2018-05-08, 19:49
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]
Läs min EDIT I förra inlägget.

Att polisen berättade att de ämnade bärga Nautilus fick nog PM att tänka om. PM visste ju hur han lämnat Nautilus. Och vad polisen troligtvis skulle finna. Redan på fredagseftermiddagen hade dykare varit nere och kikat i Ubåten. PM har haft samma tillgång till info via media som oss andra. + Ett försprång då polisen berättar allt i förhör för den misstänkte.

Att det var lykta dörrar under fortsatta häktesförhandlingen under söndagen pga känslig information (måste meddela KiMs anhöriga först att PM erkänner att hon dog ombord, innan allmänheten fick veta att polisen nu söker efter en död kvinna. Därför lykta dörrar.)
Vi skriver förbi varandra. Jag pratar inte om luckteorin - utan det faktum att han i förhör erkänt att Kim omkommit i en olycka, sjöbegravning etc. innan han inför rätten kom ut med luckförklaringen. Han förstod innan att han var tvungen att ha en förklaring till blodspåren som redan säkrats på hans kropp. He made it up as he went along.
Citera
2018-05-08, 19:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Kan bero på min feber men din sista bild "har nåns blod på näsa" känns lite väl magstark, för att inte säga totalt respektlös men det kanske bara är jag. (valde bort bilden i mitt svar till dig, vill inte bidra till att den ens finns två gånger på nätet)
Beror nog på din feber. Eller så har du svårt förstå att jag är sarkastisk och respektlös gentemot Madsen. Har förstått att vissa personer på FB inte förstår t.ex ironi eller sarkasm. Så man bör väl vara försiktig - eller övertydlig.

Det "magstarka" är Madsens beteende vid landstigningen. "Tummen upp", pladdrandes om att allt är ok med honom men att det är sorgligt att Nautilus sjönk. Säger också att han hade tur som inte drunkade själv. Pladdrar vidare, helt lugnt, som om ingenting har hänt. Ett tag är han på väg hemåt, till frun och katterna, men blir ropad tillbaka. När han får frågor om Kim, vet han knappt något mer än att hon är en journalist. "Är ju alltid så många journalister som söker honom så svårt att ha full koll på alla", typ. Uppgifterna har han i mobilen som hamnat till sjöss. Och, journalisten har han släppt av tidigare på kvällen.

Oberörd, pladdrandes om sig själv och ubåten - sin vana trogen. Och han är helt säker på att de "korkade" poliserna går på alla hans lögner. Men, så ser man dessa foton med honom och poliserna.
Man ser hur misstänksamt de betraktar honom. Själv tror att att han snackat sig ur det hela - som han brukar. Tänker nog att det bara är några rutinfrågor och sen är det bara att gå vidare och forsätta med sina raket- och ubåtsprojekt.

Den helt oberörde, känslokalle mördaren, utan rädsla att någon ska misstänka honom, utan rädsla att någon ska tro att kändisen "Raket-Madsen" ljuger.
Så står han där, ogenerad och oberörd och snackar skit med polisen - så syns sen t.om offrets blodspår vid hans näsa. Det är förbannat magstarkt, att bete sig som han gör.

Helt utan rädsla och känslor, som en tvättäkta psykopat - står han självsäkert och ljuger, trots spåren efter dådet på hans kropp. Den ultimata respektlösheten, känslokylan och oförmåmågan att känna rädsla. Det är vad jag kallar magstarkt och respektlöst.
Självklart mot offret i första hand, men även mot poliserna på platsen, vilka han själv står högt över i sin ego-bubbla.
Citera
2018-05-08, 19:54
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nja jag hade hoppats på det som låg närmast-dvs ett frikännande-i andra hand ett erkännande.

Nu tvingas vi till olidliga år av ovisshet om vad som egentligen utspelade sig på havet (olycka, vållande till annans död eller andra inblandade därute som han skyddar av omsorg eller rädsla.).

Det vi kan hoppas på är antingen ett frikännande när resningsansökan blir aktuell-alternativt att han mindre troligt erkänner i någon veckotidning.

