Citat:
Ursprungligen postat av
Belavia
Verkar svårt att få tag i god/tillförlitlig statistik gällande detta.
Finns bra statistik gällande andra kriterier, tex andel svenskar i åldersgruppen 15-44 år. En läsning som är riktigt skrämmande.
I den åldersgruppen (15-44) är etniska svenskar snart i minoritet t.o.m i "normala" städer såsom Västerås och Helsingborg, där 40 resp 50% har utländsk bakgrund. Då är ändå inte kriterierna för vem som är svensk särskilt snävt satta, i vissa fall krävs bara en inrikes född förälder..
Vi vet att Svenska kvinnor inte är långt ifrån att bara föda 1.5 barn/kvinna. Medan kvinnor med annan bakgrund är betydligt gladare i att klämma ur sig ungar!
Om vi tittar vi på nyfödda i hela Sverige år 2019, är då detta år möjligen speciellt i det att nyfödda i Sverige (för första gången) till övervägande del har utländsk bakgrund?
Med andra ord - Var 2018 det sista året där majoriteten av nyfödda bebisar hade etnisk svensk bakgrund?
Ja, vad tror ni, är 2019 unikt som ett slags "brytningsår" i den bemärkelsen som jag elaborerar kring ovan?
Citat:
Ursprungligen postat av
KneeTop
Usch får ångest när jag läser din trådstart.
Här har du lite otäcka siffror, dom har ett par år på nacken men redan då såg det illa ut.
https://sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_demografi
Som svar på din fråga, jag vet inte och orkar inte forska i det.

Något som ni båda kan göra för att förbättra statistiken är att knulla och reproducera. Det är det enda man kan göra för att motverka denna negativa demografiska utveckling, så enkelt är det. Dessutom mjölkar ni automatiskt staten på barnbidrag och andra avgifter när ni skaffar barn, vilket gör att staten tvingas fördela mer pengar även till etniska svenskar, vilket är bra. Nu kanske ni redan har barn, men denna uppmaning gäller alla etniska svenskar och inte enbart er.
Jag är, precis som ni, orolig över utvecklingen och därför är det viktigt att vi fokuserar på lösningen.
Jag har själv inga barn i nuläget, men detta är givetvis också mitt ansvar. Därför planerar jag att skaffa barn inom en inte alltför avlägsen framtid, kanske ett par år, kanske lite längre. I nuläget har jag inte ens en partner, så jag får ju börja med det.
Oavsett om jag flyttar till ett annat land i framtiden eller stannar kvar i Sverige så är barn en bra investering för framtiden och något att älska och glädjas åt. Så mina planer på barn är inte avhängigt ett liv i just Sverige.