2018-05-02, 03:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Om du svarat på mina frågor angående PMs agerande under ubåtsrutten istället för att dra hans RPU om och om igen.
Att få ubåtsrutten att stämma med RPUn är mer logiskt för mig. Än att fantisera fritt efter RPUn.

Jag har tiderna bland dokumenten som blivit en faslig röra. Ska försöka kika på det i morgon.

Om du kikar på Kartan så var de nog i Köge bukt på ett par,tre minuter med helikopter,3 st. Sjöräddningssfartyg skickades också ut.

http://hotellkastrup.se/karta/
Den nedre länken bevisar bara att de har räddningshelikoptrar på Kastrup om du tvivlar på det.
http://www.skd.se/2016/05/10/flyktingbat-kapsejsade-i-oresund-en-i-koma/
Jag drar upp RPU för att det är väsentligt för att förstå HUR han agerar och reagerar.
Det du utgår från och antar stämmer inte öht in på PM gällande hans rutt eller risktaganden.
Jag ifrågasätter inte att helikopter anlitats.

Det finns inte en jävel ute och letar förrän långt senare - därav kan han röra sig utan problem från punkt A till punkt B.
De tidigaste uppgifterna i media handlar om att sjövärnet är vid trakten för Middelfortsgrundet.
Polisens meddelande:
Citat:
Københavns Politi modtog i nat kl. 03.39 henvendelse fra Joint Rescue Coordination Centre (JRCC) vedrørende en mulig søulykke. En anmelder kontaktede JRCC og oplyste, at han var bekendt med, at den hjemmebyggede ubåd Nautilus ikke var returneret fra en prøvesejlads.
http://www.mynewsdesk.com/dk/koebenhavns-politi/pressreleases/drabssigtelse-i-sag-om-ubaad-2105443
Senast redigerad av develi 2018-05-02 kl. 03:35.
Citera
2018-05-02, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag drar upp RPU för att det är väsentligt för att förstå HUR han agerar och reagerar.
Det du utgår från och antar stämmer inte öht in på PM gällande hans rutt eller risktaganden.

Det finns inte en jävel ute och letar förrän långt senare - därav kan han röra sig utan problem från punkt A till punkt B.
De tidigaste uppgifterna i media handlar om att sjövärnet är vid trakten för Middelfortsgrundet.
Polisens meddelande:
Att segla utan lanternor i mörkret innebär att PM hela tiden måste ha koll så han INTE blir påseglad i mörkret av ett fartyg eller fritidsbåt. Står det i PMs RPU att han var självmordsbenägen eller att han ville åka fast?
Så han kan inte röra sig fritt från punkt A - punkt B utan att ha koll på trafik och radio. Så fort larmet gick ut uppmanades båtar över radion i området att hålla utkik efter Nautilus. Helikoptrarna sökte av nordvästra Köge bukten från kl 02 någonting. Om inte jag finner tiderna så har garanterat någon annan dem.

EDIT:Jag kan minnas fel på tiden men jag minns säkert att PM fortfarande var i ytläge.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-02 kl. 04:06.
Citera
2018-05-02, 03:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Att segla utan lanternor i mörkret innebär att PM hela tiden måste ha koll så han INTE blir påseglad i mörkret av ett fartyg eller fritidsbåt. Står det i PMs RPU att han var självmordsbenägen eller att han ville åka fast?
Så han kan inte röra sig fritt från punkt A - punkt B utan att ha koll på trafik och radio. Så fort larmet gick ut uppmanades båtar i området att hålla utkik efter Nautilus. Helikoptrarna sökte av nordvästra Köge bukten från kl 02 någonting. Om inte jag finner tiderna så har garanterat någon annan dem.
Vad i hela friden ska den här diskussionen från ditt håll påvisa?
Det är väl ingen nyhet att han seglat runt i månljus utan lanternor.
Larm inkommer inte förrän efter kl 02.
Han skiter blankt i risken att upptäckas - det måtte du väl begripa om han är 30 meter från lastfartyget.
Han ÄR psykopat och orädd. Han söker spänning och kickar.
Han HAR de facto rört sig hela natten ner till Köge bukt utan större bekymmer efter denna incident.

Sensmoral:
Han kan mycket väl ha påbörjat tortyr då han står stilla i 50 minuter innan sista dyk.
Senast redigerad av develi 2018-05-02 kl. 03:54.
Citera
2018-05-02, 03:57
Medlem
Citat:
Så han kan inte röra sig fritt från punkt A - punkt B utan att ha koll på trafik och radio. Så fort larmet gick ut uppmanades båtar i området att hålla utkik efter Nautilus. Helikoptrarna sökte av nordvästra Köge bukten från kl 02 någonting. Om inte jag finner tiderna så har garanterat någon annan dem.

PM är både orädd och riskbenägen dessutom tycktes han, enligt sig själv ha full koll på läget vid detta tillfälle. Fanns ingen fara.

