2018-05-08, 01:09
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
det som sagts är att man inte kan dö av läkemedel. Och att töserna kanske skulle skrämmas. Det har även sagts att barn inte har självmordstankar.
Jag tror att töserna oxå mådde dåligt av att vara dåliga. Men som sagt vi vet inget. Men jag tror inte det är så invecklat som många får det till. Men det får du läsa bakåt på fb.
Visst kan man dö av läkemedel men det krävs i regel stora mängder. Kräkning och hallucinationer/förvirring är vanligt vid överdoser. Att du sen tar upp paracetamol som ett tänkbart preparat är för mig obegripligt. Men det är möjligt att jag missförstår din text.

Flickorna har alltså enligt dig tassat tyst till medicinskåpet och nallat flera tiotals tabletter (i syfte att skrämmas) utan att föräldrarna har sett lr hört något. Vid upptäckt av en tablettförgiftning skulle dessa ha låtit bli att ringa 112? Ovanpå detta ska de ha satt sig ner och skrivit ett falskt brev till eftervärlden för att slutligen - ta livet av sig...Nej, det köper vi inte.
Om du sätter in ditt lilla scenario i ett sammanhang så blir det ju ganska tokigt.

Invecklat - det här om något är väl ändå att göra det mer invecklat än nödvändigt?
Citera
2018-05-08, 01:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Ja precis. Polisen säger faktiskt inte att föräldrarna var överens. De säger att det finns ett brev som säger att föräldrarna var överens. Senare har de också gått ut med att de inte vill yttra sig om underskrifternas äkthet.

Stor skillnad på att säga ”det var så här”
Och ”det står i brevet att det var så här”.

Men om man anser att det är brevet som säger att föräldrarna var överens och inte föräldrarna själva så var det väl onödigt att gå ut med det. Om det inte är föräldrarnas egen åsikt/förklaring så är
det ju värdelöst. Är polisen så dum?
Citera
2018-05-08, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Visst kan man dö av läkemedel men det krävs i regel stora mängder. Kräkning och hallucinationer/förvirring är vanligt vid överdoser. Att du sen tar upp paracetamol som ett tänkbart preparat är för mig obegripligt. Men det är möjligt att jag missförstår din text.

Flickorna har alltså enligt dig tassat tyst till medicinskåpet och nallat flera tiotals tabletter (i syfte att skrämmas) utan att föräldrarna har sett lr hört något. Vid upptäckt av en tablettförgiftning skulle dessa ha låtit bli att ringa 112? Ovanpå detta ska de ha satt sig ner och skrivit ett falskt brev till eftervärlden för att slutligen - ta livet av sig...Nej, det köper vi inte.
Om du sätter in ditt lilla scenario i ett sammanhang så blir det ju ganska tokigt.

Invecklat - det här om något är väl ändå att göra det mer invecklat än nödvändigt?

Det var någon annan som hade det scenariot.

Jag har min egen teori som jag skrev innan och gjort en bit bakåt men jag tror fortfarande att töserna mådde psykiskt dåligt över att må dåligt.

Sen hade de kunnat "tassat tyst till medicinskåpet och nallat" om de var själv hemma och tagit det på kvällen när O&H sov. Säger inte att de gjorde utan kunde.
Citera
2018-05-08, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Så oerhört smaklöst av dig.
Jag tänkte förut skriva något syrligt, om att alla mördarkramare och deras respektive troll sitter i utvisningsbåset, apropå att någon skrev att tråden höll på att svalna (eller hur det nu uttrycktes). Så kommer du med detta rent ut sagt äckliga inlägg.
Fy fan!

Det står nämligen klart att två barn har mördats. Troligen av en av sina föräldrar, men med viss möjlighet att det kan ha varit av båda sina föräldrar. Det är något helt fruktansvärt, hur det än ligger till med den detaljen.
Att komma och påstå att de gjort detta själva, hur är man då funtad egentligen?
Det finns absolut ingenting som talar för detta, så det kan bara komma från en sjuk hjärna med grav empatistörning.

Det finns barn som tar sitt liv, att konstatera det betyder inte att man har en sjuk hjärna med grav empatistörning. Att förneka en risk bara för att den känns smaklös tyder på viss naivitet och dumhet. Sättet att nervärdera andra, inte bara åsikterna utan människan bevisar naiviteten och dumheten.
Citera
2018-05-08, 07:06
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Och de sa det innan brevet hade skickats på analys.

Det verkar lite som många har glömt vad polisen sa samma dag de lämnade informationen om avskedsbrev

Citat:
"Polisen har tidigare uppgett att det gjorts fynd i huset som kan bidra till att lösa den fasanfulla gåtan. Nu står det alltså klart att ett avskedsbrev fanns bland föremålen som hittats.

– Det här är inte helt nya uppgifter för oss, men det handlar om att vi måste få stöd för våra slutsatser i den övriga utredningen. Det är viktigt att vi inte går ut med spekulationer."

