Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ingen i Svenska Akademin har anklagats för att kladda på kvinnor.
Och jag tror du har fel i din övriga analys - visst Özz är PK och fredad till en viss gräns. Men han har nu ett flertal journalister inklusive Sveriges bästa grävande journalist emot sig (PLUS Bert Karlsson)!
Skattemyndigheten/ekobrottsroteln kommer tvingas till att ta upp det. Och vad de gör kommer granskas mycket noga.

Tror att 'Vresrosen' avser det tillfället när JCA vid nån Nobel-festlighet (?) klappade kronprinsessan på rumpan och Vickan efteråt berättade att hon trodde det var Pappa (=C XVI G) som skojade med henne.

Edit: Men Vickan slog inte larm om det när det skedde, utan berättade om det senare.
Lät alltså JCA komma undan. Inte bra.
Senast redigerad av Carinah78 2018-05-08 kl. 21:14.
Citera
2018-05-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det där med gott hopp och SKV tvivlar jag på. SKV är helt chokade med att hålla på med folkbokföring åt nyanlända och hinner inte längre med det mest elementära.

SKV är inte mycket att sätta sitt hopp till 2018.
Om SKV tappar bort detta ärende och det samtidigt visar sig att polisen faktiskt har noll intresse av att utreda ev terrorfinansiering så är rättsstatens totala sammanbrott ett faktum.
Citera
2018-05-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Om SKV tappar bort detta ärende och det samtidigt visar sig att polisen faktiskt har noll intresse av att utreda ev terrorfinansiering så är rättsstatens totala sammanbrott ett faktum.

Rätta mig om jag har fel, men inte var väl åkl Hans Ihrman sådär väldigt på hugget under Akilov-rättegången med att försöka få klarlagt i detalj hur terroristen finansierat sitt uppehälle här i Sverige?
Nämndes ens familjen Nujen under förhandlingarna? Om inte, varför inte?

I den bästa av världar skulle ett döljande av klanen Nujens svartaffärer under själva rättegången, indikera att man (SKV, EBM och Polisen/Säpo) i kulisserna håller på att nagelfara varenda uppgift The Nujens lämnat. Som det anstår en fungerande rättsstat. Men är vi där?
Citera
2018-05-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Rätta mig om jag har fel, men inte var väl åkl Hans Ihrman sådär väldigt på hugget under Akilov-rättegången med att försöka få klarlagt i detalj hur terroristen finansierat sitt uppehälle här i Sverige?
Nämndes ens familjen Nujen under förhandlingarna? Om inte, varför inte?

I den bästa av världar skulle ett döljande av klanen Nujens svartaffärer under själva rättegången, indikera att man (SKV, EBM och Polisen/Säpo) i kulisserna håller på att nagelfara varenda uppgift The Nujens lämnat. Som det anstår en fungerande rättsstat. Men är vi där?
Min uppfattning är att myndigheterna genomsyrats av suspekta motiv och att hoppet om förändring står till nye rikspolischefen.
Citera
2018-05-08, 23:01
Medlem
CapsLock99s avatar
Enligt Berts senaste video har han polisanmält Özz.
Bert har erfarenhet av att ligga på, han har dessutom resurserna och det känns som att han tar sig tiden att följa upp. Tack Bert!

För den som känner sig manad att dra iväg en uppmaning till någon i Polisens operativa ledningsgrupp Stockholm (ink Gotland) finns detaljerna här:
https://polisen.se/om-polisen/organisation/nationell-ledningsgrupp/polisregion-stockholms-ledningsgrupp/

Kontaktformulär (fyll i personen du avser som mottagare med mailet ex chefen för polisområde Gotland).
https://polisen.se/kontakt/kontaktformular-region-stockholm/

Tycker det finns all anledning att fler medborgare gör sig hörda i denna fråga direkt till ansvariga inom Polisen Stockholm.
Senast redigerad av CapsLock99 2018-05-08 kl. 23:04.
Citera
2018-05-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fackförbundet för byggjobbare skriver om ÖN