Lite märkligt att domstolen var så snabb med detta beslut trots att det som borde krävts som underlag för en fällande dom saknades i utredningsmaterialet. Alltså BOs mobiltelefon som egendomligt nog aldrig återfanns.
Varför i hela världen skulle någon hoppas på ett frikännande, hade sanningen varit något annat än att han mördade henne hade han väl kunnat komma fram med en trovärdig förklaring som stöddes av bevisningen. Och om han skyddar någon borde han ha upphört med det i samma ögonblick som han fick straffet (det finns väl förresten inget som talar för att det var någon mer som var med och dödade henne?).
Citera
2018-05-08, 20:03
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad man normalt sett menar med dubbelliv är när man lever ett perfekt,välordnat liv på ytan.
Men håller på med kriminalitet (lever tvärtom) i hemlighet.
Som "Amagermannen" och svenskarna "Kapten Klänning" samt "Hagamannen".

PM har aldrig framställt sig som en moralisk, perfekt samt välordnad supermedborgare.
Han var sig själv. Halvgalen, promiskuös, gillade Kinky salons och BD/SM sex. Det har han aldrig dolt.

Nej, det är ju det jag säger. Man såg inte skogen för bara träden, när det gällde Madsen. Han framstod som eksentrisk, men levde ett dubbelliv. Han var ingen ofarlig eksentriker, han var et livsfarligt rovdjur.
Senast redigerad av kugutt 2018-05-08 kl. 20:07.
Citera
2018-05-08, 20:05
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hahaha. Nån sorts G-kraft centrifug.
Synd att inte Amygdala skakades rätt. Svimmade gjorde han ju iaf så det var väl rätt bra snurr på grejen.
Erinrar mig att de även var till Tivolit som var stängt och skruvade upp hastigheten på nån åkattraktion. Ditt brukade hans far köra honom titt som tätt från Höng för att han skulle köpa heliumballonger till sina experiment.
Undrar om han hade för lågt blodtryck eller om det snarare inte var önskesvimmande. Dessutom så brukar man ju använda sig av speciella G-dräkter för att öva på speciella andningstekniker som pressar upp blodet i hjärnan.

Citat:
Nja jag hade hoppats på det som låg närmast-dvs ett frikännande-i andra hand ett erkännande.
Själv är jag oerhört besviken över att han inte fick 15 år för brott mot sjölagen.

Citat:
Nu tvingas vi till olidliga år av ovisshet om vad som egentligen utspelade sig på havet (olycka, vållande till annans död eller andra inblandade därute som han skyddar av omsorg eller rädsla.).
Jaa, den stora ovissheten är nu huruvida han behövde några övningstag, eller om han sågade huvudet av henne med säker hand.

Citat:
Det vi kan hoppas på är antingen ett frikännande när resningsansökan blir aktuell-alternativt att han mindre troligt erkänner i någon veckotidning.
Tala för dig själv! Det är för fåvitska personer som du som han måste oskadliggöras.

Citat:
Lite märkligt att domstolen var så snabb med detta beslut trots att det som borde krävts som underlag för en fällande dom saknades i utredningsmaterialet. Alltså BOs mobiltelefon som egendomligt nog aldrig återfanns.
Jo, mobiltelefoner brukar ju flyta upp till ytan efter 84 dagar. Så det var nog någon medsvuren anförvant som snappade åt sig den i strandbrynet.
Citera
2018-05-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Beror nog på din feber. Eller så har du svårt förstå att jag är sarkastisk och respektlös gentemot Madsen. Har förstått att vissa personer på FB inte förstår t.ex ironi eller sarkasm. Så man bör väl vara försiktig - eller övertydlig.

Det "magstarka" är Madsens beteende vid landstigningen. "Tummen upp", pladdrandes om att allt är ok med honom men att det är sorgligt att Nautilus sjönk. Säger också att han hade tur som inte drunkade själv. Pladdrar vidare, helt lugnt, som om ingenting har hänt. Ett tag är han på väg hemåt, till frun och katterna, men blir ropad tillbaka. När han får frågor om Kim, vet han knappt något mer än att hon är en journalist. "Är ju alltid så många journalister som söker honom så svårt att ha full koll på alla", typ. Uppgifterna har han i mobilen som hamnat till sjöss. Och, journalisten har han släppt av tidigare på kvällen.

Oberörd, pladdrandes om sig själv och ubåten - sin vana trogen. Och han är helt säker på att de "korkade" poliserna går på alla hans lögner. Men, så ser man dessa foton med honom och poliserna.
Man ser hur misstänksamt de betraktar honom. Själv tror att att han snackat sig ur det hela - som han brukar. Tänker nog att det bara är några rutinfrågor och sen är det bara att gå vidare och forsätta med sina raket- och ubåtsprojekt.

