Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 19:36
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
En väldigt viktig fråga. Även om inte pengarna var avsedda för terror så riskerar svarta pengar alltid att gå till olika former av kriminalitet. Man får ju själv regelbundet frågor från sina banker om vad syftet är med kontona, varför man flyttar pengar, och så vidare.

Nujens har finansierat terror, även om de inte var medvetna om det.

Tål att repeteras:

Nujens har finansierat en terrorist, även om de inte var medvetna om det.

Debbie Nujen, asyladvokat har anlitat svart arbetskraft som inte skulle vistats i landet.

Rickard Damm, Telia, har drivit en jättelik miljonrullande (600kvm) ombyggnation baserad på svart arbetskraft, däri Sveriges värsta terrorist fick rejält med pengar till fortsatt uppehälle.
Citera
2018-05-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Myndigheter som FK, SKV, EBM och MV hinner bara med hälften av vad de hann med förut.

Nujens ligger långt ned på priolistan hos SKV.

Initiala systemkollapsen är här.

(det fetade)
Säger inte att du har fel, men undrar över vad som får dig att påstå det?

I min bok, så borde bara misstanken om ett omfattande utnyttjande av svart arbetskraft (varav en del av dem kan antas vara i riket olagligt), medföra att SKV fort skulle slå ner som hökar på hönsflocken (Nujens m svåger). Efter diskret bakgrundsspaning och dito utredning, såklart.

Jag är beredd att acceptera en skattehöjning om jag visste att pengarna gick till att vässa SKV:s personal -och klor..
Citera
2018-05-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Säger inte att du har fel, men undrar över vad som får dig att påstå det?

I min bok, så borde bara misstanken om ett omfattande utnyttjande av svart arbetskraft (varav en del av dem kan antas vara i riket olagligt), medföra att SKV fort skulle slå ner som hökar på hönsflocken (Nujens m svåger). Efter diskret bakgrundsspaning och dito utredning, såklart.

Jag är beredd att acceptera en skattehöjning om jag visste att pengarna gick till att vässa SKV:s personal -och klor..

Har lite känningar i myndighetsverige och när 190 000 Mena-migranter tar sig till Sverige på 12 månader under 2015 som inte vet någonting annat än att de skall få pengar, bostad och mat gratis så belastar de ovan nämnda myndigheter mer än åtta miljoner svenskfödda gjorde innan de kom.
Citera
2018-05-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Har lite känningar i myndighetsverige och när 190 000 Mena-migranter tar sig till Sverige på 12 månader under 2015 som inte vet någonting annat än att de skall få pengar, bostad och mat gratis så belastar de ovan nämnda myndigheter mer än åtta miljoner svenskfödda gjorde innan de kom.

Säger fortf inte att du har fel och säkert blev stora delar av myndighetssverige närmast paralyserat av anstormningen av de nya svenskarna år 2015.
Men SKV:s blodhundar borde väl inte vara överbelastade bara för att det kom in massa nya, icke-arbetande? Dessa lär ju inte lämna några deklarationer eller svartanställa några. Inte heller lär de försöka sig på penningtvätt det första de gör. Det tar tid att komma till den position som de PK-kramade Nujen nått.

Men när SKV nu fått höra om Nujens svarta miljonrullningar och deras samröre med massmördaren Akilov, så bör det vara grovt tjänstefel att medvetet blunda för det som vi nu redan vet om fifflar- och asylkrämarfamiljen Nujen.
Håller du med mig?

OffT: Nu åter till ESC. Skandal att en obehörig tog sig upp på scen. Kan det ha varit Soran Ismael som tänkte tala om för hela världen att han är oskyldig till de våldtäkter som han faktiskt har begått. Eller Eshan Fadakar? Eller vår lille komiker rentav?
Citera
2018-05-13, 09:14
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Och frågan är om det inte går att ta det moraliska ansvaret ytterligare några steg?

Kultureliten och politiker har gött referens-kurden, i mina ögon av helt andra skäl än kvalitetsrelaterade.
Så sant som du skriver, Özz-klanen finansierade terror även om de inte var medvetna om det. Jag tar gärna skuldbördan ytterligare ett steg, Expressen har finansierat och samarbetat med en terrorfinansiär även om de inte var medvetna om det.

Hade Özz-klanen inte skattefuskat, inte haft för avsikt att bryta mot Svensk lag, då hade kanske terroristattacken uteblivit?
Och hade kulturmupparna på t.ex. Expressen inte haft en bakomliggande agenda då de "marknadsförde" Özz, då hade kanske terroristattacken uteblivit?

Nu beskyller jag inte enbart Expressen utan ser PK-blaskan som ett tydligt exempel. Hela förbaskade kultureliten, en elit som till stor del på ett eller annat sätt är skattefinansierad, har en moralisk skuld då de genom en bakomliggande agenda har satt referens-kurden på en piedestal.

Jag citerar mig själv och pekar på den kulturelit som har satt referens-kurden på piedistalen.

Malena Ernman och Özz på väg till prisutdelningen på Stockholms kulturfestival

https://www.facebook.com/malenaernman/photos/a.10153147698185731.1073741825.72688240730/10153476214890731/?type=1&theater

Något som ger en "aha-upplevelse" vad det gäller Özz och byggarbete
https://www.byggvarlden.se/om-byggvarlden/sidor.html
Citat:
Byggvärlden är en modern och oberoende tidning för byggbranschens beslutsfattare. Med en TS-kontrollerad upplaga på 25 000 ex är den Sveriges största affärstidning för byggbranschens beslutsfattare.
https://www.byggvarlden.se/slagkraftig-bostadsdebatt-113568/nyhet.html
Citat:
Författaren och debattören Alexandra Pascalidou samt komikern Özz Nûjen var moderatorer och domare, med hjälp av publiken som viftade med flaggor, åt hamburgare och popcorn i den boxnings- och USA-inspirerade arenan på självaste 4 juli.
Citera
2018-05-13, 10:28
Medlem
Mr.Swedens avatar
God morgon Özz,

Jag ser att du inte skriver något på twitter. Känsligt med ämnesval? Lätt att det slår tillbaka.

