2018-05-11, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
För att jag ville kolla dig.
Se om du visste nåt.

Nej, jag vill INTE att du skall berätta vad som fanns MER än avskedsbrev.
Det behöver du INTE göra för min skull.

Jag vill att du bekräftar en sak i brevet.
Finns det något personligt till Hannas föräldrar?

- i vilket av breven ?-

- Eftersom du vet- så behåll det själv-
- så behöver du ju inte fråga-
- och va så otrevlig-
Citera
2018-05-11, 20:16
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
.... Varför vill du inte berätta en gång för alla vad du vet? Om du inte vill berätta undrar jag varför du är så aktiv i tråden?

Citat:
...Det är exakt detta som gör att folk driver med dig, och att du har 0 i trovärdighet
Du säger olika hela tiden, och därför driver alla med dig, och ingen tror på vad du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Du verkar inte veta något överhuvudtaget och verkar inte heller ha koll på vad du kläckt ur dig tidigare. Du växlar mellan någorlunda normal svenska och någon form av piginspråk, du kommer aldrig med fakta, bara mångtydiga enradare; frågor utan svar!
Från kärnfrisk till jättesjuk, mellan ett inlägg och nästa! Tycker att händelsen i sig borde hålla troll borta , men icke så.

Citat:
Ja, jag har varit på dig, och det är inget jag egentligen har velat göra.
Men du kommer ju inte med nåt.. ..
Jag och många andra har ställt massor av frågor till dig... Men inte en enda har du svarat på. .
....Jag fattar inte varför du inte kan skärpa till dig och hjälpa till i tråden istället.

Nu får det vara nog!
Är det verkligen så att ingen har hittills fattat att personen har dyslexi?! Googla gärna ni som inte begriper vad det är.
Rockkungen är inte dummare än vi men har svårare att klä sina tankar i ord. H*n har iaf ngt att komma med (det tror jag) till skillnad från vissa tråddeltagare som lider av en svårartad kronisk orddiarré utan någon som helst substans i sina verbala eruptioner, förutom att de luktar illa.
Sluta förolämpa och kränka Rockkungen!
H*n skriver det han vill och hur h*n kan. Punkt slut.
Citera
2018-05-11, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- i vilket av breven ?-

- Eftersom du vet- så behåll det själv-
- så behöver du ju inte fråga-
- och va så otrevlig-

Tack.
Det var bara det.

Så, nu skall jag lämna dig ifred.
Hoppas att du får en trevlig kväll.
Senast redigerad av Whoknows75 2018-05-11 kl. 20:26.
Citera
2018-05-11, 20:21
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Med risk för OT men nu sätter jag ner foten. En gång för alla. Den här tråden skapades mig veterligen för att diskutera och analysera och surra om Bjärrredsfallet. Komma med egna analyser, tankesätt på vad som hände familjen. Respektera varandra även om man inte håller med någons tankesätt eller åsikter. Jag har noterat under veckors tid nu, att endel användare blir utsatta för påhopp. Förstår faktiskt inte varför man inte kan vara snäll mot varandra. Med snällhet kommer man längre.

Jag är en av de som inte kan släppa detta fall, då det är så tragiskt. Jag vet vilka jag tror på och de jag inte tror på. Alla som är här vill förmodligen veta vad som föranledde dessa mord och självmord. Vad som var så svårt att hantera. Jag uppskattar varje gång, när någon anhörig/nära person delar med sig av sina uppgifter och upplevelser. Vad säger ni, är det inte dags att ta varann i virtuell hand och försöka jobba ihop, och de som vet nåt, kan föra tråden framåt?

OT jag vet, men jag är beredd å ta mitt eventuella straff.
Citera
2018-05-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Nu får det vara nog!
Är det verkligen så att ingen har hittills fattat att personen har dyslexi?! Googla gärna ni som inte begriper vad det är.
Rockkungen är inte dummare än vi men har svårare att klä sina tankar i ord. H*n har iaf ngt att komma med (det tror jag) till skillnad från vissa tråddeltagare som lider av en svårartad kronisk orddiarré utan någon som helst substans i sina verbala eruptioner, förutom att de luktar illa.

I mitt inlägg fanns inget kränkande och absolut inget förolämpande. Men visst måste man väl få ställa frågor till Rockkungen? Det känns lite som "har man sagt a får man säga b". Alla här vill ju försöka få en bild av hur familjen hade det sista tiden och varför det slutade så outsägligt tragiskt. Att en person här säger sig veta en hel del om familjen, men sedan absolut aldrig delge den informationen tycker jag är knepigt. Om jag visste något jag inte ville säga skulle jag ju inte säga något alls istället för att hela tiden säga typ "jag vet mer än ni vet, ni tolkar fel". Fram med infon! 😊👍
Senast redigerad av Tey44 2018-05-11 kl. 20:30.
Citera
2018-05-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Med risk för OT men nu sätter jag ner foten. En gång för alla. Den här tråden skapades mig veterligen för att diskutera och analysera och surra om Bjärrredsfallet. Komma med egna analyser, tankesätt på vad som hände familjen. Respektera varandra även om man inte håller med någons tankesätt eller åsikter. Jag har noterat under veckors tid nu, att endel användare blir utsatta för påhopp. Förstår faktiskt inte varför man inte kan vara snäll mot varandra. Med snällhet kommer man längre.

