Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-08, 14:13
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just facket borde ju vara väldigt kritiska till svartarbete, som ju gör att deras medlemmar riskerar att bli utkonkurrerade på oschyst sätt. Dessutom har Özz anlitats mycket av fackföreningar som betalt fantasisummor för att ha honom på olika "temadagar om mångfald" & liknande skit. Så dom kanske känner sig lite svikna nu?
De fackligt anslutna medlemmarna hatar naturligtvis konkurrens från papperslösa svartfötter.
De fackliga ledarna, däremot skäms för sin bakgrund och är snabba att inordna sig i pk-kulturen.
Citera
2018-05-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Bra att S-märkta tidningar börjar uppmärksamma hur vår värste terrorist genom tiderna fått sitt uppehälle finansierat i Sverige.

Du syftar förstås på Özz Nujen?

"Komikern" som till stor del fått ihop sina miljoner genom att svenska fackförbund özzt sina medlemmars pengar över honom. På hans shower.
Medlemmar som där på plats hånats av referens-kulturkurden för att vara rasister. Som lockats till att skratta åt hans mer eller mindre hätska utfall mot det folk som gett honom och resten av hans usla familj på flykt, en svensk fristad. Folket i Sverige har rasisten och ultranationalisten Özz Nujen häcklat och terrat alltför länge. Nu får det räcka!

Jag försöker undvika svordomar, men här duger bara klartext: Det är fanimej rent åt helvete att han och hans parasitiska familj släpptes in i landet!
Med förlov sagt så har Özz Nujen och hans klan skadat Sverige minst lika mycket som Akilov. Mina tankar är dock självklart hos Akilovs alla stackars offer. ÖN:s ansvar för finansieringen av Akilovs vistelse här i landet MÅSTE UTREDAS!
-en sån till dem vardera
Senast redigerad av Carinah78 2018-05-08 kl. 15:12.
Citera
2018-05-08, 15:50
Medlem
Özz Nujen påstår sig vara feminist.

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Svenskarna ska enligt Özz känna skuld för turkarnas och kurdernas folkmord mot armenier och andra kristna för över 100 år sedan.

Har är dock klädsam och anger att kurderna faktiskt deltog med liv och lust i folkmorden. Men de blev hetsade att delta i folkmorden av de onda turkarna.

Citat:
Det av den turkiska staten organiserade folkmordet på kristna genomfördes även genom mobiliseringen av kurdiska väpnade styrkor och genom att hetsa och hota kurdiska nomadstammar att massakrera och plundra kristna på deras egendom.
Slut Citat.

Kontentan är att svenskar ska mer än hundra år senare känna skuld över ett folkmord som turkar och kurder genomförde, som skedde i en annan världsdel och mitt under brinnande världskrig.

Han är halsbrytande i sin argumentation för att svenskar ska känna skuld.

https://www.expressen.se/kronikorer/...et-egentligen/
Jag läste krönikan.
Nu, i fortsatt kvinnoförräderi har Expressen tagit bort den så att jag inte ska kunna visa på hans, referenskurdens, vidrighet.

Inte med ett ord berör han vad som hände med kvinnorna, hur dom delades upp av ivriga kurder.
Eller, det är dom han syftar på när han skriver "plundra kristna på deras egendom".
Egendomen, det var de kristna kvinnorna.

Folkmordet inleddes med att turkiska och kurdiska trupper anföll armeniska bönder.
Kurderna kallades för gendarmer, men i verkligheten var de soldater omgjorda till slaktare. De förde bort alla armenier, både män och kvinnor, till olika destinationer, dödade alla män, alla barn och de gamla kvinnorna.
Vad unga kvinnor utsattes för är obeskrivbart.

Märkligt...det stod mer om kurdernas roll i det armeniska folkmordet när jag kollade wiki för några år sen.
De unga kvinnorna såldes sen.
Kvinnorna brännmärktes i ansiktet såsom man möjligtvis brännmärkte boskaps öron i Sverige.
(Beskrivs delvis i filmen "Farmors tatueringar".)

Detta hände så sent som för 100 år sen och visar med all tydlighet att vår kultur är helt skild från deras, kan aldrig förenas, har helt olika begynnelsevärden.

