2018-05-03, 20:30
Medlem
Svenska mordhistorier om Sommarstugemordet
https://www.radioplay.se/podcast/svenska-mordhistorier?episode-id=34875
Citera
2018-05-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Jag satt med MR i Huddingehäktet mellan 20/9 - 15/12 och vad jag förstod så har JM hjärntvättat han totalt.

Det tror jag också. Hon verkar vara expert på att tjata sönder huvudet på folk. Hennes mellanson sa bl.a: "Mamma kan få en att tro det är fredag fastän det är måndag".

Men att gå så långt som att mörda en oskyldig människa tyder på att det finns mer än ett fel i huvudet på MR. Vem som helst gör inte det, hjärntvättad eller ej.
Citera
2018-05-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Svenska mordhistorier om Sommarstugemordet
https://www.radioplay.se/podcast/svenska-mordhistorier?episode-id=34875

Tack för den länken! Har redan "en mörk historia" och "rättegångspodden".
Citera
2018-05-05, 10:28
Medlem
Honan6s avatar
Platt fall för Johanna i alla instanser. Dags att grävande journalister försiktigt närmar sig de närmaste utanför muren och gör en reportageserie om hur andra uppfattade "Johanna - hon ljuger om allt".
Citera
2018-05-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Platt fall för Johanna i alla instanser. Dags att grävande journalister försiktigt närmar sig de närmaste utanför muren och gör en reportageserie om hur andra uppfattade "Johanna - hon ljuger om allt".

Har undrat över en sak: Vad jag vet så har JM inga väninnor. Har inte hört talas om några såna. Har du?
Citera
2018-05-05, 15:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Möllers liv i fängelset med Sveriges farligaste kvinnor
Mördarkvinnorna sitter inlåsta för mord på sina partners, föräldrar och kärleksrivaler.
Arbogakvinnan Johanna Möller är dömd för samma sak.
Nu väntar ett liv i fängelse med Sveriges farligaste kvinnor.
https://www.expressen.se/nyheter/mollers-liv-i-fangelset-med-sveriges-farligaste-kvinnor/

Undrar hur hon blir välkomnad på Hinseberg. Många där har tagit död på sina män, men också några föräldrarna. Ska hon lyckas manipulera dom här tjejerna? Jag tror inte det, men hon kommer säkert få en plats bland några av dom. Det här blir tufft framöver för Johanna Möller.
Citera
2018-05-05, 16:01
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har undrat över en sak: Vad jag vet så har JM inga väninnor. Har inte hört talas om några såna. Har du?

Nej, har inte hört talas om några vänner alls - endast människor som känt henne ytterst ytligt genom arbetet på Eskilstuna kommun.
Det tycks ha varit den slutna familjeklanen Möller som gällde där Johanna sannolikt kände underlägsenhet och betedde sig som en hjälplöst barn tills hon kom på idén med flykting verksamheten.

Skulle vara intressant att höra hennes ex-män berätta om hennes beteende. Polis-exet har ju yttrat sig lite, Aki kunde inte berätta för ingen skulle tro honom och han drunknade lägligt när han var på väg ur hennes grepp. Jag är nyfiken på vad de övriga barnens pappor har att säga om henne. Vänner kan vi glömma - finns nog inga.
Senast redigerad av Honan6 2018-05-05 kl. 16:05.
Citera
2018-05-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.expressen.se/nyheter/mollers-liv-i-fangelset-med-sveriges-farligaste-kvinnor/

Undrar hur hon blir välkomnad på Hinseberg. Många där har tagit död på sina män, men också några föräldrarna. Ska hon lyckas manipulera dom här tjejerna? Jag tror inte det, men hon kommer säkert få en plats bland några av dom. Det här blir tufft framöver för Johanna Möller.

Kanske skulle hon trivas bättre på Ystad-fängelset? Tror inte alls som Leif GW att hon kommer trivas på Hinseberg. Tror inte att hon kan identifiera sig med någon där. Hon kommer bli galen! Så nu hoppas jag (elakt?) att hon hamnar på just Hinseberg, där hon nu utreds under 6 veckor.
Citera
2018-05-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nej, har inte hört talas om några vänner alls - endast människor som känt henne ytterst ytligt genom arbetet på Eskilstuna kommun.
Det tycks ha varit den slutna familjeklanen Möller som gällde där Johanna sannolikt kände underlägsenhet och betedde sig som en hjälplöst barn tills hon kom på idén med flykting verksamheten.

