2018-04-29, 20:05
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Så jävla fin seger, såg ut som skit stora delar av matchen men ändå fin kontroll till straffdyket. Verkar inte spela någon roll vilka backar vi använder oss av denna säsong, ser stabilt ut ändå. Pa Dibba han kan måla han kan dribbla.

Var det inte straffdykaren som skröt om hur skönt det skulle bli att vinna innan matchen? Stå upp istället.

Inte sett repris på situationen. Från min plats på läktaren kändes det som straff, men det var alltså inte solklart?

Saknar förövrigt en diskussion i grupp om Karlströms agerande. Var är alla?
2018-04-29, 20:06
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Underbart med 3 poäng igår och lite självförtroende att ta med till Danmark. Mff har dessutom svenska cupen-final 3 dagar efter vår match och med tanke på hur ligan startat kanske de kommer vila delar ur truppen inför cupfinalen. Det är sådant man får hoppas på som blåvit 2018...

Blir ännu bättre om en vecka när vi lurat av MFF 3 p, och det oavsett om de vilar spelare eller ej. Så som de spelar f.n. känns det inte längre som väldigt svår bortamatch, utan en som ser överkomlig ut ...
2018-04-29, 20:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Kan man bli straffad om man öppet sågar domarn totalt likt Dibba i media? Min polare påstår det iaf.
Erton kalla bokstavligt talat en domare för fjolla för ett tag sedan men förbundet hänvisa till yttrandefriheten i detta land och lät det passera så Dibba kanske inte får nå påföljder from tombolan a.k.a SvFF.

Ska f.ö bli väldigt intressant att se krismötet/deltagarderbyt nu på torsdag. Fan vad båda lagen har att förlora men mest MFF.
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Inte sett repris på situationen. Från min plats på läktaren kändes det som straff, men det var alltså inte solklart?
Inte solklart, man ser att Smarason har händerna i ryggen på Radetinac men sistnämnde faller väldigt enkelt.
Citat:
Saknar förövrigt en diskussion i grupp om Karlströms agerande. Var är alla?
IWannaBeAdored lyser starkast med sin frånvaro
Medlem
Keldons avatar
Viss press på MFF nu inför cupfinalen.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Yes! 3 sköna mot textillaget och fortsatt obesegrade. Våran start på säsongen är snudd på klockren, femte plats efter 6 matcher är inte fyskam. Kan vi fortsätta så här fram till VM-uppehållet så kan detta bli en riktigt intressant säsong. Förövrigt så är Romain Gall en spelare som kan få sitt stora genombrott i år. riktigt farlig för motståndarna och en ny publikfavorit.

Rätt roligt att Elfsborgs bortasektion hade en banderoll med " Plastgräs nej tack" Vad jag vet har dom själva plastgräs i Borås, då ska dom väl för fan inte köra med sån dubbelmoral?

Är det någon typ av avancerad trollning? Eller har dom kört den på hemmaplan också? Eller är dom hjärndöda?
2018-04-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Är det någon typ av avancerad trollning? Eller har dom kört den på hemmaplan också? Eller är dom hjärndöda?
Inte jävla aning. Jag är verkligen ingen förespråkare av konstgräs men Elfsborg ska verkligen inte klaga på en sån grej. Jävligt skönt att vi tvålade dit dom.
2018-04-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Ska gå och panta imorgon och på så sätt frigöra lite kapital som jag kan lägga in på bet365-kontot.

Nu verkar marknaden vara borttagen. Antagligen sänks oddsen på Bajen nu, men ändå. Man skulle lastat in när det stod i 14.00 (som jag har för mig att det rapporterades i 08-fotboll i ett program innan säsongen).

#bankränta #ryggariggen
Det var 29.00 på oss på bet365 innan säsongen.
2018-04-29, 20:14
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Nej, straffen var ganska tveksam. Det fanns kontakt men väldigt lite. En sådan situation där jag inte hade varit upprörd om det inte blivit straff om Hammarby varit i samma situation.
2018-04-29, 20:17
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Inte solklart, man ser att Smarason har händerna i ryggen på Radetinac men sistnämnde faller väldigt enkelt.

IWannaBeAdored lyser starkast med sin frånvaro

Ah, okej!

Enligt logikens alla regler borde det alltså vara en bajare som gör en provocerande filmning den 20/5? Får vara redo för den shitstormen iaf när det är dags
2018-04-29, 20:27
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Nej, straffen var ganska tveksam. Det fanns kontakt men väldigt lite. En sådan situation där jag inte hade varit upprörd om det inte blivit straff om Hammarby varit i samma situation.
Han hade ju aldrig nått den bollen oavsett Smara. Men onödigt av Smara att ha händerna där och ge domaren chansen att blåsa. I mina ögon är det inte straff.
2018-04-29, 20:27
Medlem
Keldons avatar
Ok att MFF är ur form men de är delad etta insläppta mål med 11. Vem trodde det? Brorsson spelar så nonchalant och dåligt men dwt kan ju inte vara hela förklaringen.

Velm har nu gjort näst flest mål i allsvenskan i Kalmar FFs historia. 34 stycken, ett mer än Abiola Dauda.
2018-04-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, var är alla Djurgårdare som skrek sig hesa över Sundgren?

Karlströms filmning är ju säsongens bullshit så här långt, utan tvekan. Patetiskt, rakt igenom.
Var den i klass med denna?
https://youtu.be/zfIdDyugsGw

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in