2018-05-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Kan du vara snäll och förklara det fetade.
Du skrev tidigare att Agnes och Moa var kärnfriska.

Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Ja jag vet jag skrivit det-
- Fick veta saker jag helst undvikit att veta igår-
- Och det är 100% säkert-

Du verkar inte veta något överhuvudtaget och verkar inte heller ha koll på vad du kläckt ur dig tidigare. Du växlar mellan någorlunda normal svenska och någon form av piginspråk, du kommer aldrig med fakta, bara mångtydiga enradare; frågor utan svar!
Från kärnfrisk till jättesjuk, mellan ett inlägg och nästa! Tycker att händelsen i sig borde hålla troll borta , men icke så.
Citera
2018-05-11, 19:36
Bannlyst
Citat:
- Näää du vill veta vad det va mer än ett avskeds brev för du
Inte vet
- Jag get mig på dig du har på alla sätt varit på mig

Ja, jag har varit på dig, och det är inget jag egentligen har velat göra.
Men du kommer ju inte med nåt.. ..
Jag och många andra har ställt massor av frågor till dig... Men inte en enda har du svarat på.
Du påstår en sak den ena dagen, och nåt annat nästa dag.
Därför är jag och några till på dig....

Du får väl gissa varför jag kan påstå en och annan sak.....

Jag fattar inte varför du inte kan skärpa till dig och hjälpa till i tråden istället.

Ja ja ja... Jag skall lämna dig ifred.. LOVAR.
Senast redigerad av Whoknows75 2018-05-11 kl. 19:45.
Citera
2018-05-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Jag och många andra har ställt massor av frågor till dig... Men inte en enda har du svarat på.

Jag fattar inte varför du inte kan skärpa till dig och hjälpa till i tråden istället.

Hjälp till själv, du kommer heller inte med nåt.
Citera
2018-05-11, 19:48
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
- Då får den vara 0 då -
- Har inte skrivit det inte finns avskedsbrev-
- Du som då vet sååå mycket vad mer än
- ett avskedsbrev fans??????

- Svara på den du som vet allt-
- Jag vet ju inget ja bara smutskastar enligt dig-

”- ingen-”

Skulle du möjligtvis inte kunna delge det du vet och får säga? Jag var en av de som trodde på dig i början men nu börjar det svikta. Jag vill dock fortfarande tro på det du delgett hittills.

När träffade du familjemedlemmarna sist? Hur var din upplevelse av dem?
Citera
2018-05-11, 19:49
Bannlyst
Citat:

- Forstätt du mobba om du mår bra av det-

- Du vill tex jag ska berätta vad där va mer än avskedsbrev - varför ska jag det ?
- Det vet du väl redan
- jag ser du skrivit jag ska gissa
Varför du kan påstå en och annan sak
- Varför frågar du då mig-?
Citera
2018-05-11, 19:53
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Där fick du till en bra sammanfattning som kanske inte ligger så långt ifrån sanningen.
Det tråkiga i denna tråden är att vissa postare mest vill haka upp sig på sidospår från själva morden,t ex att diskutera ME och skriva hundratals inlägg om den sjukdomen.
Med all respekt för de som fått den diagnosen,så kan jag inte tänka mig att det var orsaken till att barnen mördades,nej detta är troligtvis en galnings verk,kan vara bägge föräldrarna,men är mycket tveksam till det.

En annan taktik i tråden är att förnedra och köra härskartekniker mot postare som säger sig ha känt familjen och ifrågasätta dessa in absurdum,allt för att skrämma nya postare med information eller eventuella iakttagelser kanske?

Vissa har sin uppfattning klar,de förlitar sig helt på polisens första information om att det fanns ett brev där det klargjordes att det var ett gemensamt beslut att mörda barnen på grund av bristande livskvalité.
Jag delar inte den uppfattningen,men många i tråden gör det uppenbarligen,och då kan jag inte förstå att man fullständigt spammar sönder tråden med massor av meningslösa inlägg när andra har en annan uppfattning,då är det väl bättre att invänta mer information när alla analyser är färdiga,och inte förlöjliga andra som vill spekulera och försöka förstå vad som ledde fram till de här hemska morden.

Vissa postare raljerar och kör med ren mobbing mot vissa skribenter samtidigt som de försöker skuldbelägga att man inte har respekt för de sörjande,så fult.
Skulle t ex polisen sluta utreda mord för att de enligt närstående inte tar hänsyn till deras sorg,och att det kanske kommer fram mindre smickrande saker om mördaren?

