2018-05-05, 18:09
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
Özzbeken fortsätter med sin (parodi på) damage controll-aktivitet på Twitter. Dag efter dag försöker @ozznujen genom noggrant utvalda RT-tweet profilera sig som "pk-rätt" och The show must go on-mupp.
I själva verket är ÖN endast en dryg fulclown och en förbannat livrädd pk-tomte på Twitter.

Emellanåt försöker han säga något med egna ord. Blir bara fånigt och flamsrasifierat då.
Som igår när han skrev:
Sverigedemokraterna sitter redan i regeringen. De styr redan agendan och vad som är symboliskt viktigt. De heter numera Socialdemokraterna. Skamligt. Ingen pratar välfärd, miljö, sjukvård bara invandring och flyktingar. #svpol #flyktingpolitik #migpol
Nûjesmaskinen-fundamentalisten möter alltid nära till hundraprocentigt motstånd vid sådana pk-tramsförsök.
Som till exempel:

Skatteverket-Özz/ekobrottsmyndigheten-Nûjen bör fortsätta att grillas på bred front för sina lögner, för det skattefiffel han ägnat sig åt, för sin svartjobbsverksamhet, för sin (misstänkt) indirekta finasiering av IS-terrorverksamhet i Sverige mot bakgrund av Akilov.

Skatteverkets tipssida. Du kan även anonymt lägga in ett tips. Väldigt enkelt.

Skatteverket
https://www.skatteverket.se/omoss/ko...21e9a9561.html
Citera
2018-05-05, 18:36
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Özzbeken fortsätter med sin (ovetande parodi på) damage control-aktivitet på Twitter. Dag efter dag försöker @ozznujen genom noggrant utvalda RT-tweet profilera sig som "pk-rätt" och The show must go on-mupp.
I själva verket är ÖN endast en dryg fulclown och en förbannat livrädd pk-tomte på Twitter.

Emellanåt försöker han säga något med egna ord. Blir bara fånigt och flamsrasifierat då.
Som igår när han skrev:
Sverigedemokraterna sitter redan i regeringen. De styr redan agendan och vad som är symboliskt viktigt. De heter numera Socialdemokraterna. Skamligt. Ingen pratar välfärd, miljö, sjukvård bara invandring och flyktingar. #svpol #flyktingpolitik #migpol
Nûjesmaskinen-fundamentalisten möter alltid nära till hundraprocentigt motstånd vid sådana pk-tramsförsök.
Som till exempel:

Skatteverket-Özz/ekobrottsmyndigheten-Nûjen bör fortsätta att grillas på bred front för sina lögner, för det skattefiffel han ägnat sig åt, för sin svartjobbsverksamhet, för sin (misstänkt) indirekta finasiering av IS-terrorverksamhet i Sverige mot bakgrund av Akilov.
Nån som minns var det nu var som herr Ö. Nujes-massakern uttalade sig om att Akilov angrep eller planerade angripa kurder? Syftade han på något i Sverige eller var det i Mellanöstern? Jag förstod aldrig det riktigt ...
Citera
2018-05-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Grov uppskattning 100 kvm = 1 miljon om man tänker sig tak, fasad, fönster och allting inomhus.
Såklart att ju fler badrum, kök och bastun det ska vara i huset desto mera kostar det.
Så 600 kvm = 6 milj

Bara fönsterna är en stor kostnad eftersom man ju kan anta att om skolan var helt nedgången, fönsterna var totalt omoderna. Och att 3-glas behövs.

Hmm, ja då har det sannolikt runnit pengar hela tiden. Och sådant där hafstänk dessa raketforskare brukar ha så har de väl ändrat sig femtielva gånger under byggets gång, typ... Man kan ju undra om Özz taxerar någon "vit inkomst" överhuvudtaget. Det är väl klart att Özz kunnat göra "svarta gigg", eftersom en krogägare nog skulle kunna ta upp utgiften som något annat än att betala gage till Solkonungen Özz...

Jo i min värld för att få en 100 år gammal nedsliten skola på 600 kvm i anständigt skick så går det nog lös på över 5 mkr. Jag ville bara ligga lite lågt med mitt belopp.

