2018-05-09, 18:04
Medlem
Huset var bara tillfälligt nere då status gått från ej besiktigat till besiktigat.
Citera
2018-05-09, 18:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
H och M har inget datum, bara 18-01-00,
Och det behövs inte ett exakt datum, det går bra att det fortsätter stå ”ej fastställt”. I beviset höftas inget. Anträffas avlidna 9/1, står det.

Sedan kanske polisen kommer fram till mer precisa datum, eller uppskattning sv datum, men det behöver nödvändigtvis inte skatteverket få del av.
Ursäkta, fel av mig. Det står ju faktiskt 0/1 inte 1/1 som jag skrev. Ja, då blir det ännu mindre "mystiskt" om du förstår hur jag menar. Dock är 9/1 ett "höftat" datum.
Citera
2018-05-09, 18:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Huset var bara tillfälligt nere då status gått från ej besiktigat till besiktigat.
Ahh, tack då förstår jag. De lät de besiktigas eller rättade i texten.
Citera
2018-05-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ahh, tack då förstår jag. De lät de besiktigas eller rättade i texten.
Stämmer bra det. Säkert blivit besiktigad idag kanske.
Citera
2018-05-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Detta blir mer och mer makabert. Bilderna känns lite hafsigt framtagna speciellt vissa av dem. Det verkar t.ex. som att det står kvar en adventsstjärna (sån på fot som man har i fönstret) i hörnet i det ena sovrummet.

Såg det... Var det "stylisten" som mådde dåligt, nådde gränsen för vad den klarar av?
Citera
2018-05-09, 18:12
Medlem
Citat:
Det är väldigt vanligt att hus efter dödsbon säljs inklusive möbler. Fr a sommarstugor.
Just pianon brukar bli kvar i huset om nästa ägare vill. Platsbyggda garderober eller sängar, matbord i bra storlek eller soffgrupp, hyllor på väggar, hängare mm brukar ofta överlåtas. Sker när någon flyttar till betydligt mindre eller just vid dödsbon.

Varför skulle detta vara makabert eller på vilket sätt du nu menar? Inte mer makabert att ta över familjens trädgård, garage eller pool.

Man kan säga att de flyttade till något mindre... eller väldigt, väldigt stort. I alla år, vad tänkte grannarna, som aldrig såg barnen ute? Eller "aldrig", vad innebar hemskolningen egentligen? Hemmet är avskilt med häckar och buskar. Så ser visserligen många tomter ut, men grannarna måste haft någon koll ändå? Sett alla lärare som besökte villan, till exempel?
Citera
2018-05-09, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag håller med dig, man tror nästan inte att det är sant. Säger en del om de ansvariga.

Man har även tillåtit mäklaren/stylingfirman ställa dit en flaska vin och två glas i trädgården. Hur
makabert får det lov att bli?
Nu ska man ju inte tänka buisness i detta fall men om man ändå gör det så hade det kanske varit bättre att vänta tills efter sommaren pga det är så färskt än. Folk har glömt lite mer. Jag trodde inte heller att det skulle komma ut så fort.
Svårt att veta hur man själv hade agerat. Kanske vill de bara bli av med den bördan som det ändå måste vara.
Citera
2018-05-09, 18:14
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Det är väldigt vanligt att hus efter dödsbon säljs inklusive möbler. Fr a sommarstugor.
Just pianon brukar bli kvar i huset om nästa ägare vill. Platsbyggda garderober eller sängar, matbord i bra storlek eller soffgrupp, hyllor på väggar, hängare mm brukar ofta överlåtas. Sker när någon flyttar till betydligt mindre eller just vid dödsbon.

Varför skulle detta vara makabert eller på vilket sätt du nu menar? Inte mer makabert att ta över familjens trädgård, garage eller pool.
Varför skulle inte jag veta att det sker. Du antar att alla är okunniga och du är enda experten.
Det som är osmakligt är att spekulera om det här. Punkt.
Den här tråden har urartat helt. Det är fint väder ute. Och snart sommar. Tror jag väljer det fina vädret. Och sommaren. Så får ni gotta er med bilderna på familjens hus själva. Flickorna finns i mina tankar. 🌼
Senast redigerad av Lillamig72 2018-05-09 kl. 18:23.
Citera
2018-05-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nu ska man ju inte tänka buisness i detta fall men om man ändå gör det så hade det kanske varit bättre att vänta tills efter sommaren pga det är så färskt än. Folk har glömt lite mer. Jag trodde inte heller att det skulle komma ut så fort.
Svårt att veta hur man själv hade agerat. Kanske vill de bara bli av med den bördan som det ändå måste vara.

Tomma hus blir iofs snabbt ett problem, särskilt på sommaren med objudna gäster kanske. Gräsmattan ska klippas... vattnas... post tömmas... räkningar betalas... finns mycket ståhej runt en villa. Om de väntat till hösten hade de fått sälja en villa med en förvildad tomt och innan dess hade väl grannarna klagat. Det bästa hade varit om paret vanskött tomten, då hade folk förstått allvaret i deras läge...
Senast redigerad av rappytt 2018-05-09 kl. 18:16.
Citera
2018-05-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tomma hus blir iofs snabbt ett problem, särskilt på sommaren med objudna gäster kanske.
Sant det också. Tror de tänker att de bara vill bli av med det och få sörja i lugn och ro.
Citera
2018-05-09, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
H och M har inget datum, bara 18-01-00,
Och det behövs inte ett exakt datum, det går bra att det fortsätter stå ”ej fastställt”. I beviset höftas inget. Anträffas avlidna 9/1, står det.

Sedan kanske polisen kommer fram till mer precisa datum, eller uppskattning sv datum, men det behöver nödvändigtvis inte skatteverket få del av.

Det sa hon klart och tydligt att det va de datumen som jag skrivit, som de hade.
Tills de fick in något annat, det är självklart att skatteverket behöver nya datum, om de ändras.
Citera
2018-05-09, 18:18
Medlem
Det hade nästan känns bättre om man lagt ut huset för 2 miljoner, sen hade folk som verkligen velat ha det fått buda, det hade säkert slutat kring 5 miljoner ändå.
Men att slänga ut huset för 5 miljoner i utropspris känns girigt på något vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in