Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Den här bilden av hans landgång antyder ju att han tror sig ha säkrat sitt eget fotoreportage (som jag tar för givet). Antingen har han i denna stund minneskortet säkert undangömt på båten, på eller i sig själv, eller har han ute till sjöss skickat en kopia till ett moln. Jag vet att polisen ekonomiserar med utredandet (som i LH-fallet) och nöjer sig med att ha tillräckligt med bevis. Jag kanske har en mera vetenskaplig inställning, vill veta allt. Någon välbeställd privatperson skulle kunna utfästa en större belöning för återfinnandet av materialet i någon form.
Det tror jag också, han har säkrat sina foton/film av massakern. Frågan är när och hur?
Vi har ju noggrant gått igenom den långa, oklippta versionen av landstigningsfilmen för att se om det möjligen kunde synas att han fifflade undan ett minneskort där. I en sekvens syns att han kastar något i sanden, men det ser ut som ett grässtrå. Eller, när han böjer sig ner för att knyta skorna vid bryggan, om han kan ha kilat in ett litet minneskort där. Enda anledningen till att han skulle ha gömt minneskortet utomhus, vid landstigningen - är i så fall om han haft en lojal kompanjon som sen hämtat och gömt undan det till honom. Typ den övermanipulerade och psykiskt instabila Deirdre.
OM det nu skulle bli så att han själv skulle bli "upptagen en stund" om polisen hade några frågor att ställa på stationen, men den tanken fanns nog inte.
På sig själv kan han knappast ha gömt det, han fördes ju till polisstationen direkt för kroppsundersökning, teknisk undersökning av kläderna osv.
Med båten, menar du ubåten eller den båt han räddades av? Som så lämpligt låg i närheten när han sänkte Nautilus? OM han skulle ha gömt minneskortet på deras båt, så måste han ha varit helt säker på att han bara skulle få dra från platsen utan att polisen tog med honom.
Att han i så fall tänkt att återvända till räddningsbåten, för att låtsas tacka för räddningen och då ta minneskortet.
Egentligen är det nog mest troligt att han laddat upp det till en molntjänst, om det nu fanns tillräcklig täckning för det till sjöss. Kan ha tagit tid i så fall och då har han gjort det i ytläge efter mordet nån gång. Jag är inte alls insatt i hur molntjänster o.dyl fungerar när det gäller kameran som saknade minneskort. Går det att ladda upp direkt från kameran eller måste han först sätta minneskortet i sin iphone och ladda upp från den?
Har själv aldrig haft en iphone men har förstått att det med Apples produkter är ganska så styrt med att man måste använda just deras tjänster och inget annat. OM han laddat upp från sin iphone lär det väl då vara till Apples egen molntjänst för mobiler? Eller kanske jag har helt fel?
Om det laddats upp från kameran eller mobilen så skulle säkert någon datakunnig, typ hacker, kunna komma åt detta material? Och polisens it-tekniker kanske hade kunnat klara att spåra om han skickat något till molnet?
Ja, jag skulle verkligen vilja veta allt om det här för med det man nu vet om honom så ter det sig alldeles självklart att han har filmat.
Ja, en belöning borde utfästas (av någon rik person som vill se en lösning på det här).
Belöning både för upphittande av minneskort men även som morot för någon intresserad hacker att söka Madsen material i molnen.
Kanske man ska, lite anonymt, utlysa en hacker-tävling?
Typ, vem hinner först, vem är Sveriges bästa hacker. OBS! Vi garanterar full anonymitet och sekretess. Vi är endast ute efter rättvisa.
PS: Har du sett den långa, oklippta versionen av landstigningsfilmen? Kanske man missat något där?