2018-05-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, det är lite lustigt att inte helikoptern hittade PM ganska omgående med tanke på att de verkligen borde haft kontakt och kunnat få information från radarövervakningen, att kolla okända fartyg borde vara allra första uppgiften, eftersom det går så snabbt.

Det är ju också väldigt konstigt om de inte har värmekamera ombord på en räddningshelikopter, den borde också kunnat ge en ganska snabb överblick.

Man har normalt sett alltid på VHF'n när man är ute, så ja, PM borde ha hört i stort sett direkt när sökningarna började. I detta fallet borde han ju varit extra noga med att ha radiobevakning, eftersom han helt säkert ville ha koll och inte bli hittad.
Mina kvarvarande 4 länkar från 11/8 om det här säger att larmet gick kl 03.39. "Orädde" PM passade på att dyka kl 04.45. (Troligtvis pga att han lyssnade på radion.)
Som jag minns det sökte tre helikoptrar av nordvästra Köge bukt på en halvtimme och flög sedan ut och sökte av sundet. Ett enormt sökområde. Jag tror att du också minns det så här kanske.
Problemet är bara att jag tagit bort länkar efter hand då "sidan inte kan hittas."

Jag tror att väldigt mycket uppgifter om räddningsoperationen kan ha varit felaktiga. Läser man det i tillräckligt många tidningar så tror man ju på det. Och så slår det rot här i tråden (under tiden som artiklar smusslas bort från pressen). Så nu vet jag inte hur räddningsinsatsen gick till exakt (vilket vi trodde att vi visste.) (?)
Citera
2018-05-02, 20:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Hahahaha, tack, tror jag tolkar det som en komplimang som är fylld av ironi och humor. Men, du har hajat läget hehe

Fick svar snabbt, får väl "blot maile tilbage".

Så här fungerar det där:

Hej xxxxx!

Jeg kan meddele dig at dommen er på 174 sider. Der skal betales et retsgebyr på D.kr. 175, før udlevering af dommen.

Dommen kan desværre ikke sendes digitalt til udlandet, hvorfor denne enten kan afhentes her på domhuset, eller sendes med almindelig post.

Ønskes dommen tilsendt eller afhentet må du blot maile tilbage.

God dag.

Med venlig hilsen

Helle Sørensen

Kontorfuldmægtig

Københavns Byret

Info-centret

Domhuset, Nytorv

1450 København K.

H +45 9968 7000

D +45 9968 7051

@ helso@domstol.dk

www.københavnsbyret.dk

Ok!

Men det finns väl någon dansk här i gruppen, vi får skramla till denne som beställer domen digitalt!
Fast det borde väl inte ta allt för lång tid innan någon dansk lägger upp den någonstans. Bara å börja leta
Citera
2018-05-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har säkert ingenting med någon ryss att göra. Vad jag TROR så är det en förlängning av namnet Vlad Tepes "pålspetsaren", som i filmvärlden kallas Dracula pga sin blodtörstighet och som spetsade de han inte gillade på pålar...och jag TROR att denne grymma jävel var en förebild för PM. Även om kanske ingen annan i hans sjuka omvärld begrep det.
Alternativ: Vladimir är ett väldigt vanligt namn på ryssar. Igenkänningshumor kallas det.
Citera
2018-05-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är ju en arbetsoverall med fickor. Kanske det var praktiskt med bra- att- ha- grejer i sina fickor.
Snöre, små verktyg etc. och en påse starka mint tuggummi.(?)

EDIT: Med tanke på att han tillbringade mycket tid på alla fyra. Knä och armbågar.

Jo, iofs. Ett arbetsplagg var väl inte fel.

Usch, det är sällan jag stöter på människor som är mindre kräsmagade än jag själv.

Just den ultimata sexuella aspekten har jag inte reflekterat över. Jo, det bör finnas ett enkelt skäl till att knän och armbågar var blodiga.

Du har en poäng.