Nej, söket var vid Middelfortsgrundet.
Citera
2018-05-02, 04:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
PM är både orädd och riskbenägen dessutom tycktes han, enligt sig själv ha full koll på läget vid detta tillfälle. Fanns ingen fara.

.. oavsett om det vore 70 helikoptrar i Köge bukt har uppenbart ingen upptäckt honom så jag begriper inte vitsen med diskussionen?
Citera
2018-05-02, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad i hela friden ska den här diskussionen från ditt håll påvisa?
Det är väl ingen nyhet att han seglat runt i månljus utan lanternor.
Larm inkommer inte förrän efter kl 02.
Han skiter blankt i risken att upptäckas - det måtte du väl begripa om han är 30 meter från lastfartyget.
Han ÄR psykopat och orädd. Han söker spänning och kickar.
Han HAR de facto rört sig hela natten ner till Köge bukt utan större bekymmer efter denna incident.

Sensmoral:
Han kan mycket väl ha påbörjat tortyr då han står stilla i 50 minuter innan sista dyk.

Ja, vi kan fantisera fritt. Det är två scenarier som kan vara möjliga. Men vi vet inte. Att Jacob BJ bara insinuerar UTAN att leda det i bevis med en indiciekedja är inget bevis. Han slänger ur sig något för att så ett tvivel. Nords radar har kartlagt hela ubåtsrutten. Men vi vet inte hela Ubåtsrutten (trodde vi skulle få veta något under rättegången men knäpptyst.). Alltså vet vi inte var i Köge bukt PM befann sig. Utom den sista iakttagelsen ca kl 01 från Amager i början på nordöstra KB.
Sedan är det bara inne i nordvästra KB. (?) tills innan sänkningen då han siktas från fyren och polis/sjöräddning larmas.

Jag tror så här. PM visste att KiM skulle bli eftersökt. Men inte exakt när? Hur lång tid visste PM säkert att han hade på sig? Iallafall till kl 23. Sedan måste PM fly. Vart? Jag tror att han tänkte ta sig ut i Östersjön så långt bort från Köpenhamn som möjligt. Men han fick ändra sin plan på grund av fartyget Ternek.

Efter det var hans kurs röjd. (Det finns flera andra tänkbara alternativ till det här.) Visst kan ha tänkt sig att mörda KiM ute på Östersjön. Eller i Köge bukt (lite mer osäkert där så nära Köpenhamn).

Men jag tror att det hände under första dyket. Eftersom att PM visste att det var 100% ostört.
Hur det sedan skulle bli efter 23 visste inte PM. Kanske skulle han bli jagad av både danska och svenska Kustbevakningen/sjöräddningen.
Det hade nog PM tyckt varit häftigt. Men hade PM hunnit med sitt lustmord då?
Förresten tror jag inte han kunde bärga sig mer än nödvändigt.

Så länge vi inte har den fullständiga ubåtsrutten är det kanske ingen idé att diskutera det.
Så fritt fram för era morbida psykopatfantasier om kapten Vladimir och Vlad Ţepeş
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-02 kl. 05:33.
Citera
2018-05-02, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Vad sa nu rättsmedicin om blodcirkulationen? Du slänger ur dig saker och sedan piper du bara iväg.

Nu får du bevisa att du har diplom i telepati. Att du kan läsa psykopaters tankar

Så de nöjde sig med att söka av lilla Middelegrundsfortet? Förr påstod du att Superpolisen Jeppe sökt av hela landbacken i storstadsregionen Köpenhamn på natten efter en Ubåt (på larvfötter.)

Men det stämmer som Devili sa att larmet gick 03.39. När larm om en fartygsolycka eller befarad förlisning sker ger man sig iväg ögonblickligen. Så då vet vi varför orädde PM dök kl 04.45 då.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-02 kl. 05:34.
Citera
2018-05-02, 07:14
Medlem
magiciadehexs avatar
Den skriftliga domen på 174 sidor blev offentlig först i går, tisdag. Delar här från två artiklar i Expressen om det offentliggjorda innehållet i domen.
Citat:
Uppfinnaren Peter Madsen dömdes till livstids fängelse för mordet på den svenska journalisten Kim Wall. Beslutet lästes upp av domaren i rättssalen i onsdags.

Men den skriftliga domen på sammanlagt 174 sidor blev offentlig först under tisdagen.

Den ger en tydlig bild av att dansken agerat som en ren lustmördare.

Inte på någon punkt tror domstolen på Madsens berättelse.

Domstolen slår också fast att det vid en samlad bedömning inte finns någon som helst tvekan om att det är Peter Madsen som dödat Kim Wall.

På punkt efter punkt slår man ned på de förklaringar Madsen själv gett under de tolv rättegångsdagarna. Domstolens slutsats är att den danske uppfinnaren drevs av tanken på att döda och att handlingen var planerad i förväg

Som exempel nämner man de omständigheter att Madsen bland annat förde med sig en såg, en spetsig skruvmejsel, metallrör och spännband ner i ubåten.

