2020-01-23, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Du verkar förstå vad det är som pågår i Sverige. Sedan är jag inte säker på om just dessa siffror stämmer, fast demografin i Sverige kommer att ändras väldigt snabbt framöver. Svenskar kommer att bli en minoritet, det råder ingen tvekan om den saken. Fast det återstår att se, hur lång tid det tar.

Antingen så görs det en jävulsk reträtt i närtid, mest troligt i samband med att regeringen spricker i april när LAS skall förhandlas.

Då måste Ulf iscensätta den hårdaste migrationspolitik sen Ingvar Carlsson/Anna-Greta Leijon införde Lucia beslutet -88.

Om han inte gör det å kokta grodans politik fortsätter även in i lågkonjuktur så har vi inte ens ett land i slutet av 20-talet.

Att plocka in +120k analfabeter varje år är direkt systemhotande. Det är hänsynslöst mot oss Svenskar och i förlängningen mot våra grannländer.

Jag är förvånad att EU och våra grannländer inte markerar hårdare mot Sverige.

Sammanfattningsvis: Vi kommer få en lucka nu i år när LAS spricker med stor stor sannolikhet.

Hoppas vi använder den. Annars är det refräng och lights out som gäller.
Senast redigerad av antisocial666 2020-01-23 kl. 20:13.
2020-01-23, 20:40
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Antingen så görs det en jävulsk reträtt i närtid, mest troligt i samband med att regeringen spricker i april när LAS skall förhandlas.

Då måste Ulf iscensätta den hårdaste migrationspolitik sen Ingvar Carlsson/Anna-Greta Leijon införde Lucia beslutet -88.

Om han inte gör det å kokta grodans politik fortsätter även in i lågkonjuktur så har vi inte ens ett land i slutet av 20-talet.

Att plocka in +120k analfabeter varje år är direkt systemhotande. Det är hänsynslöst mot oss Svenskar och i förlängningen mot våra grannländer.

Jag är förvånad att EU och våra grannländer inte markerar hårdare mot Sverige.

Sammanfattningsvis: Vi kommer få en lucka nu i år när LAS spricker med stor stor sannolikhet.

Hoppas vi använder den. Annars är det refräng och lights out som gäller.

Det låter inte helt långsökt. Du har en poäng där.
2020-01-23, 21:45
Bannlyst
När blir svenskar en minoritet?
Svar: 2040-2050.

Källa: Studier från England Reportage om Islam.
2020-01-23, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kronor1998
När blir svenskar en minoritet?
Svar: 2040-2050.

Källa: Studier från England Reportage om Islam.

Vilken partystarter.....

Nä men det ser ju stabilt ut detta. Om 20 år hasar man alltså omkring med filtkläder/AK och en hatt här i Sverige....

Kvinnorna fick ta bort alla piercingar och starta om i sängkammaren istället.

Kanske värt det, sharia har absolut sina fördelar. Indeed.
Senast redigerad av antisocial666 2020-01-23 kl. 22:15.
2020-01-24, 03:20
Medlem
I de flesta inlägg verkar detta beskrivas som ett problem. Varför?
2020-01-24, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crazycat47
I de flesta inlägg verkar detta beskrivas som ett problem. Varför?

varför? Jag vill inte se skägg barn överallt.. dem kan åka hem till bergen igen istället. Dem luktar curry och vill inte anspassa sig till svenska samhället och landets lagar.
2020-01-25, 15:15
Medlem
Citat:
varför? Jag vill inte se skägg barn överallt..
Barn har sällan skägg och om de nu har skägg: varför är det jobbigt att se det? Har du något emot andras skägg också?
Citat:
dem kan åka hem till bergen igen istället.
Du vet ju inte om de kommit från ett berg eller inte.
Citat:
Dem luktar curry

Allergisk mot curry?
Citat:
och vill inte anspassa sig till svenska samhället och landets lagar.
Är detta något de sagt till dig?

Föresten, av ren nyfikenhet:
Hur väl har du anpassat dig till detta lands migrationslagar som beskriver människors rätt till att söka asyl?

