2018-05-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Exakt Vad kan jag citera av allt du fantiserar ihop. På tal om att gå efter känslor
Citera det du påstår att jag PÅSTÅR samt framställer som oriktiga FAKTA.
Citera "mitt hittepå" som du anklagar mig för att pyssla med.
Citera
2018-05-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Var kom nu denna dyngan flygande ifrån?
Kunde du inte finna källa på att den upphittade skallen var ett misstänkt mordfall?

Vi leker alla detektiver här. När jag säger vänt på varje sten så har jag gjort precis detsamma som du själv har gjort. Dvs fantiserat,spekulerat och letat liknande fall.
Det har även polismyndigheter i hela norden samt även EU-området fast med bättre resurser än vi amatörer..
För att inte tala om grävande journalister på jakt efter ett scoop.
Men har NÅGON funnit något belägg eller minsta lilla koppling?
NIX. Och då får man ju tänka om.
Sedan kan man tro på sagor och myter om det ger en något. Men hitentills finns det inget bakåt i PMs historia. Inga mordfall som stämmer med MO. Inga DNA. Inga försvunna kvinnor som kan kopplas ihop med PM pga av att han bevisligen inte varit där.

När det gäller Dorthe. En historia som passar som handsken till handen. När något är för bra för att vara sant så är det kanske det. Trots att Polisen känner till Dorthe D så tog de det på allvar. Trots att hon inte ens vänt sig till dem så kom de hem och förhörde henne samt undersökte hennes telefon. Hade de funnit teknisk bevisning i mobilen så hade de självklart använt henne som vittne i rättegången.
Eller ska du bortförklara detta faktum med en konspiration från polismyndigheten mot Dorthe???

Det här är bara min åsikt: Om man inte finner något så är en trolig slutsats att det beror på att det inte finns något bakåt i PMs historia före detta klantiga mord.
Om PM styckat en kropp tidigare så hade han insett att en vattenslang för rengöring snabbt till havs inte skulle funka. Eller tror du att han hade rutin från tidigare styckningsmord?
Du uttrycker dig med "Alla" som åkt med Madsen i ubåten är oskadda. Dyngan är det du själv som står för. Jag fantiserar men slänger mig inte med felaktig fakta på det sättet du gör. Du gör det ju slentrianmässigt utan att ens märka själv vad du håller på med. Du vet ingenting om vad han gjort eller inte gjort sp sluta inbilla dig det.
Citera
2018-05-12, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har inte läst denna tråden på sistone , då, ber jag om ursäkt om jag ställer en dum fråga. Har Madsen accepterat domen? Vill han inte överklaga?
Han kommer inte överklaga själva morddomen. Däremot strafftiden. Han vill ha ett mildare straff.
Genom att inte överklaga själva mordet så kommer inte bevisen och "avgasolyckan" att dras upp.
Bara straffvärdet av ett st mord om jag förstått det rätt.
Citera
2018-05-12, 18:52
Medlem
Citat:
Citera det du påstår att jag PÅSTÅR samt framställer som oriktiga FAKTA.
Citera "mitt hittepå" som du anklagar mig för att pyssla med.
Det har jag redan gjort och gett exempel på men det kryllar av sånt i dina inlägg och jag har sagt och förklarat nu varför dina inlägg är pocoloco. Du fattar ändå inte det så det är slöseri med tid.
Citera
2018-05-12, 18:54
Medlem
Citat:
Du skrev att "dom" inte brytt sig om att ta reda på om det är en kvinna eller man. Okej, vilka är "dom"var min fråga .
Läs innantill istället för att märka ord. OM polisen hade misstänkt ett mordfall hade de nog undersökt fyndet med DNA för att avgöra ålder samt kön. Det har de kanske gjort(?) men jag har inte funnit någon alls info om detta konstigt nog.
Citera
2018-05-12, 18:58
Medlem
Citat:
Läs innantill istället för att märka ord. OM polisen hade misstänkt ett mordfall hade de nog undersökt fyndet med DNA för att avgöra ålder samt kön. Det har de kanske gjort(?) men jag har inte funnit någon alls info om detta konstigt nog.
Så bara för att inte du läst det eller kunnat googla fram den infon så tycker du det passar bra att uttrycka dig så som du gjorde? Att dom inte brytt sig om att ta reda på om det är en man eller kvinna?