Turk, kurd, whatever, det är mig egalt, alla som kom hit är dom medbrottslingar i mordet på den svenska kvinnan.
Den mest fria, vackraste, kvinnan som fanns.
Senast redigerad av eva88 2018-05-08 kl. 15:58.
Citera
2018-05-08, 18:26
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Jag bistår här med en utförlig recap så du hänger med:

Recap for dummies of the decade!

Det är nog tyvärr den nivån som Rapport borde vara på.
Citera
2018-05-08, 19:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just facket borde ju vara väldigt kritiska till svartarbete, som ju gör att deras medlemmar riskerar att bli utkonkurrerade på oschyst sätt. Dessutom har Özz anlitats mycket av fackföreningar som betalt fantasisummor för att ha honom på olika "temadagar om mångfald" & liknande skit. Så dom kanske känner sig lite svikna nu?
Det var vad facket en gång var. Skulle någon nu ta upp ämnet Özz skulle uteslutning vara den troligaste påföljden.
Citera
2018-05-08, 19:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var vad facket en gång var. Skulle någon nu ta upp ämnet Özz skulle uteslutning vara den troligaste påföljden.

Vi kan nog utgå ifrån att den som skriver i Byggnadsarbetaren är med i facket, så du får vänta och se om Kristian Borg blir utesluten och tidningen får sig en åthutning. Jag tror inte det.
Citera
2018-05-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Jag har gott hopp om att Skatteverket gör det som förväntas av dem.

Misstänkt terrorfinansiering är ett terrorrelaterat brott, hoppas att det inte bara rinner ut i sanden.

Det där med gott hopp och SKV tvivlar jag på. SKV är helt chokade med att hålla på med folkbokföring åt nyanlända och hinner inte längre med det mest elementära.

SKV är inte mycket att sätta sitt hopp till 2018.
Citera
2018-05-08, 19:33
Medlem
Bra skrivet av Kristian Borg. Då finns det i vart fall två journalister som intresserar sig. JJ och KB.
Citera
2018-05-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Bra skrivet av Kristian Borg. Då finns det i vart fall två journalister som intresserar sig. JJ och KB.

Ja, suck. Två journalister av ca 11 000 fast anställda. (Uppgiften kommer från Journalisten och avser 2016).
Om jag hade varit Jeanette Gustavsdotter, vd för TidningsUtgivarna, så hade jag skämts ögonen ur mig. Hennes stolta devis för dem hon företräder är att deras uppgift är att granska och rapportera.

Det här tigandet från den svenska journalistkåren, handlar förstås inte om lättja, utan om feghet och ängslighet. Finns inga skäl att hålla MSM under armarna. Dags att säga upp ens prenumeration och låta resp kundtjänst få veta orsaken: Att man inte kan lita på dem och att tystnaden i "Fallet Özz Nujen" är ett tydligt exempel.
Citera
2018-05-08, 20:25
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Sannolikheten att Özz eller den debila advokaten Debbie åker dit är liten, då de tillhör favoriserade grupper. Kurder med monopol på tolkning av rasism och integration. En kurdisk advokat av det täcka könet har immunitet i det feministiska konungariket, där också en kronprinsessa håller käft, när det tafsas på henne i de fina salongerna!

Det måste till fler reportage om hur det är ställt i Sverige, av förträffliga journalister som Janne Josefsson. Övriga journalistkåren vågar inte sköta sitt jobb och granska maktmissbruk. Sverige är landet där det tisslas och tasslas, man fryser ut, och tiger ihjäl saker, i stället för att göra en grundlig utredning av filurer som denna sak handlar om.

Det vi ser är ett system där klanen Özz, och kladdade män inom Svenska Akademin, kommer undan med vad som helst, eftersom det råder en allmän uppfattning om att bilden av Sverige och förtroendet för rättsväsendet är viktigare, än hur det ser ut i verkligheten. Det är bättre enligt maktens hantlangare att förneka brottslighet i advokatkåren, eller i Svenska Akademin än att göra sig av med brottslingarna.

Det vi se nu, är att de intressen man skyddat genom immunitet, är onda krafter som skadat bilden av Sverige mest, och därmed undergrävt förtroendet för rättsväsendet ännu mer!

