2018-05-16, 18:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
2013,2014,2015,2016,2017 jag har vart på besök i Iran sajten avstängd. Det e konstigt för det e obetydlig sajt för Iran.

Så här ser det ut när man söker på FB https://goo.gl/images/Aqk2jJ
Ser inget konstigt med det, iran är långt ifrån det enda landet som godtyckligt blockerar sidor, kina gör samma sak likaså nordkorea.
Citera
2018-05-16, 18:32
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du kan så klart presentera en inspelning där detta framgår förstår jag. För utan bevis så kan man ju påstå lite vad som helst. Är det vad du gör? Påstår något och hoppas att ingen ska syna din bluff?

Jag svär på att jag ringde för några dar sedan o hon la på. Ring själva.
http://forumbilder.se/H6SH2/e3fb1282-532a-4feb-a516-5686580c1a53 Här telnr o spela in om ni vill.

Neighborhood Postal & Shipping Center

1461 1st Avenue, New York, NY 10075, USA
+1 212-734-4412

https://g.co/kgs/QaiECM
Citera
2018-05-16, 18:34
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ser inget konstigt med det, iran är långt ifrån det enda landet som godtyckligt blockerar sidor, kina gör samma sak likaså nordkorea.

Varför svenska forumet FB? Just FB e blockerad.
Det står att det finns order högre upp att blockera sajten> det betyder FB, du har haft besök av Israel.
Citera
2018-05-16, 18:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Varför svenska forumet FB? Just FB e blockerad.

Fler siter än så är blockerade i Iran.
I din bildlänk t ex så resulterade en översättning av bildtexten: "Lärarförbundets webbplats filtrerades".

Även Lärarförbundets livsåskådningar tycks därmed vara för farliga för Iranska civila att kunna betros med, enligt Er "Führer".

Detta säger mer om Iran än det gör om Flashback.

Citat:
Det står att det finns order högre upp att blockera sajten> det betyder FB, du har haft besök av Israel.

Hur du kopplar Israel till Iransk Censur, återstår dock för dig att förklara?

Alltså, du kommer ifrån Medeltiden, och av oförklarliga skäl så har du i din flykt till Sverige valt att ta med dig det Medeltida Religionskrig som råder i ditt medeltida hemland, och sen försöker du börja försöka få detta religionskrig att fortsätta i det land du flytt/flyttat till.

Now, that is really SOMETHING.
Gränslös Dumhet.

Det kan dock aldrig lyckas, eftersom ditt nya land INTE befinner sig i Medeltiden...

Själv har jag en iransk kompis som blev piskad för att hon vågade vistas i samma festlokal som killar i samma ålder.
Farligt farligt beteende av henne, för diktaturer.
Senast redigerad av Trolltestet 2018-05-16 kl. 18:58.
Citera
2018-05-16, 18:59
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
2013,2014,2015,2016,2017

Det står att det finns en order högre ifrån. Det e inte vanlig blockering.
Om det står så, innebär det att man har gjort en undersökning.
Citera
2018-05-16, 19:02
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fler siter än så är blockerade i Iran.
I din bildlänk t ex så resulterade en översättning av bildtexten: "Lärarförbundets webbplats filtrerades".

Även Lärarförbundets livsåskådningar tycks därmed vara för farliga för Iranska civila att kunna betros med, enligt Er "Führer".

Detta säger mer om Iran än det gör om Flashback.

Hur du kopplar Israel till Iransk Censur, återstår dock för dig att förklara?

Alltså, du kommer ifrån Medeltiden, och av oförklarliga skäl så har du i din flykt till Sverige valt att ta med dig det Medeltida Religionskrig som råder i ditt medeltida hemland, och sen försöker du börja försöka få detta religionskrig att fortsätta i det land du flytt/flyttat till.

Now, that is really SOMETHING.
Gränslös Dumhet.

Det kan dock aldrig lyckas, eftersom ditt nya land INTE befinner sig i Medeltiden...

Själv har jag en iransk kompis som blev piskad för att hon vågade vistas i samma festlokal som killar i samma ålder.
Farligt farligt beteende av henne, för diktaturer.
Om FB verkligen har den där på sig betyder det att Iran genomfört en undersökning. Polisen är då inkopplade.
Senast redigerad av -9821- 2018-05-16 kl. 19:52.
Citera
2018-05-16, 19:03
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -9821-
Vad har man gjort för "undersökning" då menar du? Ett judelackmustest på sajten?
Citera
2018-05-16, 19:08
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
2013,2014,2015,2016,2017 jag har vart på besök i Iran sajten avstängd. Det e konstigt för det e obetydlig sajt för Iran.

Så här ser det ut när man söker på FB https://goo.gl/images/Aqk2jJ

Det står att det finns en order högre ifrån. Det e inte vanlig blockering.

Detta måste ju vara den bästa möjliga reklamen för Flashback! Dvs att en samvetslös diktatur (Iran) blockerar sajten.

Kan bara betyda att DU är köpt och jobbar för Flashback och deras ev uppdragsgivare. Eller du kanske t o m jobbar gratis, "mannen"?
Citera
2018-05-16, 19:49
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Vad har man gjort för "undersökning" då menar du? Ett judelackmustest på sajten?
Jag utgår självklart från bilden. Om man i Iran kommer fram till en text som 'qove qazai' så innebär det att polisen undersökt saken.
Citera
2018-05-16, 19:59
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Detta måste ju vara den bästa möjliga reklamen för Flashback! Dvs att en samvetslös diktatur (Iran) blockerar sajten.

Kan bara betyda att DU är köpt och jobbar för Flashback och deras ev uppdragsgivare. Eller du kanske t o m jobbar gratis, "mannen"?
Håller med dig, men jag tror inte en svensk sida är så intressant för Iran, om och endast om, det inte klassas prioriterad.
Citera
2018-05-16, 20:02
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -9821-
Det står så, sist jag kollade med irancell. Jag svär på att det e skumt.
De säljer nåt annars hade iran inte vart här.
Citera
2018-05-16, 20:03
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd

Dream on mannen! Vem bryr sig, jag sa bara det som jag sett. Vill du att jag ljuger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in