Nu fick du (återigen) exemplet du ville jag skulle ge på när du påstår saker som om det är fakta.
Citera
2018-05-12, 18:58
Medlem
Citat:
Det har jag redan gjort och gett exempel på men det kryllar av sånt i dina inlägg och jag har sagt och förklarat nu varför dina inlägg är pocoloco. Du fattar ändå inte det så det är slöseri med tid.
Nej. Du slänger ur dig en mängd ogrundade anklagelser mot mig, istället för att bemöta med fakta,belägg osv.
Hitintills har jag uppfattat dig som seriös debattör. Jag får nog ändra mig på den punkten.
Citera
2018-05-12, 19:02
Medlem
Citat:
Så bara för att inte du läst det eller kunnat googla fram den infon så tycker du det passar bra att uttrycka dig så som du gjorde? Att dom inte brytt sig om att ta reda på om det är en man eller kvinna?

Nu fick du (återigen) exemplet du ville jag skulle ge på när du påstår saker som om det är fakta.
Jag bedömer det som otrovärdiga uppgifter eftersom jag läst om detta fynd på flera ställen men aldrig någon vettig info om det. Du kan ju bevisa mig fel genom att plocka fram sådan info. Men jag tror inte du kommer finna något.
Citera
2018-05-12, 19:05
Medlem
Citat:
Nej. Du slänger ur dig en mängd ogrundade anklagelser mot mig, istället för att bemöta med fakta,belägg osv.
Hitintills har jag uppfattat dig som seriös debattör. Jag får nog ändra mig på den punkten.
Jasså och vilka skulle de ogrundade "anklagelserna" vara? Att jag kritiserar att du slänger ut dig saker som om det är fakta?
Och jag visar dig ett tydligt och solklart fall där du uttryckt dig om saker utan att veta något om saken, angående om de har kollat om den döda personen är en man eller kvinna: "Du har inte läst att de har kollat dna nånstans"...så då kan du slänga ur dig påstpåendet att "dom" (rättsväsendet, polis) inte "brytt" sig om att ta reda på om det var en man eller en kvinna.

Det. Är inte ogrundat. Det är klart och tydligt.

Och det gör att Jag inte betraktar Dig som en seriös debattör.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-05-12 kl. 19:09.
Citera
2018-05-12, 19:06
Medlem
Citat:
Jag bedömer det som otrovärdiga uppgifter eftersom jag läst om detta fynd på flera ställen men aldrig någon vettig info om det. Du kan ju bevisa mig fel genom att plocka fram sådan info. Men jag tror inte du kommer finna något.
Jag behöver inte plocka fram någonting för jag har aldrig påstått att jag vet något om det.
Citera
2018-05-12, 19:08
Medlem
Citat:
Du uttrycker dig med "Alla" som åkt med Madsen i ubåten är oskadda. Dyngan är det du själv som står för. Jag fantiserar men slänger mig inte med felaktig fakta på det sättet du gör. Du gör det ju slentrianmässigt utan att ens märka själv vad du håller på med. Du vet ingenting om vad han gjort eller inte gjort sp sluta inbilla dig det.
Har det framkommit något i rättegången?
Kan du nämna något ur domslutet som tyder på att så är fallet.
Du vill promt tro på dina fantasier. Men du kan ju inte belägga det.
Iallafall inte hitintills.
Överbevisa mig med fakta att jag har fel så kommer jag att ändra mig dvs vad jag tror.
Men väldigt klent med belägg från dig alltid.
Citera
2018-05-12, 19:12
Medlem
Citat:
Jag behöver inte plocka fram någonting för jag har aldrig påstått att jag vet något om det.
Men om du inte VET NÅGOT OM DET ska du kanske inte använda det i debatten som ett belägg för att PM är seriemördare samt levt "dubbel liv": Kära nån! Suck!
EDIT: Likaså ditt påstående om sms om snuffvideos? Varifrån kommer detta?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-12 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in