Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Motivet till detta dåd har kastas på två oskyldiga barn och deras påstådda sjukdomar/symptom av den ena föräldern i ett efterlämnat brev. Vilken förälder gör detta? Hur kan man ens tänka sig att båda föräldrarna skulle vara överens om ett sådant motiv? Hur kan man ens tro på att båda föräldrarna i samråd kommit överens om att formulera ett avskedsbrev med dessa ord och att ange detta (sjukdomarna) som motiv till morden?
Detta är inte utfört av en psykotisk person, utan detta är genomfört efter en viss planering, beräknande och antagligen ligger egen missräkning, någon form av skamkänslor eller misslyckande e.d. bakom morden. Dessa mord har absolut ingenting med några familjemedlemmar till mördaren att göra. Det handlar enbart om mördaren.
Brevet säger mycket om händelsen och är i princip avgörande indikation på vem som ligger bakom. Även om "bådas" underskrifter finns på dokumentet och ett påstått motiv finns angivet så betyder det inte att det är sant. Jag säger återigen, brevet är mycket viktigt för mördaren - och endast för mördaren.
Du sätter ord på exakt de funderingar om morden jag har.
Troligtvis har polisen bara redovisat några rader från brevet och var lite för snabba med att gå ut med dem till allmänheten innan analyser mm varit färdiga.
Vore väldigt intressant att få ta del av brevet i sin helhet,men det är väl att hoppas på för mycket tyvärr.
Tror att polisen i detta fall,liksom många andra fall för snabbt avskriver dödsfall som olycka,självmord eller som här en familjetragedi när det egentligen är mord flera gånger om.
Är många som skriver här om olika fakta och scenarion,jag tar till mig eller förkastar för att bilda mig en egen uppfattning.
I början trodde jag att Oskar kanske hade begått morden under en psykos,men det rimmar illa precis som du säger med brevet.
Nej det här var nog som vissa säger ett planerat dåd,fast troligtvis inte från båda föräldrarna.
Vågar knappt tänka på hur flickorna hade det sin sista tid i livet.