Citat:
Ursprungligen postat av
Midsommardagen
Alla ni som hyser så stort förtroende för SKV och är övertygande om att Nujens kommer att nitas av en enskild handläggare vill jag säga följande:
Utöver den gigantiska uppgiften för SKV att försöka folkbokföra 190 000 MENA-folk som migrerade 2015 till Sverige och som nu i detta nu bussas runt till anvisningskommuner så jobbar SKV på att svara på frågor på 0771-567567 samt att under olika år rikta åtgärder mot en viss bransch.
År 1 - restauranger.
År 2 - åkerier.
År 3 - biltvättar.
Det finns nog inga enskilda handläggare längre som känner sig ha befogenhet att på eget initiativ dra igång en utredning mot Nujens utan att det har bollats på ett måndagsmöte.
Ingen handläggare vågar på eget initiativ börja yra om vad han/hon läst om Nujens på Flashback på måndagsmötet för då tror alla andra handläggare och enhetschefen att denne är en SD-snubbe.
SKV fungerade förr i tiden men nu vågar ingen ta ett eget initiativ.
Sanna mina ord!
OK. du kanske har insikt. Kanske jobbar där själv?
Jag är själv egen företagare. Betalar in min egen skatt och arbetsgivaravgifter varje månad, och momsen var tredje månad. Jag och en anställd, vi pröjsar in på detta sätt långt över en miljon till det svarta hålet. Ja, jag har en auktoriserad redovisningsningsbyrpå som frågar om vartenda kvitto som låter mystiskt. Typ 2 ggr om året. Sen har jag en revisor som kollar i slutänden.
Totalt kostar det mig runt 80-90 papp per år.
Özz, Debbie och herr Damm har också egna företag.
Dom måste få näringsförbud. Så snart det bara går.
Det som Özz och hans klan