2018-04-28, 20:01
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Yeah right.. Allas Lika Värde

Jag har inte länken här och de här reglerna är inte enkla att beskriva. Jag postade ett inlägg strax efter press-konferensen vid klockan 04 iaf, och handlade tveklöst om München men de fanns en regel att ens nämna ett annat dåd var regelbrott.
sånt här finns de ju mängder utav.

Man raderade inlägg nyligen för de var en konspirations-idé medans blomvattnare själv sitter och diskuterar konspirationsteorier, knappast med mer substans än vad jag hade med både motivbild etc. Sjukt men mer regel än undantag

Klart de handlade om kravallerna? Inte när tråden sammanfogades de blev ju OT att diskutera kravaller i Random US-Stad i tråden om George Soros.

Ja jösses. Så dina ”kära kollegor” agerar i förebyggande syfte, jag har ”argumentet” förut och tycker de visar hur sjukt Flashback hanteras.
Det tog 5 min efter jag skickat RP om OT-inlägg till tråden var mergad i ”Stora tråden om George Soros” förövrigt.

Så det inlägget handlar inte om kriget i Syrien? Att Assad har byggt koncentrantionsläger, vad handlar det då om?

Med din version av 0.02 så kan nästan varje inlägg raderas.

Om nån nämner pakterna i Robinson i Tv forumet så censurera för de är en konspiration. Möjligheterna är ju oändliga och inte konstigt så många är trigger happy

Jag menar att många har en skev bild av vad konspirationsideer är och nämns nått de inte sett på TV så, *PooF* - en Media som ägs av judar och de sätter agendan troligen helt omedvetet, men felaktigt.
Kolla videon, den är sevärd.

Jag gav exempel på Hitte-På Regler, som du frågade efter.

Hur såg direktiven i judefrågan ut när du var Mod? Var inte allt för länge sedan så du måste ju ha informerats i hur du skulle agera vid kritik mot den evige.
Tänker jag.
Citera
2018-04-28, 20:29
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur såg direktiven i judefrågan ut när du var Mod? Var inte allt för länge sedan så du måste ju ha informerats i hur du skulle agera vid kritik mot den evige.
Tänker jag.
Som jag sagt innan så gav jag admin mitt ord på att inte sprida vidare vad jag vet som egenskap av moderator men de låter ju onödigt hemlighetsfullt att säga så, men samtidigt så säger jag ju flera gånger att det inte finns nån Jude-skydds-regel eller att man driver den här Agendan ens medvetet, i de allra flesta fall, det finns undantag men de är få (och uttalar sig aldrig i sådana här trådar, de är verka utan att synas för den klicken)

Men de här med skeva tolkningar av reglerna och hur man verkligen angriper yttrandefriheten och ingen Moderator säger något, eller tycker något som skiljer från mängden av åsikter där detta försvaras är inte bra, de lär ju knappast bli bättre.

Det är svårt att undvika en enormt stor skillnad gällande Moderatorer vs. Användare i tex. den här tråden, eller (FB) Visa egna censurerade/raderade inlägg på Flashback och liknande, och det är beklagligt.

Man till o med med censurerar i förebyggande syfte, det är fan vidrigt. Man censurerar inlägg under 0.02 och postar likadana själv.
Nu menar jag inte att alla Flashbacks mods är judar men det är hyckleri på judisk nivå.
Citera
2018-04-28, 20:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Yeah right.. Allas Lika Värde
Och 1.03 är, som du mycket väl vet, en regel som vare sig vi mods eller adminsen vill ha.

Citat:
Jag har inte länken här och de här reglerna är inte enkla att beskriva. Jag postade ett inlägg strax efter press-konferensen vid klockan 04 iaf, och handlade tveklöst om München men de fanns en regel att ens nämna ett annat dåd var regelbrott.
sånt här finns de ju mängder utav.
Alltså... Du vet att bara för att du ser vissa "samband" så betyder inte det att dessa samband faktiskt finns. Hur som hels så kan jag inte uttala mig om inlägget utan att ha läst det. Däremot så har jag läst en helvetes massa av dina inlägg, särskilt i "Judefrågan" men även i största allmänhet. Och ett av dina främsta problem är att du inte är stringent. Du kanske har en kärna av OnT men du omger det med saker som inte hör till ämnet. Skriver man den sortens inlägg som mest liknar "a mad mans ramblings" så vet du mycket väl att dom kan komma att bli raderade. På regelsidan står följande:

Citat:
Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde. Trådar som saknar detta kommer att raderas eller låsas.

