2017-07-30, 11:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Läste i "HP" att dom inte gjort hundsök pgr av att föräldrarna inte hade något med Patriks doft på... stämmer det?
Har väldigt mycket för mig att hundarna var ute ett par dagar efter hans försvinnande.. .

Låter ju helt sjukt, väskorna hittades ju innan polisen gjorde sök. Herre min Jesus mystiken tätnar och istället för att närma oss ett svar, får vi bara fler och fler frågetecken
Citera
2017-07-30, 11:28
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Läste i "HP" att dom inte gjort hundsök pgr av att föräldrarna inte hade något med Patriks doft på... stämmer det?
Har väldigt mycket för mig att hundarna var ute ett par dagar efter hans försvinnande.. .

japp polisen va ute med både helikopter & hundar ! och dessutom finns ju 2 väskor på polisstationen med hans kläder i så gott om doft fanns nog .

Citat:
Väskorna hittades vid 19-tiden på måndagskvällen på fältet öster om Dollar Store i norra Hallsberg. Då var Patrik ännu inte anmäld försvunnen

Citat:
Först natten mellan måndag och tisdag anmälde Patriks föräldrar honom försvunnen

Citat:
Under onsdagen gjorde Missing People sin första sökinsats i området

Citat:
Polisen har dels sökt av området med helikopter och i helgen sattes eftersök med hund in.

Citat:
Jag vet också att man sökt igenom lador och byggbaracker i området, säger polisen.

källa
http://www.dalademokraten.se/orebro-lan/hallsberg/forsvunne-patrik-polisen-invantar-overvakningsfilm-fran-stationen-1
Senast redigerad av zippzon 2017-07-30 kl. 11:34.
Citera
2017-07-30, 11:45
Medlem
57Emmas avatar
Bra artikel Zippzon

Jag läste vidare i en artikel som var blåmarkerad i denna artikel. Detta säger polisen som leder arbetet av försvunna Patrik

"Egemar bekräftar att saker som tros vara 22-åringes tillhörigheter har hittats, men hon kan inte säga säkert att de tillhör honom."

Menar hon väskorna eller har ytterligare saker hittats??
Citera
2017-07-30, 12:13
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Bra artikel Zippzon

Jag läste vidare i en artikel som var blåmarkerad i denna artikel. Detta säger polisen som leder arbetet av försvunna Patrik

"Egemar bekräftar att saker som tros vara 22-åringes tillhörigheter har hittats, men hon kan inte säga säkert att de tillhör honom."

Menar hon väskorna eller har ytterligare saker hittats??

jag tolkar det som väskorna
Citera
2017-07-30, 12:15
Medlem
Liberty75s avatar
Tänker högt: Patrik går av tåget pga ångest då killarna sätter sig runt honom. Sedan blir ångesten maxad - han klarar inte ens av att åka tåg hem! För en högpresterande individ blir misslyckandet en ny bekräftelse på att han är värdelös.

P vill bara försvinna (inte begå självmord, bara ge upp allt!). Han dumpar väskorna, går iväg över järnvägen. (Ses av en kranförare). Slutet på terminen + Gotlandsresan = festande och väldigt lite sömn. Ångesten dränerar också energin. Så han lägger sig nånstans för att sova.

Vaknar förvirrad på morgonen, förtvivlad. Vill hem men orkar inte. Vittnet ser honom vid en väg - var skedde denna obs?

Tror han fått skjuts av någon. Sedan kan vad som helst inträffat. Mord (knappast), inläggning på psyk, hamnat i en helt annan stad/annat land (förklarar dock inte att han inte hört av sig).
Citera
2017-07-30, 12:33
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tänker högt: Patrik går av tåget pga ångest då killarna sätter sig runt honom. Sedan blir ångesten maxad - han klarar inte ens av att åka tåg hem! För en högpresterande individ blir misslyckandet en ny bekräftelse på att han är värdelös.