Detta är trots allt en diskussionstråd,och jag tror att vi är många som vill komma till "pudelns kärna",även om den smärtar.
Det finns inget vackert eller barmhärtigt i att en eller två föräldrar mördar sina barn,och förhoppningsvis kommer sanningen fram vad som ledde fram till den här hemska tragedin.
Att mitt i det här hemska raljera och avleda diskussioner som förs är bedrövligt.

Bäst att tillägga att jag har alla mina sympatier hos anhöriga som sörjer,illa nog att familjen är död,de skall även kunna hantera sorgen att en släkting,vän är en mördare.

Det viktigaste i dessa morden är väl ändå att Agnes och Moa måste få någon slags upprättelse?
Hur var deras hemsituation fram till de blev mördade?
Är rädd att den var fruktansvärd under lång tid,tveksamt att de fått en lycklig barndom av sina föräldrar oavsett vilka ev.sjukdomar de led av.

Glöm aldrig Agnes och Moa

Jag håller helt med dig här. I denna händelse ska inte flickorna glömmas bort. Barn är oskyldiga. De borde få känna gräset mot tårna. Föräldrarna hade ett ansvar för sina barn, men de svek dem istället. En eller båda två.
Citera
2018-05-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxer
Det har lagts skuld på anhöriga, bybor, rektor, skolpersonal och familjens vänner mm mm. Människor har djupt kränkt de anhörigas integritet genom att ställa sig till doms över deras högst privata val. Ändå är det "övergreppet" mot sjukvården som upprör dig mest som du återkommer till. Samma sjukvård i Region Skåne som i utredningar blivit starkt ifrågasatta för sitt obefintliga stöd till patientgrupper med ungefär den symtombild som flickorna uppvisade. Jag föreslår att du antingen söker i tråden alternativt googlar om denna monumentala kritik från såväl politiker som Regions Skånes egna utredare om du vill veta mer. Det finns gott om material att hitta.

Vet inte precis vilken sjukvård i region Skåne du syftar till. Själv jobbar jag inom akutpsykiatrin och möter ofta patienter som kommer från somatiken för en sucidriskbedömning eller annan psykiatrisk ohälsa. Även person som tidigare varit helt okända för psykiatrin. Svårigheter uppstår dock om patienten inte är mottaglig hjäp.
Vi är vid minsta misstanke om att barn far illa skyldiga att anmäla. Vilket jag och dem flesta av mina kollegor har gjort mer än 1 gång tyvärr.

Hur och vilket stöd som erbjudits vet vi inte. Problem kan uppstå när människor vägrar psykiatrisk vård då dem anser att deras sjukdom endast är somatisk vilket det inte alltid är.
Ramarna för tvångsvård är både tydliga och strama.
Citera
Bannlyst
Citat:
- Forstätt du mobba om du mår bra av det-

- Du vill tex jag ska berätta vad där va mer än avskedsbrev - varför ska jag det ?
- Det vet du väl redan
- jag ser du skrivit jag ska gissa
Varför du kan påstå en och annan sak
- Varför frågar du då mig-?

För att jag ville kolla dig.
Se om du visste nåt.

Nej, jag vill INTE att du skall berätta vad som fanns MER än avskedsbrev.
Det behöver du INTE göra för min skull.

