Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Klart att Özz är körd!
Men man kan ju (nästan) förstå hur han tänker. Här har han pissat på svenskar i åratal och gjort karriär. De har vridit sig av skratt när den hånleende kurden förnedrar dem. Han förstår inte vad som har förändrats!
Alla som betalat pengar till/gillat denna tomte har en stor skuld i det hela.

Är det inte så att fler och fler blivit skeptiska till hans "humor" genom åren? Vill minnas en tråd är på Flashback för några år sedan där en person som inte direkt var någon nationalist uttryckte sitt tvivel kring vad man egentligen skrattade åt. Tycker mig ha känt hur detta tvivel tilltagit på senare år bland allt fler.

Jag hade en känsla av att hans stjärna hos vanligt folk var dalande redan innan skattefifflet med terroristen avslöjades. Sedan har han naturligtvis hållits under armarna av medieeliten de älskar alla som hatar svenskar.

Det som jag tycker är mest fascinerande med UG-sammanbrottet och den efterföljande pekoralen i Expressen är att det visar på hur oerhört långt från 100% svensk (som han brukade ha på tröjan) han faktiskt är. Det tryne som tittat fram på senare veckor är något helt annat än en enligt mig mindre lyckad ståuppare. Det har förvisso funnits svenskar som varit och sniffat i utmarkerna då och då men inte på denna narcissistiska nivå med sitt kompakta hat mot folket.
Senast redigerad av Varglig 2018-05-11 kl. 21:45.
Citera
2018-05-11, 22:53
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Är det inte så att fler och fler blivit skeptiska till hans "humor" genom åren? Vill minnas en tråd är på Flashback för några år sedan där en person som inte direkt var någon nationalist uttryckte sitt tvivel kring vad man egentligen skrattade åt. Tycker mig ha känt hur detta tvivel tilltagit på senare år bland allt fler.

Jag hade en känsla av att hans stjärna hos vanligt folk var dalande redan innan skattefifflet med terroristen avslöjades. Sedan har han naturligtvis hållits under armarna av medieeliten de älskar alla som hatar svenskar.
...

För några år sedan ingick det i Nujens framträdanden att håna Kungen. Jag tyckte alltid att det var symptomatiskt att håna Kungen eftersom Kungen är landets främste rpresentant. Tyckte det var ett dolt sätt att håna landet Sverige med dess gammelinvånare. Uppfattede det inte som särskilt roligt.
Citera
2018-05-11, 22:59
Medlem
Alla ni som hyser så stort förtroende för SKV och är övertygande om att Nujens kommer att nitas av en enskild handläggare vill jag säga följande:

Utöver den gigantiska uppgiften för SKV att försöka folkbokföra 190 000 MENA-folk som migrerade 2015 till Sverige och som nu i detta nu bussas runt till anvisningskommuner så jobbar SKV på att svara på frågor på 0771-567567 samt att under olika år rikta åtgärder mot en viss bransch.

År 1 - restauranger.
År 2 - åkerier.
År 3 - biltvättar.

Det finns nog inga enskilda handläggare längre som känner sig ha befogenhet att på eget initiativ dra igång en utredning mot Nujens utan att det har bollats på ett måndagsmöte.

Ingen handläggare vågar på eget initiativ börja yra om vad han/hon läst om Nujens på Flashback på måndagsmötet för då tror alla andra handläggare och enhetschefen att denne är en SD-snubbe.

SKV fungerade förr i tiden men nu vågar ingen ta ett eget initiativ.

Sanna mina ord!
Citera
2018-05-11, 23:14
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Alla ni som hyser så stort förtroende för SKV och är övertygande om att Nujens kommer att nitas av en enskild handläggare vill jag säga följande:

Utöver den gigantiska uppgiften för SKV att försöka folkbokföra 190 000 MENA-folk som migrerade 2015 till Sverige och som nu i detta nu bussas runt till anvisningskommuner så jobbar SKV på att svara på frågor på 0771-567567 samt att under olika år rikta åtgärder mot en viss bransch.

