Citat:
Ursprungligen postat av
lidden
Otroligt.
Känns konstigt att Selby är top 4 på ettårsrankingen, trodde han hade haft ett dåligt år. Prispengarna från Kina är väl en del av förklaringen. (+ att det förmodligen finns spelare som skulle sälja sin själ för att spela som en formsvag Selby)
Om Selby hade fastnat i semifinalen i båda de turneringarna han vann i Kina så hade han hamnat runt plats 16 på ettårsrankingen, så visst är det de två titlarna i Kina som gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
lidden
Vem tar över förstaplatsen från Selby? Williams var utanför top 16 för ett år sedan så han kan inte ha mycket att försvara, Selby vann fem turneringar så han har en hel del att tappa. Kan Selby behålla top 1? Jag tror inte det.
O'Sullivan kan det mycket väl bli, eller Williams. Samtidigt blir jag inte så förvånad om Selby lyckas behålla förstaplatsen även över denna säsong. Han säger själv att spelet har fungerat bra på träningsbordet, trots att resultaten uteblivit. Plötsligt dominerar han kanske igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Haha, han hade nog hoppats att Worldsnooker skulle hota med böter om han klädde av sig naken, men så skedde inte vad jag vet. BBC-intervjuaren frågade ju honom om han skulle hålla sitt löfte och då svarade han att om han inte hotas med böter så. Kändes nästan som en uppmaning till snookerförbundet att hota så skulle han slippa klä av sig.
Han är ju faktiskt rätt näck. Jag trodde kanske att han skulle komma in med morgonrock och säga att han är naken under.
Jag såg någon som frågade Barry Hearn på Twitter vad han tyckte om presskonferensen. Svaret blev kort och gott
"Brilliant."
Först trodde jag också att han skulle köra någon halvvariant, han kom ju in på presskonferensen med en handduk svept runt höfterna. Han tog bort den när han satt bakom bordet och ville inte att fotograferna skulle komma för nära.
Williams åt kebab mitt i natten innan finalen, tömde Brians godispåse och nu det här. Självdistans?