Den helt oberörde, känslokalle mördaren, utan rädsla att någon ska misstänka honom, utan rädsla att någon ska tro att kändisen "Raket-Madsen" ljuger.
Så står han där, ogenerad och oberörd och snackar skit med polisen - så syns sen t.om offrets blodspår vid hans näsa. Det är förbannat magstarkt, att bete sig som han gör.

Helt utan rädsla och känslor, som en tvättäkta psykopat - står han självsäkert och ljuger, trots spåren efter dådet på hans kropp. Den ultimata respektlösheten, känslokylan och oförmåmågan att känna rädsla. Det är vad jag kallar magstarkt och respektlöst.
Självklart mot offret i första hand, men även mot poliserna på platsen, vilka han själv står högt över i sin ego-bubbla.
Den här bilden av hans landgång antyder ju att han tror sig ha säkrat sitt eget fotoreportage (som jag tar för givet). Antingen har han i denna stund minneskortet säkert undangömt på båten, på eller i sig själv, eller har han ute till sjöss skickat en kopia till ett moln. Jag vet att polisen ekonomiserar med utredandet (som i LH-fallet) och nöjer sig med att ha tillräckligt med bevis. Jag kanske har en mera vetenskaplig inställning, vill veta allt. Någon välbeställd privatperson skulle kunna utfästa en större belöning för återfinnandet av materialet i någon form.
Citera
2018-05-08, 20:16
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Madsen hade inte problem med att tala öppet om sina fantasier. Inte heller hade han problem med att berätta detta för psykologerna på den rättspsykiatriska undersökningen. Han hade inga spärrar alls utan bjöd på allt från hur man bäst gör sig av med ett stort problem, man styckar det i mindre bitar helt enkelt. Önskan om att kidnappas och våldtas som barn ja han lägger fram vad som helst för vem som helst när som helst. Han är helt utan spärrar och så långt ifrån man kan komma att leva i en dold tillvaro, därtill skryter han om att han är en psykopat om och om igen.... etc, etc. etc.
Nu ämnar jag lämna denna debatt, vi kommer inte längre.
Madsen är fullständigt öppen med vem han är på alla plan.
Öppen till en viss gräns, javisst. Men inte på alla plan.
Men, jag undrar om du känner Madsen bättre än hans närmsta vänner, hans medarbetare, praktikanter mfl, hans familj och hans älskarinnor?
Alla verkade ju vara i fullständig chock inledningsvis när han misstänktes för mordet.

Jo, udda och speciell var han, gillade BDSM-klubbar, kinky partys o.dyl, men det var det många i konstnärskollektivet mf.l som också gillade. INGEN kunde tro att han skulle vara en mördare. Han beskrevs ungefär som den sista de kunde tänka sig vara just det. Han var ju så så snäll och kunde gråta om han såg en död fågel, typ. Aldrig fysiskt våldsam. Bara inne i sina projekt. Beskrevs av flera som snäll och omtänksam, men lite "eljest".
Eller, du kanske har namn på namn på flera personer i hans umgängeskrets som tog för givet att han tänkte genomföra ett sexualsadistiskt mord på riktigt?
Citera
2018-05-08, 20:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Undrar om han hade för lågt blodtryck eller om det snarare inte var önskesvimmande. Dessutom så brukar man ju använda sig av speciella G-dräkter för att öva på speciella andningstekniker som pressar upp blodet i hjärnan.
Haha, önskesvimmade. En bra nyord, har ju bredd. Kan med fördel användas på histrioniska personligheter, hypokondriker och kanske även på narkomaner som fejkar nåt krampliknande.
Förutom Madsen. Som var svimkåt.
Nåt autoerotiskt fenomen kanske detta med andningsteknik, eller 'supersonik psykopat upplevelse' som han säger när det är nåt är gränsöverskridande.
Citera
2018-05-08, 20:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Men säg inte att du inte vill dra debatten igen när du tydligen inget annat vill. Ärligt förstår jag inte meningen, du kommer inte kunna ändra min åsikt och speciellt inte med att dra pedofiler farbror a al Bosse som jämförelse. Finns ytterst få farbror a la Bosse där ute, en farbror du säger är ett sadistiskt rovdjur som springer runt och lurar med sig okända barn från gatorna. De flesta pedofiler söker sig till barnen i form av yrket, idrottsledare, fritidsledare, dagisfröken mm. Annars är det vanligt förekommande att det är en granne, en släkting, en föräldragestalt, barnvakt etc.

