2018-05-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Du tror mycket du. Men uttrycker dig som om det du tror skulle vara av värde. Du är knappast nån kriminaldetektiv..."har vänt på stenar"....du har fortfarande ingen aning om vad han gjort.
Jag förklarade bara för dig varför jag tänker som jag gör.

Vi människor är känslostyrda. Du går igång på en upphittad skalle i köge bukt.
I en källa talas det om en huvudlös kropp (?) men de har tydligen inte brytt sig om att ta reda på om det är en man eller kvinna. I alla andra källor står det ett huvud,skalle. Inte där heller har de brytt sig om att ta reda på om det är en kvinna eller man.
Eftersom Kögebukt är ett gammalt slagfält (sjöslag) där svensken fick på tafsen ordentligt,vilket resulterade i 3 000 döda svenskar. Så återfinns nog skelettdelar än i dag (ca 300 år efteråt ) i den dyiga botten, skelettdelar som härrör från sjöslaget.
Eftersom det inte finns någon vettig info om detta fynd så tror jag inte polisen bedömt det som ett mordfall. Har du funnit någon info som tyder på detta?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-12 kl. 18:07.
Citera
2018-05-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fetade nr 1. Varken Madsen eller hans medarbetare har räknat kvinnorna genom alla dessa år, som följt med på Ubåtstur med Freya, Kraka och Nautilus. De är oräkneligt många.
Liksom manliga bekanta,medarbetare,sponsorer samt journalister som säkerligen är ännu fler.
"250 st"är en symbolisk siffra över hur väldigt många kvinnorna varit genom åren, utan minsta klagomål..

Fetade nr 2. Jag har haft två rotnings-perioder när jag vänt på varenda sten när det gäller PMs bakgrund.
Efter första fick jag för mig, att han måste varit psykisk sjuk när detta hände eftersom det inte finns minsta belägg för något bakåt i hans historia.
När vi sedan fick PMs RPU så visade den tydligt att så inte var fallet. Inte heller någon skallskada.
Dessutom, genom åtalet fick vi ju veta en massa vidriga detaljer,att det var ett utdraget förlopp osv.
Inget vansinnesdåd alltså, som man lätt skulle kunna tro. Efter det så rotade jag för andra gången igenom allt som fanns. Varenda sten. Men jag fann inte minsta lilla gråsugga.

Att PM tänder på sex och våld sammanblandat är fakta. Men inget finns som tyder på att han agerat ut det tidigare.
Inte någon i hela Köpenhamns BD/SM värld som känner till något enda litet skit.

Jag tror att den sista droppen som fick bägaren att rinna över var den misslyckade raketuppskjutningen. Att det var den som ledde till allvarliga tvångsfantasier, samt att samma dag 10/8 pladdra i en intervju framför en filmkamera hur han kände (!) OCH SEDAN ETT PAR TIMMAR SENARE VERKLIGEN GÖRA DET tyder på starkt tvångshandlande. PM hade hamnat i en ond cirkel som han inte kunde bryta sig ur. Det här är absolut ingen ursäkt för vad han gjorde.
Bara en förklaringsmodell till varför jag inte tror att PM levt ett "dubbelliv".

Tex När han och fru S skulle gå och lägga sig på kvällen, skyllde kanske PM på att han måste fakturera en sak på datorn tex. Så fort S gått upp till sovrummet gick han in på datorn och blev upphetsad av sina avskyvärda filmer. Sedan kröp han till kojs med S och hade kanske för dem normalt sex, men med de vidriga bilderna från avrättningsvideor fortfarande på sin näthinna. Jag tror att PM höll sin avvikande sexualitet i schack enda fram tills han hamnade i "skarpt läge" som Leif GW uttryckte det.

Var får du detta ifrån?
Citat:
"250 st"är en symbolisk siffra över hur väldigt många kvinnorna varit genom åren, utan minsta klagomål
Citera
2018-05-12, 17:42
Medlem
Citat:
Jag förklarade bara för dig varför jag tänker som jag gör.