Citat:
Man raderade inlägg nyligen för de var en konspirations-idé medans blomvattnare själv sitter och diskuterar konspirationsteorier, knappast med mer substans än vad jag hade med både motivbild etc. Sjukt men mer regel än undantag
Hon kanske vara stringent och höll ett logiskt resonemang?

Citat:
Klart de handlade om kravallerna? Inte när tråden sammanfogades de blev ju OT att diskutera kravaller i Random US-Stad i tråden om George Soros.
Dude. En mening i ditt inlägg handlade om kravallerna. En.

Citat:
Ja jösses. Så dina ”kära kollegor” agerar i förebyggande syfte, jag har ”argumentet” förut och tycker de visar hur sjukt Flashback hanteras.
Det tog 5 min efter jag skickat RP om OT-inlägg till tråden var mergad i ”Stora tråden om George Soros” förövrigt.
Ja, vi agerar i förebyggande syfte. Det är inget nytt. Du har själv varit med när vi har diskuterat att vi behöver hålla hårt i vissa trådar. Det är heller ingen hemlighet att det råder fascistisk ordning i vissa trådar.

Citat:
Så det inlägget handlar inte om kriget i Syrien? Att Assad har byggt koncentrantionsläger, vad handlar det då om?
Jo, men det hade inte kriget som vinkling utan hur media hanterade det hela.

Citat:
Med din version av 0.02 så kan nästan varje inlägg raderas.
Nej, givetvis inte och det vet du också.

Citat:
Om nån nämner pakterna i Robinson i Tv forumet så censurera för de är en konspiration. Möjligheterna är ju oändliga och inte konstigt så många är trigger happy
Ja, fast där är pakterna en vedertagen del av konceptet. Dina teorier är inte nödvändigtvis vedertagna delar av.. det nu tråden råkar handla om. Du är som sagt dessutom väldigt bra på att svamla.

Citat:
Jag menar att många har en skev bild av vad konspirationsideer är och nämns nått de inte sett på TV så, *PooF* - en Media som ägs av judar och de sätter agendan troligen helt omedvetet, men felaktigt.
Kolla videon, den är sevärd.
Det är ingen som tror att det är en konspirationsteori bara för att dom inte har hört talas om det i MSM.

Citat:
Jag gav exempel på Hitte-På Regler, som du frågade efter.
Och du har inte visat några exempel utan bara mest visat på hur fint 0.02 fungerar.
Citera
2018-04-28, 20:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Som jag sagt innan så gav jag admin mitt ord på att inte sprida vidare vad jag vet som egenskap av moderator men de låter ju onödigt hemlighetsfullt att säga så, men samtidigt så säger jag ju flera gånger att det inte finns nån Jude-skydds-regel eller att man driver den här Agendan ens medvetet, i de allra flesta fall, det finns undantag men de är få (och uttalar sig aldrig i sådana här trådar, de är verka utan att synas för den klicken)

Men de här med skeva tolkningar av reglerna och hur man verkligen angriper yttrandefriheten och ingen Moderator säger något, eller tycker något som skiljer från mängden av åsikter där detta försvaras är inte bra, de lär ju knappast bli bättre.

Det är svårt att undvika en enormt stor skillnad gällande Moderatorer vs. Användare i tex. den här tråden, eller (FB) Visa egna censurerade/raderade inlägg på Flashback och liknande, och det är beklagligt.

Man till o med med censurerar i förebyggande syfte, det är fan vidrigt. Man censurerar inlägg under 0.02 och postar likadana själv.
Nu menar jag inte att alla Flashbacks mods är judar men det är hyckleri på judisk nivå.

Vad hindrar dig att starta en blogg och berätta hur du blev tvingad att gå judens ärenden?
Lägg upp lite skärmdumpar där Admin talar om hur du ska agera vid judekritik.

Du är dum i huvudet.
Citera
2018-04-28, 20:43
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Vad hindrar dig att starta en blogg och berätta hur du blev tvingad att gå judens ärenden?

Du är dum i huvudet.
Du missar argumentet att det inte finns någon officiell sådan, utan att moderatorerna ska vara påverkade på ett sådant sätt att de själva inte är medvetna om det.
Och det där med sekretess är något som handlar om personlig heder och samvete eftersom anonymiteten på forumet gäller även för moderatorer.

Sedan har vi haft den diskussionen tidigare i tråden, och såvitt jag har förstått det så menar Arbetarbroder på att det skett en förändring efter det att Arbetarbroder slutat vara moderator.
(FB) Är alla mods samt admins judar? Driver flashback en judisk agenda?
(FB) Terrormods senaste hitte-på regel? av Oddball - Vänligen klargör!
Citera
2018-04-28, 20:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Du missar argumentet att det inte finns någon officiell sådan, utan att moderatorerna ska vara påverkade på ett sådant sätt att de själva inte är medvetna om det.
Och det där med sekretess är något som handlar om personlig heder och samvete eftersom anonymiteten på forumet gäller även för moderatorer.

