Özz Nujen påstår sig vara feminist.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Svenskarna ska enligt Özz känna skuld för turkarnas och kurdernas folkmord mot armenier och andra kristna för över 100 år sedan.
Har är dock klädsam och anger att kurderna faktiskt deltog med liv och lust i folkmorden. Men de blev hetsade att delta i folkmorden av de onda turkarna.
Citat:
Det av den turkiska staten organiserade folkmordet på kristna genomfördes även genom mobiliseringen av kurdiska väpnade styrkor och genom att hetsa och hota kurdiska nomadstammar att massakrera och plundra kristna på deras egendom.
Slut Citat.
Kontentan är att svenskar ska mer än hundra år senare känna skuld över ett folkmord som turkar och kurder genomförde, som skedde i en annan världsdel och mitt under brinnande världskrig.
Han är halsbrytande i sin argumentation för att svenskar ska känna skuld.
https://www.expressen.se/kronikorer/...et-egentligen/
Jag läste krönikan.
Nu, i fortsatt kvinnoförräderi har Expressen tagit bort den så att jag inte ska kunna visa på hans, referenskurdens, vidrighet.
Inte med ett ord berör han vad som hände med kvinnorna, hur dom delades upp av ivriga kurder.
Eller, det är dom han syftar på när han skriver
"plundra kristna på deras egendom".
Egendomen, det var de kristna kvinnorna.
Folkmordet inleddes med att turkiska och kurdiska trupper anföll armeniska bönder.
Kurderna kallades för gendarmer, men i verkligheten var de soldater omgjorda till slaktare. De förde bort alla armenier, både män och kvinnor, till olika destinationer, dödade alla män, alla barn och de gamla kvinnorna.
Vad unga kvinnor utsattes för är obeskrivbart.
Märkligt...det stod mer om kurdernas roll i det armeniska folkmordet när jag kollade wiki för några år sen.
De unga kvinnorna såldes sen.
Kvinnorna brännmärktes i ansiktet såsom man möjligtvis brännmärkte boskaps öron i Sverige.
(Beskrivs delvis i filmen "Farmors tatueringar".)
Detta hände så sent som för 100 år sen och visar med all tydlighet att vår kultur är helt skild från deras, kan aldrig förenas, har helt olika begynnelsevärden.
Turk, kurd, whatever, det är mig egalt, alla som kom hit är dom medbrottslingar i mordet på den svenska kvinnan.
Den mest fria, vackraste, kvinnan som fanns.