Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, det glömde jag att skriva!
KAN vara en viktig detalj.
- Om han var medveten om att han var i Hallsberg och inte i Mjölby, då brydde han sig inte.
- Men om han trodde att han var i Mjölby, borde han reagerat på att kvinnan inte gick av (om han inte var helt fokuserad på samtalet, eller förvirrad)
Men han verkar inte reagera på något sätt när han går där på perrongen....
Tror han var inställd på att komma hem och när de där 4 killarna kom in och satte sig runt honom med sina mobiler i full gång ,måste det ju ha känts outhärdligt när hans inte hade laddning och att sitta och stirra i väggen ,eller på killarna måste ju ha känts alldeles åt H-e ...
Om han nu sett att det stod Mjölby uppe på skylten så föredrog han ju antagligen att gå ur tåget och leta efter perrongen där det enligt honom , (tyvärr fel ställe ), förmodade Malmötåget skulle infinna sig om en timme .
Visst hade det varit förbaskat bra om han hade frågat kvinnan inne på tåget ; den han tidigare lånat mobilen utav , om varför hon inte skulle stiga av och kanske ha sällskap utav honom i solen den timme som väntan skulle innebära , OM de hade varit på Mjölbys station.
För det klart ,att om han hade frågat henne ,så hade hennes svar genast varit ,att : -Vi är fortfarande i Hallsberg så det är en bit kvar innan byte av tåg .
Men hur pinsamt hade inte det varit ,att fråga en medelålders kvinna det ,när de där killarna satt där och hörde .
Det hade verkligen gjort honom lillgammal och näst intill menlös , i deras ögon ,i dessa dagar .
För man måste ju vara cool och klara sig själv ,duuuude !
Sorgligt alltihop.....
Det är det här som gör mig så ledsen på mänskligheten . Om de där killarna inte haft varandra så hade de också kanske varit tvungna att fråga en medelålders hundägare om tåg och annat. Om någon utav dem ensam suttit i Malmö och inte haft laddning på sin mobil och velat ringa sina polare ,och inte fått reda på vilken perrong tåget deras skulle gå ifrån osv.
Så vi får lov att bry oss mer ,och inse att ibland är livet lite knasigt , och då får man inte döma ut folk och skratta åt dem i den utsatta situation de befinner sig i ,utan istället hjälpa till och försöka få allt , att bli bra .
Tänk om de inte sett så tuffa ut ,då hade han kanske vågat fråga dem bara så där kamratligt ,att : -Tjenna ,vart är ni på väg ?
De hade ju självklart svarat : -Vi ska till Motala ...Eller :
-Vi ska till Mjölby !
Eller : -Vi ska till Malmö .
Och då hade han ju förstått att sitta kvar på sitt tåg ....
Men om man har en liten gnutta av blygsel , som de flesta faktiskt har (tror även de killarna är blyga ,en och en ) så håller man inte på och säger -Tjenna ! till var och varannan ...
Jag tror han missade det som sades i högtalarna ,det som konduktören brukar säga där på station :
-Nu är vi i Hallsberg ,här kommer en väntan på 18 minuter utifrån att vi väntar på tåg som kommer in med resenärer som skall med vårat tåg vidare ner mot Motala , Mjölby och Malmö ...
Hur han kunde missa det vet jag inte ,kan det ha varit att han satt i telefonen ,och på det sättet var engagerad i telefonsamtalet .
OT :
Jag vet att jag råkade ringa min dotter precis när hon skulle kliva av i Hallsberg och då när hon lagt på ,glömde hon sin mobil på sätet när hon tog resten utav packningen ,och när jag då ringde nästa gång så svarade en ung kille i luren och garvade och sa : -Haha ,tack för telefonen ,jag tar den nu ! Suck ...
Mitt fel ...
Så i stressade situationer kan ju vad som helst egentligen hända ...så allt som är menat som omsorg kan ibland bli fel ...så life its a bitch ...tyvärr ..
Men det ska ju inte behöva bli så här ,att en människa avlider på kuppen utav att man gått av på fel station ,då har det gått för långt ...'
Det är det som är så konstigt i denna historia !???