Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Det var "integrationsforskaren" Sayaka Osanami (japanskt ursprung) som hade den linjen. Hon menade på att folk som kommer hit kommer för att bli fria och att det är i denna likhet som integrationen måste ta avstamp från. Ganska verklighetsfrånvänt om man frågar mig, och hon gav heller ingen övertygande argumentation.
Tack för tipset, jag har lyssnat på programmet flera gånger, men han presenterar (citerar mig själv för att jag är lat):
Citat:
Vänsterpolitikern och samordnaren på Mallmö Stad Sadiye Altundal menar på att invandrare kommer hit för att de gillar våra värderingar. Eftersom hon är en anhängare till ideologin så menar hon ju då såklart Marxistiska värderingar, och syftet med att lyfta fram individer som Özz, Soran, henne själv med flera, är att bedriva marxistisk propaganda. Özz till exempel stödjer PKK helt öppet, PPK startades som en revolutionär organisation för skapandet av ett marxistiskt - lenininistiskt kurdistan.*
Hon sätter dock fingret på en viktig punkt när hon försvarar invandrarnas inställning till staten när hon säger att när de som sitter på makten inte tar ansvar, utan istället är korrupta så skapas ett samhälle där det är "envar för sig själv". Vad hon inte inser är att hon själv är en del av det korrupta samhället. På sin profil på V skriver hon.*Viktigt att inte tillåta sig att förföras av att följa vinden för majoriteten. Vår roll är att slå vakt om att alla människor är lika värda, oavsett social status [..........]*Som jag skrev så ser de sig inte som representanter för folket, deras roll att indoktrinera svenskarna med marxistiska värderingar. Det är ju också det som Özz krönikor syftar till; att föra ut Marxistiska sanningar och ideal i enlighet med ideologin tolerans, samtidigt som man talar om att alla är lika värda, så ställer man hela tiden grupper mot varandra i falska dikotomier (invandrare/svenskar) för att driva på samhällsutvecklingen mot det kommunistiska idealsamhället, där individen inte räknas, inte har ett värde, bara är en kugge i maskineriet. Det är det som Özz krönikor syftar till, du skall inte tro något bara för att du är svensk.*
Jag har kollat upp flera gånger att det är vänsterpolitikern som pratar så konstigt, och talar om likheterna.
Citat:
Vidare i programmet tar Per Brinkemo upp den svenska värderingen att man skall göra rätt för sig och inte ligga andra till last. Han har talat om att vi svenskar frivilligt har avstått hälften av vår inkomst till det gemensamma. Han säger att det tar tid att se den hur den svenska modellen är konstruerad. Tydligen tar det djävligt lång tid att se den för Nalin Pekgul som har varit här i nästen 40 år ser den inte. Det där skänker bort tycker jag inte om, säger hon. Hon betalar för sin egen trygghet. Men så var det ju inte tänkt, vilket jag visat ovan. Sverige skulle ju vara som ett hem för hela folket, där alla skulle ha rätt till sin grundtrygghet. Vi skapade en gemensam kassa för oss alla, för att komma ifrån förnedringen som fattigdom innebär. På den tiden var majoriteten svenskar så lågavlönade att de var fattiga, och inte kunde köpa guld, som försäkring vilket Nalin pratar om som alternativet. För henne är staten ett sätt att slippa vara beroende av klanen, även som individ utgår hon från vad som är bäst för henne själv. Sadiye förstår heller inte.* Per försöker förklara, att det handlar om just denna svenska inställning att man inte nyttjar staten förrän man verkligen behöver den. Det är ju den inställningen som gjort att det fungerat. Vi gör rätt för oss, och skyddsnätet finns där ifall det skulle behövas.*
Per Brinkemo får alldeles för lite plats. Jag tycker att det är ganska vidrigt att invandrarna får kapa den här debatten. Eller ja de marxistiska invandrarna som får fler och fler toppostioner.
Sorry för att jag ligger så långt efter i diskussionen, har svårt att hänga med överallt.