Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Om du känner någon av hans halvbröder så kan du hälsa dom att så länge de inte har respekt nog för Tims vänner/kollegor/fans att göra en svensk obduktion och gå ut med mer information eller kontakta Tims partners/vänner/fans och håller det inom familjen, så kommer vi aldrig tro att han tog självmord i det skeendet i livet han är nu (skiter i hur han var för flera år sedan när filmen gjordes)....

Om alla förväntas respektera familjen (vilket jag tror vi alla gör) så vill vi att familjen respekterar oss tillbaka!!! (Sedan skulle det vara sjukt dumt att undanhålla någonting, eftersom saker alltid kommer ut förr eller senare)

Alltså på riktigt? Familjen har väl ändå ingen skyldighet att rapportera någonting alls till vare sig dig eller alla fans, om dem inte vill det. Du kanske inte ska utgå ifrån att familjen har noll koll och inte själva vill reda ut allt kring sin sons död, sen om dem själva väljer att inte dela med sig av denna info till resten av världen så är väl det förståeligt?
Citera
2018-05-04, 10:41
Medlem
Jag vill börja med att säga att jag har erfarenheter av hur helt fel rykten kan få mycketvgod spridning och tas för sanning. Därmed inte sagt att verkligheten är bättre, ibland är den tvärtom sämre. Men den exakta dödsorsaken, alltså hur Tim dog, är i nuläget svårt att utröna.
Däremot hittade jag en intervju där han säger sig inte ha märkt att han råkat skära sig i foten efter en fylla (hittar den inte nu), utan blev förvånad över blodet dagen efter. Kanske det då stämmer att det var enkelt för honom att skära sig?

Anhöriga kanske tar illa vid sig av tråden, förstår inte varför det ens är viktigt för oss att veta, men vi tyckte alla mycket om Tim efter det personliga fina porträttet i hans film och de varma intervjuerna. Och när någon man tycker om gått bort, vill man såklart ha en förklaring så långt det är möjligt.

En del härinne var bekanta eller vänner till Tims familj. De har antytt att problemen med bukspottkörteln (står tidigt i tråden) var en delorsak till hans död. Efter familjens offentliga uttalandet i media om Tims djupa grubblerier som ledde till att han inte orkade mer, så står det klart att det var självmord.
Men kanske de återkommande smärtorna pga inflammationen i bukspottkörteln var en utlösande faktor?
I kombination med testandet av olika droger, med biverkningar av kraftigt sänkt dopaminnivå då dessa gått ur kroppen.
Man behöver inte vara bipolär i grunden för att få kraftiga svängningar i humöret av återkommande hälsoproblem och alkohol- och droganvändning.
Citera
2018-05-04, 11:26
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Jag vill börja med att säga att jag har erfarenheter av hur helt fel rykten kan få mycketvgod spridning och tas för sanning. Därmed inte sagt att verkligheten är bättre, ibland är den tvärtom sämre. Men den exakta dödsorsaken, alltså hur Tim dog, är i nuläget svårt att utröna.
Däremot hittade jag en intervju där han säger sig inte ha märkt att han råkat skära sig i foten efter en fylla (hittar den inte nu), utan blev förvånad över blodet dagen efter. Kanske det då stämmer att det var enkelt för honom att skära sig?

Anhöriga kanske tar illa vid sig av tråden, förstår inte varför det ens är viktigt för oss att veta, men vi tyckte alla mycket om Tim efter det personliga fina porträttet i hans film och de varma intervjuerna. Och när någon man tycker om gått bort, vill man såklart ha en förklaring så långt det är möjligt.

En del härinne var bekanta eller vänner till Tims familj. De har antytt att problemen med bukspottkörteln (står tidigt i tråden) var en delorsak till hans död. Efter familjens offentliga uttalandet i media om Tims djupa grubblerier som ledde till att han inte orkade mer, så står det klart att det var självmord.
Men kanske de återkommande smärtorna pga inflammationen i bukspottkörteln var en utlösande faktor?
I kombination med testandet av olika droger, med biverkningar av kraftigt sänkt dopaminnivå då dessa gått ur kroppen.
Man behöver inte vara bipolär i grunden för att få kraftiga svängningar i humöret av återkommande hälsoproblem och alkohol- och droganvändning.

Anhöriga vet redan anledningen, de har inget jävla syfte att besöka den här tråden. Det gör man på egen risk, här teoretiserar vi hans död och är det jobbigt att läsa så kan man besöka resten av internet.
Citera
2018-05-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chronoare
Sant, hade jag en bekant som led av psykisk ohälsa hade jag hållt person på långt avstånd från droger som Ayahuasca osv. Det om något kan vara en trigger för att få dåliga saker att eskalera.
Hade jag en vän som led av psykisk ohälsa, och självmordstankar, hade jag förutom att sätta mig på planet dit han befann sig, pratat med ALLA i hans omedelbara närhet om att INTE lämna honom ensam!
Detta är fortfarande det största frågetecknet, varför han tilläts gå iväg och "hittas" på ett gods.
Citera
2018-05-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Hade jag en vän som led av psykisk ohälsa, och självmordstankar, hade jag förutom att sätta mig på planet dit han befann sig, pratat med ALLA i hans omedelbara närhet om att INTE lämna honom ensam!
Detta är fortfarande det största frågetecknet, varför han tilläts gå iväg och "hittas" på ett gods.

