2018-05-08, 12:35
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Du måste öppna ögonen. Titta bl.a. på feminism och införandet av dagis. Vet du vad som är positivt med dagis? Det är enkelt att hjärntvätta miniatyrmänniskor för att deras hjärnor suger upp all information. Om de dessutom bara blir matade med värdegrunden, allas lika värde, jämställdhet, o.s.v. vad tror du då att resultatet blir?

Jag menar mer generellt och det tror jag att du kan hålla med mig om att många på flashback är lite mer anti vår massinvandring.

Det finns inga regler men det är tydligt att ni blir defensiva och försöker göra narr av en när judarna kommer på tal.
Fast denna tråden handlar inte alls om det, utan om Flashback driver en judisk agenda. Vilket Flashback inte gör. Vad dina barns dagis gör får du nog ta upp med dem och inte med oss.

Självklart är vi defensiva eftersom vi inte kan bevisa någon motsats utan det är ju som bekant den som påstår någonting som ska kunna bevisa det. Om den bevisföringen slutar med att man känner att man gjorts narr av så är det nog ens egna argument man ska titta på i första hand...
Citera
2018-05-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Fast denna tråden handlar inte alls om det, utan om Flashback driver en judisk agenda. Vilket Flashback inte gör. Vad dina barns dagis gör får du nog ta upp med dem och inte med oss.

Självklart är vi defensiva eftersom vi inte kan bevisa någon motsats utan det är ju som bekant den som påstår någonting som ska kunna bevisa det. Om den bevisföringen slutar med att man känner att man gjorts narr av så är det nog ens egna argument man ska titta på i första hand...

Jag tror inte att flashback driver en judisk agenda utan att ni helt enkelt följer den judiska agendan. Precis som man gör på dagis och skolor.
Jag pratar om allas barn. Alla dagis och skolor håller på med detta.

Jag föreslår att du gör lite efterforskning. Det krävs inte mycket för att hitta allt på nätet. Jag föreslår att du börjar med kalergiplanen.
Och det handlar inte om att bevisa någon motsats utan att man öppnar ögonen.
Citera
2018-05-08, 12:55
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag tror inte att flashback driver en judisk agenda utan att ni helt enkelt följer den judiska agendan. Precis som man gör på dagis och skolor.

Jag föreslår att du gör lite efterforskning. Det krävs inte mycket för att hitta allt på nätet. Jag föreslår att du börjar med kalergiplanen.
Men nu är detta inget dagis eller en skola som sagt. Du blandar in en massa irrelevanta saker som inte har med ämnet alls att göra. Tråden handlar om ifall Flashback driver en judisk agenda och inget annat. Vill du inte diskutera det utan andra saker, t ex dagis, så finns det andra platser att göra det på än i denna tråden.
Citera
2018-05-08, 13:03
Medlem
Citat:
Men nu är detta inget dagis eller en skola som sagt. Du blandar in en massa irrelevanta saker som inte har med ämnet alls att göra. Tråden handlar om ifall Flashback driver en judisk agenda och inget annat. Vill du inte diskutera det utan andra saker, t ex dagis, så finns det andra platser att göra det på än i denna tråden.

Det var exempel. Judiskt inflytande har vi överallt i samhället.
Men faktum kvarstår att ni går judarnas ärenden vare sig ni tror det eller ej.
Citera
2018-05-08, 13:56
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:

Flashback är rättare sagt en del utav ett medieimperium styrt av judar med riktlinjer bl.a. i Talmuden, i Sion Vises Protokoll så finns även läskigt slående liknelser med hur media ska kontrolleras från alla håll och kanter, kontrollerad opposition osv. Flashback stämmer in överens med kontrollerad opposition.

Någon skrev längre bak en bra sak.
Varför får problemen med massinvandring etc diskuteras friskt men så fort folk börjar spåra roten av problemet och finner judendomen, sionister och Israel vara boven, då börjar förlöjligandet. Att ni ens gör er löjliga över det säger en del. Jag ser inga moderatorer hoppa på platt-jordare såsom de gör mot "antisemiter" eller när såna här frågor diskureras.
Citera
2018-05-08, 14:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Så vad du säger är att Flashback, dess admins och moderatorer helt enkelt är hjärntvättade sen barnsben så att vi glatt följer den judiska agendan utan att vi är medvetna om det. Har jag uppfattat dig korrekt rätt då?
Citera
2018-05-08, 14:04
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Flashback är rättare sagt en del utav ett medieimperium styrt av judar med riktlinjer bl.a. i Talmuden, i Sion Vises Protokoll så finns även läskigt slående liknelser med hur media ska kontrolleras från alla håll och kanter, kontrollerad opposition osv. Flashback stämmer in överens med kontrollerad opposition.
Nej, det är fortfarande inte sant, hur ofta du än upprepar det, helt utan belägg. Det är en fantasi hos dig, och en lögn. Det finns inga sådana riklinjer.
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Någon skrev längre bak en bra sak.
Varför får problemen med massinvandring etc diskuteras friskt men så fort folk börjar spåra roten av problemet och finner judendomen, sionister och Israel vara boven, då börjar förlöjligandet. Att ni ens gör er löjliga över det säger en del. Jag ser inga moderatorer hoppa på platt-jordare såsom de gör mot "antisemiter" eller när såna här frågor diskureras.
Det är ni själva som gör er löjliga, ingen annan. Plattjordarna gör sig också löjliga, men mestadels där det hör hemma vilket ju är helt korrekt och deras rätt att göra enligt regelverket. Ni "antisemiter" sitter ju här och bölar och ljuger i högre utsträckning i detta metaforumet, och då får ni givetvis svar i högre utsträckning från bland annat moderatorer. Det är liksom det detta forumet är till för...
Citera
2018-05-08, 14:04
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Frågan var: Är alla mods samt admins judar? Driver flashback en judisk agenda?

