2018-05-02, 21:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet du utrustningen i helikoptern?

Ja, det vet jag.
Citera
2018-05-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vi vet att han inte gjorde det, eftersom han kan spåras via radar.

Han kan däremot ha förflyttat sig under den tid som han varit i u-läge. Men det förefaller högst osannolikt att han skulle ha gjort.
Jag har ju aldrig hört talas om det innan. Men Develi har lagt ut en text tydligen i tråden som beskriver rutten. (?)
Citera
2018-05-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Domen mot Madsen: Bristande trovärdighet blev hans fall

"Domen mot Peter Madsen är 174 sidor lång och redogör för nästan allt som kommit fram under den tolv dagar långa rättegången i Köpenhamn. Med två undantag.

Innehållet i ett vittnesmål som skedde bakom stängda dörrar framgår inte av domen. Dessutom är delar av den rättspsykiatriska utredningen maskerade i den kopia av domen som SVT Nyheter kunde hämta i Köpenhamn på tisdagen."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/domen-mot-madsen-bristande-trovardighet-blev-hans-fall

"SVT Nyheter Skånes reporter Ylva Esping har följt hela rättegången och läst domen som lämnades ut i Köpenhamn under söndagen": https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ylva-esping-analyserar-domen-mot-peter-madsen

Det kan dröja ända tills hösten innan landsretten befattar sig med den här saken.

TACK. Synd att den suveräne Åklagaren lämnar men hans skickliga arbete har banat vägen för att domen kommer att stå sig hela vägen. In i livstids fängelse och med den betungande mental erkläringen kommer han aldrig ut igen.
Citera
2018-05-02, 21:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja det har du rätt i. Nu får man ju inte dyka fritt i KB. Men kanske svårt att kolla var dykare befinner sig.
Det fetade: Det är mycket dyigt på botten. Tror du inte att saltvatten har förstört både mobiler och minneskort vid det här laget?

PS: Minneskortet är som OP revolvern. Jag ser för mitt inre öga minneskortet i magen på en stor fet torsk som än så länge simmar omkring i sundet.

Som mobiltelefon och minneskort kan de vara förstörda, men det är mycket troligt att det fortfarande går att få ut den lagrade datan i dem.
Citera
2018-05-02, 21:10
Medlem
Citat:
Kapten Vladimir har inget med "den här historien" att göra.

PMs älskarinna DK berättade att PM tex kunde ta på sig en kaptensmössa och på skoj bryta på ryska
och presentera sig som Kapten Vladimir som ett exempel på deras rollspel.

Vladimir+ bryta på ryska= blir igenkänningshumor. DK tyckte att PM var rolig.

Hur många sådana roller som PM roar sin älskarinna med vet vi inte.

Vad har du för belägg eller bevis för att PM lekte rollspel även med sitt offer?
Något som han vanligtvis roade älskarinnor och vänner med på skämt.

Har inte skrivit ett enda ord om något rollspel med KW.

Desssutom undrar jag vad som har hänt med dig, du verkar ha övertagit rollen från en numera avstängd skribent och försöker tydligen så tvivel. Kanske har jag fel, men det känns så.
Citera
2018-05-02, 21:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag har ju aldrig hört talas om det innan. Men Develi har lagt ut en text tydligen i tråden som beskriver rutten. (?)

Det är sedan väldigt länge känt ett antal punkter där ubåten skådats, sedan långt innan develi hittade in i tråden. Utifrån dem kan man tänka sig en "rutt", men ubåtens faktiska rutt, som har återskapats via radarinformation, har inte blivit känd vad jag vet, och ubåtens positioner förutom de kända punkterna vet vi inte mycket om.
Senast redigerad av trngw 2018-05-02 kl. 21:27.
Citera
2018-05-02, 21:15
Medlem
Citat:
Mina kvarvarande 4 länkar från 11/8 om det här säger att larmet gick kl 03.39. "Orädde" PM passade på att dyka kl 04.45. (Troligtvis pga att han lyssnade på radion.)
Som jag minns det sökte tre helikoptrar av nordvästra Köge bukt på en halvtimme och flög sedan ut och sökte av sundet. Ett enormt sökområde. Jag tror att du också minns det så här kanske.
Problemet är bara att jag tagit bort länkar efter hand då "sidan inte kan hittas."

