2018-05-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Då borde du kankse sitta mindre på flashback.

Att alla företag har interna hemligheter vet alla. Tänk bara Flashbacks.

Självklart har alla företag interna hemligheter men bara för att någonting är hemligt så betyder det inte att det rör sig om en judisk agenda eller för den delen någonting alls som skulle vara speciellt intressant för oss vanliga dödliga.

Framförallt så går det inte att bedriva någon vettig verksamhet om man inte berättar för någon alls om sin affärsidé utan istället låter utomstående förklara den för de som sköter den operativa delen av verksamheten.

Måste vara väldigt förvirrande att vara moderator. Hur väljer de vilken agenda de ska agera efter? Den judiska agendan? Den judekritiska agendan? Den samiska agendan? Den agenda som är populär för dagen att anklaga Flashback för att bedriva?
Citera
2018-05-07, 21:39
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Såklart du tror jag menar alla judar. Nej, jag menar judar som följer Talmuden, sionister som klimat sätter Israel först, nyttiga idioter som tror Israel är den enda demokratin i MÖ m.m...

Nej, det tror jag inte. Det var heller inte det jag frågade om.
Citera
2018-05-07, 21:49
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej, det tror jag inte. Det var heller inte det jag frågade om.

Ååh.. Okej vi gör det enkelt, och väldigt symboliskt.

Konspirationen som pågår är enligt Talmuden så att icke-judar ska jobba för judar. Hur mångajudar idag lever inte på ärvda pengar och förmögenheter i form av guld etc.? Rothschilds är en bra början.

Tänk den som en stor pyramid.

Högst upp är de som styr ALLT. Vad styr folk fundamentalt i dagens samhälle? Makt och pengar.

Slutna sällskap såsom frimurarna har genom historien skapats för att bevara hemligheterna en våning upp. Det sker genom utpressning och mutor. Sen går det neråt i pyramiden. Flashback och dess moderatorer är inte direkt högt upp där. Men enligt mig, runt mittenskiftet. Moderatorerna gör ett jobb. Men precis som våra riksagdsledmoter, vet de vem de jobbar för?
Citera
2018-05-07, 23:03
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Och du sitter inne på alla sanningar.

Om man inte ser elefanten i rummet (judars strävan efter TOTAL kontroll) så är man bra naiv.
Antingen så shillar du eller så har du noll koll på vad judar vill, vad som står i deras heliga skrifter Torah och Talmud
Ett par viktiga rakblad:
https://en.wikipedia.org/wiki/Philosophical_razor
  • Occam's razor: When faced with competing hypotheses, select the one that makes the fewest assumptions and is thus most open to being tested. Do not multiply entities without necessity.
    .
  • Hanlon's razor: Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.
    .
  • Hitchens' razor: "What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence."
    .
  • Popper's falsifiability principle: For a theory to be considered scientific, it must be falsifiable.
    .
  • Sagan standard: Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Citat:
Du har din version, jag har min.

Såvitt jag ser så kommer ju ingen av oss med några källor. Jag skulle kunna bomba tråden med alla möjliga källor om judisk makt men det uppmanar jag folk att göra själva, kanske även du.

Flashback är ett forum, med Banhof servrar och HK i NY. Företaget styrs som ett företag, helt enkelt. Men i alla företag så råder en hierarki, och med Flashbacks anonymitet osv så är saker, enligt min erfarenhet och vad jag står fast vid, rätt uppenbara vad gäller just flashback.
Naturligtvis finns det en hierarki, och hierarkin är välkänd.
Admins styr, Moderatorer följer.

Citat:
Som jag skrev något inlägg upp, (troligtvis) ingen mod på flashback har nån större aning om allt som är snedvridet med dagens samhälle än vad du eller jag har. Allt jag vet är att ingen religion besitter så mycket makt, med så mycket skydd, så mycket pengar och så otroligt mycket inflytande, som judar. Inte kristna, inte buddhister, inte muslimer och inte ateister. Judendomen är OND.

Alla mods här är bara små, ja, moderatorer. För ett forum. Ni sitter inte med ens i Bilderberg mötena, och det går djupare än så.