Jag vill att du bekräftar en sak i brevet.
Finns det något personligt till Hannas föräldrar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Väldigt vad du är aggressiv.
Har jag skrivit att sjukvården inte ska granskas? Självklart ska alla instanser granskas men i första hand förälder/föräldrar. Det är den/dom som har tagit beslutet.
Det jag tror är att föräldrarna inte var nöjda med sjukvården utan sökte sig alternativa lösningar. Det kan bero på många saker. Jag tänker att dom inte fick dom svar dom ville ha. Det togs alla upptänkliga prover och inga svar vad som var felet kom fram. När jag skriver dom tänker jag föräldrarna för jag tror inte Agnes o Moa tog kontakterna själva eller hur🙂
Nu vet vi ingenting. Bara mina gissningar här. Föräldrarna mår skitdåligt. Uppstressade. Frustrerade. Sårbara. Dom tar inte in vad ev. läkare säger. Eller dom missförstår. Läser mellan raderna.Samtidigt som dom googlar och ställer egna diagnoser. Söker alternativ. Får motstridiga besked. En enda röra alltihop. Vi vet inte hur sjukvården har bemött dom.Deras upplevelser kan vara något helt annat. Jag jobbar i psykiatrin som sagt och möter patienter som säger: nej det har inte doktorn.sagt. Först blev jag upprörd och tänkte men är det möjligt att läkaren informerat så dåligt. Jag rapporterade vidare och såklart hade läkaren informerat både en och två ggr.
Men det räcker inte. Det måste nötas in. Upprepas. När man mår psykiskt dåligt så lever man i en bubbla. Man är ledsen,arg, känner sig ej sedd och bekräftad. Minsta lilla ord kan slå fel.
Som sagt. Jag vet inte hur dom blivit bemötta. Men jag vet hur svårt det är att ta till sig info när man mår dåligt.
Har svårt att tro att bup bara avvisat dom. Låter helt galet. Kanske Agnes inte ville fortsätta gå dit. Hon var tonåring En otroligt svår tid. Känns inte personkemin bra så öppnar man sig inte. Eller så tyckte O/ H inte att det funkade. Vad vet jag? Att bup skulle sagt nej och stängt dörren för dom .....aldrig i livet att det gått till så.
Intygen ja. Såklart måste det ha funnits intyg. Vad jag däremot ifrågasätter är en person i tråden som påstår sig sett dom. Hur skulle det ha gått till? Jag förundras åxå över hur ett gäng här köper det utan vidare medans man samtidigt avfärdar andra på ett brutalt sätt. Jag gillar inte att människor har olika status här i tråden. Vi har samma värde och alla får komma till tals. Tråden visar hur olika vi är, hur vi tänker. Såklart uttrycker vi oss olika. En del inte alls, några typ dygnet runt, några med ett högtravande språk, andra enklare. Det är helt ok.
Jag kan undra ändå. Dels hur får ni all tid? Jag har fem barn, hund, katter och heltidsjobb. Men här verkar finnas många med mkt fritid🙂
En sista undran. Ni är ju några här som är helt nöjda med polisens sammantagna bild. Varför är ni då kvar? Jag är kvar för att jag söker svar jag nog aldrig kan få. Åtminstone i närtid.
Polisens info säger mig bara: En död familj har hittats. Dom efterlämnar ett brev som bara ger mig tusen frågor.
Det där är bara förordet.
Jag väntar på att ”filmen” ska börja.
Agnes o Moas film❤️

Bra inlägg!
Håller med dig - eftersom detta är ett diskussionsforum så måste alla - ALLA - få komma till tals, var och en på sitt sätt och utan att bli förlöjligade. Ingen ska göras till hackkyckling.

Beträffande sjukvården så tänker jag som du: föräldrarna blev inte nöjda med kontakterna där och sökte kanske alternativa behandlingar. Och ändå så tänker jag att det måste ha funnits någon eller några positiva kontakter inom den "vanliga" sjukvården: exempelvis den läkare som utfärdade intygen som krävdes för hemundervisningen. I mötet med den personen bör ju föräldrarna ha känt sig förstådda och respekterade? Precis alla sjukvårdskontakter kan väl inte ha varit enbart negativa?

Och i skolan bör ju också föräldrarna ha känt att de möttes av förståelse: de fick ju ganska snabbt en (som det verkar) skräddarsydd hemundervisning till A och senare även till M.
Citera
2018-05-11, 19:57
Medlem
Whoknows75
Det du skrev nu om avskedsbrevet fångade mitt intresse.
Få se om jag fått rätt pusselbitar och lägger pusslet rätt nu:

Har Hanna skrivit någon form av personlig hälsning och ursäkt till sina föräldrar i brevet?

Edit: Jag såg att du hann skriva ett inlägg och i princip bekräfta detta samtidigt som jag skrev detta inlägg. Då tolkar jag det som att jag fått rätt pusselbitar. Det var väldigt intressant och bra, nu ska jag bara fortsätta lägga mitt pussel. Tack.
Senast redigerad av Zebrima 2018-05-11 kl. 20:03.
Citera
2018-05-11, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Whoknows75
Det du skrev nu om avskedsbrevet fångade mitt intresse.
Få se om jag fått rätt pusselbitar och lägger pusslet rätt nu:

Har Hanna skrivit någon form av personlig hälsning och ursäkt till sina föräldrar i brevet?

Vi får väl se om Rockkungen kan bekräfta det.

Hen är ju trotts allt en nära anhörig.
Citera
2018-05-11, 20:06
Medlem
Citat:
Vi får väl se om Rockkungen kan bekräfta det.

Hen är ju trotts allt en nära anhörig.

Ja, han är väll det trotts allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in