P vill bara försvinna (inte begå självmord, bara ge upp allt!). Han dumpar väskorna, går iväg över järnvägen. (Ses av en kranförare). Slutet på terminen + Gotlandsresan = festande och väldigt lite sömn. Ångesten dränerar också energin. Så han lägger sig nånstans för att sova.

Vaknar förvirrad på morgonen, förtvivlad. Vill hem men orkar inte. Vittnet ser honom vid en väg - var skedde denna obs?

Tror han fått skjuts av någon. Sedan kan vad som helst inträffat. Mord (knappast), inläggning på psyk, hamnat i en helt annan stad/annat land (förklarar dock inte att han inte hört av sig).

Instämmer ... har börjat vackla lite i min tro att han stämt träff med någon när han så plötsligt hoppar av tåget...

Ligger nog rätt så nära sanningen det du skriver... kanske han efter där han blev sedd av kvinnan, liftade.. blev upplockad av en lastbilschaufför som skulle mot Malmö, kanske vidare över till Danmark.. på resans gång lärde dom känna varann och av mystisk anledning följde han därför med honom... förhoppningsvis frivilligt isåfall... söka lyckan är ju något många unga gör/vill göra...

Galet långsökt nu, och delar enbart med mig mina tankar när jag också tänker högt.. 😜
Citera
2017-07-30, 12:39
Medlem
Pappan lãr väl stanna i Hallsberg till hela området är genomsökt,eller.?
Någon som vet. ungefãr hur lång tid det kan ta utifrån de få antal sökare som dyker upp.?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-30 kl. 12:55.
Citera
2017-07-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75

Hej.
Tänk om det är så idiotiskt att alla i familjen har kontantkort och att Patrik är van att deras nummer alltid finns i mobilen,därav panken att han faktiskt inte minns numren om han väl försökt ringa hem.

Då går det ju inte att hitta dem inne på eniro tyvärr.
Citera
2017-07-30, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyraHinkarSalt
Min tanke var att ställa upp, men fb-admins beteende är/var som ett trotsigt barns som skulle bestämma vad alla fick säga, tycka och tro. Jag lämnade fb-gruppen och slutade bry mig.

Dessutom luktar det begraven hund om hela fallet. Försäkringsbedrägeri kanske. Familjen som verkar vara sådär lagomt engagerade själva vet något de inte berättar.

Så otroligt dumt! Om du kan och vill söka vad spelar det för roll var nån random grupp på nätet består av för sorts individer? Det är ju inte DE som genomför söket. Klart att du och alla andra som kan och vill ska söka ändå. Söket görs för att finna en person, eller saker som kan tillhöra honom, och för att kanske hjälpa en familj att få svar på det mest hemska som skett i deras liv.
Senast redigerad av Upuaut 2017-07-30 kl. 12:51.
Citera
2017-07-30, 12:59
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Hej.
Tänk om det är så idiotiskt att alla i familjen har kontantkort och att Patrik är van att deras nummer alltid finns i mobilen,därav panken att han faktiskt inte minns numren om han väl försökt ringa hem.

Då går det ju inte att hitta dem inne på eniro tyvärr.

Evaveva jag har kontantkort & finns på Eniro ,ingen skillnad så länge dom är registrerade
Citera
2017-07-30, 13:02
Medlem
Snubban007s avatar
Bättre (?) Bild och lokalisering om var första väskan hittades

https://www.instagram.com/p/BXIzjA5BU2a/
Citera
2017-07-30, 13:03
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Så otroligt dumt! Om du kan och vill söka vad spelar det för roll var nån random grupp på nätet består av för sorts individer? Det är ju inte DE som genomför söket. Klart att du och alla andra som kan och vill ska söka ändå. Söket görs för att finna en person, eller saker som kan tillhöra honom, och för att kanske hjälpa en familj att få svar på det mest hemska som skett i deras liv.

Ja det är otroligt dumt,men tyvärr är det nog så att gruppen har tagit fokus från själva försvinnandet och många har inte orkat engagerat sig som brukligt ,tror i efterhand att MPS & FIKK önskat att den inte fanns .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in