2018-05-11, 19:23
Medlem
Skulle tippa på att det inte alls är Jimmy som är inne och skriver. Inga punkter på fel plats men den senaste kommentaren är säkert skriven av T. Jimmy brukar inte skriva "mvh Jimmy" men det brukar T göra då hon skriver i någon annans namn.

Det slog mig också att det är alldeles för likt Ts sätt att skriva så jag är tämligen övertygad om att det är hon som har skrivit det där och inte J.
2018-05-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cajwar
Skulle tippa på att det inte alls är Jimmy som är inne och skriver. Inga punkter på fel plats men den senaste kommentaren är säkert skriven av T. Jimmy brukar inte skriva "mvh Jimmy" men det brukar T göra då hon skriver i någon annans namn.

Det slog mig också att det är alldeles för likt Ts sätt att skriva så jag är tämligen övertygad om att det är hon som har skrivit det där och inte J.

Ja, Tereses signum är att avsluta hat och hot med "mvh", vilket är ett rätt så unikt sätt att avsluta otrevliga meddelanden på.
2018-05-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Mycket bra textanalys,för naturligtvis kan inte T med sina narcissistiska drag hålla sig borta från sociala medier. Inte en chans. Och uppenbarligen förstår hon inte hur tydligt hennes skriftspråk är. Hur lätt det är att se skillnaden mellan hennes och Jimmys sätt att skriva.

Människan saknar det som kallas mentaliseringsförmåga, dvs att se sig själv med andras ögon utifrån. Hon kan uppenbart endast se på sig själv med en utvecklingsstörd persons ögon, vilket väl i grunden inte är så konstigt och därför kan hon helt ogenerat göra sådant som andra delvis pga socialt tryck passar sig för.
2018-05-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Jimmyboy är inne och försvarar T på hennes Facebook just nu!

”Terese här inte gjort något. Lämna min fru i fred jävla idioter är ju ni som behöver hjälp då ni trakassera kränker förtala min fru som är oskyldig”

Jimmy söker nu också hus att hyra.

Frågan är om misstanken mot Tessan faktiskt fått konsekvenser vad gäller att hyra en lägenhet, för de behöver till ytan knappast ett helt hus att bo i?
2018-05-11, 23:17
Medlem
Mal*n/K*mpas morsa Car*na W*klund har nyss fått ett utbrott på T på Facebook:

”Thresse Tessan Lindgren Kvick nu jävlar lämna du mig o Malin o Pernilla . Du kan fan inget annat än ljuga hela tiden. O på stå att du aldrig gör något. Du är ju dömd för id stöld av ditt ex Joel när du mord hotat över 400 st på Fb o sen tre bränder i Jörn . Som dom int har av skrivit dig i från.”

Undrar vad som nu hänt?? Är Mal*n och T osams nu igen? Deras sanvänskap ändras typ var tredje dag känns det som...

*=i
2018-05-12, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jimmy söker nu också hus att hyra.

Frågan är om misstanken mot Tessan faktiskt fått konsekvenser vad gäller att hyra en lägenhet, för de behöver till ytan knappast ett helt hus att bo i?
Rent praktiskt är det nog bara eget hus som återstår. De får nog knappt hyra ett separat hus ens.

Ingen hyresvärd med någon som helst överlevnadsinstinkt vill hyra ut till en familj där den ena parten på goda grunder är misstänkt för mordbrand i deras förra boende.

Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer

”Thresse Tessan Lindgren Kvick nu jävlar lämna du mig o Malin o Pernilla . Du kan fan inget annat än ljuga hela tiden. O på stå att du aldrig gör något. Du är ju dömd för id stöld av ditt ex Joel när du mord hotat över 400 st på Fb o sen tre bränder i Jörn . Som dom int har av skrivit dig i från.”

Undrar vad som nu hänt?? Är Mal*n och T osams nu igen? Deras sanvänskap ändras typ var tredje dag känns det som...

*=i
Skulle du vilja att ditt barn hängde i den här typen av kretsar? Oavsett vad M själv gör så måste ju hennes mamma tycka att allt det här är förjävligt det som sker kring T. Att sedan M inte är många tändstickor rikare i sin tändsticksask, det kan en mor bortse ifrån.
2018-05-12, 08:05
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer

*=i

Och ”Jimmyboy” svarar henne på Facebook. Hotar med att hon ska bli anmäld!
2018-05-12, 08:13
Medlem
SmygarBerits avatar
Detta är rena rama muppetshow. Typ ifall alla individer i "en annan del av Köping" skulle bråka med varandra utan stöd från personalen.
2018-05-12, 09:28
Medlem
Ny artikel i Norran idag om mordbranden. Tyvärr så är det en plus artikel. Men någon kanske kan låsa upp den & bjuda på lite citat?

Mordbranden i Jörn – åklagarens besked: ”Viktiga bevis har förstörts

https://www.norran.se/nyheter/blaljus/mordbranden-i-jorn-aklagarens-besked-viktiga-bevis-har-forstorts/

Ska man gå på rubriken så verkar inte åklagaren ha alltför mycket på fötterna tyvärr.
2018-05-12, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurrekloss
Ny artikel i Norran idag om mordbranden. Tyvärr så är det en plus artikel. Men någon kanske kan låsa upp den & bjuda på lite citat?

https://www.norran.se/nyheter/blaljus/mordbranden-i-jorn-aklagarens-besked-viktiga-bevis-har-forstorts/

Ska man gå på rubriken så verkar inte åklagaren ha alltför mycket på fötterna tyvärr.
Vilket är ganska typiskt för mordbrand. Bevisen brinner ju liksom upp.
2018-05-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurrekloss

Här kommer lite citat:

”Nya förhör, genomgång av beslagtagna telefoner, datorer och surfplattor. Utredningen om den misstänkta mordbranden i Jörn fortsätter. Men analysbeskeden från NFC i Linköping stärker inte misstankarna mot någon person.”

”– Men hon är inte avförd från utredningen vilket innebär att jag fortfarande leder förundersökningen, säger åklagare Minna Aspnäs.”
2018-05-12, 10:29
Medlem
SmygarBerits avatar
Ja, det ser så ut att kanske Therese kommer undan denna gång...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in