2019-05-03, 11:49
Jag prova göra Roslings test på nätet. Det där där en apa ska vara duktigare. Fick väldigt mycket rätt. Var nog 80-90%. Det var bara att välja de mest positiva svaren. Så på det viset tycker jag det var riggat. Vem som helst kan ju lägga in lite skrämmande fakta i frågorna, vilket Rosling undvikit.. T ex kommer något land med stor befolkning att snart bli obeboeligt. Svaret är ja. Yemen har snart inget grundvatten alls kvar. Utrotandet av arter O s v. Så på det viset tycker jag Rosling känns lite falsk. Vinklar man det så kan man ju välja som jag upplevt Rosling gör, bara peka på positiva fakta men det är inte neutralt. Utan lite av tunnelseende o klämkäckt tycker jag.
2019-05-04, 13:07
Medlem
Belavias avatar
Är 2019 ett "brytningsår" då etniska svenskar är i minoritet bland nyfödda i Sverige?

Verkar svårt att få tag i god/tillförlitlig statistik gällande detta.

Finns bra statistik gällande andra kriterier, tex andel svenskar i åldersgruppen 15-44 år. En läsning som är riktigt skrämmande.

I den åldersgruppen (15-44) är etniska svenskar snart i minoritet t.o.m i "normala" städer såsom Västerås och Helsingborg, där 40 resp 50% har utländsk bakgrund. Då är ändå inte kriterierna för vem som är svensk särskilt snävt satta, i vissa fall krävs bara en inrikes född förälder..

Vi vet att Svenska kvinnor inte är långt ifrån att bara föda 1.5 barn/kvinna. Medan kvinnor med annan bakgrund är betydligt gladare i att klämma ur sig ungar!

Om vi tittar vi på nyfödda i hela Sverige år 2019, är då detta år möjligen speciellt i det att nyfödda i Sverige (för första gången) till övervägande del har utländsk bakgrund?

Med andra ord - Var 2018 det sista året där majoriteten av nyfödda bebisar hade etnisk svensk bakgrund?

Ja, vad tror ni, är 2019 unikt som ett slags "brytningsår" i den bemärkelsen som jag elaborerar kring ovan?
Senast redigerad av Belavia 2019-05-04 kl. 13:19.
2019-05-04, 13:17
Bannlyst
Usch får ångest när jag läser din trådstart.
Här har du lite otäcka siffror, dom har ett par år på nacken men redan då såg det illa ut.
https://sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_demografi

Som svar på din fråga, jag vet inte och orkar inte forska i det.
2019-05-04, 13:29
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Här har du lite otäcka siffror, dom har ett par år på nacken men redan då såg det illa ut.

Förstår dig, det är ett tungt ämne.

Hur demografin ser ut för de våra allra yngsta är dock en viktig aspekt för att förstå helhetsbilden, för att kunna predicera framtiden samt för att kunna avgöra vilken politik som bäst tjänar oss alla det land vi älskar.
2019-05-04, 13:31
Bannlyst
Tänk att våra barn och barnbarn ska behöva växa upp i en majoritet av blattar och negrer kommer nog bli mysigt.....
Senast redigerad av NegerSkinka 2019-05-04 kl. 13:37.
2019-05-04, 13:35
Medlem
Har du något förslag till lösning på detta?
Ett exempel är att försvåra skilsmässor. Hur det ser ut idag i detta land gynnar t ex muslimer, till månggifte fast i skilsmässoform och därmed fler ungar.
2019-05-04, 13:40
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Verkar svårt att få tag i god/tillförlitlig statistik gällande detta.

Finns bra statistik gällande andra kriterier, tex andel svenskar i åldersgruppen 15-44 år. En läsning som är riktigt skrämmande.

I den åldersgruppen (15-44) är etniska svenskar snart i minoritet t.o.m i "normala" städer såsom Västerås och Helsingborg, där 40 resp 50% har utländsk bakgrund. Då är ändå inte kriterierna för vem som är svensk särskilt snävt satta, i vissa fall krävs bara en inrikes född förälder..

Vi vet att Svenska kvinnor inte är långt ifrån att bara föda 1.5 barn/kvinna. Medan kvinnor med annan bakgrund är betydligt gladare i att klämma ur sig ungar!

Om vi tittar vi på nyfödda i hela Sverige år 2019, är då detta år möjligen speciellt i det att nyfödda i Sverige (för första gången) till övervägande del har utländsk bakgrund?

Med andra ord - Var 2018 det sista året där majoriteten av nyfödda bebisar hade etnisk svensk bakgrund?

Ja, vad tror ni, är 2019 unikt som ett slags "brytningsår" i den bemärkelsen som jag elaborerar kring ovan?

Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop

Något som ni båda kan göra för att förbättra statistiken är att knulla och reproducera. Det är det enda man kan göra för att motverka denna negativa demografiska utveckling, så enkelt är det. Dessutom mjölkar ni automatiskt staten på barnbidrag och andra avgifter när ni skaffar barn, vilket gör att staten tvingas fördela mer pengar även till etniska svenskar, vilket är bra. Nu kanske ni redan har barn, men denna uppmaning gäller alla etniska svenskar och inte enbart er.

Jag är, precis som ni, orolig över utvecklingen och därför är det viktigt att vi fokuserar på lösningen.