Precis. Sen är vi väl inte säkra på att detta är sant? Jag läste också om att direkt efter nyheten så satte sig hans bror på ett plan för att "ta reda på vad som hänt"?
Citera
2018-05-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriss-tin

Nej.... det finns väldigt många frågetecken

Ja det hela är väldigt märkligt. Finns otroligt många frågor och saker som ej hänger ihop. Sen förstår jag att psykisk ohälsa ej är lätt att förstå eller att familjen inte har en skyldighet att berätta något men det är verkligen något som inte stämmer med det här och det är tusentals människor som känner likadant om man kollar sociala medier.

Enda jag är säker på är att Tim inte förtjänade detta. Han var inte bara ett musikaliskt geni utan även en så fin och genuin människa. Detta har verkligen berört mig fruktansvärt mycket och jag känner en stor sorg även om jag inte kände honom privat. Det gör ont i hjärtat när jag tänker på hans familj och vänner och vad de måste gå igenom nu. Även Tims ålder, han hann inte gifta sig, skaffa barn, göra mer musik och bara leva livet. Det hela är så fruktansvärt sorgligt.
Citera
2018-05-04, 12:15
Medlem
Låten som kom ut (igår?) Ihop med Kent killen

Någon som vet om denna låt var den första som skulle släppas av nya plattan? Som singel?

Texten säger en del o han är ju alltid med o bestämmer sina texter. Om den här låten var menad att komma ut först så låter ju ett självmord nära lite hejdå i texten.

Sorgligt hur som helst älskar killen.
Citera
2018-05-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goshi
Alltså på riktigt? Familjen har väl ändå ingen skyldighet att rapportera någonting alls till vare sig dig eller alla fans, om dem inte vill det. Du kanske inte ska utgå ifrån att familjen har noll koll och inte själva vill reda ut allt kring sin sons död, sen om dem själva väljer att inte dela med sig av denna info till resten av världen så är väl det förståeligt?

Eru korkad! Tim levde för sin musik / sitt skapande / sina vänner / sina fans. Är det respekt att hålla helt tyst och mörka ner av familjen? Vilka har varit Tims familj de senaste 10 åren?

Missförstå mig rätt! Jag har respekt till familjen om de respekterar världens vilja att få ut all fakta. Respekt förtjänas och öppenhet är nyckeln
Citera
2018-05-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goshi

Såg förresten en video på dailymotion där Tims halvbror är i Tims LA hus. Trodde familjen var hemma i Sverige och sörjde ihop eftersom de vill vara ifred i denna sorgens tid???
Citera
2018-05-04, 12:30
Medlem
Citat:
Såg förresten en video på dailymotion där Tims halvbror är i Tims LA hus. Trodde familjen var hemma i Sverige och sörjde ihop eftersom de vill vara ifred i denna sorgens tid???

Jag hade också åkt till hans hus om jag varit hans släkt för att se till att fler obehöriga inte kommer in i huset och tar saker som hans ex till exempel.
Byta koder och lås etc, sen kanske få mer reda på vad han tänkt och gjort sista tiden innan han åkte till Oman.
Citera
2018-05-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Jag hade också åkt till hans hus om jag varit hans släkt för att se till att fler obehöriga inte kommer in i huset och tar saker som hans ex till exempel.
Byta koder och lås etc, sen kanske få mer reda på vad han tänkt och gjort sista tiden innan han åkte till Oman.

Herregud, varför byta koder och lås för att obehöriga ska komma in? Är arvet redan skiftat och pengar och saker viktiga. Sorg måste väl gå före sånt skit. Det är ju inte så att huset kommer bli plundrat, personalen är ju fortfarande anställd och kvar i huset....vilket man också ser på dailymotion.

Btw, exet bröt sin inte in i huset utan det måste funnits respekt för Tims och hennes historia ihop.

Vilka idéer du har??
Citera
2018-05-04, 12:44
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Herregud, varför byta koder och lås för att obehöriga ska komma in? Är arvet redan skiftat och pengar och saker viktiga. Sorg måste väl gå före sånt skit. Det är ju inte så att huset kommer bli plundrat, personalen är ju fortfarande anställd och kvar i huset....vilket man också ser på dailymotion.

Btw, exet bröt sin inte in i huset utan det måste funnits respekt för Tims och hennes historia ihop.

Vilka idéer du har??

Fast det ÄR viktigt med allt det praktiska när en människa avlider. Många gånger får sorgen inte ta den plats den behöver förrän långt efteråt. Eller så har familjen agerat som en stark familj gör i kris, delat upp ansvar och praktiska saker där föräldrarna (antar jag) stannar hemma i Sverige och börjar ta hand om den avgrundsdjupt sorgliga uppgiften med begravning, medans en eller båda bröder befinner sig på den eller dom platser Tim har haft fastigheter, viktiga ägodelar och annat.

Vilka idéer DU har själv måste jag få säga. Det är vansinnigt mycket som behöver tas hand om när en människa avlider, och jag kan bara föreställa mig hur det måste se ut när den som avlider gör så hastigt och är dessutom en världkänd artist vars hem förmodligen innehåller många värdefulla ägodelar. Personligen tycker jag det är ett tecken på sunt förnuft och respekt för Tim att åka till hans LA hem och vårda det som behöver vårdas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in