År 1 - restauranger.
År 2 - åkerier.
År 3 - biltvättar.

Det finns nog inga enskilda handläggare längre som känner sig ha befogenhet att på eget initiativ dra igång en utredning mot Nujens utan att det har bollats på ett måndagsmöte.

Ingen handläggare vågar på eget initiativ börja yra om vad han/hon läst om Nujens på Flashback på måndagsmötet för då tror alla andra handläggare och enhetschefen att denne är en SD-snubbe.

Sanna mina ord!
Du kan ha rätt, men Özz är slut ändå.
Sen är jag hyfsat säker på att Janne Josefssons grillspett kommer ha extra mycket starka såsen.
Dåligt för att inte säga uselt val av offer. JJ kommer att slakta Özz, när tiden är rätt. Men å andra sidan har han redan slaktat sig själv.
Citera
2018-05-11, 23:18
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Med reservation för att jag också kan vara fel ute.

Jag tror faktiskt att det bara handlade om ett par dagar från att krönikan publicerades till att skiten träffade fläkten (och Özz ansikte). Eller om det var typ samtidigt.

I vilket fall som helst: Sällsynt dålig tajming för turdkomikern
Jag kan helt ha blandat ihop tidpunkterna men jag har för mig att jag läste någonstans att idiotens ledare publicerades enbart några dagar innan eller efter terroristattacken.
Vi har samma minnesbild.

Fy för den lede fan, Özz, Debbie och svågern måste ju ha känt igen Özzbeken på de bilder som publicerades i ett tidigt skede.
Vågar vi gissa att deras synnerligen höga moral och samhällsansvar fick Özz-klanen att slänga sig på luren och ringa till polisen?
Citera
2018-05-11, 23:23
Medlem
Citat:

År 1 - restauranger.
År 2 - åkerier.
År 3 - biltvättar.

Sanna mina ord!
I så fall kan vi se fram mot fortsatt kompakt tystnad från SKV, polisen, MSM & advokatsamfundet; intressant läge...
Citera
2018-05-12, 00:02
Avstängd
Får se hur länge expressen håller kvar honom. Hade jag varit pappa till den lillan flickan som omkom så hade jag stämt Özz och hans familj på varenda krona de samlat på sig de senast åren.
Man får inte kritisera kurderna men kurderna får kritisera alla?
Citera
2018-05-12, 00:09
Medlem
zurfarns avatar
Citat:

År 1 - restauranger.
År 2 - åkerier.
År 3 - biltvättar.

Sanna mina ord!

OK. du kanske har insikt. Kanske jobbar där själv?

Jag är själv egen företagare. Betalar in min egen skatt och arbetsgivaravgifter varje månad, och momsen var tredje månad. Jag och en anställd, vi pröjsar in på detta sätt långt över en miljon till det svarta hålet. Ja, jag har en auktoriserad redovisningsningsbyrpå som frågar om vartenda kvitto som låter mystiskt. Typ 2 ggr om året. Sen har jag en revisor som kollar i slutänden.

Totalt kostar det mig runt 80-90 papp per år.

Özz, Debbie och herr Damm har också egna företag.

Dom måste få näringsförbud. Så snart det bara går.

Det som Özz och hans klan
Citera
2018-05-12, 00:48
Medlem
Jag hörde nåt på radion igår om ett land där korruptionen var så utbredd att de egna institutionerna inte förmådde ta tag i problemen, trodde först det handlade om Sverige men sen sa dom att det rörde Bolivia. Ibland undrar jag om journalisterna väver in kritik mot hur vi har det här hemma när dom rapporterar om företeelser i utlandet.
Senast redigerad av Externalist 2018-05-12 kl. 01:16.
Citera
2018-05-12, 05:59
Medlem
Korv-Bajss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=G5qru1cnIwo
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/

Hur många punkter stämmer?