Uppgradera elledningar och rör, toa och badrum bör ju bara det passera 2 mkr. Nå - har vi fått tag i någon besiktningsman på Gotland som vi kan "crowdfunda" med säg 15 tkr för ett halvt dags arbete inkl. skriftlig rapport kring genomförd renovering och lite foton på byggnaderna?

Finns det knappt några gotlänningar alls som känner till Flashback eller vad är det frågan om?
Citera
2018-05-05, 19:10
Medlem
valleros avatar
Jag övertygad om att detta tippat över till en sak som måste utredas.
Gränsen för att "bara låta det vara" har överskridits med råge. Skattemyndigheten/Ekobrotts-roteln kommer absolut inte självmant att instigera någon revision, men de kommer att bli tvingade till det.

Man bör komma ihåg att Janne Josefsson inte på ngt sätt har gått i pension även om han lämnat UG. Och när han han väl får vittring (och dessutom grovt förolämpats), så är han blodhund av yppersta rang.

Bert drar till sig tittare vilket är bra, men han kan inte hantera Özz, vars håriga rövhål slickas av hela godhetspatrasket inklusive media och diverse högt uppsatta politiker.
Men som sagt, det har gått för långt. Özz hade förmodligen aldrig fått skatterevision på sig om han inte gjort intervjun.

Nu är han och sin familj slut. Och gud vet hur mycket familjen Nujen skattefuskat.
Citera
2018-05-05, 19:36
Medlem
Klannationells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Skatteverkets tipssida. Du kan även anonymt lägga in ett tips. Väldigt enkelt.

Skatteverket
Har gjort det tidigare. Något alla bör göra.
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Nån som minns var det nu var som herr Ö. Nujes-massakern uttalade sig om att Akilov angrep eller planerade angripa kurder? Syftade han på något i Sverige eller var det i Mellanöstern? Jag förstod aldrig det riktigt ...
Förvånar inte om trähuvet Özz varit inne på det spåret. I många kurders mindset ingår att ha en paranoid föreställning kring det mesta som har med fantasin "Kurdistan" att göra. Dessa dammar mer än gärna av offerkurd-kortet. Om Nûjen halat fram teorin att Akilov haft för avsikt att angripa kurder, är det en vanföreställning helt i linje med Özz sedvanliga patologiska kurdläggning.

Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jo i min värld för att få en 100 år gammal nedsliten skola på 600 kvm i anständigt skick så går det nog lös på över 5 mkr. Jag ville bara ligga lite lågt med mitt belopp.

Uppgradera elledningar och rör, toa och badrum bör ju bara det passera 2 mkr. Nå - har vi fått tag i någon besiktningsman på Gotland som vi kan "crowdfunda" med säg 15 tkr för ett halvt dags arbete inkl. skriftlig rapport kring genomförd renovering och lite foton på byggnaderna?

Finns det knappt några gotlänningar alls som känner till Flashback eller vad är det frågan om?
Bra fråga. Gotlänningar är lite ökända för att vara inskränkta (inte bara på ett sätt, och då inte nödvändigtvis att de skulle vara fåraktiga..), några där borde väl läsa Flashback ändå.. Behövs mer röster därifrån, russ och kalkbrottsbor i närheten av özzbekens terror-uzbeker-renoverade kåk vilka sett något...
Citera
2018-05-05, 19:42
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

Ja verkligen tunnsått med lokala förmågor som kan komma med skvaller i tråden!

Har någon klippt av internetkabeln till Gotland?

Är Nujenklanen så älskade på Gotland att ingen vill tala illa om dem?
Citera
2018-05-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja verkligen tunnsått med lokala förmågor som kan komma med skvaller i tråden!

Har någon klippt av internetkabeln till Gotland?