Min uppfattning är att flashback de senaste åren - alltmer - befolkats av moderatorer & admin. som snarare synes alltmer måna om att följa den judiska PK-agendan. Ett av de exemplen är att admin. klart har deklarerat att kodspråk, i form av det effektiva judeutpekande trippelparentesen, inte längre ska vara tillåtet här på flashback - Men, så här lyder FN:s Mänskliga rättigheter om yttrandefrihet:

”Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser”

Så istället för att alltid främst prioritera och försvara allas vår yttrandefrihet, så censurerar admin. istället skribenternas rätt att använda effektiva uttrycksmedel som trippelparenteser.

För det andra, det faktum att flashback dessförinnan även tagit bort delforumet Judiska maktförhållanden, stärker denna åsikt.
(FB) Snälla återskapa sektionen "Judiska maktförhållanden". Skräpar ned resten av forumet.
Bakgrunden till denna upptrappade PK-censureringen i samhället, som nu delvis smugit sig in hit även på flashback, ville jag därför belysa med en bakgrundstext av denna negativa utveckling beträffande:

Striden om kommentarsfälten: ”De onämnbara” har under många år infiltrerat (även flashback...) och stängt ned olika aktiva kommentarsfält, först PK-mediernas redan hårt modererade. De kommentarer som oftast då togs bort rörde heta debattämnen som synkroniserat doldes i hela den svenska mediamaskinen. Reglerna för censuren berodde på vad uppdragsgivaren hade för politiska och ekonomiska mål med sin publikation:
(FB) Svensk mediacensur styrs från Varberg
Därefter stängdes även Fria Tiders så aktiva kommentarsfält ned, mitt under det brinnande valåret 2014, där många kommenterade och kritiserade samt pekade på => "To find out who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize."

Nu under detta valår 2018, försöker ”de” även, via de sedvanliga ekonomiska incitamenten, samt med olika företags hjälp, såsom Google, även stänga ned, exempelvis, Samhällsnytts aktiva kommentarsfält och så fortsätter man att censurera och tysta obekväma sanningar & debatter…

Delegerad censur är vad det handlar om. Det plockas ständigt bort obekväma inlägg överallt, nu även på flashback om de innehåller en trippelparentes…
Citera
2018-05-08, 14:07
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så vad du säger är att Flashback, dess admins och moderatorer helt enkelt är hjärntvättade sen barnsben så att vi glatt följer den judiska agendan utan att vi är medvetna om det. Har jag uppfattat dig korrekt rätt då?
Glöm inte bort att de påstår att vi som har över tio års insyn i hur det fungerar är styrda av denna agenda utan att veta om det eller förstå det, men att dessa sanningssägare som inte har någon insyn alls är de som verkligen förstår hur det ligger till.
Citera
2018-05-08, 14:12
Medlem
Citat:

Ja ungefär. En del följer ju inte värdegrunden precis som jag, och vissa kanske tycker att judiskt inflytande bara är skitsnack.
Citera
2018-05-08, 14:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Glöm inte bort att de påstår att vi som har över tio års insyn i hur det fungerar är styrda av denna agenda utan att veta om det eller förstå det, men att dessa sanningssägare som inte har någon insyn alls är de som verkligen förstår hur det ligger till.
Jo men det är ju för att vi alla är hjärntvättade från barnsben. Vi förstår helt enkelt inte att vi följer agendan. Vi har egentligen gjort den hela våra liv. På sätt och vis så påminner det här lite om barnlösa människor som är uppfostringsexperter.

Citat:
Ja ungefär. En del följer ju inte värdegrunden precis som jag, och vissa kanske tycker att judiskt inflytande bara är skitsnack.
Då tackar jag för den inblicken i din hjärna.
Citera
2018-05-08, 14:50
Medlem
Citat:
Jo men det är ju för att vi alla är hjärntvättade från barnsben. Vi förstår helt enkelt inte att vi följer agendan. Vi har egentligen gjort den hela våra liv. På sätt och vis så påminner det här lite om barnlösa människor som är uppfostringsexperter.

Då tackar jag för den inblicken i din hjärna.

Nej precis, jag måste ju uppenbarligen uppfostra dig för att du ska kunna ta till dig viktig information. Att din förmåga att ta till dig information är bristfällig är inte mitt problem. Det är du och många andra svenskar som är problemet. Men vi får väl helt enkelt se om några år.
När "skiten träffar fläkten" så behöver ni inte hoppas på någon hjälp från mig. För ni kan gott stanna och våndas.

Jag resignerar för närvarande i denna frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in