Citat:
Narcissistiska kännetecken
http://www.klaswestholm.se/narcissism.html

Det finns många tecken som är kännetecknande för narcissister. Alla narcissister har inte alla kännetecknen nedan. Och de som inte är narcissister kan ha vissa av dem. Man brukar säga att om du misstänker någon för att vara narcissist och hon stämmer in på 5 av dessa punkter har du rätt att bli mycket misstänksam! Här kommer listan på narcissistiska drag:

• behöver överdriven beundran
  • har en storslagen självbild
  • utger sig för att vara totalt oskyldig, det är alltid någon annans fel
  • tror att hon är speciell, unik och kan bara bli förstådd av andra som delar hennes unika egenskaper
  • saknar empati
  • ytligt känsloliv
  • är ofta avundsjuk och tror att andra är avundsjuka på henne
  • utnyttjar skamlöst andra för att nå sina mål
  • självcentrerad, allt handlar om henne
  • hånar, förtalar, ljuger, luras, smutskastar, skyller ifrån sig, angriper d.v.s. gör vad som krävs för att nå sina mål
  • hämnas reella eller inbillade oförrätter
  • kritisk eller fördömande attityd till andra
  • önskar bli tyckt synd om och älskar att vara offer
  • känsligt ego, klarar därför inte av att bli emotsagd eller kritiserad
  • undviker ansvar, fenomenala på att lägga över ansvaret på andra
  • föraktfull, avvisande, förbittrad, lättstött, snobbig
  • falsk, bluffmakare, ljuger för att framstå i bättre dager
  • oförmåga att stå i bakgrunden, ha en liten roll, vara en i mängden
  • behöver stå ut, vara speciell
  • håller inte ord
  • har en förkärlek för att håna andra
  • älskar makt, missbrukar den ofta
  • berövar andra deras rättmätiga kraft
  • mycket skicklig på att manipulera
  • manipulerar i hemlighet för att inte bli avslöjad
  • oförsonligt hämndgirig och håller på med smutskastningskampanjer mot personer som sätter sig upp mot dem eller inte tolererar att bli manipulerade
  • använder sig av "onda blicken", en speciell ton, fnysningar, suckar, himlar med ögonen, krusar munnen och andra mer eller mindre subtila uttryck för att få människor dit hon vill
  • drar sig inte för att krossa sin motståndare
  • anser sig berättigad till speciell behandling
  • ser sig själv som huvudperson i livets drama och alla andra som statister
  • avskyr att be om ursäkt eftersom hon aldrig kan göra fel
Citera
2018-05-12, 06:37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
För några år sedan ingick det i Nujens framträdanden att håna Kungen. Jag tyckte alltid att det var symptomatiskt att håna Kungen eftersom Kungen är landets främste rpresentant. Tyckte det var ett dolt sätt att håna landet Sverige med dess gammelinvånare. Uppfattede det inte som särskilt roligt.
Riktigt lågt att håna en person som föds till kung och inte kan påverka sitt eget yrkesval.

Tror f.ö. att turközz senast klump i magen krönika var hans sista, han verkar ju helt galen och tror inte ens Expressen vågar edera mera skit från turken.
Citera
2018-05-12, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
https://www.youtube.com/watch?v=G5qru1cnIwo
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/

Hur många punkter stämmer?

Haha, vilket skönt inlägg!

Roade mig med att tänka igenom min uppfattning om personen ifråga och då vara objektiv och återhållsam.
Gick igenom punkt efter punkt:
25 träffar!!

Tänker på en serie där han gästade Renees Brygga för något år sedan, där det snyftades hej vilt om saknaden av att dela livet med någon. Finna kärleken osv. Fy f*n...

Tro själve fan att det inte är någon som vill dela något med en personlighet som får 25 träffar på ett test likt ovan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in