Conrad får liknande kritik som Ingrid. IRM var inte ute efter debatt. Man är inte ute efter debatt om man kommer 2-3 st och oförberett kör upp en kamera i ansiktet på nån annan. Man var ute efter att förlöjliga honom och det är många som hade blivit överrumplade i en sådan situation.
Ideell förening innebär inte att man ska jobba gratis. Det innebär utan vinstintresse. De kommer ju att hålla på med Svegot och DFS nu och måste väl få sin lön någonstans ifrån?
Den nationella rörelsen har hånat alla som inte är lika radikala som sig själva i 30 års tid. Det är lätt att bli blind när man lever i rörelsen och efter ett tag tror man att alla är som en själv. För de flesta människor är judisk makt något som de inte ens kan formulera med ord uppe i sitt eget huvud.
Och nej, jag tycker inte det är en fröjd för örat att höra nån skit om counter-jihadism. Men, många är där och när nationella möter counterjihadister kommer det innebära att counterjihadisterna radikaliseras mer och blir nationalister snarare än tvärtom.
Att det är ett money-grab projekt t.ex. 59000 kr i ersättning minus skatt och avgifter för 4-5 månaders arbete är ingenting. Provision för den som värvade nya medlemmar var pyramidspel enligt dig. Jag har också svarat på varför Oopih la ner (som var ännu ett fiffel-projekt enligt dig) Här gick man hela 500 euro i plus. Baritrad las ner för de inte hade tid med att stå och trycka kläder. Projektet tog mycket tid men gav inte så mycket tillbaka. Man hade en egen maskin för att trycka kläder och donerade denna till andra nationella när man la ner. Detta kan du höra dem berätta i Vita pillret efter lanseringen av DFS. Jag har även motbevisat dina idéer om att man skulle ha skjutit upp målet för när huset ska vara uppe.
-Han sa att det "absolut inte bara är ett nytt medieprojekt" vilket inte är samma sak. Folk spekulerade i att det bara var ett nytt medieprojekt och då menade han att det var något som var större än så som var på gång.
Det står "konsultarvode" inte medieproduktion. De har lagt ner en jävla massa jobb med att lansera DFS (inte svegot) så varför de inte skulle kunna ta 59000 minus skatt och avgifter för att ha arbetat med projektet i 4-5 månader förstår jag inte.
Jonas är uppenbart bitter på Dan och spinner därför med i det han läst på Flashback. Han kom inte med något konkret utan säger saker som "Han är inte dööömd för någonting än men..." i brist på konkreta bevis. Mycket utgår också ifrån att man är misstänksamh mot människor som drar in pengar. Man accepterar donationer men man är misstänksam när det kommer till försäljning, marknadsföring och "sälj-snack", sånt som Dan sysslar med. (Domän-grejen undantaget då det finns goda skäl att vara kritisk mot detta) Nationella måste förändra sin syn på pengar då vi snarare behöver tusentals personer som jobbar heltid med alla möjliga projekt för att vända situationen i landet. Att inte alla nationella projekt och medier drar in 100.000 var i månaden är egentligen ett under med tanke på hur många som ändå konsumerar produkterna.
Sen är det också så att när när Radio framåt sändes så satt man och spelade in ett avsnitt i veckan, jämfört med idag då man har tre om dagen. Svegot är nu mycket bredare och något man kan lyssna på lite hela tiden, att folk då blir besvikna för att kvalitén inte alltid blir som när man sände en gång i veckan, eller att alla avsnitt inte innehåller djupa ideologiska diskussioner eller liknande kan man väl förstå. Jonas egna Me ne frego kommer att ha ungefär samma upplägg om tre år som det har idag. De kommer nog ha något fler lyssnare än idag men kommer inte ha samma utveckling som Svegot t.ex då Dan vill ta projekt framåt medan Jonas inte är intresserad av det.
Ser inga problem i att ta 59000 för 4-5 månaders jobb.
Som jag redan skrivet så går det bra att kritisera själva projektet. Börjar man komma med andra konspirationsteorier bör man vara vaksam.
Min kritik mot DFS: De är relativt opolitiska.Det kommer att komma in många människor som inte är särskilt politiska egentligen. Här gäller det att göra dem till nazister

Det är inte säkert att man får människor till att aktivera sig. Nya människor har stora förväntningar och liten erfarenhet vilket gör dem desillusionerade vid motgångar.