2018-05-11, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Håller med dej till 100%!
Vi i tråden skräms tydligen av olika saker, och det du tar upp skrämmer mej.

Ja, det skrämmer skiten av mig att somliga låter sådant passera medan de blir upprörda över att en myndighet som sjukvården bör synas och granskas. Ett synsätt där ansvar fördelas neråt och inte uppåt måste grundas på en djupt omogen etik- och moraluppfattning och det är väl bara att konstatera att vi har ett ganska stort antal individer av denna art som hittat till just den här tråden. För jag vägrar att tro att det är ett tvärsnitt ur befolkningen som är så primitiva.
Citera
2018-05-11, 18:25
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Bevisligen ville nån av dom vuxna i familjen inte veta av barnen. Dom mördades - av outgrundliga orsaker..
När så skett - tyckte en eller båda vuxna att deras egna liv inte heller var värda att leva...
Nån i familjen ville nog dölja något...

Ja något är det som mörkas. Något som inte fick komma upp till ytan. Något så djupt som kanske inte ens anhöriga vet om. Skuld och skam. Kan säkert få folk att vilja dölja saker. Obetydligt som grovt. Att det skulle gå så långt utan att någon reagerade är ytterst märkligt.

Barnen gjorde dem inte lyckliga kan vi ju konstatera i alla fall. Hade de adopterats bort hade de sprungit lyckliga i dag i solen. Med gräset under fötterna.
Citera
2018-05-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Nej Oskars pappa har eller ska inte köpa huset - Hannas sida av släkten vill inte tjäna några pengar

- Huset ägs fortfarande av
- Oskar och Hanna som har lagfarten som dem haft sedan 29/2- 2012 då dem köpte
- Huset för 3.470 000 -

- Det har ALDRIG varit ett pågående köp av
- Oskars pappa eller prat om rivning -

- Elli09 du målar ju ner Oskars släkt med🤭-
- Som att Oskars pappa ville köpa ut huset-
- Riva huset mm mm mm mm -
-Din vän måste få fel information -
- Eller så fantiserar dem -

- Elli09 glöm inte
- Hannas föräldrar och bror som också sörjer-

Det skulle vara lite lättare att förstå vad du skriver om du använder dig av stor bokstav, komma och punkt, istället för bindestreck lite här och där. Jag vill gärna förstå, ditt skrivsätt är dock aningen okonventionellt...
Citera
2018-05-11, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Brukar irritera mig på trådens fega side kicks ”jag håller med...” men nu måste jag vara en sån fegis; jag håller med dig och till 100%.

Jag vänder blad:

Vem är det som säljer villan? Finns det någon substans i att O:s pappa skulle köpt huset eller försökt köpa det? Tyvärr, kan inte alls reda ut Elli09:s omskrivning. Det finns två anledningar att köpa en villa: besitta eller omsätta. Villan tömdes aldrig. Känner igen H:s personlighet i fåtöljen...

Kan det finnas en förklaring varför det står ”gemensamt” beslut i brevet för arvsrättens skull?

Påverkas arvsrätten av fakta om att O och A bekräftats vara i livet den 5:e? Kan en mördare tänkt att ”vi måste synas hos två olika vittnen”?

Vad hände den 5-6/1:
Elförbrukningen gick ner kraftigt den 6:e. Termostaterna neddragna till minimum. Trådinfo.
Elförbrukningen gick upp igen den 7:e. Termostaterna uppnått minimum. Trådinfo.
O och A syntes av två olika vittnen den 5:e januari. Fakta.
Hanna hade inte varit uppkopplad mot Skype sedan den 5-6 januari. Trådinfo.

OCH
O pratade med sin syster den 7:e januari. Trådinfo.

-Du tänker helt rätt här -
- speciellt i en mening -
Citera
2018-05-11, 18:45
Medlem
Citat:
- Jag måste själv smällta detta först -
- Det är inte alls som många tror -

Kommer du att delge den informationen? Om du är nära anhörig till familjen så beklagar jag sorgen. Måste vara jobbigt att läsa allt som skrivs här. Men teorierna här blir ju yviga och spretiga för att vi alla här inte har så mycket information. Varför vill du inte berätta en gång för alla vad du vet? Om du inte vill berätta undrar jag varför du är så aktiv i tråden?
Citera
2018-05-11, 18:51
Bannlyst
Citat:
- Du / ni får tjafsa hur mycket ni vill med mig-
- Kalla mig vad ni vill ja tar det -

- Vad menar du med en personlig ursäkt i ett påstående avskedsbrev?-

- Hanna hade ingen Cancer -
- En av barnen var mycket sjuka -

Det är exakt detta som gör att folk driver med dig, och att du har 0 i trovärdighet

"i ett påstående avskedsbrev"

JA det finns ett avskedsbrev, och JA det finns en personlig ursäkt i den texten.

Nu hävdar du att avskedsbrevet inte är bekräftat.
I början sa du att flickorna INTE var sjuka, men nu säger du att en av dom var sjuka.

Du säger olika hela tiden, och därför driver alla med dig, och ingen tror på vad du skriver.