"Hösten 2015 får Akilov plötsligt totalt 85 000 kronor till sitt konto. Under några månader utför han renoveringar av två sommarhus på Gotland som ägs av komikern Özz Nûjen, hans syster och hennes man. Överföringarna är märkta ”Gotland” och ”Jobb Gotland” och uppdraget är Akilovs största inkomstkälla under året. I ett förhör säger han uttryckligen att han jobbade svart på Gotland. ”Jag jobbade som medhjälpare till målare, eller målarassistent, arbetet gick ut på att riva, städa rent efter dem, och ja, göra rent”, refererar Uppdrag Granskning. När förhörsledaren frågar vad företaget heter svarar Akilov: ”Det var inget företag, det var mina landsmän som hade bjudit in mig att jag skulle hjälpa dem.” Inbetalningarna till Akilov kommer inte från Nûjens konto utan från svågern. Nûjen säger att han inte har känt till något svartarbete."

https://www.byggnadsarbetaren.se/jobb-for-ozz-och-asbestsanering-terroristen-akilovs-tid-pa-svenska-byggen/?utm_campaign=cmp_836812&utm_medium=email&utm_sour ce=getanewsletter

Den här ovan fetade arbetsbeskrivningen stämmer mycket dåligt med vad svågern påstått. Svågern har ju sagt att utomstående arbetskraft endast har använts för målning av plåttak och fasader. Att städa och än mindre riva är sällan omfattande arbetsuppgifter när man målar plåttak eller fasader.
Däremot kan rivning av väggar och upptagande av nya dörröppningar till exempel vara ganska omfattande arbetsuppgifter vid en ombyggnad invändigt för att göra om en tidigare skola till teaterlokal/sommarhus.

Jag tror fortfarande Nujjens hoppats se av skattemyndigheter och polis men jag hoppas som alla andra att de känt en bedräglig trygghet. Använder man ett konto för att föra över pengar direkt till en svartjobbare så är man nog helt fartblind och trygg att aldrig granskas så det finns säkert massor för en myndighet att titta på vad gäller deras affärer.

(Det här är inte första gången Byggnadsarbetaren har mycket bra artiklar om svartjobbande på Gotland. Tror dock de lokalt fackligt aktiva knappast varit inblandade någon gång - dessa verkar vara sossar av den mest verklighetsfrämmande och politiskt korrekta sorten. De sitter väl och ojjar sig över de stackars ensamkommande flyktingbarnen som de flesta andra sossar som finns på ön.)
Citera
2018-05-09, 06:55
Medlem
Intressant att följa denna tråd om ännu en importerad tillgång. Tyvärr tror jag att, trots anmälningar, detta inte kommer att leda till någonting.
Det kommer att gå en tid sedan kommer inget mer att hända.Det är en alldeles för pinsam historia för det politiska etablissemanget att rota i.
Vi har en ny adel i Sverige som står över våra lagar.
Citera
2018-05-09, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67
Den här ovan fetade arbetsbeskrivningen stämmer mycket dåligt med vad svågern påstått. Svågern har ju sagt att utomstående arbetskraft endast har använts för målning av plåttak och fasader. Att städa och än mindre riva är sällan omfattande arbetsuppgifter när man målar plåttak eller fasader.
Däremot kan rivning av väggar och upptagande av nya dörröppningar till exempel vara ganska omfattande arbetsuppgifter vid en ombyggnad invändigt för att göra om en tidigare skola till teaterlokal/sommarhus.

Jag tror fortfarande Nujjens hoppats se av skattemyndigheter och polis men jag hoppas som alla andra att de känt en bedräglig trygghet. Använder man ett konto för att föra över pengar direkt till en svartjobbare så är man nog helt fartblind och trygg att aldrig granskas så det finns säkert massor för en myndighet att titta på vad gäller deras affärer.

(Det här är inte första gången Byggnadsarbetaren har mycket bra artiklar om svartjobbande på Gotland. Tror dock de lokalt fackligt aktiva knappast varit inblandade någon gång - dessa verkar vara sossar av den mest verklighetsfrämmande och politiskt korrekta sorten. De sitter väl och ojjar sig över de stackars ensamkommande flyktingbarnen som de flesta andra sossar som finns på ön.)

(det fetade)
Så är det kanske, men det märker vi i alla fall inte av i den här tråden, eller hur? Här är det ingen som kommit in och talat sig varm för svåger Rickard Damms flyktingförläggningsprojekt Othem.

