Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Tänker högt: Patrik går av tåget pga ångest då killarna sätter sig runt honom. Sedan blir ångesten maxad - han klarar inte ens av att åka tåg hem! För en högpresterande individ blir misslyckandet en ny bekräftelse på att han är värdelös.
P vill bara försvinna (inte begå självmord, bara ge upp allt!). Han dumpar väskorna, går iväg över järnvägen. (Ses av en kranförare). Slutet på terminen + Gotlandsresan = festande och väldigt lite sömn. Ångesten dränerar också energin. Så han lägger sig nånstans för att sova.
Vaknar förvirrad på morgonen, förtvivlad. Vill hem men orkar inte. Vittnet ser honom vid en väg - var skedde denna obs?
Tror han fått skjuts av någon. Sedan kan vad som helst inträffat. Mord (knappast), inläggning på psyk, hamnat i en helt annan stad/annat land (förklarar dock inte att han inte hört av sig).
Instämmer ... har börjat vackla lite i min tro att han stämt träff med någon när han så plötsligt hoppar av tåget...
Ligger nog rätt så nära sanningen det du skriver... kanske han efter där han blev sedd av kvinnan, liftade.. blev upplockad av en lastbilschaufför som skulle mot Malmö, kanske vidare över till Danmark.. på resans gång lärde dom känna varann och av mystisk anledning följde han därför med honom... förhoppningsvis frivilligt isåfall... söka lyckan är ju något många unga gör/vill göra...
Galet långsökt nu, och delar enbart med mig mina tankar när jag också tänker högt.. 😜