Jag tror Jan är en scam. Snubben är ju uppenbar saboterare som bara ska "röra om" i lägrena. Mytoman dessutom. Luktar fishy från produktionens håll.
Jag trodde samma sak men jag känner en från produktionen som berättade att han faktiskt är som vi ser på TV. Alltså inte en iscensatt karaktär. Ibland är verkligen väldigt underhållande bara
Det lottas igen. Lillemor och Jan vinner.
Det duelleras. Lillemor vinner, får ett pris.
Det konspireras. Lillemor skickar hem Pascal.
Nog för att jag vet att TV4 anpassar hela skiten för att pappskallen ska få vara kvar - men vilket drömscenario.
Det är då, och först då, som Anders säger "men det slutar inte här", och presenterar "andra sidan" för Pascal. Där kommer gränslandets förlorare att hamna och få chansen att i en MMA-fight mot varandra ta en finalplats.
Det är då, och först då, som Anders säger "men det slutar inte här", och presenterar "andra sidan" för Pascal. Där kommer gränslandets förlorare att hamna och få chansen att i en MMA-fight mot varandra ta en finalplats.
Janne och Pascal hade 1/4 risk att inte få tävla, medan Lina hade 1/2 risk att inte få tävla. Nu torskade ju Janne ändå, men Lina hade sämst odds med tanke på deras upplägg...
Nä, det stämmer inte. Jan fick bara vara med i en dragning och hade därmed 50 % risk att inte få tävla.
Både Pascal och Lina fick potentiellt två chanser att vinna en dragning, dvs 25 % risk var att inte få tävla.
Man ser det enklare om man tänker från Jans perspektiv. Varannan gång förlorar han och då blir det bara Pascal och Lina. Varannan gång vinner han och då blir det Jan samt en av Pascal och Lina.
På 100 tillfällen kommer Jan att få tävla 50 gånger, 25 mot Pascal och 25 mot Lina. De 50 gånger Jan förlorar kommer Pascal och Lina få tävla emot varandra, alltså 50 gånger var.
Jan fick bara vara med i en dragning och hade därmed 50 % risk att inte få tävla.
Trollar du nu? Jan var "delaktig" i båda dragningarna, de som höll i dragningarna var Lina och Pascal.
Mycket felaktigt sätt att hålla en jämn lottning, bästa hade varit om en person placerade något under tre skal sedan fick två personer välja varsitt skal. Den som får det som ligger under uteblir (får de som väljer tomt åker den som placerade saken dit).
Trollar du nu? Jan var "delaktig" i båda dragningarna, de som höll i dragningarna var Lina och Pascal.
Mycket felaktigt sätt att hålla en jämn lottning, bästa hade varit om en person placerade något under tre skal sedan fick två personer välja varsitt skal. Den som får det som ligger under uteblir (får de som väljer tomt åker den som placerade saken dit).
Trollar absolut inte! Var inte upplägget att Pascal och Lina först drar mellan sig, och förloraren möter Jan i en dragning?
Trollar absolut inte! Var inte upplägget att Pascal och Lina först drar mellan sig, och förloraren möter Jan i en dragning?
Ja, det kan du mycket väl ha rätt i att upplägget var så. Tänkte mest att först körde Pascal + Jan, nästa dragning var Lina + Jan. Reflekterade inte alls i att den som skötte dragning var delaktig. Ifall dragningen fungerade som jag trodde så hade iallafall Jan en fördel.
Bästa var vesslans reaktion när DK sa att Ida var mest attraktiv
haha ja den var ganska kul. jag ska nog spela in det som minne
Så hade jag nog också tänkt, men hon lär blivit lite svartis
Btw, tror ni det finns en chans att deltagarna som har lämnat Robinson får en förfrågan att återkomma pga två stycken sjukfall? Första sjukfallet tänker jag mig löste Robinson ganska bra, men med två borde väl rubba lite i deras planering med antal avsnitt? Känns onekligen ganska rättvist om så sker pga senaste utgången var rätt så tuff.
Lina blev utpetad efter att Pascal fick välja vem som skulle ut ur Gränslandet.
Jag tänker att nästa som ryker från gränslandet får utmana om en återvändning mot *** som åkte igår.
Om det sker kommer dock den deltagare som lyckas återvända ha ett ganska stort hat mot sig. Så att denne har samma chans igen som alla andra är inte helt rätt.
Så, ska deltagare som blivit utpetade från Robinson pga läkarnas bedömning ersättas med tidigare deltagare som åkt ut ur Robinson och vilka av deltagarna ska då få ersätta platsen/platserna?
Det tycker jag hade varit betydligt sämre. Man ska inte premieras flera öråd i rad för att man råkar vinna en tävling. Då skulle vi till slut ha det som det var innan sammanslagningen, ett öråd där hälften är immuna och det hade förstört hela programmet.
Nähä, tycker du att det är mer rättvist att man kan vinna varje Robinsontävling fram till "sista veckan" innan finalen och då bli utröstad av några kassa nollor pga att man är största hotet? Något måste i alla fall göras.
Sen anser jag att i gränslandet borde man lotta fram en duellant som då väljer sin motståndare och förloraren får åka hem. Även om jag ogillar Pascal så är upplägget nu helt orättvist. Så fort han missar en lottning så får han åka hem trots att han inte ens fått duellera.
Gillar inte heller att pascal fick vara kvar, det bästa hade varit att inte ha något gränsland öht.
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Så orättvist upplägg nu efter sammanslagningen. Man gynnas om man är kass och klarar av att inte gå in i några konflikter. Henrik måste vinna i stort sätt varje tävling nu för att kunna nå finalen. Ett mer rättvist upplägg vore att alla som vunnit en robinsontävling sitter immun fram tills att det vänder och man kan rösta på alla igen alternativt att man bara kan rösta på några av dom som kommer bland dom sista samtidigt som vinnaren istället får en annan extra fördel. Hoppas att tv4 tänker till tills nästa år.
Jo det bästa hade varit om man fått rösta på de 4 sista och att vinnaren får pris(ex mat).
Känns som att tv4 lagt upp för att Pascal ska vinna hela tävlingen. Det luktar lika uppgjort som Talang 2017 när tv4 gav vinsten till en migrant från Azerbajdzjan för att han har lärt sig sjunga falskt på svenska. Ser inte alltför ljust ut och har inte satsat pengar på en vinst för Henrik Han lär åka vid ett öråd. Henrik är den enda värdiga vinnaren av Robinson.