Det föregick väl nåt samlagsliknande. Jag vägrar kalla det samlag.
Citera
2018-05-02, 20:12
Medlem
Citat:
Jag har ingen scanner alls. Om jag beställer domen hade jag tänkt fota av sidorna.
Var därför jag undrade om det var en idiotisk idé? (typ, att alla slår sig för pannan o tänker herregud så korkat. ) Kan göra det, även om det kräver en hel del arbete, men vill gärna ha alla detaljer i domen så fort som möjligt.
Som svensk kan man väl få ha lite svårt att förstå... Du kan ju åtminstone fråga, om de kan tänka sig att skicka domen på ett USB-minne eller en CD-skiva. Danska journalister får säkert ut den i denna form. Om det sedan är bilder tagna på en pappersutskrift, får man kanske stå ut med (som i Arboga-fallet), men du skulle spara en massa arbete.
Citera
2018-05-02, 20:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursäkta om jag avbryter i era intressanta diskussioner om när Slaktar-Madsen utförde sitt dåd, jag återkommer senare gärna till det.

Skulle så gärna vilja lösa den praktiska delen med att vi får tillgång till den skrivna domen.
Jag skulle själv kunna beställa och betala för att få domen hemskickad, men har ingen möjlighet till att scanna in sidorna. Min tanke var då att fota av alla sidor och lägga upp så att alla som vill kan ladda ner den.

Undrar då om detta kanske är ett imbecillt-helt-otekniskt-feltänk och ett idiot-evighetsarbete till ingen nytta? Varna mig gärna i så fall

Och, är det någon som vet något bättre alternativ att fixa detta på? Eller, om den ändå, så småningom troligtvis kommer att kunna laddas ner någonstans?

Att fota blir ju ett evighetsjobb. Vi är nog många som kan scanna in den. Jag kan ordna det i alla fall.
Citera
2018-05-02, 20:19
Medlem
Citat:
Alternativ: Vladimir är ett väldigt vanligt namn på ryssar. Igenkänningshumor kallas det.

Förklara vad som är humoristiskt i den här historien. Han kunde ha kallar sig Ivan också (Tsaren "Ivan den förskräcklige").

Men PM var ju förtjust i tanken på att spetsa en kvinna, vilket han också gjorde. Inte konstigt då att tycka att just Vlad(imir) var ett passande namn.
Senast redigerad av zilvereko 2018-05-02 kl. 20:22.
Citera
2018-05-02, 20:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Mina kvarvarande 4 länkar från 11/8 om det här säger att larmet gick kl 03.39. "Orädde" PM passade på att dyka kl 04.45. (Troligtvis pga att han lyssnade på radion.)
Som jag minns det sökte tre helikoptrar av nordvästra Köge bukt på en halvtimme och flög sedan ut och sökte av sundet. Ett enormt sökområde. Jag tror att du också minns det så här kanske.
Problemet är bara att jag tagit bort länkar efter hand då "sidan inte kan hittas."

Jag tror att väldigt mycket uppgifter om räddningsoperationen kan ha varit felaktiga. Läser man det i tillräckligt många tidningar så tror man ju på det. Och så slår det rot här i tråden (under tiden som artiklar smusslas bort från pressen). Så nu vet jag inte hur räddningsinsatsen gick till exakt (vilket vi trodde att vi visste.) (?)

Det var en massa olika uppgifter om när larmet gick inledningsvis i detta fallet. Jag vill minnas att det hela mynnade ut i att den korrekta uppgiften var att KW's pojkvän larmade sjöräddningen ca 0230, som då genast drog igång en sökoperation, men det kan hända att jag minns fel och det var 0339. Det första stället de kollade på var runt middelgrundsfort då det var en känd dykplats för PM, men sedan så var tydligen Köge bukt ett av de första områden de kollade. Jag förstod inte varför de så snabbt gav sig av just dit, men förmodligen var även det ett känt område för PM, och när de väl kollat runt Middelgrundsfort så är det ju ganska raka spåret ner dit för en helikopter. De ser antagligen hela farledens bredd på en överflygning ner dit, så de hamnar där i princip direkt om de går söderut.