Sedan har vi haft den diskussionen tidigare i tråden, och såvitt jag har förstått det så menar Arbetarbroder på att det skett en förändring efter det att Arbetarbroder slutat vara moderator.

Jaha. Men det vore ju förjävligt om det skulle vara som så att du inte ens vet vad du gör eller vem som styr dig.
Citera
2018-04-28, 21:03
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alltså... Du vet att bara för att du ser vissa "samband" så betyder inte det att dessa samband faktiskt finns. Hur som hels så kan jag inte uttala mig om inlägget utan att ha läst det.
Det handlar i grunden inte om det är rätt eller är fel, utan att det hittas på egna regler.

Citat:
Däremot så har jag läst en helvetes massa av dina inlägg, särskilt i "Judefrågan" men även i största allmänhet. Och ett av dina främsta problem är att du inte är stringent. Du kanske har en kärna av OnT men du omger det med saker som inte hör till ämnet. Skriver man den sortens inlägg som mest liknar "a mad mans ramblings" så vet du mycket väl att dom kan komma att bli raderade. På regelsidan står följande:
2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
"Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta"

Citat:
Hon kanske vara stringent och höll ett logiskt resonemang?

Citat:
Dude. En mening i ditt inlägg handlade om kravallerna. En.
Men shit va sjukt, tråden handlade om utvecklingen i USA efter Valet, inte om George Soros, och det fungerade bra innan jag skickade en RP och den sammanfogades i den gigantiska tråden med hänvisning att Soros är jude.
Det är hitte-på regler.

Citat:
Jo, men det hade inte kriget som vinkling utan hur media hanterade det hela.
Det är ju fan stört om man läser det inlägget och inte ser att det handlar om kriget i Syrien utan är ett felplacerat inlägg och censureras.

Citat:
Och du har inte visat några exempel utan bara mest visat på hur fint 0.02 fungerar.
Det var ju bra, även om jag vill kalla det hur man ser på reglerna och tänjer dem efter behag.

Citat:

Du är dum i huvudet.
Hör du inte vad jag skriver? Dels har jag gett mitt ord och dels så säger jag ju att det inte finns nån Agenda, det är inte det som styr, vilket jag sagt flera gånger nu.

Men du kommer med nått judas-råd ändå..
Citera
2018-04-28, 21:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke

Tack!
Nån som fattat och till o med tog sig tid och förklara!
EDIT: är sjukt trött men snabb förklaring:
De jag menade var att det kom parantesförbud väldigt fort och börjar man tumma så pass på reglerna så är det Highway to Tel-Aviv och jag tycker de här fria tolkningarna och reglerna accelererat rejält.

Men tack för ditt inlägg, uppskattar det
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-04-28 kl. 21:11.
Citera
2018-04-29, 15:41
Medlem
najass avatar
OT raderat. Denna tråd handlar inte om judar per se eller deras intelligens eller andra egenskaper. Den handlar om en ev. judisk agenda på Flashback

/mod
Citera
2018-05-02, 12:03
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Sionistiskt om inte annat och det blir väldigt uppenbart i konspirationer då modsen helt godtyckligt bannar alla foliehattar men debunkertrollen kommer undan med precis hur mycket nonsens som helst. Hade man inte haft denna uppenbara agenda hade man inte haft 100% debunkertroll som mods dom sista +10 åren.

Så detta är ju enkelt för Flashback att ändra på om så viljan skulle finnas men det gör den uppenbarligen icke.
Citera
2018-05-02, 13:07
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Sionistiskt om inte annat och det blir väldigt uppenbart i konspirationer då modsen helt godtyckligt bannar alla foliehattar men debunkertrollen kommer undan med precis hur mycket nonsens som helst. Hade man inte haft denna uppenbara agenda hade man inte haft 100% debunkertroll som mods dom sista +10 åren.
Således är det inte speciellt uppenbart då moderatorerna inte kan bannlysa godtyckligt eftersom de inte har de tekniska möjligheterna till det.

admin4
Citera
2018-05-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Således är det inte speciellt uppenbart då moderatorerna inte kan bannlysa godtyckligt eftersom de inte har de tekniska möjligheterna till det.

admin4

Då tycker jag det är väldigt konstigt. Kan det vara så att de kringgått er på något sätt?
Jag tycker ni har fööör många pro-israeliska moderatorer i förhållande till diskussionens känslighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in