Domstolen skriver att det finns bevis för att dansken utöver mord gjort sig skyldig till en sexuell handling som inte är våldtäkt.

Madsens påståenden om att Kim Wall fått de olika skadorna efter sin död bortser domstolen helt från.

I stället menar man att mordet varit noga planerat och att det varit Peter Madsens särskilda intressen för sex och våld som drivit honom att utföra den fruktansvärda handlingen.

Domstolen skriver också att det letts i bevis att Madsen under lång tid visat intresse för mord och "spiding", pålar som körs upp i kvinnors underliv.

"Det har bevisats att den åtalade visat intresse för mord och lemlästelse av människor”, skriver domstolen bland annat.

Att Madsen ska ha agerat i psykos när han till sist styckade kroppen tror inte heller domstolen på.

Som ett bevis för det anger man bland annat det sms han skickade till sin dåvarande hustru en timme innan Kim Wall mördades, vid 00.35-tiden.
"Jag är på äventyr med ubåten och har det bra", skrev Madsen bland annat.

Domstolen skriver i domen att Madsen under hela det här tidsintervallet visade på handlingskraft. Han agerade även självsäkert efter att han räddats i land dagen efter.
Det gör man inte om man är i ett psykotiskt tillstånd och beredd att ta livet av sig själv, skriver domstolen
.
https://www.expressen.se/kvallsposten/madsen-avslojades-av-smset-till-hustrun/
https://www.expressen.se/kvallsposten/detaljerna-som-fallde-madsen/
Citera
2018-05-02, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Den skriftliga domen på 174 sidor blev offentlig först i går, tisdag. Delar här från två artiklar i Expressen om det offentliggjorda innehållet i domen.

"Som ett bevis för det anger man bland annat det sms han skickade till sin dåvarande hustru en timme innan Kim Wall mördades, vid 00.35-tiden."

Vet du om domen är offentlig för allmänheten?

"Samma videoupptagning tittade han på klockan 00.35, samma natt som mordet på Kim Wall skedde i ubåten, visar polisens rekonstruktion av Peter Madsens mobiltelefon."

Tittade han på halsavskärning kl 00.35 samtidigt som KiM mördades vid 00.35 tiden ?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-02 kl. 07:31.
Citera
2018-05-02, 09:57
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Så länge vi inte har den fullständiga ubåtsrutten är det kanske ingen idé att diskutera det.
Så fritt fram för era morbida psykopatfantasier om kapten Vladimir och Vlad Ţepeş

Varför säga så? Det här är ju en grov förolämpning, vad gott tror du skall komma ut av sånt? Det här fallet är kompliserat och nu diskuterar vi det allra svåraste- vad som hände inne i ubåten på mordnatten.
Citera
2018-05-02, 10:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

Just dessa meningar skulle jag vilja läsa ur domslut.
Den bärande meningen är att han inte anses ha psykos eller vara suicidal då han fixar att skicka sms.
Det är ungefär i samma anda som redan diskuterats i tråden och frågan som ÅK ställt - varför ringde du inte på hjälp;
Madsen skickar sms och är lugn samtidigt som han påstår att Kim dör CO-förgiftning.

Antagligen är det ett otroligt dåligt formulerat stycke då den enda som påstår att hon dött vid den tiden är väl mördaren själv.
Citat:
Att Madsen ska ha agerat i psykos när han till sist styckade kroppen tror inte heller domstolen på.
Skickade sms
Som ett bevis för det anger man bland annat det sms han skickade till sin dåvarande hustru en timme innan Kim Wall mördades, vid 00.35-tiden.
"Jag är på äventyr med ubåten och har det bra", skrev Madsen bland annat.

Domstolen skriver i domen att Madsen under hela det här tidsintervallet visade på handlingskraft. Han agerade även självsäkert efter att han räddats i land dagen efter.
Det gör man inte om man är i ett psykotiskt tillstånd och beredd att ta livet av sig själv, skriver domstolen.
Citera
2018-05-02, 10:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Men jag tror att det hände under första dyket. Eftersom att PM visste att det var 100% ostört. Hur det sedan skulle bli efter 23 visste inte PM. Kanske skulle han bli jagad av både danska och svenska Kustbevakningen/sjöräddningen.
Det hade nog PM tyckt varit häftigt. Men hade PM hunnit med sitt lustmord då?
Förresten tror jag inte han kunde bärga sig mer än nödvändigt.

Våra morbida psykopatfantasier?
Att du har bristande kunskap kan du knappast lastas men ditt låga reaktionsmönster kan du ta ansvar för.
Fortsättningsvis är allt som skrivs grundat i sakfakta kring hans störda personlighet:

PM hat svår psykopati och är pervers - grovt sexuellt avvikande.
Han tänder på rollspel i samband sex och kallar sig kapten Vladimir.
Han är uppenbart sadist:
Han har manipulerat Kim, bundit henne och köra en halvmeter slipad skruvmejsel i hennes underliv innan mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in