Ditt sätt att enbart smutskasta Oskar och familjen Henkow funkar inte längre.
Din trovärdighet är numera 0.
Citera
2018-05-11, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Det är exakt detta som gör att folk driver med dig, och att du har 0 i trovärdighet

JA det finns ett avskedsbrev, och JA det finns en personlig ursäkt i den texten.

I början sa du att flickorna INTE var sjuka, men nu säger du att en av dom var sjuka.

Du säger olika hela tiden, och därför driver alla med dig, och ingen tror på vad du skriver.

- Då får den vara 0 då -
- Har inte skrivit det inte finns avskedsbrev-
- Du som då vet sååå mycket vad mer än
- ett avskedsbrev fans??????

- Svara på den du som vet allt-
- Jag vet ju inget ja bara smutskastar enligt dig-

”- ingen-”
Citera
2018-05-11, 19:08
Medlem
Citat:
- Då får den vara 0 då -

”- ingen-”
Vilken sjukdom hade barnet?
Citera
2018-05-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75

Kan inte du berätta vad som står i brevet istället eftersom du vet?
Citera
2018-05-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Är inte inne i denna tråd så ofta och missar mycket, men det som kommit fram tidigare är väl att ungarna var friska, mamman frisk, pappan inte frisk i huvudet. Fifflande med intyg, förskingring, förfalskning m.m. Plus att någon eller några var hjärntvättade, av sekt eller dylikt. Det ena barnet fick inte gå till BUP då nån förälder avbröt det. Ungarna hade hemundervisning men kunde ta sig för egen maskin på skolavslutningar. Låg inte och undervisades i sängen. Satt inte i rullstol eller hade andningshjälp eller dylikt. Läste något om spelskulder med som pappan hade. ME-tjatet får inte förglömmas heller. Plus att det yngre barnet inte fick spela piano för sin far. Sen att fadern i familjen kameraövervakade sin familj hemma. Fadern åkte även till Tyskland med äldsta barnet. De fick inte ha djur eller klappa djur. Barnen var mer eller mindre isolerade i hemmet.

Är det nåt som kan bekräftas?

Slog det slint för någon? Familjens överhuvud? Annars dräper man väl inte sin familj. Inte ens om de var döende. Något osar skumt här.

Sen var det släktfejd med med fullt krig mellan släkterna. Det är väl egentligen det enda som kommit fram i ljuset?

Två hittas döda i sina sängar, en hänger och dinglar i trappan och en vet ingen vad den dött av eller?

Är det nåt som stämmer i denna makabra rysare? Där mördaren fanns inom husets väggar?

Där fick du till en bra sammanfattning som kanske inte ligger så långt ifrån sanningen.
Det tråkiga i denna tråden är att vissa postare mest vill haka upp sig på sidospår från själva morden,t ex att diskutera ME och skriva hundratals inlägg om den sjukdomen.
Med all respekt för de som fått den diagnosen,så kan jag inte tänka mig att det var orsaken till att barnen mördades,nej detta är troligtvis en galnings verk,kan vara bägge föräldrarna,men är mycket tveksam till det.

En annan taktik i tråden är att förnedra och köra härskartekniker mot postare som säger sig ha känt familjen och ifrågasätta dessa in absurdum,allt för att skrämma nya postare med information eller eventuella iakttagelser kanske?

Vissa har sin uppfattning klar,de förlitar sig helt på polisens första information om att det fanns ett brev där det klargjordes att det var ett gemensamt beslut att mörda barnen på grund av bristande livskvalité.
Jag delar inte den uppfattningen,men många i tråden gör det uppenbarligen,och då kan jag inte förstå att man fullständigt spammar sönder tråden med massor av meningslösa inlägg när andra har en annan uppfattning,då är det väl bättre att invänta mer information när alla analyser är färdiga,och inte förlöjliga andra som vill spekulera och försöka förstå vad som ledde fram till de här hemska morden.

Vissa postare raljerar och kör med ren mobbing mot vissa skribenter samtidigt som de försöker skuldbelägga att man inte har respekt för de sörjande,så fult.
Skulle t ex polisen sluta utreda mord för att de enligt närstående inte tar hänsyn till deras sorg,och att det kanske kommer fram mindre smickrande saker om mördaren?

Detta är trots allt en diskussionstråd,och jag tror att vi är många som vill komma till "pudelns kärna",även om den smärtar.
Det finns inget vackert eller barmhärtigt i att en eller två föräldrar mördar sina barn,och förhoppningsvis kommer sanningen fram vad som ledde fram till den här hemska tragedin.
Att mitt i det här hemska raljera och avleda diskussioner som förs är bedrövligt.

Bäst att tillägga att jag har alla mina sympatier hos anhöriga som sörjer,illa nog att familjen är död,de skall även kunna hantera sorgen att en släkting,vän är en mördare.

Det viktigaste i dessa morden är väl ändå att Agnes och Moa måste få någon slags upprättelse?
Hur var deras hemsituation fram till de blev mördade?
Är rädd att den var fruktansvärd under lång tid,tveksamt att de fått en lycklig barndom av sina föräldrar oavsett vilka ev.sjukdomar de led av.

Glöm aldrig Agnes och Moa
Citera
2018-05-11, 19:19
Bannlyst
Citat:
- Då får den vara 0 då -