Är Nujenklanen så älskade på Gotland att ingen vill tala illa om dem?
Jag tror mer det handlar om att gotlänningarna känner sig förvirrade och övergivna av rättsstaten. Svenska myndigheter och MSM bryr sig inte, ön ligger öppen för någon annan att ta över.
Citera
2018-05-05, 19:56
Medlem
Förr så sa man om de här musslorna att de hade varit med om en svår förlossning eftersom hela fittan sitter kvar i ansiktet på dem

Man kan ju nu gissa att The Amazing Nujens måste nu sätta ihop en fiktiv bokföring som de kan presentera för myndigheterna ?
Inte så lätt att göra faktiskt

Citat:
Özzbeken fortsätter med sin (ovetande parodi på) damage control-aktivitet på Twitter. Dag efter dag försöker @ozznujen genom noggrant utvalda RT-tweet profilera sig som "pk-rätt" och The show must go on-mupp.

Som igår när han skrev:

Okej så om man skattefuskar så går Välfärden bättre ? Snyggt jobbat Solkonungen Özz ?

Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Skatteverkets tipssida. Du kan även anonymt lägga in ett tips. Väldigt enkelt. Skatteverket

Redan gjort ja

Citat:

Jo, det är så mycket pengar att det är ju inte så vettigt att äga sådana som privatbostäder precis.
Särskilt inte en sommarstuga heller
Men teater nää, jag vet inte...
Fy fan vad korkat må jag säga -- Haha vilken fårskalle och teaterapa

The Amazing Nujens kommer väl att få stora problem med att få byggnaderna försäkrade eftersom de inte kan visa några kvitton och fakturor på tex elektrikerjobben.
I och för sig så kan ju de uppvisa hittepåfakturor ifrån något byggbolag som bara har existerat i typ 14 dagar och som en dryg månad senare sätts i konkurs, vilket är lite typiskt Rinkeby-företagande, när det behövs fakturor alltså....

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag övertygad om att detta tippat över till en sak som måste utredas.
....
Nu är han och sin familj slut. Och gud vet hur mycket familjen Nujen skattefuskat.

Gissningsvis så har det bara runnit pengar in i det där bygget, förmodligen många bankkonton inblandade. Varje asylant innebär ju en vandrande målvakt för den ekonomiskt finurlige, att använda hens bankkonton som tvättinrättning för "svarta/gråa" pengar typ...
Eller att göra inköp av byggmaterial med, typ...
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-05-05 kl. 20:05.
Citera
2018-05-05, 20:11
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Bert har mycket slantar vilket vi många på Flashback inte har. Han kanske också har fingrar och mer fingrar som hans pengar kan ge...

Oavsett vad man tycker om Bert Karlsson - men han kan vara just den "adrenalinspruta" in i denna-"nujen"kadaver-kropp som tråden behöver.

Jag är helt med dig. Ursäkta missförståndet.
Citera
2018-05-05, 20:18
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexStout
Nu ska inte det utsökta citatet "Prata med min svåger" användas när man inte KAN svara utan när man inte VILL svara.

Nja. Om man tänker hur det användes så är nog båda tolkningarna giltiga, Det är en hårfin gräns.

Förresten har jag pratat med min svåger ikväll. Inte den svågern, men en annan. Han berättade ALLT som hade hänt sista halvåret.

Bra svåger. Özz har en sämre svåger.
Citera
2018-05-05, 20:20
Medlem
intressant att se.....tidigare skulle minsta antydan till att ifrågasätta Adjöss setts som en attack på hela PK.... parader, debattartiklar, rasism, nazism, fascism, manifestationer.....nu håller PK-maffian tyst....oj oj hur blåser vinden nu...vi ligger lågt.....
Citera
2018-05-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
intressant att se.....tidigare skulle minsta antydan till att ifrågasätta Adjöss setts som en attack på hela PK.... parader, debattartiklar, rasism, nazism, fascism, manifestationer.....nu håller PK-maffian tyst....oj oj hur blåser vinden nu...vi ligger lågt.....

Nejdå, det smids planer för fullt i PK-Tomte-Verkstaden:
Cantwell och Virtanen håller på att genuscertifiera Tingstäde Teater
Viktoria Kawesa håller på att plagiera en bokföring att visa upp för Skatteverket
Hon har plockat fram Marjasins klipp och klistra teknik

Plus att Mona Sahlin håller på att författa intyg som ska hålla Skatteverket lugna,
Mona Sahlin har också registrerat sig som arbetsgivare för målvakter
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-05-05 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in