Polisen säger mer i intervjun där de anser sig ha tillräckligt på fötterna för att kunna lämna denna information.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3j6za0/foraldrarna-i-bjarred-var-overens-om-att-doda-sina-barn
Citera
2018-05-08, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det verkar lite som många har glömt vad polisen sa samma dag de lämnade informationen om avskedsbrev

Polisen säger mer i intervjun där de anser sig ha tillräckligt på fötterna för att kunna lämna denna information.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3j6za0/foraldrarna-i-bjarred-var-overens-om-att-doda-sina-barn

Undra vad som menas med "det här är inte helt nya uppgifter för oss".
Citera
2018-05-08, 07:30
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Undra vad som menas med "det här är inte helt nya uppgifter för oss".

Jag tror att de redan samma kväll som polisen larmades till villan hittade brevet samt kanske video eller annat bevis. De sa ju redan då att de letade ingen gärningsman utanför huset och att det var en familjetragedi.
Sedan ville de självklart analysera och kontrollera allt innan de gick ut med infon. De ville ha tillräckligt på fötterna för att informera och EJ spekulera.
Citera
2018-05-08, 07:34
Bannlyst
Tanken på att två uttråkade eller deprimerade barn under julhelgen, experimenterar eller aktivt tuggar i sig tillräckligt många tabletter (blandat med sprit?) för att dö, är varken unikt eller orimligt. Att föräldrarna som varit på en julfest och kommer hem och ställs inför fullbordat faktum och redan sargade som de var, blir chockade och börjar agera märkligt i panik, är inte heller det osannolikt. Man kan nog inte föreställa sig vilken omåttligt skuld med efterföljande irrationellt beteende som en en förälder skulle kunna drabbas av i ett sådant scenario. Inte minst efter en lång tid med en känsla av stark och förgörande otillräcklighet. Hur kunde vi lämna dem en hel dag? Hur kunde vi inte låsa in tabletterna? Vad har vi gjort för att de skulle ta den här utvägen? Det här är vårt fel! Vi tar på oss skulden!

Det mest osannolika är att detta skett som polisen tror, i samförstånd av bägge föräldrarna. Nu är det förvisso inte simpla sannolikhetsberäkningar som de vilar sina ställningstaganden på, men om så vore, är en teori där barnen tagit livet av sig för att sedan föräldrarna gjort detsamma betydligt mer sannolikt utifrån statistik. Det begås klart fler barnsuicid än familjemord, oavsett om dessa är gemensamma eller begångna av endast den ene föräldern.
Senast redigerad av Jinxer 2018-05-08 kl. 07:39.
Citera
2018-05-08, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Varför måste teorin stämma/inte stämma tycker du? Varför rätt eller fel? "Ditt lag" är mycket intresserat av det, vet inte varför. Polis vs. allmänhet är också sjukt tänkt.

Nej du, vad jag avsåg, vilket du inte begrep, är att sanningen kommer vi aldrig att få, eftersom vi inte längre kan tala med förövarna. Konstigt att så många inte förstår det bland dina spelare i rätt-fel-laget.

Jag vill gärna veta vilken inverkan olika patientföreningar har och hoppas att detta utretts också innan din omtalade mapp åker igen.

Gör du dej till, eller?
Läs vad jag skrev....

Sen om den inte stämmer in i nåns teori här i tråden, skiter nog alla i.
Vi kan ha rätt eller fel, allihopa.

Det spelar ingen roll vem som har rätt eller fel.
Vi kan ha rätt eller fel allihopa.

Alla hoppas nog på att polisen har utrett ALLT som går att utreda, och övriga instanser utreder sig själva.
Det är ju resultatet av ALLT det som slutligen och förhoppningsvis hamnar nära sanningen.
Och då spelar det ingen roll längre, vem av oss som har rätt eller fel.
Det spelar ingen roll.

Vilket du tydligen inte begrep.
Citera
2018-05-08, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrYippeeKiYay
Där. Eller rätt ska vara rätt. Pedofil är ordet hen använder.

- Jag har ” inte ” skrivit något om
- incestanklagelser du påstår -
Citera
2018-05-08, 08:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Jag har ” inte ” skrivit något om
- incestanklagelser du påstår -

Har ni anhöriga fått mer info nu?
Citera
2018-05-08, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men om man anser att det är brevet som säger att föräldrarna var överens och inte föräldrarna själva så var det väl onödigt att gå ut med det. Om det inte är föräldrarnas egen åsikt/förklaring så är
det ju värdelöst. Är polisen så dum?

Tvärtom är polisen så smart. Att den lämnar lite öppet eftersom inte analyserna är klara.

Det de gjort nu är att beskriva att det fanns ett avskedsbrev och dess innehåll. Polisen har inte sagt ”två föräldrar beslutade sig för att döda sina barn och sig själva för att barnen var så sjuka” som en del i tråden vill få det till.

Vad jag tror att polisen tror hör inte till saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in