Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Vad i hela friden ska den här diskussionen från ditt håll påvisa?
Det är väl ingen nyhet att han seglat runt i månljus utan lanternor.
Larm inkommer inte förrän efter kl 02.
Han skiter blankt i risken att upptäckas - det måtte du väl begripa om han är 30 meter från lastfartyget.
Han ÄR psykopat och orädd. Han söker spänning och kickar.
Han HAR de facto rört sig hela natten ner till Köge bukt utan större bekymmer efter denna incident.
Sensmoral:
Han kan mycket väl ha påbörjat tortyr då han står stilla i 50 minuter innan sista dyk.
Ja, vi kan fantisera fritt. Det är två scenarier som kan vara möjliga. Men vi vet inte. Att Jacob BJ bara insinuerar UTAN att leda det i bevis med en indiciekedja är inget bevis. Han slänger ur sig något för att så ett tvivel. Nords radar har kartlagt hela ubåtsrutten. Men vi vet inte hela Ubåtsrutten (trodde vi skulle få veta något under rättegången men knäpptyst.). Alltså vet vi inte var i Köge bukt PM befann sig. Utom den sista iakttagelsen ca kl 01 från Amager i början på nordöstra KB.
Sedan är det bara inne i nordvästra KB. (?) tills innan sänkningen då han siktas från fyren och polis/sjöräddning larmas.
Jag tror så här. PM visste att KiM skulle bli eftersökt. Men inte exakt när? Hur lång tid visste PM säkert att han hade på sig? Iallafall till kl 23. Sedan måste PM fly. Vart? Jag tror att han tänkte ta sig ut i Östersjön så långt bort från Köpenhamn som möjligt. Men han fick ändra sin plan på grund av fartyget Ternek.
Efter det var hans kurs röjd. (Det finns flera andra tänkbara alternativ till det här.) Visst kan ha tänkt sig att mörda KiM ute på Östersjön. Eller i Köge bukt (lite mer osäkert där så nära Köpenhamn).
Men jag tror att det hände under första dyket. Eftersom att PM visste att det var 100% ostört. Hur det sedan skulle bli efter 23 visste inte PM. Kanske skulle han bli jagad av både danska och svenska Kustbevakningen/sjöräddningen.
Det hade nog PM tyckt varit häftigt.

Men hade PM hunnit med sitt lustmord då?
Förresten tror jag inte han kunde bärga sig mer än nödvändigt.
Så länge vi inte har den fullständiga ubåtsrutten är det kanske ingen idé att diskutera det.
Så fritt fram för era morbida psykopatfantasier om kapten Vladimir och Vlad Ţepeş