2018-05-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Exakt. Sedan så har väl Eric Larsson varit ganska dålig själv också, har var väl mycket bättre i Sundsvall? Sedan blir han nog bättre i takt med att Malmö kommer igen. Om inte i år så nästa.
Larsson var en riktig publikfavorit i Giffarna och gjorde inte en dålig match ifjol vad jag kan komma ihåg. Jag hoppas för hans skull att han växer tids nog för kapacitet har han.
2018-05-10, 22:39
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Cuptiteln var ack så viktig. Hoppas DIF kan börja prestera i serien också, men antar att vi behöver värva anfallare först.

DIF slog ett dåligt lag som egentligen inte hade någonting att spela för förutom bucklan i sig självt. Finns ingen mening med att dra för stora växlar av detta om ens några.
2018-05-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
DIF slog ett dåligt lag som egentligen inte hade någonting att spela för förutom bucklan i sig självt. Finns ingen mening med att dra för stora växlar av detta om ens några.
Djurgården hade väl samma skäl som Malmö? Att vinna titeln. Malmö hade något större skäl då de inte vunnit sedan åttiotalet. Bägge var redan klara för europakval.
2018-05-10, 23:14
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Mm, för alla vet ju att titlar och vinster i fotbollsmatcher inte betyder nåt... Eller..?

Cupen är en av endast två titlar man kan ta här. Även om digniteten skiljer sig kraftigt så är det en titel och såna är per automatik historiska. Stort således.

Väl utförd cup, Djurgården!
2018-05-10, 23:46
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Och inte våran avgjorda match hemma mot dom i april heller. MFF verkar faktiskt inte vara bättre.
Det är en bedrift att vara så kassa med en halv miljard i plånboken. det borde helt enkelt inte gå. BP, Trelleborg, Sundsvall hade utfört stordåd med samma budget.
2018-05-11, 00:31
Medlem
snillet_1s avatar
Sanslöst rolig:

https://twitter.com/GooglarMagnus
2018-05-11, 00:41
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:

Fantastiskt stycke text.
2018-05-11, 09:15
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Fantastiskt stycke text.

Det var lite hårt sagt. Grattis DIF.
2018-05-11, 11:59
Medlem
321js avatar
Kommer Bonke Innocent vara mannen som genom vunna närkamper och större hjärta vänder trenden för MFF?

Han borde få chansen från start i nästa match.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/israelsson/2018/05/11/djurgardens-if-vs-malmo-ff-press-och-duellspel/

"Och min upplevelse är att: när defensiven sitter är det enklare och hitta rätt utgångspositioner och skapa övertag offensivt vilket definitivt var applicerbart på cupvinnaren Djurgårdens IF."
Senast redigerad av 321j 2018-05-11 kl. 12:35.
2018-05-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag som giffare har samma tankar om hur Eric Larsson känner. Han skulle också vinna titlar och skrev dessutom ett långtidskontrakt. Chansen finns ju fortfarande tack vare det men det känns ju rent spontant som att hans äventyr hittills inte blivit som han tänkt sig. Jag är rejält tudelad. En del i mig är jävligt less på MFF:s dominans senaste åren och är därmed skadeglad över att dom tokfloppar så rejält i år, men samtidigt så unnade jag Eric Larsson åtminstone en titel. Så jag förstår ditt tänk.
Jag är säker på att Eric mår bra och trivs väldigt bra i MFF. Möjligen kan hans prestationer i det sista kanske gnaga lite.
Men i Malmö har han minst 1000 ggr större chanser att vinna allsvenskan, cupen och få spela i Europa än i Sundsvall.
Dessutom har han säkert en betydligt högre lön i MFF än i GIF.

Till skilland mot dig så önskar jag inte Eric eller MFF en enda titel
2018-05-11, 13:08
Medlem
Kattenxs avatar
Så otroligt skönt att se luftslottet MFF spricka i solen. Sanslöst att deras fans är så upprörda över denna säsongen. Skriker om att de kanske kommer åka ut och att deras tränare skall avgå. Trodde dom att de skulle ta guldet år efter år?

Välkommen till verkligheten MFF!
2018-05-11, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag är säker på att Eric mår bra och trivs väldigt bra i MFF. Möjligen kan hans prestationer i det sista kanske gnaga lite.
Men i Malmö har han minst 1000 ggr större chanser att vinna allsvenskan, cupen och få spela i Europa än i Sundsvall.
Dessutom har han säkert en betydligt högre lön i MFF än i GIF.

Till skilland mot dig så önskar jag inte Eric eller MFF en enda titel

Det där med att vinna titlar stämmer givetvis över en längre tid. Men nu snackar vi denna säsong, Eric gick för att vinna titlar. Och återigen, denna säsong så kommer han inte vinna nånting. Möjligtvis, på sin höjd, få spela Champions League. Men det ser onekligen mörkt ut nu och det är ingen titel.

Men absolut, stannar han i Malmö i fem år så kommer han givetvis vinna 1,2 kanske 3 titlar mer än vad han skulle göra i GIF. Men större än så är inte skillnaden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in