Hur många moderatorer är ens frimurare? Frimurarna är knappast ens en konspirationsteori längre. De finns, och det finns det bevis för. Men de är också bara "mellanchefer".
Frimurarnas existens har aldrig varit någon konspirationsteori, de är rätt öppna med att de existerar och var de har sina loger. Konspirationsteorierna handlar om vad de sysslar med.

Angående att ingen annan religion har etc, så säger jag två saker: "Saudiarabien" och "olja".
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Måste vara väldigt förvirrande att vara moderator. Hur väljer de vilken agenda de ska agera efter? Den judiska agendan? Den judekritiska agendan? Den samiska agendan? Den agenda som är populär för dagen att anklaga Flashback för att bedriva?
Om vi blir förvirrade och inte vet vilken agenda det är vi ska följa så går vi helt enkelt in på "Om Flashback" och där talar användare som #Lilabanan om för oss vilken agenda det är vi ska följa....
Citera
2018-05-08, 08:02
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Skriver man "det är judarna som är problemen och står bakom allt ont" anser jag att man inte är objektiv.
Det klart man inte e! Men att stämpla allt med "det är judarna som är problemen och står bakom allt ont" e inte heller så objektivt. Nu e det så att det finns en kritik mot israel o sionister. Det som sägs e inte heller så fel. Man får inte ens forska om förintelsen, det tycker jag e konstigt. Fattar du, så det finns nåt som inte stämmer.
Citera
2018-05-08, 08:06
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Fast det är just frivilliga volontärer som det handlar om.

Vi vet vem vi arbetar åt, Flashback Forum. Mer än så behöver vi inte veta.

Vad exakt är det vi i så fall skulle åka fast för? Och polisen lär inte tro på någonting som jag säger om jag nu skulle åka fast för något i vilket fall som helst.
Och vi vet åtminstone något också, vi vet vad forumet är och vi har inget behov av att veta något mer än så, för att det ska fungera. Anonymiteten går åt båda håll, vi vet inte vilka de är och de vet inte vilka vi är, och ingen har behov av att ändra på den saken.
Samma som gäller för alla användare på Flashback.

Vet vi? Det beror helt på vad det är för typ av förening, är det en registrerad förening som får ekonomiskt stöd så vet vi naturligtvis det som är registrerat. Men vet alla som är med i föreningen vilka dessa uppgifter är? Har de något behov av att veta det för att saker och ting ska fungera?

Fast vi är inte libertarianer enbart för att vi delar vissa libertarianska åsikter. Att libertarianer hyllar de mänskliga rättigheter och forumet hyllar yttrandefriheten som är en av de mänskliga rättigheterna innebär inte att vi därför också delar andra libertarianska åsikter inom andra saker.

Ja, om moderatorer involverar sina personliga åsikter i bedömningen och låter dessa styra för hur saker och ting får diskuteras på forumet så är det ett stort problem.
Därför är det en stor fördel om moderatorernas personliga åsikter stödjer yttrandefrihet och den fria diskussionen och tron på att allt ska kunna diskuteras och att man inte vinner debatten genom att tysta motståndaren.

Jodå, vi förstår nog, men vi håller helt enkelt inte med dig.

Suite# krävs endast för besök, inte för post.

