Citat:
Stämmer i stort, ja (jag har inte 100% källinformation utan gör bedömningar utifrån vad som kan iaktagas utifrån samt vissa uppgiftslämnare).
1. Militärförrådet håller på att renoveras, ej klart ännu. Kan nog kallas fritidshus, men även Skolan kan kanske avses med detta epitet, då den används som bostad av klanen då de besökt byn, företrädesvis sommartid. Osäkert om renovering av förrådet påbörjats 2015 då Akilov ska varit där. Jag tror han kallade byggnaden "en stor villa"?
2. Skolan är nog färdigrenoverad och används nu som fritidsbostad.
3. Gazeligården (fd bygdegård och skolmatsal), ej utvändigt renoverad. Özz "teater" (stor öppen lokal med befintlig liten scen). En liten lägenhet på ovanvåningen har varit bostad för "öststats-arbetarna".
1. Militärförrådet håller på att renoveras, ej klart ännu. Kan nog kallas fritidshus, men även Skolan kan kanske avses med detta epitet, då den används som bostad av klanen då de besökt byn, företrädesvis sommartid. Osäkert om renovering av förrådet påbörjats 2015 då Akilov ska varit där. Jag tror han kallade byggnaden "en stor villa"?
2. Skolan är nog färdigrenoverad och används nu som fritidsbostad.
3. Gazeligården (fd bygdegård och skolmatsal), ej utvändigt renoverad. Özz "teater" (stor öppen lokal med befintlig liten scen). En liten lägenhet på ovanvåningen har varit bostad för "öststats-arbetarna".
Summering av minimum renovering;
Militärförrådet med bad, kök m.m har skett = minst 500 tkr.
Skolan, 440 kvm, renoverad och används som bostad= minst 1 000 tkr.
Sockenmagasinet renoverat till beboeligt skick = minst 300 tkr
Gazeligården, igentejpade fönster, oklart om renovering skett.
Av minsumman 1,8 mkr borde väl cirka hälften vara arbetskostnad och cirka hälften vara material.
Özz och Debbie kan ha iofs ha gjort (felaktiga) ROT-avdrag som roboten på SKV godkänt trots att fastigheterna är taxerade för andra ändamål än boende. Beror lite på hur roboten är på SKV är programmerad.
Det sannolika är dock att all renovering av militärförrådet, skolan, sockenmagasinet och ev Gazeligården gjorts svart.
Inga småsummor precis..... Undra vilken koll Anne Ramberg på Advokatsamfundet har kring detta?