Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-12, 10:07
Medlem
Jag kan inte tänka mig annat än att Skatteverket och Polisen kommer att syna det här närmare. Som jag skrivit tidigare så behövs det tålamod. Byråkratins kvarnar mal långsamt.

Den här frågan är långt större än Özz. Det rör sig om det alltmer utbredda användandet av svart arbetskraft i allmänhet, och utnyttjandet av illegala personer i synnerhet. Jag antar att tråden kommer att flyttas till ett annat forum vid första bekräftelse att myndigheterna "jobbar" (pun intended) med fallet som ett ekobrott.

Bra att vi fortsätter nöta på om skanDalkurden här i tråden, även om jag tycker det vevas lite för friskt ibland åt alla möjliga håll. Det är Nujen, Nujen & Damm det handlar om, inte invandrare överlag.
Citera
2018-05-12, 10:29
Medlem
Myndigheter som FK, SKV, EBM och MV hinner bara med hälften av vad de hann med förut.

Nujens ligger långt ned på priolistan hos SKV.

Initiala systemkollapsen är här.
Citera
2018-05-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag kan inte tänka mig annat än att Skatteverket och Polisen kommer att syna det här närmare. Som jag skrivit tidigare så behövs det tålamod. Byråkratins kvarnar mal långsamt.

Den här frågan är långt större än Özz. Det rör sig om det alltmer utbredda användandet av svart arbetskraft i allmänhet, och utnyttjandet av illegala personer i synnerhet. Jag antar att tråden kommer att flyttas till ett annat forum vid första bekräftelse att myndigheterna "jobbar" (pun intended) med fallet som ett ekobrott.

Bra att vi fortsätter nöta på om skanDalkurden här i tråden, även om jag tycker det vevas lite för friskt ibland åt alla möjliga håll. Det är Nujen, Nujen & Damm det handlar om, inte invandrare överlag.

Någon som maskat nujens svåger?
Citera
2018-05-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Någon som maskat nujens svåger?
Vad innebär "maska"?
Citera
2018-05-12, 11:41
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Även om det ibland "vevas på friskt" så tycker jag att tråden i stort har lyckats bra med att bibehålla fokus på Özz-klanen, Özzbeken och "penningtransaktionerna".
I.o.m. att det är en skvallertråd så måste det vara rimligt att ta ut svängarna lite extra.

Vad jag själv anser vara av ett mycket stort intresse är hur klansamhället och dess traditioner påverkar Sverige och Özz-klanens agerande är även i det avseendet otroligt intressant att debattera.

Och mycket förtjänstfullt så har några debattörer tagit upp "ansvarsfrågan" på ett synnerligen förtjänstfullt och intressant sätt. Det direkta ansvaret och det eventuella "indirekta ansvaret" med en form av kedja av samband från massmorden på Drottninggatan via Özz-klanen och vidare till "kulturinstitutioner" som t.ex. Expressen.
Finns det juridiska ansvar och hur långtgående är de? Och hur ligger det till med eventuella moraliska ansvar, är t.ex. Expressens kulturaktivister i redaktionen moraliskt ansvariga då de har varit med att skapa en "referens-kurd" som de satt på integrationens piedestal?
Vad har Özz och Debbie Nujen gjort som är så speciellt att de "förtjänar" att vara med på bild tillsammans med allehanda politiker och beslutsfattare?
Sökningar på "Google Images" får en att inse att "referens-kurderna" har haft ett starkt fundament för sina piedestaler.

Kulturredaktionen på t.ex. Expressen, deras "referens-kurd" sket rejält i det blå skåpet.

Ansvaret för terroristattacken, hur långtgående är framförallt det moraliska ansvaret?
Citera
2018-05-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ansvaret för terroristattacken, hur långtgående är framförallt det moraliska ansvaret?
En väldigt viktig fråga. Även om inte pengarna var avsedda för terror så riskerar svarta pengar alltid att gå till olika former av kriminalitet. Man får ju själv regelbundet frågor från sina banker om vad syftet är med kontona, varför man flyttar pengar, och så vidare.

Nujens har finansierat terror, även om de inte var medvetna om det.
Citera
2018-05-12, 13:00
Medlem
Det ironiska är att idioten la upp en film på Youtube där han förväntade sig medhåll och ryggdunkar, sedan blev det lite tokigt och fick precis helt motsatt effekt haha

Oklart om det narcissism eller låg begåvningsgrad.

Har inte nujjenklanens jurist sagt till dig att täppa till kurdmunnen (du ser ut som en torsk i fejjan)? Ett tips framöver. Polisen och media älskar folk som pratar.
Senast redigerad av dykaren- 2018-05-12 kl. 13:05.
Citera
2018-05-12, 13:42
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
https://www.youtube.com/watch?v=G5qru1cnIwo
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/

Hur många punkter stämmer?
Frågan är hur man differentierar mellan narcissism och muslimsk klanmentalitet?
Citera
2018-05-12, 13:43
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
En väldigt viktig fråga. Även om inte pengarna var avsedda för terror så riskerar svarta pengar alltid att gå till olika former av kriminalitet. Man får ju själv regelbundet frågor från sina banker om vad syftet är med kontona, varför man flyttar pengar, och så vidare.

Nujens har finansierat terror, även om de inte var medvetna om det.

Och frågan är om det inte går att ta det moraliska ansvaret ytterligare några steg?

Kultureliten och politiker har gött referens-kurden, i mina ögon av helt andra skäl än kvalitetsrelaterade.
Så sant som du skriver, Özz-klanen finansierade terror även om de inte var medvetna om det. Jag tar gärna skuldbördan ytterligare ett steg, Expressen har finansierat och samarbetat med en terrorfinansiär även om de inte var medvetna om det.

Hade Özz-klanen inte skattefuskat, inte haft för avsikt att bryta mot Svensk lag, då hade kanske terroristattacken uteblivit?
Och hade kulturmupparna på t.ex. Expressen inte haft en bakomliggande agenda då de "marknadsförde" Özz, då hade kanske terroristattacken uteblivit?

Nu beskyller jag inte enbart Expressen utan ser PK-blaskan som ett tydligt exempel. Hela förbaskade kultureliten, en elit som till stor del på ett eller annat sätt är skattefinansierad, har en moralisk skuld då de genom en bakomliggande agenda har satt referens-kurden på en piedestal.
Citera
2018-05-12, 14:08
Medlem
MartinStLouiss avatar
Bert Karlsson pratar lite kort igen om Özz Nujen i sitt senaste youtube-klipp. Han har frågat Expressen hur länge Özz Nujen kommer få jobba kvar som krönikör, men de kunde inte svara på det.
Citera
2018-05-12, 14:44
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Bert Karlsson pratar lite kort igen om Özz Nujen i sitt senaste youtube-klipp. Han har frågat Expressen hur länge Özz Nujen kommer få jobba kvar som krönikör, men de kunde inte svara på det.

Vart säger han det? Du får gärna länka klippet, för i senaste klippet står han på scen och pratar om pensionärerna.
Citera
2018-05-12, 14:48
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Vart säger han det? Du får gärna länka klippet, för i senaste klippet står han på scen och pratar om pensionärerna.

Förlåt, inte det senaste klippet, men det innan. Men du kan höra han nämna det här https://youtu.be/xX-3kIggtq0?t=2m3s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in