2018-05-09, 11:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Såvitt jag sett är den enda källan Notorisk Lögnar Madsen. Han sa väl något sånt. Han kunde lika gärna dragit till med 1500, eller 83 kvinnor. Inget han säger har varit sant, i bästa fall har han kryddat lite med några småsanningar.
Ja, och därtill ska läggas ensamma kvinnor som Kim. Inte i sällskap med andra män, inte turer han gjorde med reportrar i sällskap och ej heller ett gäng amatörer eller studerande.
Hur många är det kvar? Frugan och Ditte?
Citera
2018-05-09, 12:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag fantiserar om att ha mindre sex, men skulle aldrig våga att leva ut det.
Nej, men allvarligt jag tror inte du tar inn över dig att man inte behöver leva ut fantasierna för att leva ett dubbelliv.

PM har aldrig beskrivit vad han egentligen tänder på, dvs extremt våld och tortyr mot kvinnor. När ridåerna gått ner för dagen i hangaren och han tryckte på datorn så vaknade hans mörka sidor som han dolde helt.

Kan Långström diskutera att NBs perversa fantasier (mord Lisa Holm) som övergår i sadistiskt perverst mord men bete sig normalt utåt sett - så gäller det samma för PM. Omgivningen lika förvånad, bägge är urondskan personifierad.
Enda skillnaden är att NB drack mer öl och babblade mindre, men spår efter runkande satt dock på väggarna i ladan vid fönstret där han högst troligt ägnat sig åt peeping. Påminner om PMs passivitet på S/M klubb där han också stod och glodde.
PM gjorde tummen upp på väg hem till frugan - NB vinkade till grannar (på väg hem till frugan) strax efter han baxat in Lisa i ett trångt skåp.
Kan man se så där oberörd ut direkt efter ett mord, så kan man givetvis lura skiten ur vem som helst mitt i vardagen.
En sexuell predator lever ett vanligt liv utåt, men med ett extremt stört inre. Oavsett om PM var excentrisk med ett särintresse så är det samma andemening. Dubbelliv eller dubbelnatur står i relation till perversa, hemliga fantasier och mordet de utfört.
Citat:
"Bilevicius misstänks ha levt ett dubbelliv

i ett skriftligt svar till polisen i Skövde skriver Niklas Långström hur en tänkbar gärningsman som agerat så som Lisa Holms mördare gjort skulle kunna vara.
Det är inte helt ovanligt att det rör sig om en "acceptabelt anpassad" person i samhället, skriver Niklas Långström. Ofta med praktiska yrken, såsom chaufför eller hantverkare.
"Fast partner och egna barn förekommer hos ganska många. Socialt umgänge därutöver är dock ofta begränsat", skriver Niklas Långström.
Det är mer regel än undantag att gärningsmännen saknar tidigare känd vålds- eller sexualbrottslighet."
https://www.expressen.se/gt/nerijus-bilevicius-levde-ett-dubbelliv/
Senast redigerad av develi 2018-05-09 kl. 12:05.
Citera
2018-05-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

PM har aldrig beskrivit vad han egentligen tänder på, dvs extremt våld och tortyr mot kvinnor. När ridåerna gått ner för dagen i hangaren och han tryckte på datorn så vaknade hans mörka sidor som han dolde helt.