Vi människor är känslostyrda. Du går igång på en upphittad skalle i köge bukt.
I en källa talas det om en huvudlös kropp (?) men de har tydligen inte brytt sig om att ta reda på om det är en man eller kvinna. I alla andra källor står det ett huvud,skalle. Inte där heller har de brytt sig om att ta reda på om det är en kvinna eller man.
Eftersom Kögebukt är ett gammalt slagfält (sjöslag) där svensken fick på tafsen ordentligt,vilket resulterade i 3 000 döda svenskar. Så återfinns nog skelettdelar än i dag (ca 300 år efteråt ) i den dyiga botten som härrör från sjöslaget.
Eftersom det inte finns någon vettig info om detta fynd så tror jag inte polisen bedömt det som ett mordfall. Har du funnit någon info som tyder på detta?

Vilka "dom" har inte brytt sig om att ta reda på om det är en man eller kvinna? Jag har inte sagt vilken info jag läst om detta. Men du påstår ju att du vet att ingen annan mördats av PM. Ändå vet du inget om t ex det mordfallet. Hur kan du sitta och hitta på saker som du gör och leka detektiv. Du slänger ur dig väldigt mycket "fakta" som inte är fakta.

Problemet med hur du uttrycker di är att du blandar dina känslomässiga teorier med "fakta", som inte är fakta. Du slänger ut dig grejer som nu senast t ex "de har inte brytt sig om att tareda på om det är en man eller en kvinna". Och det här med att Madsen haft många kvinnor som gäster på båten "utan problem" det är uppgifter från Madsen.

Du vet inte någonting om andra mordfall kan ha med honom att göra. Inte jag heller. Skillnaden är att jag inte slänger ir mig sk fakta. Jag kan säga vad jag "tror" men då baserar jag det på något som kan verifieras.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-05-12 kl. 18:34.
Citera
2018-05-12, 17:44
Medlem
Grandiosos avatar
Peter Madsen kan få besök i cellen – utan övervakning

Citat:
Peter Madsen vill få sitt straff kortat, men har accepterat morddomen.
Därmed blir det troligt att han får börja ringa och ta emot besök.
– Jag kan inte föreställa mig att det i den situationen finns något hinder för att restriktionerna upphävs, säger åklagaren Lise-Lotte Nilas till BT.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-kan-fa-besok-i-cellen-utan-overvakning/

Mördargroupisarna kan således börja boka in sig för möten med sin älskling...
Citera
2018-05-12, 17:49
Medlem
Citat:
Var får du detta ifrån?
PM uttryckte sig så. Och jag har förklarat att det är en symbolisk siffra som måleriskt beskriver hur otaligt många kvinnor som varit med på ubåtsutflykt genom åren på Freya,Kraka samt Nautilus.

Ingen har invänt mot att det är väldigt MÅNGA.
POÄNGEN är att alla har hälsan samt att INGEN har vittnat om något dåligt beteende från PMs sida.

Eftersom Madsen är en Köpenhamnskändis så kan man ju tänka att det skvallrats flitigt om honom. Kändisskvaller.
Ändå finns det inget att gräva upp i Köpenhamns BD/SM värld som PM frekvent besökt sedan 20-årsåldern.
Tycker du inte det är konstigt? Inte minsta lilla gränsöverskridande handling.
Det framkom under rättegången tydligt.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-12 kl. 17:56.
Citera
2018-05-12, 17:54
Medlem
Citat:
Vilka "dom" har inte brytt sig om att ta reda på om det är en man eller kvinna? Jag har inte sagt vilken info jag läst om detta. Men du påstår ju att du vet att ingen annan mördats av PM. Ändå vet du inget om t ex det mordfallet. Hur kan du sitta och hitta på saker som du gör och leka detektiv. Du slänger ur dig väldigt mycket "fakta" som inte är fakta.
Källa på detta intressanta fynd? Var det en man eller en kvinna tex?
Sedan när betyder TROR påstående? Vad är det som jag "hittat på"?
Belägg det med att citera mig korrekt är du snäll.

EDIT: Vilka tror du att "dom" är i sammanhanget? Kan det vara rättsvårdande myndighet tex polis?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-12 kl. 17:59.
Citera
2018-05-12, 18:23
Medlem
Citat:
PM uttryckte sig så. Och jag har förklarat att det är en symbolisk siffra som måleriskt beskriver hur otaligt många kvinnor som varit med på ubåtsutflykt genom åren på Freya,Kraka samt Nautilus.