Enligt statistiska uppgifter var det i sept förra året 58 464 personer bosatta på Gotland. När jag för ett tag sedan i tråden väckte frågan om gutarnas tystnad fick jag ett bra svar från sign 'Bo-lars' som visar sig vara just gute. Men förutom den skribenten och 'hannes.muller', så har väl inga andra gutar synts till här?
Att man valde att skydda Ingmar Bergmans rätt till privatliv är ju en sak, men nu är det ju en helt annan sak. Nu gäller det gycklaren, rasisten och parasiten m m Özz Nujen. Nu är det inte bara Flashback som skriver om kopplingen Akilov-Özz Nujen. Nu har även JJ plus Bert Karlsson plus Kristian Borg på Byggnadsarbetaren berättat om att klanen Nujen tycks vara solkade genom sitt utnyttjande av svart arbetskraft från Uzbekistan.
Dags för fler gutar att börja skvallra här. Tråden är fortfarande en skvallertråd.
Citera
2018-05-09, 07:18
Medlem
Expressen upplåter igen utrymme åt Özz för att han ska få tillfälle att pissa på svensken. Den avslutas som följer. Mycket retoriska frågor. En osammanhängande rant om svensken och att vi borde må dåligt.

Citat:
Du kanske till och med anser dig vara bättre som människa? Eller som svensk? Är det du som definierar och även bestämmer? Vem har bestämt det? Du? Vem är du ens? Och vem tror du att du är som ger dig själv den rätten? Tillåt mig skratta. Eller nej, jag behöver inte din tillåtelse till det, jag skrattar ändå, hela vägen till banken. Förlåt! Det sista var verkligen meningen. Den sätter i gång den svenska avundsjukan. Din eviga förbannelse, din skam, som du måste bära, själv, intill din död, omgiven av ingen, för du har räknat allt i pengar och värderat människor och dina familjemedlemmar genom status, titlar och på om de är till nytta för dig och ditt samhälle. Nu tänker någon av er: Men jag är inte sån. Nej, kanske inte. Men nu pratar vi om ”svensken” i allmänhet. För du som individ räknas inte.
Så har invandrarna det varje dag, att inte räknas som individer i detta land, oavsett om de bott här i hundra år eller kom i går. Vi klumpas ihop.
Hur känns det nu?
En klump i magen hoppas jag du har.

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/
Citera
2018-05-09, 07:20
Medlem
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/

Han är tillbaka. Och vi alla svenskar är rasister.
Citera
2018-05-09, 07:56
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteliten

Han är tillbaka. Och vi alla svenskar är rasister.

Den här formuleringen från en man som haft så stora problem med att betala skatt genom åren är ju inte alls provocerande:

”Din gamla mamma belastar vår gemensamma välfärd liiite för mycket just nu. Kan du göra något åt det? Eller har ni inte träffats och hörts av på ett halvår?”

Snart offrar någon nöjesarrangör sig och anmäler honom till SKV...

Efter uppvisningen i UG är det f.ö. underligt att Expressen inte sparkar ut honom.
Citera
2018-05-09, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Den här formuleringen från en man som haft så stora problem med att betala skatt genom åren är ju inte alls provocerande:

”Din gamla mamma belastar vår gemensamma välfärd liiite för mycket just nu. Kan du göra något åt det? Eller har ni inte träffats och hörts av på ett halvår?”

Snart offrar någon nöjesarrangör sig och anmäler honom till SKV...

Efter uppvisningen i UG är det f.ö. underligt att Expressen inte sparkar ut honom.

Ja, det är faktiskt heelt obegripligt att Thomas Mattsson väljer att fortsätta upplåta plats åt denne vidrige lille rasist!

Hoppas nu Aftonbladet vågar fortsätta att peta på varbölden Özz Nujen och att man inte ger sig förrän den spruckit offentligt och all dess stinkande innehåll smetats ut. AB har all anledning att fortsätta att ge igen för gammal ost. Özz Nujens usla moral stinker som en gammal limburgare.

Att som ÖN i sin senaste (sista?) krönika gör, håna svensken för att den inte besöker sin gamla mamma gör mig illamående. Özz Nujen fullkomligt pöser över av sin självgodhet.
En extremt obehaglig krönika. Han försöker dessutom framställa vår befogade kritik mot honom och hur han tjänat ihop sina pengar, som ett missunnsamt utslag av svensk avundsjuka. Jag är vare sig särskilt svensk eller fattig, snarare det motsatta, men anser mig ha rätten att kunna kritisera en annan invandrare, Özz Nujen.

ÖN saboterar genom sina krönikor för hedervärt folk med invandrarbakgrund, men det bryr han sig inte om i sin upphöjda narcissism, referens-kulturkurden däruppe i sitt elfenbenstorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in