Jag har själv inga barn i nuläget, men detta är givetvis också mitt ansvar. Därför planerar jag att skaffa barn inom en inte alltför avlägsen framtid, kanske ett par år, kanske lite längre. I nuläget har jag inte ens en partner, så jag får ju börja med det.

Oavsett om jag flyttar till ett annat land i framtiden eller stannar kvar i Sverige så är barn en bra investering för framtiden och något att älska och glädjas åt. Så mina planer på barn är inte avhängigt ett liv i just Sverige.
2019-05-04, 13:43
Medlem
Troligen inte. Enligt SCB föder utrikes födda kvinnor 2,2 barn per kvinna. Inrikes födda föder 1,6 barn per kvinna.Långtidsprognosen är att skillnaden mellan kvinnor av olika etnisk bakgrund jämnas ut över tid, allt enligt SCB.Inrikes födda kvinnor i fertil ålder är minst 3 ggr så många som utrikes födda.Jämför detta med kvoten av 2,2 och 1,6 som är 1,375. Jag kan nu ändra troligen inte till absolut inte.
Dessutom dominerar män bland invandrarna.
En viss uppfattning kan man också få om man studerar vilka förnamn de små telningarna får. En del invandrarbarn får naturligtvis namn vi är vana vid. Intressant är ändå att Muhammed kommer först på plats 22 bland de vanligaste pojknamnen.
Senast redigerad av Filantrop007 2019-05-04 kl. 13:50.
2019-05-04, 13:43
Medlem
jag undrar hur många vi har lockat hit med världens bästa välfärd (föräldraförsäkring, barnbidrag)?

men som med allt annat som överutnyttjas så kommer inte pengarna att räcka till och då blir det troligen behovsprövat

redan på gång..

"Frågan om att förändra barnbidragets utformning lyfts nu av politiker från flera riksdagspartier.

Liberalernas riksdagsledamot Joar Forssell, som också är ordförande i ungdomsförbundet, tycker inte att barnbidraget, som i dag, ska betalas ut till alla familjer, utan vara behovsprövat.

– Problemet är helt enkelt att folk som inte behöver bidrag får bidrag. Jag tycker att vi ska ha generösa bidrag till dem som faktiskt behöver det, men inte sprätta pengar hej vilt omkring oss, säger Joar Forssell."

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7117042

jag tror att liberalen och jag har helt skilda uppfattningar om vad "sprätta pengar hej vilt omkring oss"
innebär?
Senast redigerad av klinkerhofen 2019-05-04 kl. 13:55.
2019-05-04, 13:52
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Troligen inte. Enligt SCB föder utrikes födda kvinnor 2,2 barn per kvinna. Inrikes födda föder 1,6 barn per kvinna.Långtidsprognosen är att skillnaden mellan kvinnor av olika etnisk bakgrund jämnas ut över tid, allt enligt SCB.Inrikes födda kvinnor i fertil ålder är minst 3 ggr så många som utrikes födda.Jämför detta med kvoten av 2,2 och 1,6 som är 1,375. Jag kan nu ändra troligen inte till absolut inte.
Dessutom dominerar män bland invandrarna.

Anledningen att skillnaden jämnas ut över tid, beror på att vi blandas upp. Dvs, ett långsamt avvecklande av vår rasliga identitet och bakgrund.
2019-05-04, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Anledningen att skillnaden jämnas ut över tid, beror på att vi blandas upp. Dvs, ett långsamt avvecklande av vår rasliga identitet och bakgrund.

Bra, då minskar risken för inavel.
2019-05-04, 14:01
Medlem
Veniconess avatar
Nu kan man diskutera denna statistik som hävdar att utrikes födda kvinnor i genomsnitt föder 2,2* barn per kvinna, och hur pass riktig och sanningsenlig denna är. Jag vet i alla fall att jag personligen sett fula somaliskor med 6-7 ungar i släptåg, samt dito arabiska kvinnor med jämförbara barnkullar åtskilliga gånger. Många muslimska män har dessutom flera hustrur, det är inte alldeles ovanligt att en och samme man kan ha en bra bit över 10 barn! Det säger ju sig självt att det inte håller att importera sådana familjer. I och med anhöriginvandringen får vi nog tyvärr vara förberedda på att se fler sådana familjer i framtiden.

Nu tror inte heller jag att alla av invällarnas barn kommer att skaffa lika stora familjer, men finns det något konkret och handfast som pekar på att de kommer att nöja sig med den svenska modellen med 2 eller möjligen 3 barn per familj, men sällan så mycket mer?

Barn innebär enkla pengar åt MENA:iterna, och dessutom stärker muslimerna sin maktfaktor ju fler de blir i förhållande till svenskarna.

Vi diskuterar ju ofta hur just araber beter sig och är, men jag måste säga att svarta kvinnor överlag verkar vara ännu värre än arabiska när det gäller att trycka ur sig barn. De flesta riktiga megafamiljer som jag sett eller hört talas om har faktiskt varit negrer.

*Är det möjligen så att de föder i genomsnitt 2,2 barn i Sverige, men att den svenska statistiken inte räknar med de barn som de fött utanför rikets gränser, till exempel i hemlandet?
Senast redigerad av Venicones 2019-05-04 kl. 14:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in