2018-05-10, 19:33
Avslutad
Att vi vann 1-2 borta mot MFF förra omgången känns ju inte lika stark nu. Gött att vi vann där iaf, var ett tag sen sist.

Undra vad Rieks känner nu när han lämnade oss för MFF? Han skulle vinna titlar, det blev inte svenska cupen. Blir inte ligan. På sin höjd så kan han få spela Champions league, men det känns långt bort nu
2018-05-10, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brainstream
Att Göteborg är något av en småstad kan jag skriva under på. Dock en stor sådan. Stockholm skulle jag säga är en liten storstad.

Hellre Gbg än att trängas ikring alla bönder med pr, dj och bajen-drömmar

Fast om Göteborg är en småstad så är ju veeeeerkligen alla andra städer i (förutom Sthlm) pytte duper hyper små ju? Närmaste staden till Gbg neråt är ju hälften så stor, om ens det?
2018-05-10, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Bajen har aldrig haft några krav på sig, ett guld på 103 år är absolut inget alls. Bajen ligger t.o.m bakom GAIS i maratontabellen om jag kommer ihåg rätt.

DIF och AIK är en annan sak när det gäller kravställning

GAIS har varit bra under åren, bara för de är i superettan nu så har de ju en ganska bra historia ändå.
2018-05-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Att vi vann 1-2 borta mot MFF förra omgången känns ju inte lika stark nu. Gött att vi vann där iaf, var ett tag sen sist.

Undra vad Rieks känner nu när han lämnade oss för MFF? Han skulle vinna titlar, det blev inte svenska cupen. Blir inte ligan. På sin höjd så kan han få spela Champions league, men det känns långt bort nu

Jag som giffare har samma tankar om hur Eric Larsson känner. Han skulle också vinna titlar och skrev dessutom ett långtidskontrakt. Chansen finns ju fortfarande tack vare det men det känns ju rent spontant som att hans äventyr hittills inte blivit som han tänkt sig. Jag är rejält tudelad. En del i mig är jävligt less på MFF:s dominans senaste åren och är därmed skadeglad över att dom tokfloppar så rejält i år, men samtidigt så unnade jag Eric Larsson åtminstone en titel. Så jag förstår ditt tänk.
2018-05-10, 19:52
Medlem
Commissarys avatar
Kan MFF fråntas poäng i AS efter stöket idag?
2018-05-10, 20:22
Medlem
Citat:
Fast om Göteborg är en småstad så är ju veeeeerkligen alla andra städer i (förutom Sthlm) pytte duper hyper små ju? Närmaste staden till Gbg neråt är ju hälften så stor, om ens det?

Ja det är korrekt, vad som är stort och litet är väl till viss del subjektivt, sedan kan det ju bero lite på hur man definierar orterna. SCB gör tätortsavgränsningar vart 5e år, senaste 2015.

SCBs tätorter motsvarar urban areas enligt nedanstående definition...

Citat:
Urban areas are contiguous built-up areas where houses are typically not more than 200 m apart (discounting rivers, parks, roads, industrial fields, etc.). A metropolitan area is an urban area plus the satellite cities around the urban area and the agricultural land in between.

Tätorter är inte detsamma som kommuner, kommuner är i princip administrativa zoner, det är ju inte direkt så att det som idag är GBG kommun, faktiskt är gamla GBG kommun, utan landarealen har utökats enormt mycket över tid, gamla GBG kommun motsvaras väl bäst av typ SDN Centrum och SDN Majorna-Linné, Lundby, Örgryte, Askim, Torslanda, Angered etc har över tid blivit en del av kommunen.

Men för att återgå till tätorten, en tätort kan bestå av bebyggelse i flera kommuner, i GBG kommun finns det 15 olika tätorter, varav den näst största har 45 925 invånare, Göteborgs tätort(dvs 1 av de 15 i kommunen) hade vid årsskiftet 2017 en befolkning på 590 580 och vid samma tidpunkt var Malmö tätorts befolkning då 312 012.

Metropolitan area motsvarar SCBs storstadsregioner, det finns 3 i landet, befolkningen i Storgbg(13 kommuner) var vid årsskiftet 1 012 569 och i Stormalmö(12 kommuner) 719 185, Storstockholm=Stockholms län(26 kommuner).
2018-05-10, 20:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary

Nej nej. Bajen första och sista lag som fått poängavdrag pga publikstök.
2018-05-10, 20:35
Moderator
vfs avatar
Citat:
GAIS har varit bra under åren, bara för de är i superettan nu så har de ju en ganska bra historia ändå.

Det var precis det jag försökte få fram, meritmässigt är dom långt före vraken.
2018-05-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Varför ska dom fråntas poäng i AS för en incident som inträffar i cupen?
2018-05-10, 21:55
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Varför ska dom fråntas poäng i AS för en incident som inträffar i cupen?

För att det är svff som håller i allt? Det var en fråga. Har faktiskt ingen aning om hur det funkar. Har för mig att de starkt ogillar attacker mot personal på arenorna.
2018-05-10, 22:26
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Cuptiteln var ack så viktig. Hoppas DIF kan börja prestera i serien också, men antar att vi behöver värva anfallare först.
2018-05-10, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag som giffare har samma tankar om hur Eric Larsson känner. Han skulle också vinna titlar och skrev dessutom ett långtidskontrakt. Chansen finns ju fortfarande tack vare det men det känns ju rent spontant som att hans äventyr hittills inte blivit som han tänkt sig. Jag är rejält tudelad. En del i mig är jävligt less på MFF:s dominans senaste åren och är därmed skadeglad över att dom tokfloppar så rejält i år, men samtidigt så unnade jag Eric Larsson åtminstone en titel. Så jag förstår ditt tänk.

Exakt. Sedan så har väl Eric Larsson varit ganska dålig själv också, har var väl mycket bättre i Sundsvall? Sedan blir han nog bättre i takt med att Malmö kommer igen. Om inte i år så nästa.

Rieks däremot, unnar jag ingenting. Han är en orm. Oerhört skönt att det går dåligt för Malmö iom att han lämna blåvitt för att vinna. Man går inte från blåvitt till Malmö helt enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in