Utöver det kollar dessa pedofiler på nätet där dom ser och laddar ner eländet men de pedofilerna är upp över skyddade på nätet för ingen av dessa pedofiler sitter i fikarummet och berättar om vad dom tänder på inför kollegor och vänner. Madsen hade inte problem med att tala öppet om sina fantasier. Inte heller hade han problem med att berätta detta för psykologerna på den rättspsykiatriska undersökningen. Han hade inga spärrar alls utan bjöd på allt från hur man bäst gör sig av med ett stort problem, man styckar det i mindre bitar helt enkelt. Önskan om att kidnappas och våldtas som barn ja han lägger fram vad som helst för vem som helst när som helst. Han är helt utan spärrar och så långt ifrån man kan komma att leva i en dold tillvaro, därtill skryter han om att han är en psykopat om och om igen.... etc, etc. etc.
Nu ämnar jag lämna denna debatt, vi kommer inte längre. Madsen är fullständigt öppen med vem han är på alla plan.
Den sorts pedofil som är sexualsadist och predator och lever ut sin perversa fantasi är identisk med PM.
Utåt sett må han pladdra och pippar runt hej vilt, roa sig med chockeffekter or what ever - men sitt egentliga perversa tändningsmönster det håller han väl dolt. Han säger inte till nån att han är kåt på detta, han visar det inte offentligt.
Med reservation att katten Fessor kan ha noterat att husse runkar i hangaren när han glor på nån pervers film. De kanske till och med delar på en råtta för PM vill ju tänja gränserna maximalt.
Citera
2018-05-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Öppen till en viss gräns, javisst. Men inte på alla plan.
Men, jag undrar om du känner Madsen bättre än hans närmsta vänner, hans medarbetare, praktikanter mfl, hans familj och hans älskarinnor?
Alla verkade ju vara i fullständig chock inledningsvis när han misstänktes för mordet.

Jo, udda och speciell var han, gillade BDSM-klubbar, kinky partys o.dyl, men det var det många i konstnärskollektivet mf.l som också gillade. INGEN kunde tro att han skulle vara en mördare. Han beskrevs ungefär som den sista de kunde tänka sig vara just det. Han var ju så så snäll och kunde gråta om han såg en död fågel, typ. Aldrig fysiskt våldsam. Bara inne i sina projekt. Beskrevs av flera som snäll och omtänksam, men lite "eljest".
Eller, du kanske har namn på namn på flera personer i hans umgängeskrets som tog för givet att han tänkte genomföra ett sexualsadistiskt mord på riktigt?
Eftersom han verkar ha begått endast en handling av det aktuella slaget, så blir diskussionen om öppenhet lite speciell. Man kan ju t v tro, att han varit öppen med sitt handlande, då paketerat i ett omslag av udda uppfinnarjocke. Den nu aktuella handlingen har han ju inte kunnat vara öppen med. Vi är övertygade om att han hyst morbida fantasier - dem har han inte varit öppen med till den grad, att de tagits på största allvar, de har varit paketerade i samma omslag. Det jag spekulerar i är att han likt BTK i åratal iscensatt fantasin med sig själv nere i sitt gömsle, som hade an alldeles speciell betydelse och laddning för honom. OM så varit fallet, har han inte varit öppen med sitt handlande heller, det med bäring på vad som hotade att bli verklighet. Sanningen sitter bara han på. Detta sagt skulle jag inte beteckna honom som öppen, helt enkelt därför att ingen anat faran.

