Oj, här har det hänt en del.
Eller egentligen inte.
Folk går in för Dans försvar och till och med tycker att det var rätt att begå karaktärsmord på JDG inte bara en, utan två gånger
Sådant sköts internt, oavsett vad som hänt. Punkt slut, oavsett vem som har rätt.
JDG är ett as, absolut. Korkad och naiv i många frågor och totalt nedalkad. Trots dessa brister var han ändå en (obetald) del av Motgift under många år och förtjänade bättre.
Att Dan lider av hybris där han skall presentera någon form av självbiografi i podd-format står klart.
Samma sak med Söderman och sina böcker.
Söderman är en underklig individ med. Vad är det för någon ledarfigur? Pastor i någon märklig amerikansk kyrka som utfärdat licens. Tror inte på forskning eller evolution.
Han inte ens gått ut grundskolan (vilket jag skiter fullständigt i), och lider av någon form av självhävdelsebehov.
Han skall alltid slänga sig med vad han uppfattar vara "stora ord" i tid och otid för att försöka framstå som vis och välbildad. Legio är hans senaste favorit som han pressar in precis överallt han kan.
Han skriver lite böcker som publiceras på eget förlag och försöker nu presenteras sig som vältalig författare.
Jag tycker att han verkar tämligen puckad i ärlighetens namn. Hela hans karaktär präglas av ett enormt självhävdelsebehov.
Självfallet är DFS ett stort charlatan-projekt konstruerat av Dan Eriksson.
Denna har ju även skott sig på EU-pengar via Europa Terra Nostra och Alliance for Peace and Freedom.
DFS har satt upp utopiska mål som man aldrig kan nå upp till (i synnerhet ej med de ynkliga resurser man samlar in).
Desperata människor köper detta då de vill att det skall vara sant, det finns en räddning för 100 kronor i månaden bara runt hörnet.
Det ter sig uppenbart att så är fallet när man ser folk i denna tråd febrilt försvara den man som samtidigt har sin penis införd till roten i deras anus.
Min önskan är att folk tar sitt förnuft till fånga och placerar inte bara en utan bägge fötterna i verkligheten.
Nu hoppar väl 5 personer på mig igen och förklarar vilken hjälte Dan Eriksson är, hur JDG förtjänade att avträttas, att Daniel Frändelöv är en hyvens kille minsann.
Det bekräftar bara min poäng.
Ni som tycker att Ingrid och Conrads inblanding är positiv då den väcker folk etc, hur ställer ni er till människorna i t.ex. Radio Realism - Verklighetschecken?
Nina Drakfors (urk), Lennart Mattinkainen och värden Länsman (Herr Nationell) själv?
De fyller väl samma funktion som I&C. Det måste betyda att de med är välkomna in i er rörelse?