Jag tror att väldigt mycket uppgifter om räddningsoperationen kan ha varit felaktiga. Läser man det i tillräckligt många tidningar så tror man ju på det. Och så slår det rot här i tråden (under tiden som artiklar smusslas bort från pressen). Så nu vet jag inte hur räddningsinsatsen gick till exakt (vilket vi trodde att vi visste.) (?)

Här är mina gamla uppgifter om larm och räddningsinsatser:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Här är Develis post med länkar, klicka på nyheder.tv2.dk så ser du rutten.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-05-02, 21:16
Medlem
trngws avatar
Man kan konstatera att "Vladimirs" kaptensmössa inte återfunnits ombord, och låta sig nöjas med som bevis för att något dylikt rollspel inte förekommit. Tänker jag.
Citera
2018-05-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du har visst inte lyssnat alls på vad rättsläkaren hade att säga.
Läs på istället för att komma med "alternativa fakta"!
Fast precis som Remark säger så har ju rättsläkaren konstaterat att KW var vid liv när några av sticken utdelades. Har du tillgång till uppgifter där hon tar tillbaka det?
Citera
2018-05-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu har domaren konstaterat att han var intresserad bl.a. av mord, tortyr och pålning vilket också Kim de facto utsattes för.
Var det ett svar på mitt inlägg?

Pålning är något annat. Det var en grym avrättningsmetod som Svenskarna utsatte oss Östdanskar här nere för under Snapphanekriget. (Vi har inte förlåtit dem än.) Samt greve Vlad III Dracula – (1430 –1476) kallades också Vlad Tepes ...samt för pålsspetsaren. På 1400-talet utsatte han fiender och undersåtar, män,kvinnor och barn för det här. 100-tals dog.

Det PM utsatt sitt offer för kallas för Piquerism. Pikering som GW försvenskade det till.
Men det stämmer att PM hade tecknade filmer där kvinnor pålades.

https://en.wikipedia.org/wiki/Piquerism
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-02 kl. 21:25.
Citera
2018-05-02, 21:22
Medlem
Citat:
Bevis? Belägg?

Har du inte följt rättegången och lyssnat på Åklagarens indiciebevisning? Rätten har det och dom är helt eniga med Åklagaren. Därav domen som också är tydlig.

Jag behöver vare sig bevisa eller belägga, det har Åklagaren redan gjort och rätten har fattat sitt beslut. Han är dömd till livstids fängelse. En dom jag är övertygad inte kommer att förändras oavsett om han så överklagar till högsta instans.
Citera
2018-05-02, 21:26
Medlem
Citat:
Var det ett svar på mitt inlägg?

Pålning är något annat. Det var en grym avrättningsmetod som Svenskarna utsatte oss Östdanskar här nere för under Snapphanekriget. (Vi har inte förlåtit dem än.) Samt greve Vlad III Dracula – (1430 –1476) kallades också Vlad Tepes ...samt för pålsspetsaren. På 1400-talet utsatte han fiender,undersåtar, män,kvinnor och barn för det här.

Det PM utsatt sitt offer för kallas för Piquerism. Pikering som GW försvenskade det till.
Men det stämmer att PM hade tecknade filmer där kvinnor pålades.

https://en.wikipedia.org/wiki/Piquerism

Varför tror du PM spetsade sina 50 cm långa skruvmejslar som han tog med sig på Nautilus? Medelst dom nådde han via vaginan ända upp i hennes bukhåla. Det var vad han gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in