2018-05-07, 16:36
Medlem
Copiadyos avatar
Jävla tjat om rättvisa och värdig vinnare osv. Robinson har aldrig handlat om att den mest vältränade ska vinna, då kan ni kolla gladiatorerna eller ninja warriors.

Att det är slump, tur och rävspel gör att programmet innehåller spänning.

Robinson ger inte sken av att försöka vara rättvist, vet ej varför ni tror det.
2018-05-07, 17:06
Bannlyst
Johan är så sjukt äcklig går i sina sketna äckliga snuskiga kalsonger! Och kan fan inte prata.

KärlekEEEEE mysEEEEE
2018-05-07, 17:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Jävla tjat om rättvisa och värdig vinnare osv. Robinson har aldrig handlat om att den mest vältränade ska vinna, då kan ni kolla gladiatorerna eller ninja warriors.

Spänning, nja knappast. Programmet är ju bra ett förnedringsshow. Lillemor, Lillebror, Jan, Pascal, Nicoline och Viktoria är ju bara löjliga och se på. De andra har ju lite innanför pannbenet.

Du kanske undrar varför jag ser på programmet. Jo det är faktiskt kul att se på folk som tror att är bättre än vad de är? Kollade tidning och det har varit 36 avsnitt och jag har sett söndagsprogrammen plus några torsdagsavsnitt.
2018-05-07, 17:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Nähä, tycker du att det är mer rättvist att man kan vinna varje Robinsontävling fram till "sista veckan" innan finalen och då bli utröstad av några kassa nollor pga att man är största hotet? Något måste i alla fall göras.
Sen anser jag att i gränslandet borde man lotta fram en duellant som då väljer sin motståndare och förloraren får åka hem. Även om jag ogillar Pascal så är upplägget nu helt orättvist. Så fort han missar en lottning så får han åka hem trots att han inte ens fått duellera.

Fast det är inte systemet som det är fel på utan snarare deltagarna. Hade man gått efter ditt system skulle en nolla kunnat vinna en tävling av ren tur och sen varit immun resten av tiden.

Det sista håller jag däremot med dig om. Förloraren av duellen i gränslandet ska få åka hem. Så har det varit i andra säsonger/versioner där man haft "andra chansen".
2018-05-07, 18:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo

Även om vi inte tror det så ger det oss rätten att anse att t.ex. män som Henrik eller kvinnor som Marie är värdiga vinnare och då inte för att de är vältränade utan för att de är fina människor.
2018-05-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Johan är så sjukt äcklig går i sina sketna äckliga snuskiga kalsonger! Och kan fan inte prata.

KärlekEEEEE mysEEEEE
-Johan ser ut som Gollum när han sitter och suger på en levande fisk.
2018-05-07, 18:14
Medlem
Gränslandet är ju som upplagt för fusk.
Om Pappskall har något innanför pannbenet så lägger han fram följande förslag till Lillemor:

Ingen av oss röstar på varandra. "Lottningen" om vem som får duellera sker genom att den som drar den kortaste pinnen inte får duellera, på förhand har Pappskall och Lillemor kommit överens om att den mittersta pinnen alltid skall vara den kortaste. Lillemor är den som håller i pinnarna och väljer sist.
Pappskall får välja först och eftersom han vet att mitten pinnen är kortast tar han någon av de andra två pinnarna och har alltså 100 % chans att få duellera (detta eftersom han rent objektivt faktiskt är den som har bäst chans att vinna dueller). Den tredje utmanaren, oavsett vem det är, får välja som tvåa och har således bara 50% chans att välja rätt. Om han/hon väljer fel är saken redan klar oavsett vem som vinner så åker den tredje personen ut.
2018-05-07, 19:18
Medlem
Tenedors avatar
Nu har jag inte läst de sista sidorna, men som jag nämnde senast tycker jag att Pascal förbättrar sig. Han är nog väldigt känslig för hunger, med tanke på att han verkar okej när allt blir serverat för honom (som i Gränslandet). Givetvis förtjänar han inte en ny chans, men det vore trevligt om han räddar lite av äran efter att ha gjort bort sig så grovt i den riktiga tävlingen. Just nu avskyr jag honom lika mycket som alla andra här (förutom trådens feminazi som hoppade på mig senast jag nämnde det), men jag ser gärna honom rädda upp lite av sin heder och mindset och allt vad det heter.

Lillemor och Johaneeeh ska man inte ens tala om. Vilka jävla psykfall. Jag kan inte komma på en enda positiv egenskap hos någon av dem. Jag tycker synd om Lillemors barn. Henrik växte ännu mer i mina ögon när han tog ner Johaneeeh på jorden. Snart är båda förhoppningsvis borta.

Henrik, Marie, DK och Ida får gärna bli topp 4. Tyvärr brukar det sluta illa för mina favoriter (Robert, Sandra och Rick), så det kanske är lika bra att jag hejar på Johaneeeh, Victoria och Diarré direkt för att jinxa.

För övrigt dog mitt Internet igår (nej, jag har inte TV). Bilden frös fast på Lillemors stirrande psykblick i Örådet. Det var obehagligt.
2018-05-07, 19:37
Medlem
XtraXs avatar
Vad menade Jan att han "gjorde själv" när han väckte Pascal, torkade sig där bak?
2018-05-07, 19:40
Medlem
Enmansdemos avatar
Janne har hittat tillbaka till Pisscal och det känns bra!, man to man utan brudar
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-05-07 kl. 19:46.
2018-05-07, 19:41
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vad menade Jan att han "gjorde själv" när han väckte Pascal, torkade sig där bak?

Tände elden tror jag
2018-05-07, 19:42
Medlem
Näthatet mot Massa Ramsby måste upphöra. Han är en värdig vinnare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in