2018-05-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det finns en hel del kvinnor som sörjer sina missfallna barn. Sker det flera gånger kan det bli ett trauma för kvinnan, som kan känna sig otillräcklig som kvinna som inte klarar att föda det barn hon önskar. Du anar inte hur illa sådant kan kännas.
Det ändrar inte faktumet att man inte betraktar cellklumpar som barn värda andras uppoffrande till varje pris
Citera
2018-05-08, 13:08
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det ändrar inte faktumet att man inte betraktar cellklumpar som barn värda andras uppoffrande till varje pris
Vilken "man" pratar du om nu? Som sagt, du får inte glömma bort att även du själv var en "cellklump" en gång.
Senast redigerad av Furienna 2018-05-08 kl. 13:10.
Citera
2018-05-08, 13:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Min syster fick två missfall innan hon äntligen fick ett friskt barn, och hon drabbades sedan av en depression. Men det är ju klart, embryon är inte människor och kan därför inte vara saknade.

Väldigt sorgligt!

Det gör mig ont att så liten hänsyn tas till de som försöker få barn, men har det så svårt. Den lättvindiga inställningen till slentrianaborter kontrasteras illa mot de ofrivilligt barnlösa.
Citera
2018-05-08, 13:11
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Inte "till varje pris", men till rätt högt pris. Att betrakta de där mänskliga "cellklumparna" som värdelösa går på tvärs med synen på människovärdet.
Citera
2018-05-08, 13:12
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Väldigt sorgligt!

Det gör mig ont att så liten hänsyn tas till de som försöker få barn, men har det så svårt. Den lättvindiga inställningen till slentrianaborter kontrasteras illa mot de ofrivilligt barnlösa.
Absolut. Det är mycket grymt att vissa kvinnor väljer att ta bort friska foster, medan andra vill inget hellre än få ett barn.
Citera
2018-05-08, 13:22
Medlem
Citat:
Inte "till varje pris", men till rätt högt pris. Att betrakta de där mänskliga "cellklumparna" som värdelösa går på tvärs med synen på människovärdet.
Priset av andras liv främst kvinnors
Citera
2018-05-08, 13:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Priset av andras liv främst kvinnors

Det handlar inte om kvinnors liv - det handlar om fria människors fria val och därmed vidhängande ansvar.
Citera
2018-05-08, 13:36
Medlem
Citat:
Vilken "man" pratar du om nu? Som sagt, du får inte glömma bort att även du själv var en "cellklump" en gång.
Ja det var jag men precis som jag kommer dö och få mitt medvetna totalt utslocknat så ägde jag då inget medvetande. så hade min mor valt abort så hade istället någon annan tagit min plats .
Citera
2018-05-08, 13:41
Medlem
Citat:
Det handlar inte om kvinnors liv - det handlar om fria människors fria val och därmed vidhängande ansvar.
Precis fria människors val och ansvar över sina egna liv sina förmågor och kroppar. Vill man inte eller klarar man inte ta hand om barn och detta vet bara föräldrar själva ska man för allas skull slippa. Det finns inga alternativ som är bättre än fri abort.
Citera
2018-05-08, 13:49
Medlem
Citat:
Min syster fick två missfall innan hon äntligen fick ett friskt barn, och hon drabbades sedan av en depression. Men det är ju klart, embryon är inte människor och kan därför inte vara saknade.

Klart embryon kan vara saknade, klart att det finns barn som blir adopterade. Men faktum är att de ”tipsen” som jag läst om i den a tråden för att abort inte ska finnas är rent av skrämmande. Skulle abort vara olagligt hade fler kvinnor dött för att de hade blivit gravida. Dett på grund av att de antingen begår självmord eller försöker sig på en abort själv osteriliserat. Vi hade blivit överbefolkade, särskilt om inte homosexuella får adoptera, för att kvinnor inte hade fått rätten att göra abort. Barn hade varit oönskade och många hade växt upp på barnhem tills de är 18 år, må dåligt och tro att ingen älskar dem vilket kan leda till brottslighet och liv på gtan, inte minst sagt trauman.

Utöver det också, så måste man tänka på att det krävs två för at bli gravid, så mannen ska ta minst lika mycket ansvar aom kvinnan. Tvångsbröllop pga graviditet är det dummst jag hört och kommer leda till ett enormt olyckligt par. Kvinnor som inte frivilligt haft sex måste stå ut med smärtorna mentalt och fysiskt eftersom de inre kan göra abort efter en våldtäkt, för många gånger kan man inte ens bevisa att en våldtäkt skett. Det finns inget preventivmedel som är 100% säker, så även om man använder både piller och kondom under ett samlag så kan man bli gravid, och ändå måste man isf gå igenom en graviditet och föda et barn som är oönskat. Min sambo är adopterad, och nog för att han är lycklig i sin nya familj så var det traumatiserande för honom att bo på barnhem.
Citera
2018-05-08, 13:51
Medlem
Citat:
Absolut. Det är mycket grymt att vissa kvinnor väljer att ta bort friska foster, medan andra vill inget hellre än få ett barn.

Det finns barn att adoptera, kommer alltid att finnas barn att adoptera, mer barn att adoptera än familjer som vill adoptera.
Citera
2018-05-08, 13:51
Medlem
Citat:
Precis fria människors val och ansvar över sina egna liv sina förmågor och kroppar. Vill man inte eller klarar man inte ta hand om barn och detta vet bara föräldrar själva ska man för allas skull slippa. Det finns inga alternativ som är bättre än fri abort.

Håller med dig Merapi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in