Ingen har invänt mot att det är väldigt MÅNGA.
POÄNGEN är att alla har hälsan samt att INGEN har vittnat om något dåligt beteende från PMs sida.

Eftersom Madsen är en Köpenhamnskändis så kan man ju tänka att det skvallrats flitigt om honom. Kändisskvaller.
Ändå finns det inget att gräva upp i Köpenhamns BD/SM värld som PM frekvent besökt sedan 20-årsåldern.
Tycker du inte det är konstigt? Inte minsta lilla gränsöverskridande handling.
Det framkom under rättegången tydligt.
Och hur stor är PMs trovärdighet? Du använder alltså en patologisk lögnare som källa? Okej....

Som sagt det finns otaliga exempel på seriemördare ingen har märkt någonting konstigt med.

Det som är konstigt är att du baserar din uppfattning på "men ingen såg nåt konstigt med honom" "han var snäll som ett lamm".
Citera
2018-05-12, 18:24
Medlem
Citat:

EDIT: Vilka tror du att "dom" är i sammanhanget? Kan det vara rättsvårdande myndighet tex polis?
Exakt Vad kan jag citera av allt du fantiserar ihop. På tal om att gå efter känslor
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-05-12 kl. 18:43.
Citera
2018-05-12, 18:26
Medlem
Citat:

Du skrev att "dom" inte brytt sig om att ta reda på om det är en kvinna eller man. Okej, vilka är "dom"var min fråga .
Citera
2018-05-12, 18:37
Medlem
Citat:

Var i hela friden har du en källa på det att dom inte skulle brytt sig om att ta reda på om det är en man eller kvinna? Det här sättet du hela tiden hittar på grejer gör att dina inlägg blir helt tramsiga.
Citera
2018-05-12, 18:45
Medlem
Citat:
Och hur stor är PMs trovärdighet? Du använder alltså en patologisk lögnare som källa? Okej....

Som sagt det finns otaliga exempel på seriemördare ingen har märkt någonting konstigt med.

Det som är konstigt är att du baserar din uppfattning på "men ingen såg nåt konstigt med honom" "han var snäll som ett lamm".

Var kom nu denna dyngan flygande ifrån?
Kunde du inte finna källa på att den upphittade skallen var ett misstänkt mordfall?

Vi leker alla detektiver här. När jag säger vänt på varje sten så har jag gjort precis detsamma som du själv har gjort. Dvs fantiserat,spekulerat och letat liknande fall.
Det har även polismyndigheter i hela norden samt även EU-området fast med bättre resurser än vi amatörer..
För att inte tala om grävande journalister på jakt efter ett scoop.
Men har NÅGON funnit något belägg eller minsta lilla koppling?
NIX. Och då får man ju tänka om.
Sedan kan man tro på sagor och myter om det ger en något. Men hitentills finns det inget bakåt i PMs historia. Inga mordfall som stämmer med MO. Inga DNA. Inga försvunna kvinnor som kan kopplas ihop med PM pga av att han bevisligen inte varit där.

När det gäller Dorthe. En historia som passar som handsken till handen. När något är för bra för att vara sant så är det kanske det. Trots att Polisen känner till Dorthe D så tog de det på allvar. Trots att hon inte ens vänt sig till dem så kom de hem och förhörde henne samt undersökte hennes telefon. Hade de funnit teknisk bevisning i mobilen så hade de självklart använt henne som vittne i rättegången.
Eller ska du bortförklara detta faktum med en konspiration från polismyndigheten mot Dorthe???

Det här är bara min åsikt: Om man inte finner något så är en trolig slutsats att det beror på att det inte finns något bakåt i PMs historia före detta klantiga mord.
Om PM styckat en kropp tidigare så hade han insett att en vattenslang för rengöring snabbt till havs inte skulle funka. Eller tror du att han hade rutin från tidigare styckningsmord?
Citera
2018-05-12, 18:46
Medlem
Jag har inte läst denna tråden på sistone , då, ber jag om ursäkt om jag ställer en dum fråga. Har Madsen accepterat domen? Vill han inte överklaga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in