En annan sak, läste att du själv inte definierar dig själv som helsvensk:
Citat:
Själv är jag en sådan så kallad ras blandning, är inte ens svensk överhuvudtaget men är nordisk iaf.
Behöver inte gå in på detalj vilket land från norden.
(FB) Bara jag som tycker det blivit för mkt?

Tycker du alltså att du själv inte vill anpassa dig till svenska samhället och landets lagar, att du luktar curry och borde åka hem till bergen? Och var du skäggig som barn?

Citat:
Blir bemött med rassism dagligen. Inte för jag bryr mig.
Men så är de bara...

Det är verkligen tråkigt att andra har fördomar om en. Jag hoppas du kan tänka på det nästa gång du har en fördom om någon annan.
Senast redigerad av Crazycat47 2020-01-25 kl. 15:34.
2020-02-01, 07:17
Medlem
FedupFlorences avatar
Så hur ser det ut med våra nya svenskar? Under 2019 toppade nya göteborgare på gossarnas sida med nya Elias följt av... Mohamed! Yey, grattis till oss.

Citat:
Mohamed, som alltså var näst vanligaste pojknamnet i Göteborg 2019, återfinns först på 29:e plats på Sverigetoppen.

https://www.gp.se/nyheter/västsverig...019-1.23356988

Enligt mig är även plats 29 på tok för frekvent. Och förutom att muslimerna är för många, vad är det med dem? Varför ska i princip alla heta Mohammed? Vad är liksom meningen med förnamn?
2020-02-03, 06:05
Medlem
maxorrs avatar
Att bli minoritet i sitt eget land | Nilssons perspektiv

https://www.youtube.com/watch?v=qZ8Iv2SRBP4
2020-02-03, 11:06
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Kollar man hos SCB hos de top 10 vanligaste namnen på nyfödda killar och flickor så är det en väldigt övervägande stor del av svenska namn.
Nu finns det ett väldigt stort problem i ditt sätt att fundera på frågan, och det handlar över fördelningen över namn. Ett ganska litet antal namn utgör en stor del av alla namn som ges. Exempelvis är William tio gånger så vanligt som Linus trots att bägge namnen känns väldigt "svenska". Och namn ges i hög omfattning enligt nationella/etniska mönster. Det betyder att vi skulle kunna ha en stor mängd invandrare i ett land men eftersom de kommer från länder med andra traditioner vad gäller namn så kommer de aldrig hamna på någon typ av topplista.

Låt oss som exempel anta att vi har 50 procent etniska svenskar i landet, därefter 5 procent finnar, 5 procent syrier, 5 procent somalier etc. Alla ges typiska etniska namn, att fördelningen av namn är lika och att endast 10 namn per etnicitet används.

Då skulle vi få följande lista över namn på nyfödda:
5 procent Erik
5 procent Anders
5 procent Johan
5 procent Anna
5 procent Elisabeth
etc

Därutöver skulle vi ha följande:
0,5 procent Abban
0,5 procent Siri
0,5 procent Mohammed
0,5 procent Aylin
0,5 procent Mira
etc

Ser man nu på en topplista över namn skulle det vara lätt att sluta sig till att andelen utlandsfödda är väldigt låg. Men detta beror endast på den mycket större variationen som finns i deras namn, inte på att utgör en liten del av befolkningen.

Sedan finns det två saker till, många "klassiska" svenska namn är bibliska, och som vi vet är kristendomen spridd över hela världen. Det finns många David, Adam, John, Hanna, Isak etc som vi normalt sett förknippar med svenskar men som lika gärna kan bäras av någon som är blåneger.