Jag tror hans fru, när hon säger sig inget ha anat. Det finns en särskild serie om sådana mördarhustrur. Nyligen var det en om Bobby Joe Longs (10+ mord, 100+ våldtäkter) fru. Övertygande. Öppen make ? Knappast.
Citera
2018-05-08, 21:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nej, det är ju det jag säger. Man såg inte skogen för bara träden, när det gällde Madsen. Han framstod som eksentrisk, men levde ett dubbelliv. Han var ingen ofarlig eksentriker, han var et livsfarligt rovdjur.
Självklart levde han dubbelliv precis som du säger.
Hur de beter sig utåt beror givetvis på vad de är för sorts person (yrke, titlar, civilstatus, intressen osv).
Skillnaden med PM är att han är uppenbart hypersexuell och legaliserar sina perversiteter - till viss del. Lever i ett öppet förhållande, pratar vitt och brett om sitt sexliv.
Han må ha varit både likt ett penntroll, excentriker, promiskuös och pratkvarn men:
Han har en viss sida utåt och döljer sin egentliga mörka agenda - det livsfarliga rovdjur han egentligen är som du skriver, det han egentligen tänder på och tycker om kvinnor.
Han är likt kapten klänning som också verkade så rar mot kvinnor via sitt jämställdhetsarbete. Han engagerade sig mot våld mot kvinnor, slogs för deras rättigheter.
Parallellt ägnade han sig åt sexuell sadism och våldtäkter. Det var vad han egentligen tände på och tyckte om kvinnorna det falska äcklet. Identiskt med PMs perversa hårddisk och hur han torterat Kim.
Facit på dubbelliv ligger i omgivningens reaktioner, deras chock.
Senast redigerad av develi 2018-05-08 kl. 21:09.
Citera
2018-05-08, 21:05
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Den här bilden av hans landgång antyder ju att han tror sig ha säkrat sitt eget fotoreportage (som jag tar för givet). Antingen har han i denna stund minneskortet säkert undangömt på båten, på eller i sig själv, eller har han ute till sjöss skickat en kopia till ett moln. Jag vet att polisen ekonomiserar med utredandet (som i LH-fallet) och nöjer sig med att ha tillräckligt med bevis. Jag kanske har en mera vetenskaplig inställning, vill veta allt. Någon välbeställd privatperson skulle kunna utfästa en större belöning för återfinnandet av materialet i någon form.
Det tror jag också, han har säkrat sina foton/film av massakern. Frågan är när och hur?

Vi har ju noggrant gått igenom den långa, oklippta versionen av landstigningsfilmen för att se om det möjligen kunde synas att han fifflade undan ett minneskort där. I en sekvens syns att han kastar något i sanden, men det ser ut som ett grässtrå. Eller, när han böjer sig ner för att knyta skorna vid bryggan, om han kan ha kilat in ett litet minneskort där. Enda anledningen till att han skulle ha gömt minneskortet utomhus, vid landstigningen - är i så fall om han haft en lojal kompanjon som sen hämtat och gömt undan det till honom. Typ den övermanipulerade och psykiskt instabila Deirdre.
OM det nu skulle bli så att han själv skulle bli "upptagen en stund" om polisen hade några frågor att ställa på stationen, men den tanken fanns nog inte.

På sig själv kan han knappast ha gömt det, han fördes ju till polisstationen direkt för kroppsundersökning, teknisk undersökning av kläderna osv.

Med båten, menar du ubåten eller den båt han räddades av? Som så lämpligt låg i närheten när han sänkte Nautilus? OM han skulle ha gömt minneskortet på deras båt, så måste han ha varit helt säker på att han bara skulle få dra från platsen utan att polisen tog med honom.
Att han i så fall tänkt att återvända till räddningsbåten, för att låtsas tacka för räddningen och då ta minneskortet.

Egentligen är det nog mest troligt att han laddat upp det till en molntjänst, om det nu fanns tillräcklig täckning för det till sjöss. Kan ha tagit tid i så fall och då har han gjort det i ytläge efter mordet nån gång. Jag är inte alls insatt i hur molntjänster o.dyl fungerar när det gäller kameran som saknade minneskort. Går det att ladda upp direkt från kameran eller måste han först sätta minneskortet i sin iphone och ladda upp från den?

Har själv aldrig haft en iphone men har förstått att det med Apples produkter är ganska så styrt med att man måste använda just deras tjänster och inget annat. OM han laddat upp från sin iphone lär det väl då vara till Apples egen molntjänst för mobiler? Eller kanske jag har helt fel?

Om det laddats upp från kameran eller mobilen så skulle säkert någon datakunnig, typ hacker, kunna komma åt detta material? Och polisens it-tekniker kanske hade kunnat klara att spåra om han skickat något till molnet?

Ja, jag skulle verkligen vilja veta allt om det här för med det man nu vet om honom så ter det sig alldeles självklart att han har filmat.

Ja, en belöning borde utfästas (av någon rik person som vill se en lösning på det här).

Belöning både för upphittande av minneskort men även som morot för någon intresserad hacker att söka Madsen material i molnen.
Kanske man ska, lite anonymt, utlysa en hacker-tävling?
Typ, vem hinner först, vem är Sveriges bästa hacker. OBS! Vi garanterar full anonymitet och sekretess. Vi är endast ute efter rättvisa.

PS: Har du sett den långa, oklippta versionen av landstigningsfilmen? Kanske man missat något där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in