta prata, jag visste inte att jag haft allt detta inom mig. Jag hade mått så dåligt....
Jag fick hjälp.
Hoppas du mår bättre snart och att du har fått hjälp❤️
Citera
2018-05-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Jag tror du missförstått något.
Människor tar inte livet av sig av mod, utan av missmod.
Det går inte att föreställa sig vilka fruktansvärda känslor som leder till att en människa bara ser denna enda utväg. Mod är inte en sådan känsla. Tim var rädd för döden.

Jag skulle vilja säga att självmord inte har med känslor alls att göra, utan med sjukdom.
Först när vi vågar prata om psykisk ohälsa som en dödlig sjukdom kan vi komma någonstans.
Citera
2018-05-13, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seykalajast
Jag har funderat lite på Aviciis fan-base i relation till hans flickvänner. Jag tror att fansen gjort det näst intill omöjligt för Tim att ha ett officiellt förhållande med tanke på hur fansen betett sig mot tjejerna.
Tänker på att Tereza nämner att Tim var imponerad av hennes kompis positiva fans.
På hur Emily och Tereza nu behöver försvara sig. Hur en liten hatisk kommentar med påhittade omständigheter plötsligt kan tas för "fakta".
Fansen må tro att de agerat av kärlek, men tyvärr tror jag mycket bottnar i avundsjuka och missunsamhet. Känslor som nu går helt över styr tillsammans med sorg.

Jag kan tänka mig att det faktiskt varit tjejerna som velat ha low key under förhållandet för att skydda sig själva... men att de nu, efter hans död, låter sorgen och kärleken överlämna rädslan. Något de nu får betala för.

Jag vill också, återigen, understryka att hat och dömande personangrepp aldrig aldrig är ok. Dessutom även väldigt långt från den person Tims vänner beskriver honom som.

Håller med, hat och personangrepp är aldrig okej.

Däremot anser jag att man kan läsa ut en hel del från en persons agerande och inte minst hur en person uttrycker sig.
Som t.ex. kan det konstateras Tereza nu lagt ut sitt brev för tredje gången på IG. Denna gång innehållande maskeringar av t.ex. namn med penna. Hon skriver att hon gör detta av envishet. Att hon fick en massa hatiska kommentarer har jag själv sett, vilket är fel. Dock tänker jag att det kanske är läge att visa lite stolthet och låta allt bero - för hennes egen skull. Man kan göra mindre genomtänka saker under påverkan av sorg, alkohol och annat, men att upprepa saker om och om igen är för mig ett mönster och en del av en personlighet.

Jag är inte heller insatt i hur utsatta Tims flickvänner var under tiden de var tillsammans med honom och har bara sett arga kommmentarer nu efteråt. DOCK, av det jag sett iaf, EFTER att tjejerna själv börjar skriva officiellt om Tim, vilket jag trots allt har full förståelse för att många kan uppfatta som ett uppmärksamhetssökande, även om det inte är tjejernas avsikt.

Då jag arbetar just med att t.ex. analysera personer och hur de uttrycker sig är jag glad över att jag fick tillfälle att läsa lite av det som skrivits i den som sägs vara Tims gamla profil här på Flashback. Han berörde redan då.

Då jag inte är något tidigare uttalat fan av Tims musik har jag inte förrän nu läst några av texterna i hans låtar och jag är faktiskt lite smått chockad över det han valt att skriva om, t.ex. ”I lost my backbone somewhere in Stockholm”....Så ledsamma ord, någon som vet om han pratat om sina texter i något sammanhang?
Citera
2018-05-13, 13:11
Medlem
Nu verkar Tereza tagit bort sitt Instagramkonto, någon annan som inte kan se det?
Citera
2018-05-13, 13:16
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Fast kollar man på musiken som Avicii gjorde så är det mer välgjord pop än vad det är house. (Alternativt så har man inte koll på house-scenen alls). Och arenapop är inte direkt house bara för att lite svennar tror det

Skitsamma, bara trist med folk som klagar, speciellt när någon nyligen dött.
Har inte läst alla (snart) 200 sidorna i tråden, men vad gjorde han efter att han slutade turnera runt? Vad är bakgrunden till hur de senaste två åren sett ut i hans liv? Finns det några förklaringar där på vad som hänt?

Ett tips är att kolla dokumentären på svt play.
Citera
2018-05-13, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lkc0407
Nu verkar Tereza tagit bort sitt Instagramkonto, någon annan som inte kan se det?

Ja verkar borttaget..
Citera
2018-05-13, 14:14
Medlem
johnthedickholmess avatar
Vi får hoppas Tims nya platta kommer ut snart. Fint minne att få hedra honom med musiken han jobbat så hårt ned att producera.
Citera
2018-05-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lkc0407

Hon har nog inte tagit bort det men tillfälligt lagt ner. Är ju inte så konstigt när IG tagit bort hennes inlägg 4 gånger & allt hat hon fått. Är själv ingen beundrare av henne men allt hat & elaka kommentarer är så fruktansvärt gränsöverskridande.

Det jag reagerat på är att ingen av Tims vänner som följer henne har kommenterat eller gillat något av det hon lagt upp sedan 20/4. Antagligen av respekt för Tim.
Citera
2018-05-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Vi får hoppas Tims nya platta kommer ut snart. Fint minne att få hedra honom med musiken han jobbat så hårt ned att producera.

Hoppas också att familjen släpper musiken & ger all vinst till organisationer som seriöst arbetar med psykisk ohälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in