Hur man än vrider och vänder på det, så hittade de honom i alla fall inte under natten. Så han måste dykt innan helikoptern kom i närheten av honom.
Citera
2018-05-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jo, iofs. Ett arbetsplagg var väl inte fel.

Usch, det är sällan jag stöter på människor som är mindre kräsmagade än jag själv.

Just den ultimata sexuella aspekten har jag inte reflekterat över. Jo, det bör finnas ett enkelt skäl till att knän och armbågar var blodiga.

Du har en poäng.

Det föregick väl nåt samlagsliknande. Jag vägrar kalla det samlag.
Det tror jag inte nödvändigtvis (går absolut inte att utesluta dock. Men borde de inte funnit DNA från PM då på offret? De har ju uteslutit vaginal våldtäkt iallafall.)
Jag tänker mig att PM stått på knä och gått ner på armbågar för att hålla videokameran stadigt för att få bra närbilder (film). Uch,ja man kan nog föreställa sig allt möjligt.

Med tanke på att PM blir frustrerad när han inte hittar verktyg samt att han vill ha ordning på grejerna (det var trångt och bökigt på Ubåten) Så tror jag att han hade allt möjligt nära för att slippa springa upp och hämta grejer stup i kvarten. Annars hade det definitivt varit mest praktiskt att vara naken och duscha av sig då och då. Säkerligen varmt och svettigt och grisigt nere i Ubåten.
Citera
2018-05-02, 20:29
Medlem
Citat:

Nu har domaren konstaterat att han var intresserad bl.a. av mord, tortyr och pålning vilket också Kim de facto utsattes för.
Citera
2018-05-02, 20:30
Medlem
Citat:
Även om man vet hur en psykopat och sexualsadist fungerar så är det Madsen gjort så obeskrivligt vidrigt så att "obegripligt" räcker liksom inte till när man ska försöka beskriva denna vedervärdiga ondska och hans extremt sjuka drifter. Skrev tidigare vad jag tänker på när det gäller Madsen: Barbariskt, Blodtörstig, Sexuell Kannibalism. Det finns liksom inga gränser på det vidriga.

FY FAN!, instämmer jag helt i. Han är en Djävulens värsta avkomma.

En avart av människa.
Lägre stående än djuren. Rovdjuren dödar ju i alla fall för att få mat.
Det gör inte Rovdjurs-Madsen. Han torterar och dödar för sina lustars skull.
Givet en krass analys av en så fasansfullt grym människa, tycker jag det mest obegripliga är att han debuterat så sent. Hans tidigare kvinnor tycks ju inte ha sett prov på detta rovdjursbeteende. Har han som BTK lyckats härbärgera dessa krafter genom övningar på egen hand i ubåten, eller finns det oupptäckta fall (att det här fallet blev uppklarat är en otrolig polisiär bedrift, så han kan ha kommit undan tidigare) ?
Citera
2018-05-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det var en massa olika uppgifter om när larmet gick inledningsvis i detta fallet. Jag vill minnas att det hela mynnade ut i att den korrekta uppgiften var att KW's pojkvän larmade sjöräddningen ca 0230, som då genast drog igång en sökoperation, men det kan hända att jag minns fel och det var 0339. Det första stället de kollade på var runt middelgrundsfort då det var en känd dykplats för PM, men sedan så var tydligen Köge bukt ett av de första områden de kollade. Jag förstod inte varför de så snabbt gav sig av just dit, men förmodligen var även det ett känt område för PM, och när de väl kollat runt Middelgrundsfort så är det ju ganska raka spåret ner dit för en helikopter. De ser antagligen hela farledens bredd på en överflygning ner dit, så de hamnar där i princip direkt om de går söderut.

Hur man än vrider och vänder på det, så hittade de honom i alla fall inte under natten. Så han måste dykt innan helikoptern kom i närheten av honom.
De borde funnit honom. Det är ju bara ett par minuters flygväg till Köge Bukt från Middelgrundsfortet.
PM brukade hålla till i nordvästra Köge bukten och dyka. Så skumt.

Varför har de inte släppt den fullständigt kartlagda Ubåtsrutten? Ubåtsrutten kliar på hjärnan ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in