Jag ser klanen Özz som en symbol för misslyckad integrering, och ett praktexempel på hur det kan gå när man vill för väl, utan att beakta rättsordningen. Det måste till allmänna protester som Metoo, eller ett inställt Nobelpris, innan polletten trillar ner om att det finns brottslingar mitt ibland oss, som sökt skydd i olika yrken och skrån.
Ingen i Svenska Akademin har anklagats för att kladda på kvinnor.
Och jag tror du har fel i din övriga analys - visst Özz är PK och fredad till en viss gräns. Men han har nu ett flertal journalister inklusive Sveriges bästa grävande journalist emot sig (PLUS Bert Karlsson)!
Skattemyndigheten/ekobrottsroteln kommer tvingas till att ta upp det. Och vad de gör kommer granskas mycket noga.
Citera
2018-05-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
De fackligt anslutna medlemmarna hatar naturligtvis konkurrens från papperslösa svartfötter.
De fackliga ledarna, däremot skäms för sin bakgrund och är snabba att inordna sig i pk-kulturen.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tror det är viss skillnad på fack och fack. Byggjobbarna är nog inte lika politiskt korrekta som typ kommuntjänstemän och annat. Nedanstående exempel kanske kan utgöra ett undantag, men jag funderar ändå om det inte var ett "prank"?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/facket-bar-pussy-hats-men-bara-man-i-styrelsen

OnT: håller med de som i tråden tror att man först vill få Akilov-rättegången klar innan man börjar rota i Nujens röra.

Rätt väg att gå är att förhöra Akilov om vilka svartjobbsuppdrag han haft och vilka kontakter han utnyttjat. Man drar i Akilov-änden istf att dra i Nujen-änden. Målet måste ju ändå vara att avslöja det gigantiska utnyttjandet av avslagsasylanter som svart arbetskraft. Nujen är ju bara ett litet bondeoffer nu när vi ska fälla långt många fler tiotaggare i PK-stratosfären.

För avslöjanden från Akilovs sida kan han få en extra timme på rastgården då och då.
Senast redigerad av Simmaellersjunk 2018-05-08 kl. 20:53.
Citera
2018-05-08, 20:55
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, suck. Två journalister av ca 11 000 fast anställda. (Uppgiften kommer från Journalisten och avser 2016).
Om jag hade varit Jeanette Gustavsdotter, vd för TidningsUtgivarna, så hade jag skämts ögonen ur mig. Hennes stolta devis för dem hon företräder är att deras uppgift är att granska och rapportera.

Det här tigandet från den svenska journalistkåren, handlar förstås inte om lättja, utan om feghet och ängslighet. Finns inga skäl att hålla MSM under armarna. Dags att säga upp ens prenumeration och låta resp kundtjänst få veta orsaken: Att man inte kan lita på dem och att tystnaden i "Fallet Özz Nujen" är ett tydligt exempel.

Håller fullständigt med. Här har vi en huvudperson som fart land och rike runt, debiterat arbetarrörelsens kärnbolag för uppträdanden där man gjort åtlöje av hur saker och ting fungerar i Sverige och hur Svensken funkar oftast med försök till skämtsam ton och inslag. Ivrigt påhejade av andra "komiker" som också hävdat att många saker inte alls kostar speciellt mycket alls (läs Schyffert och Reinfeldt).

Det visar sig nu att huvudpersonen samt dennes syster och svåger drivit ett gigantiskt svartbygge på 600kvm under lång tid och undanlåtit miljontals kronor från beskattning och möjligheten för företag som hederligt försöker få uppdrag på marknadsmässiga villkor att få offerera. De villkor som facket ställer på arbetsrätt och arbetssäkerhet har helt åsidosatts och illegal arbetskraft utan medborgarskap har hyrts i för diverse mycket farliga arbetsmoment som asbestsanering, takomläggning om vartannat. Dessutom har pengarna från svartbygget finansierat vår lands värsta terrorist och varit en viktig del i möjligheten att han kunde dröja sig kvar i landet efter avslag på ansökan om medborgarskap.

Det kan bara om allt vill sig väl sluta med att dessa personer blir dömda för skattebrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in