Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-01, 21:50
Medlem
carambolls avatar
Alltför litet ljus har kastats över Debbie Nujen. Det lär ju vara hon, i egenskap av asylrättsadvokat, som rekryterar svart-özzbekerna till sitt och bror Özz bygge, medan hennes make håller ett öga på Nujarnas investering.

Här är en mycket intressant redogörelse för några av hennes aktiviter:
https://swedish-edition.blog/2018/02/02/the-nujens-wealth-power-and-secrecy/

Vad är det här förresten?

https://insynsverige.se/documentHandler.ashx?did=24281

"Dessutom har följande personer visat sig vara icke valbara: Debbie Nujen (s) ..."

Debbie ställde upp i någon val som S-märkt - men blev "icke valbar". Varför?
Citera
2018-05-01, 21:51
Medlem
vemvisstes avatar
JJ hänger adjÖzz på Aftonbladet
Citat:
Janne Josefssons intervju med komikern Özz Nûjen i ”Uppdrag granskning”, som publicerades förra veckan, har minst sagt blivit en snackis.

Det hela handlar om den terrormisstänkte Rakhmat Akilov som själv säger i förhör att han betalades svart för att renovera två sommarhus på Gotland. Dessa hus äger Özz Nûjen tillsammans med sin syster.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/bKBEV5/janne-josefsson-han-framstaller-mig-som-en-creepy-gubbe
Citera
2018-05-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När rättegången mot Akilov är över så kan polisen börja förhöra honom om mer perifera aspekter som Nujens. Skattemyndigheten kan också fråga honom om mer detaljer. Det är småsaker för Akilov så han kommer säkert att vara samarbetsvillig.

Hoppas det. Hoppas storsläggan utplånar dem för all evighet från Sverige. Även Damm naturligtvis.

Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/bKBEV5/janne-josefsson-han-framstaller-mig-som-en-creepy-gubbe

Rapporterar ab att Debbie är en asyladvokat. DET tycker jag är det mest bestickande i hela historien.
Citera
2018-05-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Alltför litet ljus har kastats över Debbie Nujen. Det lär ju vara hon, i egenskap av asylrättsadvokat, som rekryterar svart-özzbekerna till sitt och bror Özz bygge, medan hennes make håller ett öga på Nujarnas investering.
Precis vad jag tycker också. Hon har ju trippla roller i det här:
- Ägare av den fastighet där svartjobbet har utförts
- Utbetalare av svarta inkomster från sitt konto till massmördaren Akilov
- Asylrättsadvokat med troligen goda kontakter till billig olaglig arbetskraft
Cherchez la femme! Det är hos Debbie Nujen ekobrottsutredningen måste börja.
Citera
2018-05-01, 22:21
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:

Game changer. Detta är väl första gången övriga MSM ifrågasätter Özz agerande? Stort. Givetvis ser AB det som en bonus att Nujen är krönikör för Expressen, svärtar ju ned deras anseende.
Senast redigerad av Psilosopher 2018-05-01 kl. 22:46.
Citera
2018-05-01, 22:22
Medlem
Citat:

Till och med på AB börjar man fatta att det inte står rätt till:

Citat:
När Nöjesbladet försöker kontakta Özz Nûjen svarar han med ett sms. I det länkar han till ett Twitterinlägg som är hans ”sista och enda kommentar”. I inlägget hänvisar komikern till hans hemsida. Där finns det numera en egen flik som heter ”Så ”jobbar” Janne Josefsson”.

Där skriver han bland annat att han ställer sig frågande till Josefssons agerande och undrar vems agenda och ärenden han egentligen går.

Nöjesbladet skriver i ett vändande sms att det finns uppföljande frågor gällande utlåtanden som Özz Nûjen gjort i tidningen Hela Gotland från förra året. I den artikeln säger Nûjen att han under en längre tid renoverat en av de berörda fastigheterna tillsammans med sin storasyster under en längre tid.

I intervjun med ”Uppdrag granskning” säger Nujen att han inte varit inblandad i projektet alls.

Sms:et besvaras inte.
Citera
2018-05-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Till och med på AB börjar man fatta att det inte står rätt till:

Hoppsan! Är detta möjligen början på en kommande lavin?
Detta är i mina ögon ett break through. Trodde inte jag skulle få skäl att vara AB ett tack skyldig. Kanske får jag ompröva min attityd mot blaskan?
Citera
2018-05-01, 22:56
Medlem
rrpipers avatar
I och med ABs artikel så går det nu bara att dra slutsaten att Özz är definivit körd. Landsflykt en möjlig utväg. Fan va gött!
Citera
2018-05-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
I och med ABs artikel så går det nu bara att dra slutsaten att Özz är definivit körd. Landsflykt en möjlig utväg. Fan va gött!
Özz kom inte hit för att bli "svensk", så landsflykt kan det inte bli fråga om, han får väl åka hem igen om det inte passar.
Citera
2018-05-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Game changer. Detta är väl första gången övriga MSM ifrågasätter Özz agerande? Stort. Givetvis ser AB det som en bonus att Nujen är krönikör för Expressen, svärtar ju ned deras anseende.

Ingen ur gammelmedia har ifrågasatt denna fars tidigare. Detta trots att alla bevis som är nödvändiga för att styrka brott ligger på bordet. Özz har redan fällt sig själv genom reportaget i Hela Gotland samt genom intervjun i Sveriges Radio.

Första brickan har fallit.
Senast redigerad av Eventor 2018-05-01 kl. 23:09.
Citera
2018-05-01, 23:29
Medlem
Snart kanske även polisen vaknar till och bekräftar att en utredning är på gång i ärendet. Skattebrott är väl upp till Skatteverket att utreda men ev terrorfinansiering bör vara polisens sak att hantera.

Häromdagen bekräftades att en utredning igångsatts rörande Svenska Akademien, då skedde det omgående efter det att advokatutredningen kommit polisen tillhanda så dom kan bara dom vill. De suspekta betalningarna till Akilov har varit kända för polisen i mer än ett år.
Citera
2018-05-01, 23:35
Medlem
zurfarns avatar
Att AB bara nämner det är fanimig omvälvande. Skittidningen är ute först. Andra Schibsteds publikationer kan ju inte låtsas ovetande.

Hallå, Per Gudmundsson, var är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in