Citat:
Mina kvarvarande 4 länkar från 11/8 om det här säger att larmet gick kl 03.39. "Orädde" PM passade på att dyka kl 04.45. (Troligtvis pga att han lyssnade på radion.)Ja, det är lite lustigt att inte helikoptern hittade PM ganska omgående med tanke på att de verkligen borde haft kontakt och kunnat få information från radarövervakningen, att kolla okända fartyg borde vara allra första uppgiften, eftersom det går så snabbt.
Det är ju också väldigt konstigt om de inte har värmekamera ombord på en räddningshelikopter, den borde också kunnat ge en ganska snabb överblick.
Man har normalt sett alltid på VHF'n när man är ute, så ja, PM borde ha hört i stort sett direkt när sökningarna började. I detta fallet borde han ju varit extra noga med att ha radiobevakning, eftersom han helt säkert ville ha koll och inte bli hittad.
Det är ju också väldigt konstigt om de inte har värmekamera ombord på en räddningshelikopter, den borde också kunnat ge en ganska snabb överblick.
Man har normalt sett alltid på VHF'n när man är ute, så ja, PM borde ha hört i stort sett direkt när sökningarna började. I detta fallet borde han ju varit extra noga med att ha radiobevakning, eftersom han helt säkert ville ha koll och inte bli hittad.
Som jag minns det sökte tre helikoptrar av nordvästra Köge bukt på en halvtimme och flög sedan ut och sökte av sundet. Ett enormt sökområde. Jag tror att du också minns det så här kanske.
Problemet är bara att jag tagit bort länkar efter hand då "sidan inte kan hittas."
Jag tror att väldigt mycket uppgifter om räddningsoperationen kan ha varit felaktiga. Läser man det i tillräckligt många tidningar så tror man ju på det. Och så slår det rot här i tråden (under tiden som artiklar smusslas bort från pressen). Så nu vet jag inte hur räddningsinsatsen gick till exakt (vilket vi trodde att vi visste.) (?)
Men, du har hajat läget hehe
) Kan göra det, även om det kräver en hel del arbete, men vill gärna ha alla detaljer i domen så fort som möjligt.