Kan Långström diskutera att NBs perversa fantasier (mord Lisa Holm) som övergår i sadistiskt perverst mord men bete sig normalt utåt sett - så gäller det samma för PM. Omgivningen lika förvånad, bägge är urondskan personifierad.
Enda skillnaden är att NB drack mer öl och babblade mindre, men spår efter runkande satt dock på väggarna i ladan vid fönstret där han högst troligt ägnat sig åt peeping. Påminner om PMs passivitet på S/M klubb där han också stod och glodde.
PM gjorde tummen upp på väg hem till frugan - NB vinkade till grannar (på väg hem till frugan) strax efter han baxat in Lisa i ett trångt skåp.
Kan man se så där oberörd ut direkt efter ett mord, så kan man givetvis lura skiten ur vem som helst mitt i vardagen.
En sexuell predator lever ett vanligt liv utåt, men med ett extremt stört inre. Oavsett om PM var excentrisk med ett särintresse så är det samma andemening. Dubbelliv eller dubbelnatur står i relation till perversa, hemliga fantasier och mordet de utfört.
Jag förvånades över att GW inte drog den parallellen. Han uttryckte sig närmast som om något liknande KW-mordet aldrig hade hänt. Lyfter man sedan blicken ut i världen, så finns det ju många fall, även om de trots allt är ovanliga. Sajter med sådant här material verkar blomstra med många besökare, så på varje mördare kan det finnas hundra eller tusen som fantiserar. Risken att de blir mördare kanske är liten, men det är ju skrämmande att sådana här föreställningar frodas i en massa gubbskallar.
Citera
2018-05-09, 13:03
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Haha, önskesvimmade. En bra nyord, har ju bredd. Kan med fördel användas på histrioniska personligheter, hypokondriker och kanske även på narkomaner som fejkar nåt krampliknande.
Förutom Madsen. Som var svimkåt.
Nåt autoerotiskt fenomen kanske detta med andningsteknik, eller 'supersonik psykopat upplevelse' som han säger när det är nåt är gränsöverskridande.
Nja, om det inte finns minsta lilla halvmask i hans leklåda så kan vi nog avskriva detta. Jag sätter fem cent på att det följde logiken tuffa grabbar svimmar i G-slungan - jag svimmade i min G-slunga, alltså är jag en tuff grabb.
Citera
2018-05-09, 13:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nja, om det inte finns minsta lilla halvmask i hans leklåda så kan vi nog avskriva detta. Jag sätter fem cent på att det följde logiken tuffa grabbar svimmar i G-slungan - jag svimmade i min G-slunga, alltså är jag en tuff grabb.
Jo, jag vet. Jag skämtade. Grabbarna Grus lever runt på sitt eget Tivoli. Och han vill säkert leka den tuffe; att han minsann utsatts för krafter som vid en raketutskjutning med mål att ta sig bortom Karmanlinjen.
Citera
2018-05-09, 13:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag förvånades över att GW inte drog den parallellen. Han uttryckte sig närmast som om något liknande KW-mordet aldrig hade hänt. Lyfter man sedan blicken ut i världen, så finns det ju många fall, även om de trots allt är ovanliga. Sajter med sådant här material verkar blomstra med många besökare, så på varje mördare kan det finnas hundra eller tusen som fantiserar. Risken att de blir mördare kanske är liten, men det är ju skrämmande att sådana här föreställningar frodas i en massa gubbskallar.
Jag har inte kollat på GW öht. Jag gillar GW men tycker han har tappat mark de senare åren, retar mig rejält på hur han missar viktiga detaljer eller skriver om ting som inte ens finns (läs feltolkningar).
Sexuella predatorer där sadism är med i bilden vid mord har mycket lika drag i sin helhet, att det sen skiljer sig beror givetvis på personlighet (störning likaväl), intelligensnivå samt tändningsmönster te.x.
Det som är unikt i detta fall är själva brottsplatsen, inte alla förunnade att ha en flytande tortyrkammare under ytan. Men precis som du säger finns det samma perversa typ som PM är, mängder av perversa idioter.

Rafsade snabbt ihop likheter som slagit mig, förutom "spår efter runkande satt dock på väggarna i ladan vid fönstret där han högst troligt ägnat sig åt peeping. Påminner om PMs passivitet på S/M klubb där han också stod och glodde" som jag nämnde, det finns säkert fler komponenter:
Senast redigerad av develi 2018-05-09 kl. 13:33.
Citera
2018-05-09, 13:33
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Han har erkänt att han delade kroppen för att ge BO en stilfull begravning "till sjöss" som han sa. I den delen ser jag honom som en rättvisd dömd griftefridsmarodör.
Och han hade säkert erkänt Palmemordet om han hade fått hållas.