Däremot retwetar du en hel del. Bara om rasism, naturligtvis, de otäcka svenskarna.

Jo förresten - en text finns från dig. Där du vill sälja biljetter. Lycka till.

Det ser ut att bli en solig och varm dag. En njutning för fria, skötsamma människor.
Citera
2018-05-13, 13:53
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
God morgon Özz,

Jag ser att du inte skriver något på twitter. Känsligt med ämnesval? Lätt att det slår tillbaka.

Däremot retwetar du en hel del. Bara om rasism, naturligtvis, de otäcka svenskarna.

Jo förresten - en text finns från dig. Där du vill sälja biljetter. Lycka till.

Det ser ut att bli en solig och varm dag. En njutning för fria, skötsamma människor.

Har inte titta närmare på hans twitter, men är det inte nu som det vore på plats med lite krambombande från Ernman, Pascalidou, Henrik Schyffert, m.fl. eller har vännerna, de fina vännerna som med stolthet delade barrikad med Özz, fått annat att tänka på?
Citera
2018-05-13, 14:20
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Har inte titta närmare på hans twitter, men är det inte nu som det vore på plats med lite krambombande från Ernman, Pascalidou, Henrik Schyffert, m.fl. eller har vännerna, de fina vännerna som med stolthet delade barrikad med Özz, fått annat att tänka på?
Är faktiskt lite tveksam till att godhetsposörerna står kvar när skiten redan träffat fläkten. Det är ju den egna strålglansen de är ute för att vårda och här finns en uppenbar risk att bli brunprickig.
Citera
2018-05-13, 14:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Är faktiskt lite tveksam till att godhetsposörerna står kvar när skiten redan träffat fläkten. Det är ju den egna strålglansen de är ute för att vårda och här finns en uppenbar risk att bli brunprickig.
Jepp. Det är när det verkligen skiter sig som man får reda på vilka som är ens riktiga vänner.
I fallet med Özz så verkar det vara ganska exakt noll vänner. Inte ens hans egen svåger gillar honom längre.
Citera
2018-05-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men SKV:s blodhundar borde väl inte vara överbelastade bara för att det kom in massa nya, icke-arbetande? Dessa lär ju inte lämna några deklarationer eller svartanställa några. Inte heller lär de försöka sig på penningtvätt det första de gör. Det tar tid att komma till den position som de PK-kramade Nujen nått.

Men när SKV nu fått höra om Nujens svarta miljonrullningar och deras samröre med massmördaren Akilov, så bör det vara grovt tjänstefel att medvetet blunda för det som vi nu redan vet om fifflar- och asylkrämarfamiljen Nujen.
Håller du med mig?

Förmodligen kan de genom smarta dataprogram leta igenom många databaser och hitta kopplingar och vart pengarna tagit vägen. Alltså tex tidsstämpeln plus beloppet och avsändande bank kan räcka för att hitta spåret vart de har tagit vägen. Så arbetade man tex med Panama kontona. Det kan avslöja bla penningtvätt och skattebrott. Jag vet inte vilka länder som är bäst på att kunna leta, men tex UK och Holland och CIA förstås har varit extremt duktiga på det.

Citat:

Lite brunsmetning har ju ingen tagit skada av, eller hur ?
Det kan ju behövas....

Citat:
God morgon Özz,

Jag tror att det är någon spökskrivare som har Özz konto just nu, och lägger in lite random antirasistkrafs, Själv sitter hen väl med haldolhatten p huvudet på balkongen och funderar om hen ska prova att ta en flygtur ?

Citat:

Trevlig Helg Özz - och vet du inte vad trevlig helg och skötsamma människor betyder så kan du ju alltid fråga din svåger ? Lycka till !!!
Citera
2018-05-13, 15:36
Medlem
Mr.Swedens avatar
Våra myndigheter har förmodligen lite huvudbry för närvarande angående den kommande händelseutvecklingen. Att spela på öppet mål och nita ÖN med anhang triggar säkert som amen i kyrkan inte bara landets godhetsmissbrukare utan även klanerna ute i orten. Ingen vet vilka krafter som frigörs.

Å andra sidan, att som svensk myndighet inte spela på öppet mål och nita ÖN med anhang triggar utan tvekan landets svenskar på hittills oanat sätt. Ingen vet heller vilka krafter det frigör.

Skatteverket har jag gott om hopp om. De är siffernörndar med ordning och reda som huvudfokus. Pk nivån mäts sannolikt i negativa tal.

Polisen däremot får tyvärr betraktas som värdegrundsutbildad till dumhetens gräns. Hörde en polis på radions P1 prata om svårigheten att utvisa sådana som Akilov eftersom man inte vet hur de blir emottagna. ”Vi tar det säkra före det osäkra” var hans slutkläm.

Häpnadsväckande. Berätta det för de föräldrar som fick sina barn och ungdomar krossade på Drottninggatan.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2018-05-13 kl. 16:11.
Citera
2018-05-13, 19:39
Medlem
Har Özz återigen klarat att hålla sig kvar vid köttgrytan inom media alltså? Han måste ha skit på sin redaktion, vem skulle annars vilja smutsa ner sig med en hycklare som dessutom bidragit till en terrorist? Han har oavsett förbeukat sitt förtroende som journalist många gånger om.
Senast redigerad av Roxyn 2018-05-13 kl. 19:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in