2018-05-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Fyfan vad dåligt han skriver. Det är ju knappt läsbart. Är hans output i skrift en direkt representation av hans intellekt så förstår jag om han är bitter.

Som jag skrev tidigare, det finns tecken på att han på riktigt har mentala problem. Han skriver oerhört märkligt och lite osammanhängande.
2018-05-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Nej, USA kommer inte att bomba oss eftersom det kommer antagligen att vara värre ställt med USA när vi börjar slänga ut folk.

USA är en tickande bomb.

Jag har en teori om att landet kommer att delas. Bortsett från Californien är väl de flesta välmående stater rätt så dominerade av europeiska ättlingar? Californien kommer sedan, om landet delas, att förfalla också. Det ger sig nästan automatiskt med tanke på närheten till Mexico och den stora andelen politiskt korrekta.
2018-05-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4cR1II3n
Nja, att majoriteten skulle ha asiatiska fruar stämmer inte (även om jag själv ironiskt nog tillhör den kategorin), däremot är det vanligare här än i södra Sverige kan jag tänka mig. Dock så är det stor skillnad på att frivilligt ta hit flitiga östasiater som arbetar och gör rätt för sig och fylla landet med MENA som nästan ingen egentligen vill ha att göra med. Utseendet på halvasiater varierar mycket, vissa ser mer västerländska ut med lite finsksamiska drag.

Oavsett så är inte östasiater något större hot mot vare sig vår kultur eller välfärd, jag skulle knappt ha några problem alls med vår invandring om den enbart bestod av folk därifrån (förutsatt en jämn könsfördelning eller övervikt av kvinnor). Tvärtom så föredrar jag mycket med deras konservativa kultur över progressivt genustrams, så en mix av den svenska och östasiatiska våre win-win i min bok. Självklart så tycker jag att man bör bevara den svenska särarten, men alla kommer inte heller att "rasblanda".

Flyktingarna kommer inte stanna här i någon större utsträcking, över 95% av dom flyttar söderut när de får uppehållstillstånd. Skulle dock föredra att det gällde 100% av de som inte skaffar en egen försörjning dock, men vi får nog ge det några år innan den bidragskranen stängs.
Om du föredrar asiatisk kultur, varför flyttar du inte dit och omger dig av dem istället för att ta dem hit.
Någon win win siuation är det inte
"In general, mixed-race people have more health problems. A study by J. Richard Udry notes:
"A new study that involved surveying 90,000 adolescent U.S. students showed that those who considered themselves to be of mixed race were more likely than others to suffer from depression, substance abuse, sleep problems and various aches and pains."
Eftersom du var lat/kräsen så var det någon svensk tjej som var tvungen att åka till Gambia och importera.
2018-05-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Rösta på AFS i valet 2018!!

Nej, det blir en bortkastad röst eftersom de inte kommer över 4%. Vi har inte råd med sådana experiment i detta läge. Det enda som kan göra skillnad i frågan detta val är SD. Det finns inget annat alternativ som kommer att kunna göra skillnad. Alla som vill ha stopp på immigrationstsunamin men inte röstar på SD kastar bort sin röst och hjälper sjuklövern.
Senast redigerad av Varglig 2018-05-02 kl. 19:55.
2018-05-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det där är ju skitprat. Svenskarna var svear och götar och inga d-a invandrare som ramlade in här hela tiden. Framförallt var alla vita fram till 1970-talet.

Det kom hit lite tyskar och några hundra valloner och detta var spritt över en massa år. Är det denna "immigration" du tänker på? Det var ju ingenting.

Som sagt jag vederlade påståendet i fråga. Tycker alltså som du. Men jag vet att det är lätt att missa diskussioners riktning på Flashback.
2018-05-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnieWithRPG
Vette faan, kanske vi borde köra hold-on på hela flashbakkk fram till vi återupplever den lågkonjuktur jag var med om 1993 som 15 åring när det mittiallt inte fanns några sommarjobb at all, och lägenheterna 150 meter från vår villa sattes i s.k förvar.. tung tung lågkonjuktur.

Först då går det att börja rita med nå mer radikala penseldrag... se så comsi comsi lågkonjuktur...

Eftersom jag som du med viss bävan minns den tiden så har jag samma oro. Om en sådan lågkonjunktur kommer då kan saker rasa djävligt fort. Tänk bara om kommuner som Malmö, Botkyrka och Södertälje blir tvungna att klara sig själva... Med den befolkningssammansättningen, och ett kommunalval. Vad som helst kan det bli av det när folk knappt har råd med mat...
2018-05-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Nej, USA kommer inte att bomba oss eftersom det kommer antagligen att vara värre ställt med USA när vi börjar slänga ut folk.

USA är en tickande bomb.

Det är väl ingen som förnekar att bastarder är tillräckligt smarta för att flyga och släppa bomber eller manövrera drönare efter kartor som judarna ritat upp?

Du saknar förmåga till strategiskt tänkande märker man...

/Johan
2018-05-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Vad är det för skillnad på afghan och asiat, rakt kolsvart hår mörka ögon.

Afghaner är ju asiater
2018-05-02, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Eftersom jag som du med viss bävan minns den tiden så har jag samma oro. Om en sådan lågkonjunktur kommer då kan saker rasa djävligt fort. Tänk bara om kommuner som Malmö, Botkyrka och Södertälje blir tvungna att klara sig själva... Med den befolkningssammansättningen, och ett kommunalval. Vad som helst kan det bli av det när folk knappt har råd med mat...

Bildt sänkte a-kassan från 100 procent till typ 70 procent. Gick att köpa villor i min kommun för 350 000-550 000 då, nu kostar dom 4,2 mill.

Jag tror tyvärr vi är 3-4 resor värre ut nu. Det sämsta man kan ha en bit in på 20-talet är just fastigheter. I stort sett det enda som kommer att gå att beskatta då.

Husbil + portugal blir nog medicinen för hundratusentals svenskar.
2018-05-02, 20:06
Medlem
Citat:
Bildt sänkte a-kassan från 100 procent till typ 70 procent. Gick att köpa villor i min kommun för 350 000-550 000 då, nu kostar dom 4,2 mill.

Jag tror tyvärr vi är 3-4 resor värre ut nu. Det sämsta man kan ha en bit in på 20-talet är just fastigheter. I stort sett det enda som kommer att gå att beskatta då.

Husbil + portugal blir nog medicinen för hundratusentals svenskar.

Hmm... intressant tanke. Man kan också tänka sig att bostad och mark kan vara det bästa man kan äga när allt går åt pipan. Att äga reella saker är sällan dåligt i en lågkonkjunktur när pengar och värdepapper sjunker i värde.
2018-05-02, 20:11
Medlem
Citat:

Vad är anledningen till villaprisernas uppgång?
2018-05-02, 20:12
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Hur faan har du Glenn av alla människor fått för sig detta mittiallt? Ingen som kapat ditt konto eller så?

Detta är Glenns presssekretare.
Glenn meddelar att han står kvar vid sina tidigare uttalanden gällande AFS och huruvida partiet är Sveriges räddning.

Citat:
”Rösta på AFS! AFS in till döden”
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-02 kl. 20:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in