Jag är en av de som inte kan släppa detta fall, då det är så tragiskt. Jag vet vilka jag tror på och de jag inte tror på. Alla som är här vill förmodligen veta vad som föranledde dessa mord och självmord. Vad som var så svårt att hantera. Jag uppskattar varje gång, när någon anhörig/nära person delar med sig av sina uppgifter och upplevelser. Vad säger ni, är det inte dags att ta varann i virtuell hand och försöka jobba ihop, och de som vet nåt, kan föra tråden framåt?

OT jag vet, men jag är beredd å ta mitt eventuella straff.

Det där var nog, om jag får vara frank och säga det, det bästa du har skrivit i tråden och det som är minst OT. Jag instämmer i allt, som omväxling. Jag vill gärna läsa mer om Rockungens och Whoknows information om båda avskedsbreven. Det vore väll bra?
Citera
2018-05-11, 20:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vi får väl se om Rockkungen kan bekräfta det.

Hen är ju trotts allt en nära anhörig.

När skulle H ha skrivit den hälsningen? I samband med att hon blev mördad av O så borde det ha varit svårt eller kan hon ha skrivit det redan under hösten när de mörka tankarna kom?
Citera
2018-05-11, 20:50
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
I mitt inlägg fanns inget kränkande och absolut inget förolämpande. Men visst måste man väl få ställa frågor till Rockkungen? Det känns lite som "har man sagt a får man säga b". Alla här vill ju försöka få en bild av hur familjen hade det sista tiden och varför det slutade så outsägligt tragiskt. Att en person här säger sig veta en hel del om familjen, men sedan absolut aldrig delge den informationen tycker jag är knepigt. Om jag visste något jag inte ville säga skulle jag ju inte säga något alls istället för att hela tiden säga typ "jag vet mer än ni vet, ni tolkar fel". Fram med infon! 😊👍

Det var inget förolämpande från din sida och jag räknar dig inte till mobbare, absolut inte! Jag råkade bara citera ditt inlägg bland flera andra.
Det är så att Rockkungen har varit hårt ansatt från dag ett, än för det ena, än för det andra.
Jag ville bara bidra till större förståelse för honom som person.
Citera
2018-05-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Nu får det vara nog!

Har all förståelse för alla problem som t.ex. dyslektiker ställs inför. Problemet i detta fall är att den då skulle inträtt helt hastigt nu i slutet, samtidigt med tankestreckens uppkomst.

I början på tråden var det hyfsad svenska och sammansatta meningar. Helt läsbara. Vad förändringen beror på vet inte jag, men det är knappast dyslexi.

Det du kallar mobbing var en vänlig skribent som föreslog att han skulle skippa tankestrecken så det blev en mening. Han ville kunna ta till sig texten. Det kallar inte jag mobbing, det var ett tips.

Posthistoriken drygt ett år tillbaka visar inte heller på dyslexi. Men Rockkungen kan säkert själv svara på vad detta förändrade skrivsätt beror på.
Citera
2018-05-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
När skulle H ha skrivit den hälsningen? I samband med att hon blev mördad av O så borde det ha varit svårt eller kan hon ha skrivit det redan under hösten när de mörka tankarna kom?

Om nu H verkligen var den som skrev avskedsbrevet, så passade hon kanske på att skriva hälsningen och förklaringen/ursäkten då.

Nu är jag kanske helt ute och cyklar utifrån de pusselbitar jag på olika sätt fått. Men med allt detta sagt är det kanske något med denna hälsning/ursäkt/förklaring som inte helt kommit eller kommer fram. Alltså att H försökte förmedla något till sina föräldrar, som bara de skulle eller kunde förstå. Och det är just denna tolkning som är av intresse.
Citera
2018-05-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Om nu H verkligen var den som skrev avskedsbrevet, så passade hon kanske på att skriva hälsningen och förklaringen/ursäkten då.

Nu är jag kanske helt ute och cyklar utifrån de pusselbitar jag på olika sätt fått. Men med allt detta sagt är det kanske något med denna hälsning/ursäkt/förklaring som inte helt kommit eller kommer fram. Alltså att H försökte förmedla något till sina föräldrar, som bara de skulle eller kunde förstå. Och det är just denna tolkning som är av intresse.

Samtidigt var den ju ytterst privat och riktade sig till sina nära. Inte heller tror jag just den förklarar denna händelse. Respekt.
Citera
2018-05-11, 21:14
Bannlyst
Citat:
Tack.
Det var bara det.

Så, nu skall jag lämna dig ifred.
Hoppas att du får en trevlig kväll.

Om nu Hanna har skrivit en hälsning till sin familj, i något brev? som du vet.
Varför delger du inte oss andra nyfikna här den då? Som följer tråden och vill veta vad som
gjorde att de här tragiska hände familjen?

Rockkungen ifrågasatte dig i vilket brev.
Den enkla frågan svarade du inte på, ser oxå andra frågat dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in