Skulle vara intressant att höra hennes ex-män berätta om hennes beteende. Polis-exet har ju yttrat sig lite, Aki kunde inte berätta för ingen skulle tro honom och han drunknade lägligt när han var på väg ur hennes grepp. Jag är nyfiken på vad de övriga barnens pappor har att säga om henne. Vänner kan vi glömma - finns nog inga.

Ja endast lilla "jajamensans" pappa har yttrat sig, men ytterst lite - och sen den där polisen. Skulle vara intressant att höra de övriga, som du säger.
Citera
2018-05-05, 21:54
Medlem
Pethuglins avatar
På måndag är den första boken om morden ute i handeln. Pengakåta och sensationslystna Bodström ska tjäna sig en hacka på andras lidande.
Tänker nu främst på familjen när han hädar Ankis vittnesmål angående om det var en eller två angripare. Varför tror Bodström att det kan finnas en till MAN som har deltagit i attacken? Jag skulle isåfall misstänka i första hand att Johanna har själv deltagit aktivt i knivdådet.

Nej fy 17 så hemskt att familjen måste ständigt i framtiden bli påminda om detta i form av böcker, skrivelser och förmodligen också ett par filmer senare.

Nu gråter nog Johanna bittra tårar över att hon inte tilläts byta advokat.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/fragan-hade-kunnat-fa-johanna-moller-fri-/
Citera
2018-05-05, 22:23
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
På måndag är den första boken om morden ute i handeln. Pengakåta och sensationslystna Bodström ska tjäna sig en hacka på andras lidande.
Tänker nu främst på familjen när han hädar Ankis vittnesmål angående om det var en eller två angripare. Varför tror Bodström att det kan finnas en till MAN som har deltagit i attacken? Jag skulle isåfall misstänka i första hand att Johanna har själv deltagit aktivt i knivdådet.

Nej fy 17 så hemskt att familjen måste ständigt i framtiden bli påminda om detta i form av böcker, skrivelser och förmodligen också ett par filmer senare.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/fragan-hade-kunnat-fa-johanna-moller-fri-/

Vilken tur att du också såg artikeln i expressen. Jag blev alldeles förbluffad när jag läste den. Det kändes nödvändigt att gå in här och skriva av sig! Du skriver dessutom precis det jag tänker, varför skulle det i så fall vara en man? Det ligger väl närmare till hands att tro att det var Johanna som var med om attacken..

Hur i hela friden namn kan de skriva något så urbota dumt att "några frågor skulle kunna fria henne"?

Nu kommer hon mycket riktigt att känna sig som ett oskyldigt offer som hade en inkompetent advokat, ruskigt att läsa. Nu var det förvisso bara lite som kom fram i artikeln, men som Bodström beskriver henne stämmer inte med verkligheten. Han glömde flyktingsexet och att MR flyttade in och att hon har varit rastlös och inte haft någon koll på sitt liv. Ja, och en hel del annat såklart..
Citera
2018-05-06, 00:23
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Håller med här. Har följt det här fallet, mig ej skrivit något. Bodström vill sälja boken, helt klart. Allt handlar om pengar, så även för JM. Hon har alltid varit styrd av pengar och inget kan göra folk så galna som just det. Empatistörd som hon är, omvandlar hon känslor och trygghet till det materiella. Pengar blir viktigare än relationer. Hon är smart och utbildar sig till socionom, där kan hon, som så många andra empatistörda, få styra och ställa och manipulera, göra allt och alla till offer, inklusive sig själv. Klassiskt detta. Hon är ett kontrollfreak och tappar hon kontrollen blir hon galen. Hon gör vad som helst för att fixa pengar. Hon är bortskämd och van att få som hon vill, när hon inte får det blir hon desperat och farlig. Hon kan helt klart varit med och huggit sina föräldrar, i ren ilska och desperation. Hon skulle även kunna skada sig själv, om det krävdes. Hon är gränslös på alla plan. Hon har visat vad hon går för, det finns inga ursäkter, hon sitter bra där hon sitter, på Hinseberg. Hon räknar säkert ut ett sätt att få in pengar även där, spelar offer och upprättar en insamling, där folk skickar henne en slant. Men där ska hon sitta och hon kan dvälla i sin egen misär, hon har skapat den själv. Hon valde det materiella först. Snart får hon problem med lederna, om hon inte redan har det, i synnerhet knäna, där kommer hennes bittra energi att stocka sig. Hon får svårt att förflytta sig, så kan det gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in