Kolla, så du menar att du jobbar för en postlåda? seriöst??
Det e ju nåt o faktiskt tänka på. Hur fan kan man jobba för nån man inte känner?
Jag sålde oxå saker till klubben när jag var yngre. Men jag visste vem klubbens ordförande va o hur pengarna delades.
Citera
2018-05-08, 08:13
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Klart att ett gäng moderatorer kan vara judar. Admins med för den delen. Det är ju ingen som vet eftersom alla är anonyma inför moderatorer och admins, inklusive moderatorer och admins. Det som talar emot det är möjligen att moderering ju är ideellt arbete utan betalning och eftersom judar är pengakåta snåljåpar är det mindre sannolikt att de skulle arbeta gratis. Dock spelar det så klart ingen roll om ett gäng mods är judar, liksom det inte spelar någon roll om några mods är muslimer, kristna, nazister, SD:are, sossar, moderater eller har annan religiös/ideologisk hemvist. Just eftersom alla är anonyma så är det endast handlandet (dvs modereringen) som spelar någon roll, och där har vi så många inbyggda övervakningssystem av varandra som möjligt (när det gäller moderatorer) och så många möjligheter att klaga på, och diskutera, modereringen som möjligt (när det gäller FB:are i stort).
Rent teoretiskt stämmer inte det att alla e anonyma. Vi e inte anonyma för admin, så admin sitter på info o hans anonymitetregel sätter stopp på att vi oxå bekantar oss med admin.
Nåt annat som inte stämmer e sponsorerna. Nån måste gå ärenden o skriva på saker. Du vet affärer!
Den personen lär ju inte va anonym. Det går inte o hålla på så o driva ett företag.
Citera
2018-05-08, 08:33
Medlem
Alltså kan alla moderatorer sluta säga att ni inte följer någon agenda när ni själva kanske inte ens vet om det. Ni kan kritisera muslimer hur mycket som helst och tror att ni är några förkämpar för yttrandefriheten men så fort man yttrar något negativt om judar och sionism då gäller inte denna yttrandefriheten längre. Då är det locket på och ni drar alla "antisemiter" över en kam.
Citera
2018-05-08, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Ja, det är helt utan ersättning. Och ja, jag har ägnat ungefär 15 år av mitt liv inom föreningslivet och den större delen som ordförande för en relativt stor förening. Även det utan ersättning. När det gäller kontaktuppgifter kan vi ju skriva inlägg eller skicka PM till varandra.

Ja, men nu pratar vi inte om ersättningar även det i sig är en intressant fråga, utan poängen var kännedom föreningen/xxxx och vilka man arbetar för.
Citera
2018-05-08, 11:34
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Alltså kan alla moderatorer sluta säga att ni inte följer någon agenda när ni själva kanske inte ens vet om det. Ni kan kritisera muslimer hur mycket som helst och tror att ni är några förkämpar för yttrandefriheten men så fort man yttrar något negativt om judar och sionism då gäller inte denna yttrandefriheten längre. Då är det locket på och ni drar alla "antisemiter" över en kam.
Fast frågan kvarstår ju hur "ni" kritiker i så fall har mer kunskap om vår agenda då ni inte har någon insyn alls i saken, jämfört med t ex jag som har haft den insynen i 12 år. Vem av "oss" kritiserar muslimer? Var finns det någon skillnad i hur regelverket och moderatorerna behandlar judar, muslimer, rörmokare eller arbetslösa?

Och det är ju bevisligen inget lock på eftersom det finns mängder av kritiska trådar i ämnet.
Citera
2018-05-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Fast frågan kvarstår ju hur "ni" kritiker i så fall har mer kunskap om vår agenda då ni inte har någon insyn alls i saken, jämfört med t ex jag som har haft den insynen i 12 år. Vem av "oss" kritiserar muslimer? Var finns det någon skillnad i hur regelverket och moderatorerna behandlar judar, muslimer, rörmokare eller arbetslösa?

Och det är ju bevisligen inget lock på eftersom det finns mängder av kritiska trådar i ämnet.

Du måste öppna ögonen. Titta bl.a. på feminism och införandet av dagis. Vet du vad som är positivt med dagis? Det är enkelt att hjärntvätta miniatyrmänniskor för att deras hjärnor suger upp all information. Om de dessutom bara blir matade med värdegrunden, allas lika värde, jämställdhet, o.s.v. vad tror du då att resultatet blir?

Jag menar mer generellt och det tror jag att du kan hålla med mig om att många på flashback är lite mer anti vår massinvandring.

Det finns inga regler men det är tydligt att ni blir defensiva och försöker göra narr av en när judarna kommer på tal.
Citera
2018-05-08, 12:27
Moderator
Gordon Blixts avatar
OT raderat. Diskussionen rör, som framgår av rubriken, Flashback. Hur ni upplever att ni själva eller andra får åsikter eller uttryck för åsikter behandlade på andra ställen får ni diskutera någon annanstans än i den här tråden.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in