Får jag fråga hur vädret är på din planet? För att stycka den döde gör man bara i samband med luftbegravning (för att underlätta för asfåglarna) eller rituell kannibalism (inte så effektivt att om nom nomma bort huden först).

Begravning till sjöss praktiseras av USN. Men det är inte som du implicit försöker påstå:
Though the Navy still conducts burial at sea, they do not do so immediately for those killed while at sea.

Those killed on duty are returned to the States, where proper disposition of the body takes place according to the wishes of the deceased and family. The body is stowed in a bodybag and stored in the ship’s freezer until the ship returns to port.

If the deceased and family elect for a burial at sea, then the procedures for doing so are followed. Usually, modern burials at sea are cremated remains, not intact remains in a casket. However if it is a casketed remain, the ship it’self does not carry a coffin onboard, but the body arrives in a casket already.
Och anhöriga kan inte närvara:
Burial at Sea is a means of final disposition of remains that is performed on United States Navy vessels. The committal ceremony is performed while the ship is deployed. Therefore, family members are not allowed to be present. The commanding officer of the ship assigned to perform the ceremony will notify the family of the date, time, and longitude and latitude once the committal service has been completed.

Eligibility: Individuals eligible for this program are: (1) active duty members of the uniformed services; (2) retirees and veterans who were honorably discharged. (3) U.S. civilian marine personnel of the Military Sealift Command; and (4) dependent family members of active duty personnel, retirees, and veterans of the uniformed services.
Just punkt #2 förklarar varför så många veteraner väljer att begravas till sjöss, för de kan.

FL;LI:
  • USN praktiserar begravning till sjöss.
  • De som dör under en resa förvaras i frysen tills de kommer tillbaka till land, det är alltså ingen brådska.
  • Väl där beslutar man om sjömannen skall begravas till sjöss eller till lands.
  • Styckning förekommer inte.

Ergo: Att sälja in att detta skulle ha varit en legitim begravning är ofantligt mycket svårare än att sälja in att Smörrebröds-Elon bidrar till rymdresor. Lycka till!

Citat:
Jo, jag vet. Jag skämtade. Grabbarna Grus lever runt på sitt eget Tivoli. Och han vill säkert leka den tuffe; att han minsann utsatts för krafter som vid en raketutskjutning med mål att ta sig bortom Karmanlinjen.
Puss! :3
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-05-09 kl. 13:35.
Citera
2018-05-09, 13:47
Medlem
Är sällan här inne, men postar den här från pojkvännen om ni inte har läst

https://www.weekendavisen.dk/2018-19/samfund/kim-walls-kaereste-hun-var-levende
Citera
2018-05-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Är sällan här inne, men postar den här från pojkvännen om ni inte har läst

https://www.weekendavisen.dk/2018-19/samfund/kim-walls-kaereste-hun-var-levende

Tack, en jättefin levande beskrivning om Kim skrivet av hennes käreste Odd.
Citera
2018-05-09, 14:25
Medlem
Citat:
Jag har inte kollat på GW öht. Jag gillar GW men tycker han har tappat mark de senare åren, retar mig rejält på hur han missar viktiga detaljer eller skriver om ting som inte ens finns (läs feltolkningar).
Sexuella predatorer där sadism är med i bilden vid mord har mycket lika drag i sin helhet, att det sen skiljer sig beror givetvis på personlighet (störning likaväl), intelligensnivå samt tändningsmönster te.x.
Det som är unikt i detta fall är själva brottsplatsen, inte alla förunnade att ha en flytande tortyrkammare under ytan. Men precis som du säger finns det samma perversa typ som PM är, mängder av perversa idioter.

Rafsade snabbt ihop likheter som slagit mig, förutom "spår efter runkande satt dock på väggarna i ladan vid fönstret där han högst troligt ägnat sig åt peeping. Påminner om PMs passivitet på S/M klubb där han också stod och glodde" som jag nämnde, det finns säkert fler komponenter:
Överens.

