Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Jag avser Janne Josefssons intervju med Özz Nujen - den fullständiga film han själv lade upp på sin hemsida - länken lades upp av Vallero i ett inlägg för drygt en vecka sedan.
Jag ser ingen anledning till att kontakta länsstyrelsen - beslut i ärendena kommer att fattas tids nog. Den orsak till tidsutdräkten jag nämner är nog den riktiga. Uppmanar jag andra här i tråden att lämna myndigheterna i fred skall jag väl inte själv störa dem i deras handläggning?
Om du läser mina tidigare inlägg om det planerade öppna brevet så ser du att jag flera gånger understryker att det inte skall handla om Nujens utan om ministerstyre och olaglig myndighetsutövning etc. Det kan till och med bli så att båda tidningarna vill publicera skrivelsen. Det är ju inte var dag som gamla pensionerade jurister lägger sig i dagspolitiken.
Beträffande juristerna i Lagrådet finns nog tyvärr ingen annan förklaring till deras yttrande och agerande än att de har anpassat sig till de krav som regeringen ställt (därför kallar jag det PK). Det är inget intellektuellt ohederligt i att påstå det. Väldigt många (äldre) jurister tror jag helt och hållet delar min uppfattning. Gymnasielagen har ställt domstolarna inför oöverstigliga problem.
Okej, tack angående klippet.
Det där med att inte störa länsstyrelsen i sin handläggning tror jag du missbedömer. Myndigheter och dess handläggare får många gånger frågor om status i ärenden, och de har som inkluderad uppgift att svara på frågor om ärendens gång. Det påverkar sannolikt ingenting (det ska inte "störa" någonting) om man frågar var ärendet befinner sig, vad i ärendet som tar tid och om det finns något att säga om när beslut kan förväntas. Varför jag undrar är också då det som du nämner som (spekulativ) orsak om tidsdräkten i fråga för tankarna till ett slags konspirationstänk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gullandsjelp
Lidt information fra Länsstyrelsens diarium
2680-2019-10 Information om inkomna skrivelser
2020-01-09 Personuppgift
Hvem har leveret information?
Länsstyrelsens diarium findes her:
http://diarium.lansstyrelsen.se/
Intressanta frågan är snarare
vad det står, vad för info det är om denna
information om inkomna skrivelser. Och vad handlar skrivelsen från 13 december om?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheChelsea
Özz var väldigt rolig i Valhalla, vilket kunde ses i helgerna om nu någon av de eviga
kverulanterna hade tid för underhållning, vilket härmed betvivlas. Snart fyller dessutom
tråden år ! Få se om den uppnår förskoleåldern !
Fel tråd. Ditt inlägg har inte ett skvatt med denna att göra (och inlägget är nära en parodi på damage control-info). Det du skriver bör postas i Özz-skvallertråden:
(FB) Skvaller om Özz Nujen?