För att ge dig ett väldigt tydligt bevis på vad jag menar:
Sveriges vanligaste pojknamn på nyfödda 2018 var William med 846 namngivna. Mohammed som är lite av schablonnamnet på en utlänning gavs till 108 personer. Det betyder att Mohammed endast gavs till 12 procent så många som fick namnet William. Men vi vet att andelen utlänningar (första och andra generationen) i Sverige är cirka 30 procent.
2020-02-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Nu finns det ett väldigt stort problem i ditt sätt att fundera på frågan, och det handlar över fördelningen över namn. Ett ganska litet antal namn utgör en stor del av alla namn som ges. Exempelvis är William tio gånger så vanligt som Linus trots att bägge namnen känns väldigt "svenska". Och namn ges i hög omfattning enligt nationella/etniska mönster. Det betyder att vi skulle kunna ha en stor mängd invandrare i ett land men eftersom de kommer från länder med andra traditioner vad gäller namn så kommer de aldrig hamna på någon typ av topplista.

Låt oss som exempel anta att vi har 50 procent etniska svenskar i landet, därefter 5 procent finnar, 5 procent syrier, 5 procent somalier etc. Alla ges typiska etniska namn, att fördelningen av namn är lika och att endast 10 namn per etnicitet används.

Då skulle vi få följande lista över namn på nyfödda:
5 procent Erik
5 procent Anders
5 procent Johan
5 procent Anna
5 procent Elisabeth
etc

Därutöver skulle vi ha följande:
0,5 procent Abban
0,5 procent Siri
0,5 procent Mohammed
0,5 procent Aylin
0,5 procent Mira
etc

Ser man nu på en topplista över namn skulle det vara lätt att sluta sig till att andelen utlandsfödda är väldigt låg. Men detta beror endast på den mycket större variationen som finns i deras namn, inte på att utgör en liten del av befolkningen.

Sedan finns det två saker till, många "klassiska" svenska namn är bibliska, och som vi vet är kristendomen spridd över hela världen. Det finns många David, Adam, John, Hanna, Isak etc som vi normalt sett förknippar med svenskar men som lika gärna kan bäras av någon som är blåneger.

För att ge dig ett väldigt tydligt bevis på vad jag menar:
Sveriges vanligaste pojknamn på nyfödda 2018 var William med 846 namngivna. Mohammed som är lite av schablonnamnet på en utlänning gavs till 108 personer. Det betyder att Mohammed endast gavs till 12 procent så många som fick namnet William. Men vi vet att andelen utlänningar (första och andra generationen) i Sverige är cirka 30 procent.

Resonligt argument, men vad jag diskuterade var antalet svenskfödda somalier/araber föder barn. De jag talade med menade att enbart för de föder cirka 5 barn per kvinna i sina hemländer så skall deras svenskfödda barn göra samma i Sverige, vilket jag menar att vi inte kan veta säkert eftersom inget talar för det samt det är för tidigt för att avgöra då de flesta av dessa är födda på 90talet och har inte hunnit skaffa barn än.

Jag anser liksom de att hög invandring är ett problem av många orsaker och har förespråkat total stopp på invandringen i ca 10 år. Men jag anser man skall förhålla sig till de siffror som finns och inte köra på samma stil som vänstern gör, för då tappar man trovärdighet och besudlar de som önskar diskutera frågan seriöst.
2020-02-03, 11:21
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Säker sa jag aldrig. Jag sa att de inte verkar följa trenden, samtidigt som jag sa det är för tidigt att säga varken eller. Var vänlig läs mina inlägg i dess helhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Att ens påstå att de "verkar" föda mindre barn i Sverige, är ett rätt så djärvt uttalande. Särskilt när man inte har statistik som kan verifiera detta. Förstår du min poäng?

Det låter på dig som om att du ursäktar folkutbytet i Sverige. Dina inlägg ger det intrycket i alla fall.
Jag blev själv upplyst i detta. Det är sant att vi inte vet hur många barn kvinnor från Somalia föder, men ser vi på Norge så låg de betydligt högre än medelvärdet. Lyckas inte hitta inlägget här på Flashback men tror det var cirka 3,5 barn per kvinna, eller dubbla värdet gentemot den infödda befolkningen. Men liknande välfärdssystem finns det ingenting som idag tyder på att de skulle bete sig annorlunda här i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in