Jag tycker också att de båda kunde anas ha en pojke-mamma-relation till sin fru

Mjölkrummet var NB:s ubåt. Mindre sofistikerat för han var en enklare person. Men privat domän, insynsskyddat, liknande associationer i förbindelse med sexfixeringen.
Citera
2018-05-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nu vill jag gärna veta var du har källan på att alla de "250" kvinnorna "uppges" "ha hälsan"?

Finns otaliga exempel på seriemördare som ingen runt omkring dem kunde ana var mördare.

Vad menar du med detta:

Det finns inga bevis eller belägg för att PM gjort något slags övergrepp bakåt i tiden.

Tex Dorthe D. Podcasten, intervjun med DD om påstådda sexuella trakasserier och hotfullt beteende av PM. Eftersom det talas danska kan intervjun vara svårtydd. Men precis i slutet på intervjun kan du höra tydligt, beviset på DDs riga trovärdighet.

Journalisten;-Har du blivit inviteret (inbjuden) att vittna i Ubåtssaken?
Dorthe; ......Nej! Det har jag inte!
Journalisten; Vi har ju läst i tidningarna om att det är tre kvinnor som blivit inverteret att vittna om det här i rättegången, men du är alltså inte en av de kvinnorna?
Dorthe; .....eh..Nej!
Journalisten; Då tackar vi för intervjun.

Om det funnits teknisk bevisning i DDs telefon, på att PM försökt få med DD på en ubåtstur så hade ÅK säkerligen använt DD som vittne på just den storyn iallafall. Men självklart fanns det ingen teknisk bevisning i hennes telefon. Och då är nog inte det andra hon berättade i pressen trovärdigt heller.
I så fall hade hon nog vänt sig till polisen från första början.

De har inte funnit ett enda vittne som kunnat vittna om något våldsamt,hotfullt eller övergrepp i PMs då 46-åriga historia. Ingenting från,barndomen,ungdomen,grundskolan,gymnasium eller universitet.
Ingenting från raketklubben Dark. De uppskattade den 10 år yngre PM för hans kunskaper. Men de tyckte hans experiment var alldeles för riskfyllda.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-09 kl. 15:51.
Citera
2018-05-09, 15:41
Medlem
Grandiosos avatar
Pojkvännen om saknaden: ”Vet inte vart jag är på väg”

"Nu berättar Kim Walls pojkvän om pressen under rättegången mot Peter Madsen.

Första frågan han fick av åklagaren var: ”Kan du beskriva Kim?".

"Tiden stannade, mitt hjärta slog, jag fick panik. Jag var rädd för att säga något fel. Samtidigt var det inget jag hellre ville än att beskriva Kim", skriver han i Weekendavisen.

Kim Walls pojkvän har själv skrivit en lång text i danska Weekendavisen. Ett av skälen till att han nu väljer att skriva själv är att han menar att Peter Madsen fått för stor uppmärksamhet i medierna.

"Jag är ingen medieexpert, men med den begränsade kunskap jag har om branschen överraskar det tyvärr inte mig att det är ”ubåtsbyggaren” som oftast möter mig på förstasidorna. Kim, däremot, som inte längre kan tala för sig själv, har blivit nedprioriterad till fördel för mördaren", skriver pojkvännen i Weekendavisen.

Han säger att han inte hatar Peter Madsen, utan att han försöker att minnas Kim Wall, och glömma Madsen.

"PM har gjort världen till en sämre plats: För människor över hela världen som saknar röst att berätta om sina liv och utmaningar. För kvinnor som kanske i framtiden måste fatta beslut om att gå ombord på andra skrämmande fartyg som bland annat kräver tillit till män. För hennes familj och vänner. Och för Kim."

https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-walls-pojkvan-om-madsen-han-gjorde-varlden-samre/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in